[فنگ شویی] زندگی سالم با فنگ شویی در دکوراسیون داخلی

mpb

مدیر تالار مهندسی معماری
مدیر تالار
فنگ‌شویی یک فرم هنری است که بر پایه مجموعه‌ای از دستورالعمل‌هایی شکل گرفته است که از فلسفه شرق باستان ریشه می‌گیرد و برای ایجاد حسی از تعادل و هماهنگی در خانه و در نتیجه تعادل و هماهنگی در درون فرد طراحی شده است. این عقیده وجود دارد که اگر خانه‌ای سالم باشد افراد ساکن در آن نیز سالم خواهند بود. وقتی تعادل و هماهنگی کامل در خانه ایجاد شود یک انرژی مثبت به وجود خواهد آمد. عوامل زیادی در یک خانه وجود دارند که مانعی در برابر این انرژی مثبت ایجاد می‌کنند که مهم‌ترین آن‌ها سازماندهی و نظم است.



چگونه فنگ‌شویی می‌تواند سطح انرژی شما را افزایش دهد

همه ما روزهایی را در زندگی تجربه می‌کنیم که در آن سرخورده و فروخورده هستیم و از خود می‌پرسیم با این حال خراب چگونه تا پایان روز ادامه دهیم. تفکری که در فنگ‌شویی وجود دارد این است که سطح انرژی شما مستقیما با فضای شما، فضای زندگی و فضای کار، در ارتباط است. همه ما گاهی قربانی کار زیاد و خستگی فراوان می‌شویم. همه ما تجربه گیر افتادن در کارهای مختلفی را داریم که قادر به انجام یک‌باره آن‌ها نیستیم و نتیجه این وضعیت استرس فراوان و در نتیجه خستگی مفرط است. بهترین راه کاهش استرس استراحت است. اما گاهی، و به دلایل بی‌شمار، این امر غیرممکن می‌شود. شاید مهم‌ترین کاری که در چنین مواقعی می‌توان انجام داد سر و سامان دادن به خانه و نظم بخشیدن به آن باشد.



هنر نظم‌بخشی با فنگ شویی

بسیاری از مردم هنگام نظم‌بخشی به خانه لحظات سخت و طاقت‌فرسایی را تجربه می‌کنند. نظم بخشی وظیفه‌ای است که روزها و گاهی هفته‌ها طول می‌کشد تا تحت کنترل ما درآید. بهترین مکان برای شروع، یکی از اتاق‌ها، تمرکز بر روی آن، اتمام کار، و سراغ اتاق بعدی رفتن است. مهم‌ترین اتاق برای نظم‌بخشی اتاق خواب است. اما بی‌نظمی‌ها در جاهایی قرار دارند که از دید ما پنهان هستند. براساس فنگ‌شویی، حتی بی‌نظمی‌های پنهان هم از جریان انرژی و هوای مثبت جلوگیری می‌کند. بنابراین وقتی مشغول تمیز کردن اتاق خواب خود هستید به فضاهایی مانند پشت کمدها نیز توجه کنید.



اگر حمام به اتاق خواب چسبیده است آن‌جا را نیز باید به دقت تمیز کنید. صرف‌نظر از این نکته، همه حمام‌ها وسرویس‌های بهداشتی باید به دقت تمیز شوند تا فضایی آرام و پاکیزه ایجاد شود که این مسئله همان وضعیتی است که دوست دارید اتاق خواب در آن قرار گیرد.


وقتی مشغول نظم‌بخشی با توجه فنگ شویی هستید به این وسایل توجه کنید:

۱. اشیایی که دیگر به آن‌ها نیازی ندارید و به درد شما نمی‌خورند.
۲. اشیایی که برای شما بااهمیت هستند، مانند اشیایی که دارای معنای مهمی برایتان هستند و یا به شما به ارث رسیده‌اند.
۳. اشیایی که به آن‌ها نیاز دارید.

به ترتیب زیر عمل کنید:


۱. گزینه ۱ را بیرون بریزید یا آن را اهدا کنید.
۲. گزینه ۲ را فعلا کنار بگذارید.
۳. برای اشیایی که به آن‌ها نیاز دارید جایی پیدا کنید.



چگونه جریان و انرژی مثبت را با فنگ شویی در خانه خود ایجاد کنیم

آزادانه در خانه خود بچرخید. آیا بر روی مبل‌ها یا فرش‌ها احساس ناراحتی می‌کنید؟ آیا باز کردن درها برای شما مشکل است؟ هوا باید پیرامون همه چیز در خانه جریان داشته باشد. مبل‌ها را از دیوار حتی به اندازه چند سانتی‌متر دور کنید. مبل‌ها را به‌گونه‌ای در کنار هم بچینید که هوا بتواند پیرامون آن‌ها حرکت کند. از پنجره‌ها استفاده کنید. نور طبیعی عنصر بسیار مهمی است و انرژی فوق‌العاده خوبی وارد خانه می‌کند.

هرگز نباید مانعی در برابر پنجره‌ها وجود داشته باشد. در فنگ‌شویی از آینه‌ها برای بازتاب این انرژی مثبت به دیگر فضاها استفاده می‌شود، اما باید مراقب باشید تا این انرژی از در خارج نشود. آینه‌ها آسپیرین فنگ‌شویی هستند و با چیدمان درست آن‌ها می‌توان به طرز چشم‌گیری جریان انررژی را در هر فضایی تغییر داد. آینه‌ها هم‌چنین حسی از تازگی و آرامش را به خانه هدیه می‌کنند.

منبع: freshome | ترجمه شده توسط تحریریه چیدانه
 
بالا