[فنگ شویی] راهنمای تصویری طراحی اتاق نشیمن

mpb

مدیر تالار مهندسی معماری
مدیر تالار

در اینفوگرافیک حاضر نکات مهمی درباره طراحی و چیدمان فضای نشیمن بیان می شود.

اتاق نشیمن فضایی است که افراد زمان زیادی را در آن سپری می‌کنند و لازم است بر اساس نیاز استفاده‌کنندگان آن طراحی شود.در ادامه پنج نوع چیدمان اتاق نشیمن را مشاهده می‌کنید که هر یک متناسب با هدف خاصی طراحی شده است.

یکی از انواع طراحی اتاق نشیمن تأکید بر یک نقطه کانونی مثل تلویزیون یا شومینه یا منظر زیبایی از یک پنجره است. در این نوع طراحی مبلمان به سمت آن نقطه کانونی جهت‌گیری می‌کنند.

نوع دوم با هدف ایجاد فضایی مناسب برای گپ و گفت بین افراد طراحی می‌شود و آرایش مبلمان به گونه است که افراد بتوانند دور هم در محیط یک دایره فرضی بنشینند و گفت‌وگوهای صمیمانه داشته باشند.

در نوع سوم طراح به دنبال ایجاد فضایی مناسب برای حضور کودکان و بازی آن‌هاست. در این نوع از طراحی سعی می‌شود دو حوزه عملکردی تعریف شود و کودکان فضای مناسبی برای بازی داشته باشند، ضمناً فضاهایی برای قرارگیری وسایل بازی کودکان در نظر گرفته می‌شود.

نوع چهارم با هدف ایجاد تعادل بصری انجام می‌شود؛ به رابطه بین وزن بصری عناصر بایستی توجه کرد تا تعادل در فضا برقرار گردد.

نوع پنجم طراحی فضای نشیمن حساسیت بسیاری به ایجاد تقارن و استفاده از عناصر دوتایی دارد و سعی می‌کند به کمک تقارن به تعادل بصری برسد.

در پایان نکات دیگری مطرح می‌شود و توجه مخاطب را به مسیرهای حرکتی و تأثیر آن بر دکوراسیون فضای نشیمن جلب می‌کند.

برای دیدن تصویر در اندازه بزرگتر روی آن کلیک کنید.




برگرفته شده از:nstudioz.com
 
بالا