فناوری بلاک‌ چین ، موقعیت‌ های شغلی پر درآمدی را ایجاد می کند

پا به عرصه گذاشتن بیت کوین در سال ۲۰۰۹ باعث ایجاد بازاری به نام ارز دیجیتال شد که البته علاقه‌ مندان و مخالفان بسیاری دارد. بیت‌ کوین با آینده گری ایجاد تغیرات در نظام مالی دنیا عرضه شد، اما نکته جالب این است که فناوری بنیادینی که بیت‌ کوین براساس آن عمل می‌ کند ممکن است بتواند تغیرات جدی نه فقط در نظام مالی، بلکه در بسیاری دیگر از صنایع و فعالت های کسب‌ و کار و زندگی بشر به وجود آورد. در ادامه مطلب همراه تکبین باشید.


این فناوری بنیادین بلاک ‌چین (blockchain) نام دارد. بلاک‌چین در واقع یک شبکه غیر متمرکز و توزیع شده است. همین نکات مثبت سبب می‌شود بتواند به ‌عنوان یک سیستم تقریبا غیرقابل نفوذ ، غیرقابل دستکاری و بسیار شفاف کار کند. این ویژگی ‌ها برای اکثری از شرکت‌ها (نظیر فعالان حوزه زنجیره توزیع، خدمات مالی و…) و نیز ادارات دولتی بسیار تاثیر گذار است.
[h=2]فناوری نوین، شغل های پر درآمد[/h]

جذابیت این فناوری باعث شده شرکت ‌های کوچک و بزرگ زیادی از سر تا سر جهان برای استفاده از آن به فکر بی افتند. آمار نشان دهنده آن است که فقط در آمریکا حدود ۲۳ درصد از شرکت‌ها برنامه‌ای برای طراحی نرم‌افزار های مبتنی بر بلاک ‌چین در دست اجرا دارند.
اما به دلیل نو بودن این فناوری، تعداد کسانی که از توانایی، تخصص و تجربه بالایی برای اجرای آن برخوردار باشند چندان زیاد نیست. به همین دلیل مشاغل مرتبط با توسعه سامانه‌های مبتنی بر بلاک‌چین به یکی از پرتقاضاترین و البته پردرآمدترین مشاغل در بازار کار فناوری اطلاعات تبدیل شده است.
آمارها رشد ۲۰۰ درصدی میزان تقاضا برای کارشناسان با این تخصص را در دنیا نشان می‌دهد.
این طور نیست که تخصص در زمینه بلاک‌چین فقط به برنامه‌نویسی محدود باشد و بخش‌های مختلفی (از مدیریت پروژه گرفته تا بررسی جنبه‌های حقوقی و قانونی) را در برمی‌گیرد. در ادامه پرتقاضاترین مشاغل مربوط به این فناوری را بررسی می‌کنیم.


 
بالا