فناوری‌های ژاپنی به صنعت شیلات ایران وارد می‌شود

Persia1

مدیر تالار زبان انگلیسی
مدیر تالار

فناوری‌های ژاپنی به صنعت شیلات ایران وارد می‌شود

رییس سازمان شیلات ایران بر استفاده از فنّاور‌های نوین در صنعت شیلات تاکید کرد و گفت: با سازمان یونیدو (سازمان توسعه صنعتی ملل متحد) برای انتقال تکنولوژی‌های نوین از صید تا فرآوری وارد مذاکره شده‌ایم.​

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت جهاد کشاورزی، سیدحسین حسینی، اظهار داشت: بیش از 45 درصد صید کشور به تون‌ماهیان اختصاص دارد چرا‌که صیادان کشور ما با بیش از هزار فروند شناور، رتبه اول در غرب اقیانوس هند را به خود اختصاص داده‌اند.
وی ادامه داد: ما باید بتوانیم قابلیت‌های دیگر مصرف تون‌ماهیان را به جز کنسرو داشته باشیم و به ارزان‌سازی و سهم سفره از آبزیان نیز کمک کنیم که در این راستا وزارت جهادکشاورزی، وزارت صمت و بهره‌برداران بخش خصوصی متولیان این امر محسوب می‌شوند.
معاون وزیر جهاد کشاورزی با تأکید بر این که باید از صید تا سفره را برای افزایش توسعه مصرف آبزیان در کشور رصد کنیم، بیان داشت: یکی دیگر از مواردی که در دستور کار قرار گرفته این است که باید شرایط تازه‌خوری تون‌ماهی را در کشور فراهم کنیم.
وی اذعان داشت: به همین منظور استفاده از فنّاور‌های نوین که برخی کشور‌ها مثل ژاپن در آن پیشرو هستند در دستور کار قرار گرفته و با سازمان یونیدو برای انتقال تنکولوژی‌های نوین از صید تا فرآوری وارد مذاکره شده‌ایم.
حسینی با اشاره به این که همچنین در نظر داریم با استفاده با تکنولوژی‌های داخلی برای عبور از روش صید گیلنت به لانگ لاین اقدام کنیم، گفت: سال گذشته نیز شاهد انتقال مناسب آبزیان از دریا به خشکی توسط کشتی پشتیبان که برای نخستین بار توسط متخصصان ایران به آب‌اندازی شد، بودیم.
وی با تأکید بر این که موضوع زنجیره ارزش تون‌ماهیان بسیار حائز اهمیت است، گفت: در حال حاضر تولید تون‌ماهیان کشور 282 تن است که بخش اعظم آن در قالب کنسرو به بازار عرضه می‌شود، در نظر داریم در فاز نخست 10 درصد از این میزان را به صورت تازه وارد سفره‌های ایرانیان کنیم و در فاز‌های بعدی این رقم را به 50 درصد برسانیم.
رییس سازمان شیلات ایران بیان کرد: از آنجا که در حال حاضر 96 هزار تُن‌ ماهیان، تون ماهی صید شده از گونه گیدر است، بنابراین می‌توانیم به راحتی به اهداف در نظر گرفته شده تحقق بخشیم.
وی در خاتمه در خصوص برنامه‌های این سازمان برای ارزان‌سازی قیمت کنسرو تون ماهی نیز گفت: با افزایش واردات و ایجاد تعادل بین صید و واردات، امیدواریم در سال آینده شاهد کاهش قیمت کنسرو تون ماهی و جلوگیری از افزایش بی‌رویه قیمت‌ها باشیم
 
Similar threads
Thread starter عنوان تالار پاسخ ها تاریخ
هدیه. تکنولوژی حیرت انگیز ژاپنی ها + عکس اخبار فناوری 0

Similar threads

بالا