[فصلنامه هنر و معماری نقشینه] - میزگرد نشریه

E . H . S . A . N

مدیر تالار مهندسی معماری مدیر تالار هنـــــر
مدیر تالار
با سلام و احترام
این تاپیک ، در راستای کلیه ی مسائل مربوط به نشریه الکترونیکی تالار هنر ، فصلنامه هنری ِ نقشـــــــینه افتتاح میشه ، و به عنوان هسته ی مرکزی نشریه قلمداد میشه که کلیه ی امورات و مباحث و تصمیم گیری های خرد و کلان در اینجا مطرح، بررسی ، پیگیری و اعلام خواهد شد .
پیشاپیش از حضور و فعالیت های شما سپاسگزارم . . .:gol:



  • اهداف و روند تاپیک :
1- برگزاری میزگردهای مشورتی در خصوص کلیه ی امورات نشریه​
2- اعلام آمادگی کاربران عزیز برای همکاری با نشریه​
3- جذب اعضاء جهت همکاری
4- مشورت هایی در مورد انتخاب موضوعات ِ کلان ِ نشریه ، برنامه ریزی ها ، هماهنگی ها ، بحث و نظرسنجی و... که در سایر تاپیک های مرتبط نمیشه مطرح کرد.




  • شرایط عضویت در نشریه الکترونکی تالار هنر [ فصلنامه هنری نقشینه ] :
A- فعالیت در تالار هنر
با توجه به اینکه موضوع نشریه هنری هست ،و عمده ی فعالیت های تالار هنر در راستای محتویات نشریه هست ، لذا برای هماهنگی و همکاری بیشتر ، و آشنایی اعضا با این حوزه ها ، اعضای نشریه باید در تالار هنر فعالیت داشته باشند . نوع و نحوه ی فعالیت به روحیات و توانایی های ایشان بستگی خواهد داشت.
B- داشتن تخصص و تجربه
جذب اعضاء جدید جهت همکاری در هر بخش ، مستلزم داشتن حداقل ِ تجربه و تخصص در حوزه ای است که کاربران گرامی قصد همکاری با نشریه رو دارند .​



  • نحوه ی عضویت
اولین مرحله ، اعلام آمادگی اعضای جدید در تاپیک های مرتبط با نوع ِ فعالیت های خودشون هست که باید آمادگی خودشون رو در همان زمینه ای که علاقه و تخصص دارند اعلام کنند ، تا پس از بررسی های اولیه ، نوع فعالیت ها و نحوه ی همکاری به این عزیزان به صورت کامل گفته بشه ، و از آن پس با فعالیت در تالار هنر و گروه ِ نشریه ، عضویت ایشان رسمی میشه .



  • تاپیک های مرتبط :
http://www.www.www.iran-eng.ir/images/icons/icon14.gif [فصلنامه هنری نقشینه] – گروه تحریریه
http://www.www.www.iran-eng.ir/images/icons/icon14.gif [فصلنامه هنری نقشینه] – گروه طراحی و صفحه آرایی
http://www.www.www.iran-eng.ir/images/icons/icon14.gif [فصلنامه هنری نقشینه] – گروه ویراستاری
http://www.www.www.iran-eng.ir/images/icons/icon14.gif [فصلنامه هنری نقشینه] – گروه عکاسی
http://www.www.www.iran-eng.ir/images/icons/icon14.gif [فصلنامه هنری نقشینه] – گروه مترجمی
http://www.www.www.iran-eng.ir/images/icons/icon14.gif مهم : [فصلنامه هنری نقشینه] - شیوه نامه و قوانین ِکاری نشریه




 
آخرین ویرایش:

E . H . S . A . N

مدیر تالار مهندسی معماری مدیر تالار هنـــــر
مدیر تالار
آغاز پروسه ی تولید ِ شماره دوم فصلنامه هنری نقشینه - زمستان 1392

آغاز پروسه ی تولید ِ شماره دوم فصلنامه هنری نقشینه - زمستان 1392

ای نام تو بهترین سر آغاز / بی نام ِ تو نامه کی کنم باز






با عرض سلام حضور دوستان و همکاران عزیزم
با سپاسی بی قیاس از زحماتی که در دوره ی قبل کشیدید ، که همین زحمات موجبات تولید اولین شماره ی نشریه شد ؛ :gol:
امید که این نهال ِ نورسیده به قدری قوی و تنومند و ریشه گستر بشه که سالهای سال ( حتی بعد از ما ) سر پا بایسته و بتونه در مسیری که براش تعریف شده ، در بهترین حالت ممکن طی طریق کنه .
همچنین، به اعضای جدید نشریه ی الکترونیکی تالار هنر خوش آمد میگم ، و امیدوارم که با همدلی و همکاری و ایجاد جوی فعال و صمیمانه بتونیم که با هم و در کنار هم ، نشریه رو به جایگاهی که زیبنده هست ، برسونیم .

و امــــا بعد ...
با یاد ِ نامی که بهترین سرآغاز هست ، پروسه ی تولید ِ شماره دوم فصلنامه هنری نقشینه رو آغاز میکنیم .
در همین راستا میخواستم که اعضای محترم نشریه ، هر نوع نظر ، پیشنهاد ، راهکار ، ایده و... که دارند رو در همین تاپیک ِ میزگرد مطرح کنند ، تا با مشورت و همفکری به نتایج ِ اولیه ی قابل قبولی برسیم و بتونیم برنامه ریزی های مدون و حساب شده ای رو انجام بدیم تا از همین الان فعالیت هارو شروع کنیم .

پیشنهاد و ارائه ی نظر در زمینه های :
1- موضوع شماره دوم ( آیا ویژه نامه داشته باشیم ؟ چه موضوعی؟ چرا ؟ چگونه ؟ )
2- معرفی و تصمیم گیری در مورد بخش های شماره ی دوم ( بررسی موضوعات و سرفصل های ارائه شده در شماره ی 2 )
3- صحبت در مورد مناسبت ها و روزهای مهم ِ هنری در فصل زمستان( مثل روزهای جهانی و یادبودها و ...)
4 - و هر مطلبی که حس می کنید الان باید در موردش صحبت و تصمیم گیری کنیم.

تاریخ نشر و تولید : با احترام به نظر گروه، تنها چیزی که در ابتدای کار شخصاً مشخص کردم و تحت هر شرایطی قطعی هست ، تاریخ تولید و نشر ِ شماره ی 2 هست ، که انشاالله و قطع به یقین باید در تاریخ 27 بهمن ماه 92 شماره ی دوم فصلنامه رو ارائه بدیم .

منشور و اساسنامه ی نشریه :
چند روزی است که با کمک ِ دوست ِ خوبم دانشجوی کامپیوتر ، در حال تدوین و تنظیم قوانین ِ کاری ِ نشریه و شیوه نامه ی فعالیت در گروه هستیم؛ به علاوه نوع فعالیت های هر گروه ، شیوه ی ارائه ی مطالب ، نحوه ی ارتباط با گروه ، فعالیت اعضا و ... و... رو هم مشخص خواهیم کرد ، و بزودی به تمام گروه ها ابلاغ خواهد شد .


»در کُل ِ باشگاه ، رویه ی حرفه ای بر این هست که تشکر ِ هر کس زیر هر پستی ، به مثابه ی تایید محتویات اون پست هست . با توجه به اینکه بحثها رو از کافه هنر به اینجا منتقل کردیم و شرایط اینجا با اونجا متفاوت هست ، لطفا سعی کنیم که پستهایی که از این پس در رابطه با نشریه میدیم ، پرمحتوا و مفید باشه ، و از دادن پستهای کوتاه و تشکر و تایید مطالب و ... خودداری کنید .( با رعایت این موضوع ، برا دیگران هم سر مشق خواهیم بود ) .
نکته : لطفا دقت داشته باشید که منظورم از مفید بودن و پرمحتوایی ، طولانی بودن و زیاد بودن متن نیست ؛ ای بسا گاهی دو خط کوتاه ، که گویای همه چیز است و خود ناچیز ...
منتظر حضور و نظراتتون هستم دوستان ِ:gol:
.
.
.
.
.
.
.
.
.
پانوشت : ضمنا در جریان هستم که بهمن ماه ، کنکور هست و همه ی ما هم شرکت می کنیم ؛ پس این مورد رو در برنامه ها در نظر خواهم گرفت و طوری برنامه ریزی میکنیم که فعالیت های نشریه مخلِ درست خوندن شما نباشه.
در کل دلیل اصلی ِ اینکه اینقدر زود فعالیت رو شروع کردیم هم همین هست که با برنامه ریزی ِ صحیح و بلند مدت ، و با کمترین فشار ِ کاری بتونیم کارارو پیش ببریم و لطمه ای به سایر فعالیت های ما وارد نشه . سپاسگزارم:gol:
 

دانشجوي كامپيوتر

دستیار مدیر تالار هنر
کاربر ممتاز
10/10/92

10/10/92

با سلام و خسته نباشيد به دوستان گرامي ....همچنين لازم مي دونم به همکاران جديد نيز خوشآمد گويي و عرض ادب نمايم ...

1. در خصوص سوال يک ويژه نامه يا فصل نامه اين هستش که بيشتر نظرها به نسخه اول مجله و ميزان رضايت کاربران بود که خوشبختانه نتيجه مثبت بود و الان ميشه حرفه اي تر به اين موضوع نگاه
کرد و فکر مي کنم بهتر است که نقشينه هر دو ماه يکبار اتفاق بيفته و نيز ويژه نامه هم منتشر کند،به اين دليل که طي 2 ماه وقت کافي براي همه چيز وجود داشته باشد،هم مطالب به بهترين وجه آماده شود و هم بتونيم هم فکري هاي گروهي رو جهت ايده هاي نو و وقت کافي جهت پياده سازي آن انجام دهيم.

منظورم از ويژه نامه اين هست که فرضا ما نقشينه فروردين رو ارائه داديم و 2 ماه بعدش ميشه خرداد حالا در اين بين چند مناسبت ديگه مثل روز معلم يا ... نيز در پيش هست مي تونيم يه ويژه نامه که مختصر تر از اساس نشريه با تعداد صفحات کمتر و مختصرتر ارائه داد ...


2.در خصوص بخش ها اينکه بهتره براي هر بخش يک نام تعيين کنيم و تقريبا هميشگي باشه و در شماره هاي مختلف مي تونه اين بخش باشد يا نباشد که در ادامه يه بخش هايي رو ذکر مي کنم که فعلا در ذهنم هست :

-مثلا يه عنوان با نام هشتمين روز هفته رو به مهم ترين رخداد اون ماه بپردازيم بالای صفحه می تونیم بنویسم ایران از نگاه دوربین و یک 8 عکس کلی از رخدادهای اون ماه مثل مثلا جام جهانی یا یه اکتشاف مهم در اون ماه یا یه خبر عجیب ... ببینید چیزی باشه که خوانند از خوندن این مجله خسته نشه دیگه ...

-بخش داستان رو هم مي تونيم به شماره جديد اضاف کنيم ..

-بخشي با نام تحريريه خوانندگان که اين برمي گرده به نظرات کاربران که ميشه بهش يه صفحه اختصاص داد و مسئولين هر بخش (مثلا مدير،تحريريه،عکاسي و ..) به سوالات و ابهامات کاربران پاسخ دهند و اين بخش قطعا در نسخه هاي بعدتري از مجله که بيرون داده بشه قطعا تاثيرگذار است ... (شايد الان به دليل نوپا بودن مجله کمتر کسي سوالي داشته باشه)

-بخش شعر را مي توان با نام سيب سرخ پياده سازي کرد که اشعار منتخب رو مي تونيم در اونجا بذاريم ... هم مناسبتي و هم غير مناسبتي و همه موارد ..

-يک بخشي داشتيم به نام اخبار و تازه هاي هنري که در نسخه اول چاپ شد اسمش رو مي تونيم بذاريم در حاشيه خبرها و يا همچين چيزهايي و اصولي تر خبرهايي از دنياي هنر ايران و جهان رو درون اون بگنجانيم ....

-يک بخش مذهبي هم ميشه داشت بصورتي باشه که متن اش خواننده رو درگير کنه و گيرا باشه ...

- و يک بخش مثل نام دو هفته دور ايران يا همچين اسم هايي که به يه شهر و آثارباستاني شهر و ... بپردازيم مثلا اصفهان زاينده رود،منارجنبان،عالي قاپو ،40ستون و ... يا شيراز جهان نما و عفيف آباد و ارم،عمارت شاپوري و ... به همراه آدرس اون مکان ها که در ذهن بيننده ثبت شه ...

-يک بخش رو با نام زندگينامه بزرگان ترتيب بديم و هر بار زندگينامه و آثار يک هنرمند قرن اخير يا .. را (اگر ايراني باشه بهتره) بنويسيم.
البته به نظر من وابسته به ماه و روز سال بايد اين مجله بيرون داده شود و مطالب و صفحه آرايي و کليات اون فصل منطبق باهاش باشه و در کل همچين چيزهايي که يه جورايي براي کاربر جالب باشه اين نشريه .. چون اين موضاعات هم هنري هست و هم لازم .... و اگر هم دوستان موردي رو پيشنهاد دارن و اسمش رو نمي دونند ميشه به اشتراک گذاشت و با همفکري سايرين يک نام خوب واسش انتخاب کرد.


3.در اين خصوص هم بهتره با نامي مثل تقويم تاريخ يا تقويم نقشينه يا همچين اسم هايي ياد بشه در مجله ... ولي خب اين قسمت رو زياد اطلاع ندارم که انشالله تحقيق کنيم و همچنين بايد از رخدادهاي مهم ياد بشه و حتي اگر هم خواستيم همه چيز در نشریه ذکر بشه،بصورت تيتروار و به اختصار چند خط براي هر کدام که به همه بخش ها بتونيم اشاره داشته باشيم.



و دیگه اینکه فعلا این ها به ذهنم رسید .. موفق و موئد باشید تا بعد ..... :gol:
 

همراهی

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
سلام خدا قوت

منم به سهم خودم از همکاران قدیم و جدید تشکر میکنم انشالله روز به روز شاهد پیشرفتش باشیم
:gol:


بدون مقدمه میرم سر اصل مطلب:

1//همانطور که از اسمش پیداست ویژه + نامه ینی فصل نامه ای با روالی خارج از مرسوم همیشه اش و به موضوعی به صورت ویژه و برجسته می پردازه ، اگر هر شماره ویژه نامه داشته باشیم دیگه اسمش ویژه نیست بهتره یه برنامه ثابت داشته باشیم و میان دورش به فراخور زمان ویژه نامه تهیه کنیم (یلدا ، نوروز،...)

در عوض پیشنهادی که دارم اینه که موضوعی کار کنیم و در هر شماره به یک هنر شاخص تر بپردازیم

فرضا ...این شماره عکاسی...مطالب اموزشی و گزارش هایی مرتبط با ان تهیه کرده ..برای نمونه.:اموزش عکس برداری در شب،معرفی نرم افزار مربوط به عکس و عکاسی ، ویرایش حرفه ای و....

و البته میشه حال و هوا هر شماره رو با نوع صفحه ارایی ، رنگ غالب ،جنس مطالب و.. متفاوت کرد



2//نشریه بایستی سر تیتر های مشخص و ثابت البته با پتانسیل گسترش داشته باشه
این موارد به ذهنم رسید میتونه تکمیل و رد بشوند:

سرمقاله،گزارش،اموزش،ترجمه،
مسابقه،گفتگو،مقاله،شعر،
معرفی کتاب،نقد و نظر،سفر،
پروژه،از ایران(خبری)،از جهان(خبری)،تاریخ(پیشینه و معرفی هنر یا ...)

و مطالب با توجه به سرفصل هایی که داریم تهیه کنیم


3//هرسال بعد از تمام شدن سال میلادی یک جمع بندی از اتفاقات و اثار تولیدی در زمینه های معماری انجام میشه در عکاسی هم دیدم احتمالا در سایر هنرهای هفتگانه هم همچنین موردی هست بروز بودن باعث پویایی و ارتباط بهتر مخاطب جوان با نشریه میشه در کنارش اشاره به یادبودها و روزهای جهانی و... هم داشته باشیم که طرفداران خاص خودشو داره



4//سعی کنیم مطالب تولیدی مون بیشتر بشه،فرضا من به نگارخانه برگ(مربوط به هنرهای تجسمی در تهران)دسترسی دارم اگر در این زمان نمایشگاه جذاب و مرتبطی برگزار شد و البته مدیریت اونجا اجازه عکاسی داد گزارش تهیه میکنم...منظورم اینه که دوستان تو هر زمینه ای که توانایی شو دارند خودشون وارد بشن
بعدا نوشت:مواردی مثل ترجمه و مقاله هم میتونه از این دست باشه یا گزینه سفر که بند دوم اشاره کردم...اعضا تحریریه از شهر خودشون با محتوای هنر مطلب تهیه کنند...



5// با توجه به طیف گسترده مخاطبان یه بخشایی تحت عنوان ارتباط هنر با سایر علوم داشته باشیم فرضا:
هنر و صنعت(تکنولوژی ساخت.،معرفی ابزار های جدید در خدمت هنر و...) مثل موضوع دکوراسیون در شماره اول
هنر و معماری شهر منظر ریاضی فلسفه مهندسی مکانیک مهندسی کامپیوتر و...
(البته برای این موضوع مطمئن نیستم که شدنیه یا نه...)


ممنون:gol:




 
آخرین ویرایش:

ahoo_fr

عضو جدید
کاربر ممتاز
پیشنهاد و ارائه ی نظر در زمینه های :
1- موضوع شماره دوم ( آیا ویژه نامه داشته باشیم ؟ چه موضوعی؟ چرا ؟ چگونه ؟ )
2- معرفی و تصمیم گیری در مورد بخش های شماره ی دوم ( بررسی موضوعات و سرفصل های ارائه شده در شماره ی 2 )
3- صحبت در مورد مناسبت ها و روزهای مهم ِ هنری در فصل زمستان( مثل روزهای جهانی و یادبودها و ...)
4 - و هر مطلبی که حس می کنید الان باید در موردش صحبت و تصمیم گیری کنیم.

اول سلام به همه دوستای خوبم ..امیدوارم حال احوالتون خوب باشه .یه سلام مخصوص و خیر مقدم هم به اعضای عزیز.:gol:
اما یه تبریک خاص هم به همه بچه های شماره گذشته به خاطر موفقیت مجله .:gol:

خوب بریم سراغ شماره جدید .

1- با توجه به این که مجله رو هر 2 ماه میخواد ارائه بشه و بزرگ ترین مناسبت ما نوروز هست توی این سه ماه آینده داشتن ویژه نامه اونم دوتا پشت هم فک نمیکنم خوب باشه ..معمولا ویژه نامه برای مراسم بزرگی ک توی تقویم هست و مطالب اون شماره راجه به اون موضوع زیاد هس گذاشته میشه .

2-فک میکنم اگه تخصصی تر و جامع تر به مطالب بپردازیم بد نباشه .
مثلا توی شماره قبل همه مطالب مربوط به هنر از منابع گرفته شده بود .ک گاها خود کاربر ها هم بر حسب علاقه شاید خونده بودن اون مطالبو ..برای بخش های تخصصی خاص هنر .میتونیم اصطلاحات رایجی ک بین مردم هست اما معنی ومفهوم اصلی اون رو نمیدونن یه بخشی از مجله باشه .
ادبیات هم اگه گوشه ای از کار باشه برای خیلی ها جذاب تر میشه .
میتونیم یه بخش داشته باشیم ک وصف حال باشگاه توی اون دو ماه اخیر هم درش باشه ..مثلا اتفاقات مهمی ک افتاده .مثل همین 7 ساله شدن یا معرفی برترین پر کار ترین و پربیننده ترین تالار ها و...
این ها ایده ای جدید بود ک به ذهنم رسید .

اما شیوه فصل بندی :
این بستگی به این داره چه مطالبی نهایی بشه واسه کار .
اما به طور کلی میشه گفت .با توجه به فصل 1- زمستان 2 هنر ک شامل همه موارد هنری اعم از گزارش های مربوطه وعکس ها و... هستش ..3-ادبیات .


3-با این روزها موافقم. توی مجله جز الزامات به نظر میاد .

با همراهی موافقم هر کسی هر نگار خانه یا فرهنگ سرایی ک دسترسی داره و میتونه گزارشی هر چند کوتاه بزاره خیلی به مجله کمک خوبی میکنه .خودم هم تو این مورد میتونم کمک کنم .

:gol:
 

mpb

مدیر تالار مهندسی معماری
مدیر تالار
سلام وخسته نباشید به احسان عزیزوهمکارای خوبم در فصلنامه هنری نقشینه.:gol:

به طور کلی موضاعاتی که به نظرم بهتره به طور ثابت درهر فصلنامه ای که ارایه می دیم داشته باشیم به صورت زیرهستش.

سینما-گرافیک-هنرهای دستی-دکوراسیون وتزیینات داخلی-هنرهای نمایشی-موسیقی –هنرعمومی-عکاسی-هنرهای تجسمی-فرش-انیمیشن وکاریکاتور-معماری


یه پیشنهاداتی هم تو ریز مطالب داشتم که فک می کنم تو فصلناممون داشته باشم بد نباشه.البته بعضیاش ممکنه مشابه نظراتی باشه که دوستان مطرح کردن.


1.مباحث عمومی طراحی وهنر:دراین قسمت میتونیم به طور مثال خلاقیت نوآوری وایده یابی-مبانی هنرهای تجسمی-تاریخ هنر ومکاتب هنری را داشته باشیم.

2.حکایت های هنری:فک کنم تو هرمجله ای همچین قسمتایی مشاهده میشه وبد نیس که یه بخشی بهش اختصاص بدیم.

3.اقتصاد هنر:به طور مثال میتونیم در موردحضور آثار هنر مدرن و معاصر ایران در بازار جهانی واز چگونگی استقبال ومیزان فروش صحبت کنیم.

4.بیان مباحث آموزشی:در مورد این بخش مثلا تو موسیقی آموزش نحوه کار با یه ساز رو داشته باشیم .

5.کاریکاتور:در این بخش میتونیم کاریکاتوری با مضمون خاص داشته باشیم . میتونه مربوط به ویژه نامه باشه یافصلی که توش ارایه داریم یا هر چیز دیگری وچه بهتر که از کارای بچه های باشگاه خودمون باشه.

6.ویژه نامه: به نظرم در این فصلنامه میتونیم به هنرعکاسی اختصاص بدیم وتوش درباره ریتم صحبت کنیم ودر کنارش مسابقه عکاسی که در تالار معماری با موضوع ریتم در حال انجامه رو به میان بیاریم و از عکس های بچه های خودمون استفاده کنیم.اینجوری یه اشاره ای هم به فعالیت های هنری خود باشگاه داریم.وهم میتونیم به بخشیش رو به ذکر کردن مسابقات عکاسی برگزار شده گذشته و معرفی آثار برندگان بپردازیم.

7.نقد:میتونیم از نقد هایی که از آثار مطرح هنری شده در فصلناممون داشته باشم.


8.بزرگداشت پروین اعتصامی:اگر قسمت شعری داریم با توجه به روز بزرگداشت پروین اعتصامی در این فصلنامه میتونیم به معرفی این شاعر بپردازیم واز اشعارش بیاریم.

9.بدنیس که یک نیم نگاه کوتاهی هم به نوروز داشته باشیم !

10.مطالبی درموردطراحی مد وپوشاک وپارچه صرفا برای تنوع:دی

11.گزارش نمایشگاه ورویدادهای داخلی وبین المللی که جزییاتش رو دوستان اشاره کردن.

12.داشتن بخشی به عنوان گفت وگو با یک هنرمند هم میتونه خوب باشه.

13.ودر آخر بخش معرفی چند کتاب هنری که میتونه در ابتدا معرفی بهترین کتاب ها هنری سال و یا حالا مباحث دیگه ای باشه.

به امید موفقیت وسربلندی در تولید ِ شماره دوم فصلنامه هنری نقشینه;)
 
آخرین ویرایش:

**آگاهدخت**

مدیر تالار اسلام و قرآن
مدیر تالار
خرد هر کجا گنجی آرد پدید

ز نام خدا سازد آن را کلید


سلام
عرض ادب واحترام به تمامی دوستان فعال وزحمتکش فصلنامه هنری نقشینه به خصوص مدیر توانای تالار
به جهت احترام به دعوت دوستان واظهار لطف بی دریغشان به این حقیر، در رابطه با موضوع شماره دوم نشریه چند مورد را به عرض میرسانم

باتوجه به اینکه زمان ارائه شماره دوم آخر بهمن ماه خواهد بود پیشنهاد میکنم شماره دوم ویژه نامه نباشد وبه صورت کاملا تخصصی به یکی از زشته های هنری پرداخته شود،البته این موضوع هم مدنظر باشدکه حجم زیاد مطالب از حوصله خوانندگان برای پرداختن عمیق به مطالب نگاشته شده خواهد کاست .

آرزوی موفقیت روز افزون برای همه ی دوستان عزیز :gol:

 

fantastic.fati

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
سلام دوستان ...
خسته نباشید ...
.
به نظرم بهتــره یه یه موضوع خاص بپردازیم و طبق گفته ی " آگاهدخت " ویژه نامه نباشه چون قراره آخر بهمن این نشریه ارائه بشه ...
یکی از دوستان بهم گفت که مطالبتون زیاد بود بهتر بود خلاصه تر میشد ... بهتره به این موضوع هم توجه کنیم ... هرچه مطلب خلاصه تر باشه خوانندگان علاقه ی بیشتری دارن به خواندن !

موفق باشیـــد./
 

دانشجوي كامپيوتر

دستیار مدیر تالار هنر
کاربر ممتاز
سلامی دوباره ... :gol:
خب دوستان عزيز من اول از همه ترجيحا نظرم رو تغيیر داده و فکر مي کنم نشريه هر يک ماه و نيم ارائه شود به دليل اينکه
1.در هر فصل از سال 2 نسخه بيرون داده مي شود که سالي 7 يا 8 نسخه مي شود.(من از اولين فروردين محاسبه کردم)
2 -تعادل رعايت مي شود.

نکته بعدي اينکه نظرات دوستان بسيار عالي هست ولي من فکر مي کنم اين طوري مجله با حجم سنگين و کتابي روبرو مي شه و طرفداران اش فقط به تعداد خاصی تبدیل می شوند.
فکر می کنم باید بین مطالب یک جورایی تعادل ایجاد کنیم ..

و بلاخره اینکه يه بخش به نام هنر و دانشگاه رو هم می تونیم اضاف کنیم و در هر نسخه به يک رشته هنري بپردازیم.
با تشکر.:gol:
 

E . H . S . A . N

مدیر تالار مهندسی معماری مدیر تالار هنـــــر
مدیر تالار
01

01

با سلامی دوباره حضور دوستان ِ عزیز
خب به نظر میرسه عزیزانی که قصد ارائه ی نظر داشتن، در این فرصت نظراتشون رو دادن؛ از همگی ممنونم .
با توجه به ضیق وقت ِ خودم، و اینکه نمیشه به صورت کلی همه ی پست ها رو با هم پاسخ داد و جمع بندی کرد؛پاسخ پست ها رو تک تک میدم و نتایج مورد تایید ِ هر پست رو اعلام کنم ، و بعد از اون به صورت کامل خط و مشی کلی ِ این شماره رو اعلام میکنم و به تنظیم فهرست ِ مطالبی که در این شماره باید ارائه بدیم ، خواهم پرداخت .
کماکان از نظرات و پیشنهادات و انتقاداتتون استقبال میشه . سپاسگزارم ...:gol:


با سلام و خسته نباشيد به دوستان گرامي ....همچنين لازم مي دونم به همکاران جديد نيز خوشآمد گويي و عرض ادب نمايم ...

1. در خصوص سوال يک ويژه نامه يا فصل نامه اين هستش که بيشتر نظرها به نسخه اول مجله و ميزان رضايت کاربران بود که خوشبختانه نتيجه مثبت بود و الان ميشه حرفه اي تر به اين موضوع نگاه
کرد و فکر مي کنم بهتر است که نقشينه هر دو ماه يکبار اتفاق بيفته و نيز ويژه نامه هم منتشر کند،به اين دليل که طي 2 ماه وقت کافي براي همه چيز وجود داشته باشد،هم مطالب به بهترين وجه آماده شود و هم بتونيم هم فکري هاي گروهي رو جهت ايده هاي نو و وقت کافي جهت پياده سازي آن انجام دهيم.
منظورم از ويژه نامه اين هست که فرضا ما نقشينه فروردين رو ارائه داديم و 2 ماه بعدش ميشه خرداد حالا در اين بين چند مناسبت ديگه مثل روز معلم يا ... نيز در پيش هست مي تونيم يه ويژه نامه که مختصر تر از اساس نشريه با تعداد صفحات کمتر و مختصرتر ارائه داد ...

خب دوستان عزيز من اول از همه ترجيحا نظرم رو تغيیر داده و فکر مي کنم نشريه هر يک ماه و نيم ارائه شود به دليل اينکه
الف.در هر فصل از سال 2 نسخه بيرون داده مي شود که سالي 7 يا 8 نسخه مي شود.(من از اولين فروردين محاسبه کردم)
ب -تعادل رعايت مي شود.

2.در خصوص بخش ها اينکه بهتره براي هر بخش يک نام تعيين کنيم و تقريبا هميشگي باشه و در شماره هاي مختلف مي تونه اين بخش باشد يا نباشد که در ادامه يه بخش هايي رو ذکر مي کنم که فعلا در ذهنم هست :

-مثلا يه عنوان با نام هشتمين روز هفته رو به مهم ترين رخداد اون ماه بپردازيم بالای صفحه می تونیم بنویسم ایران از نگاه دوربین و یک 8 عکس کلی از رخدادهای اون ماه مثل مثلا جام جهانی یا یه اکتشاف مهم در اون ماه یا یه خبر عجیب ... ببینید چیزی باشه که خوانند از خوندن این مجله خسته نشه دیگه ...

-بخش داستان رو هم مي تونيم به شماره جديد اضاف کنيم ..

-بخشي با نام تحريريه خوانندگان که اين برمي گرده به نظرات کاربران که ميشه بهش يه صفحه اختصاص داد و مسئولين هر بخش (مثلا مدير،تحريريه،عکاسي و ..) به سوالات و ابهامات کاربران پاسخ دهند و اين بخش قطعا در نسخه هاي بعدتري از مجله که بيرون داده بشه قطعا تاثيرگذار است ... (شايد الان به دليل نوپا بودن مجله کمتر کسي سوالي داشته باشه)

-بخش شعر را مي توان با نام سيب سرخ پياده سازي کرد که اشعار منتخب رو مي تونيم در اونجا بذاريم ... هم مناسبتي و هم غير مناسبتي و همه موارد ..

-يک بخشي داشتيم به نام اخبار و تازه هاي هنري که در نسخه اول چاپ شد اسمش رو مي تونيم بذاريم در حاشيه خبرها و يا همچين چيزهايي و اصولي تر خبرهايي از دنياي هنر ايران و جهان رو درون اون بگنجانيم ....

-يک بخش مذهبي هم ميشه داشت بصورتي باشه که متن اش خواننده رو درگير کنه و گيرا باشه ...

- و يک بخش مثل نام دو هفته دور ايران يا همچين اسم هايي که به يه شهر و آثارباستاني شهر و ... بپردازيم مثلا اصفهان زاينده رود،منارجنبان،عالي قاپو ،40ستون و ... يا شيراز جهان نما و عفيف آباد و ارم،عمارت شاپوري و ... به همراه آدرس اون مکان ها که در ذهن بيننده ثبت شه ...

-يک بخش رو با نام زندگينامه بزرگان ترتيب بديم و هر بار زندگينامه و آثار يک هنرمند قرن اخير يا .. را (اگر ايراني باشه بهتره) بنويسيم.
البته به نظر من وابسته به ماه و روز سال بايد اين مجله بيرون داده شود و مطالب و صفحه آرايي و کليات اون فصل منطبق باهاش باشه و در کل همچين چيزهايي که يه جورايي براي کاربر جالب باشه اين نشريه .. چون اين موضاعات هم هنري هست و هم لازم .... و اگر هم دوستان موردي رو پيشنهاد دارن و اسمش رو نمي دونند ميشه به اشتراک گذاشت و با همفکري سايرين يک نام خوب واسش انتخاب کرد.


3.در اين خصوص هم بهتره با نامي مثل تقويم تاريخ يا تقويم نقشينه يا همچين اسم هايي ياد بشه در مجله ... ولي خب اين قسمت رو زياد اطلاع ندارم که انشالله تحقيق کنيم و همچنين بايد از رخدادهاي مهم ياد بشه و حتي اگر هم خواستيم همه چيز در نشریه ذکر بشه،بصورت تيتروار و به اختصار چند خط براي هر کدام که به همه بخش ها بتونيم اشاره داشته باشيم.



و دیگه اینکه فعلا این ها به ذهنم رسید .. موفق و موئد باشید تا بعد ..... :gol:

سلامی دوباره ... :gol:

4. نکته بعدي اينکه نظرات دوستان بسيار عالي هست ولي من فکر مي کنم اين طوري مجله با حجم سنگين و کتابي روبرو مي شه و طرفداران اش فقط به تعداد خاصی تبدیل می شوند.
فکر می کنم باید بین مطالب یک جورایی تعادل ایجاد کنیم ..

5. و بلاخره اینکه يه بخش به نام هنر و دانشگاه رو هم می تونیم اضاف کنیم و در هر نسخه به يک رشته هنري بپردازیم.
با تشکر.:gol:

سلام
از حسن توجه و زحماتتون ممنونم خانوم مهندس
خب بی مقدمه،مختصر و فهرست وار ، پاسخ پیشنهاداتتون رو میدم و در آخر پست ، نتایج ِ مورد تایید رو جداگانه اعلام میکنم :

1. همانطوری که در مقدمه ی شیوه نامه ی نشریه هم در این مورد توضیح دادم ، فعلا با توجه به نوپا بودن ِ نشریه،و شرایط خاصی که داریم ، به صورت فصلنامه کار رو ارائه خواهیم داد. یعنی هر فصل، یک شماره .
در تابستان 1393، یک بررسی کلی از وضع موجود انجام میگیره و اگر شرایط از هر نظر ( فعالیت اعضا، بودجه،مخاطب، و...) مساعد و مناسب بود ، در مورد تعداد چاپ نشریه تصمیم گیری خواهیم کرد و نهایتا عنوان فصلنامه رو به « دو ماهنامه» تغییر خواهیم داد.

ویژه نامه :
با احترام به عقاید مختلف ِ اعضاء در این مورد ، و طبق بررسی و جمع بندی ِ نظرات دوستان ، تصمیم نهایی در مورد وجود ویژه نامه و کیفیت ِ موضوعی رو اعلام میکنم :
با داشتن ویژه نامه موافقت میشه ؛ فقط موضوعی رو که باید بهش دقت داشته باشیم اینه که از این به بعد موضوع ویژه نامه های نشریه ، صرفا هنری و مربوط به هنرهای مختلف خواهد بود.
برای مثال :
فصلنامه هنری نقشینه - ویژه نامه سینما - شماره 2 - زمستان 1392
یا
فصلنامه هنری نقشینه - ویژه نامه صنایع دستی ایران - شماره 2 - زمستان 1392

چیزی که مشخص هست ، اینه که با توجه به ویژه نامه ، پیکره ی اصلی هر شماره رو موضوع ویژه نامه تشکیل میده ، و البته در کنارش به سایر هنرها هم خواهیم پرداخت.
نظرسنجی :
دوستان عزیز ، با این توضیحاتی که داده شد ، پیشنهادات ِ خودتون رو در مورد ویژه نامه مطرح کنید ، تا در مورد موضوع ِ ویژه نامه ی این شماره به توافق برسیم .

2. موارد زیر تایید شد، و ما بقی رو فعلا به دلایلی که مجال ِ توضیحش نیست ، بهش نمی پردازیم :
A - داشتن ِ عناوینی که در تمام شماره ها ثابت باشه ؛ و مخاطبانی که به اون موضوع علاقه دارن ، در شماره های بعدی هم به سراغش برن .
B - تحریریه خوانندگان : (یک صفحه )
C -داستان : ایجاد بخشی که یک نمایشنامه ی کوتاه رو ارائه بدیم.
D - شعر : ( نهایتا یک صفحه )
E - گردشگری : ( دو صفحه )
F - مشاهیر : ( در رابطه با مشاهیری که در عرصه ی ویژه نامه ی ما فعالیت دارند )


3. این مورد (شماره ی 3) رو هم در شماره ی پیش داشتیم و در این شماره هم ادامه ش میدیم .


4. فعلا برای تصمیم گیری در این مورد زود هستش ؛چرا که اول باید بدونیم که چه مطالبی و با چه کیفیتی داریم ، بعد در موردش قضاوت کنیم.
در مرحله ی اول بعد از جمع آوری و تولید ِ مطالب ، در این مورد تصمیم میگیریم .


5. با این مورد هم موافقم . مطالبش رو در ویترین ِ تالار داریم و میتونیم در هر شماره یک صفحه بهش اختصاص بدیم .


با تشکر از نظرات و یپشنهادات باارزش و خوب ِ شما خانوم مهندس.
ممنونم . خسته نباشید :gol:
 
آخرین ویرایش:

E . H . S . A . N

مدیر تالار مهندسی معماری مدیر تالار هنـــــر
مدیر تالار
سلام خدا قوت

منم به سهم خودم از همکاران قدیم و جدید تشکر میکنم انشالله روز به روز شاهد پیشرفتش باشیم
:gol:


بدون مقدمه میرم سر اصل مطلب:

1//همانطور که از اسمش پیداست ویژه + نامه ینی فصل نامه ای با روالی خارج از مرسوم همیشه اش و به موضوعی به صورت ویژه و برجسته می پردازه ، اگر هر شماره ویژه نامه داشته باشیم دیگه اسمش ویژه نیست بهتره یه برنامه ثابت داشته باشیم و میان دورش به فراخور زمان ویژه نامه تهیه کنیم (یلدا ، نوروز،...)

در عوض پیشنهادی که دارم اینه که موضوعی کار کنیم و در هر شماره به یک هنر شاخص تر بپردازیم

فرضا ...این شماره عکاسی...مطالب اموزشی و گزارش هایی مرتبط با ان تهیه کرده ..برای نمونه.:اموزش عکس برداری در شب،معرفی نرم افزار مربوط به عکس و عکاسی ، ویرایش حرفه ای و....

و البته میشه حال و هوا هر شماره رو با نوع صفحه ارایی ، رنگ غالب ،جنس مطالب و.. متفاوت کرد

ممنون:gol:
سلام
از پیشنهادات و نظراتت ممنونم خانوم مهندس نسترن جان
خب بی مقدمه،مختصر و فهرست وار ، پاسخ میدم :
پاسخ 1// - در مورد بحث ِ ویژه نامه ، در پست ِ قبلی توضیحاتی دادم ؛ تصمیم بر این هست که به صورت ِ موضوعی کار کنیم و هر بار ، ویژه نامه ای داشته باشیم که صرفا هنری باشه ، مثل سینما، موسیقی ، عکاسی و ...


2//نشریه بایستی سر تیتر های مشخص و ثابت البته با پتانسیل گسترش داشته باشه
این موارد به ذهنم رسید میتونه تکمیل و رد بشوند:

سرمقاله،گزارش،اموزش،ترجمه،
مسابقه،گفتگو،مقاله،شعر،
معرفی کتاب،نقد و نظر،سفر،
پروژه،از ایران(خبری)،از جهان(خبری)،تاریخ(پیشینه و معرفی هنر یا ...)

و مطالب با توجه به سرفصل هایی که داریم تهیه کنیم

پاسخ 2 // - با این مورد موافقم . دلایل مختلفی برای انجامش هست از جمله : عدم سردرگمی ِ مخاطب و خودمون در هر شماره ، و اینکه مخاطب میتونه مطالب و سرفصل های مورد علاقه ش رو به صورت مداوم پیگیری کنه.
اما در مورد اینکه چطور این پیشنهاد اجرایی بشه ، و سرتیترها چی باشن ، موقع تنظیم و تدوین ِ فهرست، بهش فکر خواهم کرد و تصمیم میگیرم . پیشنهادات شما هم عالی بود . مسلما مورد استفاده قرار میگیره .



3//هرسال بعد از تمام شدن سال میلادی یک جمع بندی از اتفاقات و اثار تولیدی در زمینه های معماری انجام میشه در عکاسی هم دیدم احتمالا در سایر هنرهای هفتگانه هم همچنین موردی هست بروز بودن باعث پویایی و ارتباط بهتر مخاطب جوان با نشریه میشه در کنارش اشاره به یادبودها و روزهای جهانی و... هم داشته باشیم که طرفداران خاص خودشو داره

پاسخ 3 // - تایید شد.



4//سعی کنیم مطالب تولیدی مون بیشتر بشه،فرضا من به نگارخانه برگ(مربوط به هنرهای تجسمی در تهران)دسترسی دارم اگر در این زمان نمایشگاه جذاب و مرتبطی برگزار شد و البته مدیریت اونجا اجازه عکاسی داد گزارش تهیه میکنم...منظورم اینه که دوستان تو هر زمینه ای که توانایی شو دارند خودشون وارد بشن
بعدا نوشت:مواردی مثل ترجمه و مقاله هم میتونه از این دست باشه یا گزینه سفر که بند دوم اشاره کردم...اعضا تحریریه از شهر خودشون با محتوای هنر مطلب تهیه کنند...

پاسخ 4 // - کاملا موافقم .
خیلی عالی میشه ، اگر بتونیم این مورد رو انجام بدیم .بعد از تنظیم فهرست و لحاظ کردن این بخش، باید با بچه ها بعدا در میان بگذاریم ، و هر کس که تونست ، در این موارد کمک کنه و انحام بده.



5// با توجه به طیف گسترده مخاطبان یه بخشایی تحت عنوان ارتباط هنر با سایر علوم داشته باشیم فرضا:
هنر و صنعت(تکنولوژی ساخت.،معرفی ابزار های جدید در خدمت هنر و...) مثل موضوع دکوراسیون در شماره اول
هنر و معماری شهر منظر ریاضی فلسفه مهندسی مکانیک مهندسی کامپیوتر و...
(البته برای این موضوع مطمئن نیستم که شدنیه یا نه...)

پاسخ 5// - همانطوری که در جریان هستی، در شماره ی قبل بخشهایی مشتمل بر طراحی صنعتی، دکوراسیون داخلی و ... داشتیم، که در آخرین لحظات این موارد رو به لیست اضافه کردم .
مواردی مثل : هنر و معماری ، هنر و کامپیوتر و ... ، شدنی هست . و باید بیشتر در موردش برنامه ریزی کنیم .



سعیم بر این هست که تا جای ممکن، از همه ی پیشنهاداتی که عملی هستند، نکته برداری کنم و در خط و مشی جمع آوری و تحقیق، بگنجونم.
سپاسگزارم . :gol:
 

E . H . S . A . N

مدیر تالار مهندسی معماری مدیر تالار هنـــــر
مدیر تالار
03

03

اول سلام به همه دوستای خوبم ..امیدوارم حال احوالتون خوب باشه .یه سلام مخصوص و خیر مقدم هم به اعضای عزیز.:gol:
اما یه تبریک خاص هم به همه بچه های شماره گذشته به خاطر موفقیت مجله .:gol:

خوب بریم سراغ شماره جدید .

1- با توجه به این که مجله رو هر 2 ماه میخواد ارائه بشه و بزرگ ترین مناسبت ما نوروز هست توی این سه ماه آینده داشتن ویژه نامه اونم دوتا پشت هم فک نمیکنم خوب باشه ..معمولا ویژه نامه برای مراسم بزرگی ک توی تقویم هست و مطالب اون شماره راجه به اون موضوع زیاد هس گذاشته میشه .

2-فک میکنم اگه تخصصی تر و جامع تر به مطالب بپردازیم بد نباشه .
مثلا توی شماره قبل همه مطالب مربوط به هنر از منابع گرفته شده بود .ک گاها خود کاربر ها هم بر حسب علاقه شاید خونده بودن اون مطالبو ..برای بخش های تخصصی خاص هنر .میتونیم اصطلاحات رایجی ک بین مردم هست اما معنی ومفهوم اصلی اون رو نمیدونن یه بخشی از مجله باشه .
ادبیات هم اگه گوشه ای از کار باشه برای خیلی ها جذاب تر میشه .
میتونیم یه بخش داشته باشیم ک وصف حال باشگاه توی اون دو ماه اخیر هم درش باشه ..مثلا اتفاقات مهمی ک افتاده .مثل همین 7 ساله شدن یا معرفی برترین پر کار ترین و پربیننده ترین تالار ها و...
این ها ایده ای جدید بود ک به ذهنم رسید .

اما شیوه فصل بندی :
این بستگی به این داره چه مطالبی نهایی بشه واسه کار .
اما به طور کلی میشه گفت .با توجه به فصل 1- زمستان 2 هنر ک شامل همه موارد هنری اعم از گزارش های مربوطه وعکس ها و... هستش ..3-ادبیات .


3-با این روزها موافقم. توی مجله جز الزامات به نظر میاد .

با همراهی موافقم هر کسی هر نگار خانه یا فرهنگ سرایی ک دسترسی داره و میتونه گزارشی هر چند کوتاه بزاره خیلی به مجله کمک خوبی میکنه .خودم هم تو این مورد میتونم کمک کنم .

:gol:
سلام آهو جان
ممنون از نظرات و وقتی که گذاشتین دوست ِ خوبم
با توجه به اینکه بعضی از موارد رو در پستهای قبلی توضیح دادم، با اشاره ی مختصری ازشون رد میشم .
پاسخ 1 -
در رابطه با این موضوع صحبت کردم و نتیجه رو اعلام کردم و قرار هست که ویژنامه ای در رابطه با یکی از هنرها داشته باشیم ( مثل سینما،موسیقی، عکاسی، صنایع دستی و...) .
حتی اعلام ِ نظرسنجی هم کردم که در این مورد دوستان اگر موضوعی برای ویژه نامه مد نظر دارند، پیشنهاد بدن تا بررسی کنیم.
پاسخ 2 -
2 الف - ضمن تایید حرف شما مبنی بر وجود بحث های تخصصی، ناچار هستیم که در لابلای مقالات سنگین و خسته کننده ( برای بعضی افراد)، مطالبی عمومی تر و جذاب تر هم داشته باشیم. تا خواننده خسته نشه .
البته اصلا به این معنی نیست که از هر در سخنی بگیم ؛ مطالبی که از ارزش علمی و هنری کل ِ اثر کم نکنه ، و اینکه اونقدر محسوس نباشه که مثلا این انتقاد بوجود بیاد که اگر مجله هنری هست، پس اینا چیه .
2 ب - اصطلاحات رایج؟ مثل چی؟ با ذکر مثال :دی
2 ج - بخشی به عنوان وصف حال ِ باشگاه : ایده ی خوبی به نظر میاد . اما مثلا برای این شماره به چی اشاره کنیم؟ به صحبت در مورد تالار هنر هم فکر کنید ، و اگر به نتیجه ای رسیدید، اطلاع بدید تا یک صفحه برای این بند،در نظر بگیریم .
2 د - منظورم از فصل بندی اینقدر کلی نبود. در پست قبلی در موردش صحبت کردم. ( نسترن جان در پست خودش اشاره کرده بود ) .
پاسخ 3 -
این مورد هم تایید شد . یعنی یک بخش تحت عنوان تقویم ِ نقشینه .
خودم چندین مدتی هست که دارم یه تقویم ِ هنری آماده میکنم . اما متاسفانه توی تقویمم در مورد زمستان هنوز چیزی نیست .
زحمتی که باید دوستان بکشن اینه که در مورد روزهای فصل ِ زمستان، که در اون اتفاقات هنری افتاده ( اعم از مرگ و میر هنرمندان، روزهای جهانی و ..و...) ، اطلاعاتی به دست بیارند و معرفی کنند؛ قطعا به این بخش نیاز نیازی داریم .حتی میتونه موضوع ِ ویژه نامه رو هم مشخص کنه .

خسته نباشید و سپاسگزارم :gol:

خرد هر کجا گنجی آرد پدید

ز نام خدا سازد آن را کلید


سلام
عرض ادب واحترام به تمامی دوستان فعال وزحمتکش فصلنامه هنری نقشینه به خصوص مدیر توانای تالار
به جهت احترام به دعوت دوستان واظهار لطف بی دریغشان به این حقیر، در رابطه با موضوع شماره دوم نشریه چند مورد را به عرض میرسانم

باتوجه به اینکه زمان ارائه شماره دوم آخر بهمن ماه خواهد بود پیشنهاد میکنم شماره دوم ویژه نامه نباشد وبه صورت کاملا تخصصی به یکی از زشته های هنری پرداخته شود،البته این موضوع هم مدنظر باشدکه حجم زیاد مطالب از حوصله خوانندگان برای پرداختن عمیق به مطالب نگاشته شده خواهد کاست .

آرزوی موفقیت روز افزون برای همه ی دوستان عزیز :gol:


سلام
از لطف،حسن توجه و حضور شما سپاسگزارم آگاهدخت ِ گرامی، دوست ِ خوبم
طبق همین نظرات ِ اکثریت اعضای گروه از جمله شما ، تصمیم گرفته شد که اگر ویژه نامه ای هم باشه، کاملا هنری باشه .
در رابطه با حجم مطالب و تنوع هم در پاسخ آهو جان مطالبی عرض کردم .
خسته نباشید و سپاسگزارم :gol:



سلام دوستان ...
خسته نباشید ...
.
به نظرم بهتــره یه یه موضوع خاص بپردازیم و طبق گفته ی " آگاهدخت " ویژه نامه نباشه چون قراره آخر بهمن این نشریه ارائه بشه ...
یکی از دوستان بهم گفت که مطالبتون زیاد بود بهتر بود خلاصه تر میشد ... بهتره به این موضوع هم توجه کنیم ... هرچه مطلب خلاصه تر باشه خوانندگان علاقه ی بیشتری دارن به خواندن !

موفق باشیـــد./

سلام خانوم مهندس ، ممنون از نظراتتون
در رابطه با خط اول ِ نوشتارتون به نتیجه رسیدیم و در همین پس هم بهش اشاره کردم .
در مورد طولانی یا خلاصه بودن مطالب نکته ای رو باید عرض کنم : یکی از مهمترین دغدغه های نشریات و محلات،تنوع آراء و عقاید و علایق مخاطب هست. مخصوصا در مورد نشریه ی ما، که به علت شرایط خاصی که داریم، طیف مخاطبین ما بسیار گسترده س. اینه که قاطعانه نمیشه حکمی رو تجویز کرد .
راهکار اینه که حد تعادل رو نگه داریم. در رابطه با حد تعادل در بالا صحبت کردم .
خسته نباشید و سپاسگزارم :gol:






نکته :

بچه ها اینجا اسمش میزگرد هستش.
من عمدا اسم ِ تاپیک رو میزگرد گذاشتم، که دقیقا شرایط میزگرد بر اون حاکم باشه، نه میز ِ مثلث :دی
همه ی ما با نظرات و حضور و پیشنهادات و انتقادات و صحبت با همدیگه، باید بحث های تئوری ِ نشریه رو پیش ببریم ، تا زودتر به نتیجه برسیم .
اینطوری نباشه که فقط من صحبت کنم:دی

در هر موردی، حتی مواردی که من هنوز اشاره نکردم ، یا مواردی که شما فکر میکنید باید در موردش صحبت و تصمیم گیری بشه، میتونید صحبت کنید.بحث راه بندازید؛
باید و باید تا آخر هفته صحبت های اولیه تموم بشه و وارد فاز مطالعات و تحقیقات بشیم .
سپاسگزارم . . .:gol:
 

3ctor

عضو جدید
کاربر ممتاز
ضمن عرض سلام و خسته نیاشید به همه عزیزان و فعالان در عرصه هنر و مدیر محترم تالار هنر آقا احسان عزیز .... پیشنهادی که من دارم به احسان جان اینه که حالا نمیدونم صحبت های قبلی دوستان تایید شد یا نه ولی من میگم فعلا چون نشریه یه نشریه نو پا و هر گونه اشتباهی ریسکه .. بیایم تبدیلش کنیم به گاهنامه یعنی زمانی براش مشخص نکنیم حالا میتونه این گاهنامه 2 ماهی یه بار منتشر بشه یا سه ماهی یا حتی یه ماهی بعد اونوقت با یه برنامه ریزی دقیق و تعیین خط مش مشخص اونو تبدیل به ماهنامه یا دوماهنامه کنیم ... البته دوستان میگن موضوعی من مخالف این کارم که کل نشریه اختصاص به یه موضوع داشته باشه چون باعث میشه یه سری از خوانندگان رو تو هر شماره از دست بدیم ......
 

دانشجوي كامپيوتر

دستیار مدیر تالار هنر
کاربر ممتاز
ضمن عرض سلام و خسته نیاشید به همه عزیزان و فعالان در عرصه هنر و مدیر محترم تالار هنر آقا احسان عزیز .... پیشنهادی که من دارم به احسان جان اینه که حالا نمیدونم صحبت های قبلی دوستان تایید شد یا نه ولی من میگم فعلا چون نشریه یه نشریه نو پا و هر گونه اشتباهی ریسکه .. بیایم تبدیلش کنیم به گاهنامه یعنی زمانی براش مشخص نکنیم حالا میتونه این گاهنامه 2 ماهی یه بار منتشر بشه یا سه ماهی یا حتی یه ماهی بعد اونوقت با یه برنامه ریزی دقیق و تعیین خط مش مشخص اونو تبدیل به ماهنامه یا دوماهنامه کنیم ... البته دوستان میگن موضوعی من مخالف این کارم که کل نشریه اختصاص به یه موضوع داشته باشه چون باعث میشه یه سری از خوانندگان رو تو هر شماره از دست بدیم ......

سلام به جناب سکتور و نهایت سپاسhttp://www.www.www.iran-eng.ir/images/icons/icon_gol.gif
مهندس در پیام های قبلی گفتند که:

در تابستان 1393، یک بررسی کلی از وضع موجود انجام میگیره و اگر شرایط از هر نظر ( فعالیت اعضا، بودجه،مخاطب، و...) مساعد و مناسب بود ، در مورد تعداد چاپ نشریه تصمیم گیری خواهیم کرد و نهایتا عنوان فصلنامه رو به « دو ماهنامه» تغییر خواهیم داد.

و نشریه بصورت فصلنامه یعنی هر فصل یک شماره ارائه می شود.ببیند اگر مجله بخواهد بصورت گاهنامه یا 2 ماه نامه یا ... ارائه شود یک جورایی برای خواننده سر در گمی بوجود میاد و اولین سوال همین هستش,که می پرسن این مجله دقیقا چه زمانی تولید میشه یعنی مخاطب حق داره و خواهد پرسید اگه ما بیاییم و هر بار زمانش رو تغییر بدیم یه جورایی هست مثل اینکه ما خودمون هم نمی دونیم و در نهایت اینکه جوابی برای ارائه به مخاطب نداریمو در کل باید طبق یک سیکل زمانی منظم پیش بره.

الان مهندس گفتن فعلا فصلنامه است و به نظر من همین بسیار خوبه و در کل باید ببینیم ما در این نشریاتی که ارائه می دیم می خواهیم چه چیزی به مخاطب عرضه کنیم،برای همین من کلا نظرم به همون فصل نامه هست و اینکه 3 ماه فرصت بسیار خوبی هست که درباره همه چیز فکر کنیم و بتونیم یه نشریه بی کم و کاست ارائه بدیم.

البته دوستان میگن موضوعی من مخالف این کارم که کل نشریه اختصاص به یه موضوع داشته باشه چون باعث میشه یه سری از خوانندگان رو تو هر شماره از دست بدیم

منم با این صحبت تون موافقم،یک موضوعی مناسب نیست چون جذابیت نداره مثلا در شماره اول نشریه درباره یلدا ، بخش ِ اعظمی از مجله رو شامل گشت ولی در خصوص پاییز و هنرها و دکوراسیون و مقالات و خیلی از موارد دیگر که خیلی خوب بود ... ولی باری به هر جهت هم نباشه که از هر چیزی صحبت به میان بیاید،طبق روال اون فصل از سال پیش بره و تمام موارد اون فصل.
من کلا نظرم به این هست که اگر بخواهیم قصل نامه ارائه بدیم موضوعش کاملا مشخص هست :بهار،تابستان،پاییز و زمستان.
تمام رویدادهایی که در این ماه رخ می دهد چه در گذشته و چه در زمان حال مثلا یلدا در یا در بهار نوروز و ... که انجام می شده،در واقع نشریه یه جورایی آموزش محور نیز باشه که دوستان یک چیزی هم یاد بگیرند و بدونند در گذشته این اتفاقات رخ میداده و علاوه بر هنر باید روی خیلی از مسائل نیز زوم کرد و این مجله فقط یکسری مباحث دست چین شده هنری نباشه ... به تمام موضوعات مرتبط با هنر هم میشه پرداخت در واقع محدودیتی وجود نداره .








و در نهایت نظرم در خصوص موضوعات و ... این هست که موضوع بعدی زمستان باشه و کلیه موارد اون (شامل جشن های باستانی گذشته،مناسبت های قدیمی ِ منسوخ شده،هنرهایی مخصوص این ماه مثل بافتنی که فکر می کنم ریشه دار باشه و ... و ... و ... همین جور الی آخر ...)

و در خصوص ویژه نامه نیز نظرم به این هست که ویژه نامه ضمیمه ی مجله باشد:
که هربار به یکی از هنرها پرداخته شود و من به نظرم همون صنایع دستی که اولین مسابقه هنری تالار هنر بود بهترین اش هست و در شماره بعدی هم میشه به مینیاتور بپردازیم و همچنین جهت آشنایی دوستان با این مسابقات میشه گزارش ازش تهیه کرد و نحوه برگزاری و عکس و حتی چند کلامی با اونایی هم که برنده شدن میشه حرف زد و گذاشت و در کل یک گزارش کلی و اساسی که از همین باشگاه مواردی اش رو نشات بگیره. (مهندس یک بخش گزارش هنری باشگاه هم میشه به نشریه اضاف کرد ..)

همچنین میشه مسابقات بعدی ای که برگزار میشه رو بطور کل به این این ویژه نامه اختصاص بدیم و ماهیت این ویژه نامه مسابقات بخش تالار هنر باشه و میشه اختصاصی باشگاه مهندسان ایران که یکی از دوستان در نظراتشون به این اشاره کرده بودن که موارد بکار رفته در نشریه مختص باشگاه باشه ...
و فعلا همین ها به ذهنم رسید ...
مچکرم از تمامی دوستان و عذرخواهی بابت زیاد شدن مطالب. http://www.www.www.iran-eng.ir/images/icons/icon_gol.gif
 
آخرین ویرایش:

ahoo_fr

عضو جدید
کاربر ممتاز
سلام آهو جان
ممنون از نظرات و وقتی که گذاشتین دوست ِ خوبم
با توجه به اینکه بعضی از موارد رو در پستهای قبلی توضیح دادم، با اشاره ی مختصری ازشون رد میشم .
پاسخ 1 -
در رابطه با این موضوع صحبت کردم و نتیجه رو اعلام کردم و قرار هست که ویژنامه ای در رابطه با یکی از هنرها داشته باشیم ( مثل سینما،موسیقی، عکاسی، صنایع دستی و...) .
حتی اعلام ِ نظرسنجی هم کردم که در این مورد دوستان اگر موضوعی برای ویژه نامه مد نظر دارند، پیشنهاد بدن تا بررسی کنیم.
پاسخ 2 -
2 الف - ضمن تایید حرف شما مبنی بر وجود بحث های تخصصی، ناچار هستیم که در لابلای مقالات سنگین و خسته کننده ( برای بعضی افراد)، مطالبی عمومی تر و جذاب تر هم داشته باشیم. تا خواننده خسته نشه .
البته اصلا به این معنی نیست که از هر در سخنی بگیم ؛ مطالبی که از ارزش علمی و هنری کل ِ اثر کم نکنه ، و اینکه اونقدر محسوس نباشه که مثلا این انتقاد بوجود بیاد که اگر مجله هنری هست، پس اینا چیه .
2 ب - اصطلاحات رایج؟ مثل چی؟ با ذکر مثال :دی
2 ج - بخشی به عنوان وصف حال ِ باشگاه : ایده ی خوبی به نظر میاد . اما مثلا برای این شماره به چی اشاره کنیم؟ به صحبت در مورد تالار هنر هم فکر کنید ، و اگر به نتیجه ای رسیدید، اطلاع بدید تا یک صفحه برای این بند،در نظر بگیریم .
2 د - منظورم از فصل بندی اینقدر کلی نبود. در پست قبلی در موردش صحبت کردم. ( نسترن جان در پست خودش اشاره کرده بود ) .
پاسخ 3 -
این مورد هم تایید شد . یعنی یک بخش تحت عنوان تقویم ِ نقشینه .
خودم چندین مدتی هست که دارم یه تقویم ِ هنری آماده میکنم . اما متاسفانه توی تقویمم در مورد زمستان هنوز چیزی نیست .
زحمتی که باید دوستان بکشن اینه که در مورد روزهای فصل ِ زمستان، که در اون اتفاقات هنری افتاده ( اعم از مرگ و میر هنرمندان، روزهای جهانی و ..و...) ، اطلاعاتی به دست بیارند و معرفی کنند؛ قطعا به این بخش نیاز نیازی داریم .حتی میتونه موضوع ِ ویژه نامه رو هم مشخص کنه .

خسته نباشید و سپاسگزارم :gol:







نکته :

بچه ها اینجا اسمش میزگرد هستش.
من عمدا اسم ِ تاپیک رو میزگرد گذاشتم، که دقیقا شرایط میزگرد بر اون حاکم باشه، نه میز ِ مثلث :دی
همه ی ما با نظرات و حضور و پیشنهادات و انتقادات و صحبت با همدیگه، باید بحث های تئوری ِ نشریه رو پیش ببریم ، تا زودتر به نتیجه برسیم .
اینطوری نباشه که فقط من صحبت کنم:دی

در هر موردی، حتی مواردی که من هنوز اشاره نکردم ، یا مواردی که شما فکر میکنید باید در موردش صحبت و تصمیم گیری بشه، میتونید صحبت کنید.بحث راه بندازید؛
باید و باید تا آخر هفته صحبت های اولیه تموم بشه و وارد فاز مطالعات و تحقیقات بشیم .
سپاسگزارم . . .:gol:


سلام احسان جان شما هم همین طور خسته نباشی ومرسی از زحت های بی دریغت واسه تالار و هنر .
چند نکته هست ک باید بگم .:
1-منظور از تک مبحثی بودن مجله چیه یعنی کل مجله قراره بشه مثلا صنایع دستی ....خیلی مخاطب کم میشه ک این طوری ..مجله اصلن اسمش روشه یعنی متنوع باشه هر صفه رو باز میکنی یه مطلب یا یه جذابیت داشته باشه .
2- راجه به مرگ و میر یه نظر دارم ...تولد ها رو در نظر بگیریم .
3-اصطلاحات خاص منظورم مثلا کوبیسم هست ..همه فقط اسم کوبیسم یا سورئال یا هر چیز دیگه ای رو میدومنن .برای خود من گاها پیش اومده از من میپرسن ...فلان اسم سبک یعنی چی .اینم مثال خوب شد ..:دی
4- راجه به وصف حال باشگاه :میتونه راجه به اتفاقات خیلی عادی یا حتی مهم باشگاه باشه اما یه حالت قصه وار وجذاب داشته باشه تا خواننده های ما ک مختص این جا هستن حس کنن مال باشگاس ..مثلا نمیدونم ..توی تالار ادبیات یه داستانک زدن ک بچه ها با صدای خودشون اونو درست کردن ..بازم باید راجه بهش فکر کنم ..والبته نظر و فکرای بچه ها خیلی توی این مورد مهم هستش ..
فک میکنم فعلا همین ها باشه .

فعلا ک میز گرد از مثلث از اضلاعش کمتر شده احسان جان ..:دی
خدا را بر آن بنده بخشایش است ...........که خلق از وجودش در آسایش است .
اینم یه بیت واسه دوستان خوب .:gol:
 
آخرین ویرایش:

E . H . S . A . N

مدیر تالار مهندسی معماری مدیر تالار هنـــــر
مدیر تالار
04

04

سلام وخسته نباشید به احسان عزیزوهمکارای خوبم در فصلنامه هنری نقشینه.:gol:

به طور کلی موضاعاتی که به نظرم بهتره به طور ثابت درهر فصلنامه ای که ارایه می دیم داشته باشیم به صورت زیرهستش.

سینما-گرافیک-هنرهای دستی-دکوراسیون وتزیینات داخلی-هنرهای نمایشی-موسیقی –هنرعمومی-عکاسی-هنرهای تجسمی-فرش-انیمیشن وکاریکاتور-معماری


یه پیشنهاداتی هم تو ریز مطالب داشتم که فک می کنم تو فصلناممون داشته باشم بد نباشه.البته بعضیاش ممکنه مشابه نظراتی باشه که دوستان مطرح کردن.


1.مباحث عمومی طراحی وهنر:دراین قسمت میتونیم به طور مثال خلاقیت نوآوری وایده یابی-مبانی هنرهای تجسمی-تاریخ هنر ومکاتب هنری را داشته باشیم.

2.حکایت های هنری:فک کنم تو هرمجله ای همچین قسمتایی مشاهده میشه وبد نیس که یه بخشی بهش اختصاص بدیم.

3.اقتصاد هنر:به طور مثال میتونیم در موردحضور آثار هنر مدرن و معاصر ایران در بازار جهانی واز چگونگی استقبال ومیزان فروش صحبت کنیم.

4.بیان مباحث آموزشی:در مورد این بخش مثلا تو موسیقی آموزش نحوه کار با یه ساز رو داشته باشیم .

5.کاریکاتور:در این بخش میتونیم کاریکاتوری با مضمون خاص داشته باشیم . میتونه مربوط به ویژه نامه باشه یافصلی که توش ارایه داریم یا هر چیز دیگری وچه بهتر که از کارای بچه های باشگاه خودمون باشه.

6.ویژه نامه: به نظرم در این فصلنامه میتونیم به هنرعکاسی اختصاص بدیم وتوش درباره ریتم صحبت کنیم ودر کنارش مسابقه عکاسی که در تالار معماری با موضوع ریتم در حال انجامه رو به میان بیاریم و از عکس های بچه های خودمون استفاده کنیم.اینجوری یه اشاره ای هم به فعالیت های هنری خود باشگاه داریم.وهم میتونیم به بخشیش رو به ذکر کردن مسابقات عکاسی برگزار شده گذشته و معرفی آثار برندگان بپردازیم.

7.نقد:میتونیم از نقد هایی که از آثار مطرح هنری شده در فصلناممون داشته باشم.


8.بزرگداشت پروین اعتصامی:اگر قسمت شعری داریم با توجه به روز بزرگداشت پروین اعتصامی در این فصلنامه میتونیم به معرفی این شاعر بپردازیم واز اشعارش بیاریم.

9.بدنیس که یک نیم نگاه کوتاهی هم به نوروز داشته باشیم !

10.مطالبی درموردطراحی مد وپوشاک وپارچه صرفا برای تنوع:دی

11.گزارش نمایشگاه ورویدادهای داخلی وبین المللی که جزییاتش رو دوستان اشاره کردن.

12.داشتن بخشی به عنوان گفت وگو با یک هنرمند هم میتونه خوب باشه.

13.ودر آخر بخش معرفی چند کتاب هنری که میتونه در ابتدا معرفی بهترین کتاب ها هنری سال و یا حالا مباحث دیگه ای باشه.

به امید موفقیت وسربلندی در تولید ِ شماره دوم فصلنامه هنری نقشینه;)

سلام ، ممنون از نظرات جامع و خوبت مریم جان
ضمن تایید موضوعات کلی که گفتی ، برای اطلاع دوستان و رفع شبهات ِ پیش آمده باید عرض کنم که نشریه ی ما، به تمام هنرهای هفتگانه ( حتی معماری که هنر اول محسوب میشه) خواهد پرداخت.
و صرفا انتخاب ِ ویژه نامه، برای پرداختن ِ بیشتر به یک موضوع خاص در هر شماره هست. بدین معنی که مثلا اگر 100 صفحه برای شماره 2 در نظر بگیریم، 20 صفحه ش به ویژه نامه( با موضوع یکی از هنرها ) اختصاص داره، و مابقی به سایر هنر ها اعم از : هنر در خانه، دکوراسیون داخلی، طراحی صنعتی، تئاتر، موسیقی، نقاشی، خوشنویسی، و ... و... و...
چیزی که الان مهم هست توافق بر موضوع ِ ویزه نامه هست.

خب مختصراً به پاسخ سایر موارد میپردازم :
جواب 1 - بخش های مورد تایید :
الف - تاریخ هنر
ب - مبانی و مفاهیم هنر
جواب 2 - دقیقا نمیدونم منظور از این بخش چی هست . شاید منظور همون نمایشنامه باشه. در صورت نمایشنامه بودن تایید.

جواب 3- فعلا تا تنظیم و تایید بخش های ثابت در هر شماره، این گزینه به حالت تعلیق هست. برای شماره های بعدی بررسی میشه.
جواب 4- آموزش در جهت ِ موضوع ِ ویژه نامه.ایجاد بخش آموزشی تایید .

جواب 5 -

جواب 6 - من خودم هم با ویژه نامه ی عکاسی موافقم . مخاطب زیادی داره و موضوع زیادی هم داریم براش. تا ببینیم نظر دوستان در مورد ویژه نامه عکاسی چی هست.
سایر موارد هم که اشاره شد موافقم . تایید.

جواب 7 - وجود بخش نقد هنری تایید.

جواب 8 - باید این مورد بیشتر بررسی بشه و سایر مناسبت های فصل زمستان رو هم باید مطالعه کنیم.
جواب 9 - اگر نیم نگاه باشه، تایید .

جواب 10 - در راستای فصل زمستان و بافتنی و ... تایید .

جواب 11 -

جواب 12 -

جواب 13 -


خسته نباشید . سپاسگزارم . . . :gol:


پانوشت :
دوستان ِ خوبم در مورد موضوع ِ ویژه نامه نظر بدید . طبق مطالبی که اینجا عرض کردم، فعلا موضوع ِ عکاسی به عنوان ویژه نامه مطرح شده و دو تا رای موافق داره .
منتظر شنیدن پاسخ شما هستم .
بعد از توافقات اولیه ، با توجه به جمع بندی ِ نظرات و پیشنهادات مطرح شده در این تاپیک، به تنظیم و تدوین فهرست خواهم پرداخت تا دیگه فعالیت ها رو شروع کنیم .
سپاسگزارم . . .:gol:
 

خیال شیشه ای

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
ارائه نظر و پیشنهادات من برای نشریـــــه

ارائه نظر و پیشنهادات من برای نشریـــــه

سلام!

اول اینکه ببخشید فرصت کافی نداشتم برای نظر دادن سری دوم نشریه

و دوم هم اینکه ممنونـــــــــــــم از همه ی دوستانــی که نظرهای خوب و مفید و همین طور سازنده ایی برای چاپ جدید نشریه دادن!

صحبتم رو کوتاه می کنم و به طور مختصر نظر و پیشنهاداتم رو می گم::gol:


.
.
.

1: به نظرم از الان مشخص کنید که چاپ نشریه قراره به چه صورت باشه؟ گاهنامه,فصلنامه,ماهنامه, ویژه نامه؟؟

اما من به شخصه با گاهنامه موافقم که بشه به مناسبتی ویژه نامه ایی تهیه کرد!

اگه به صورت ماهنامه باشه,باید هر ماه دوره هم جمع بشیم و نشریه رو آماده کنیم اگه یه زمانی

به دلایلی مثلا کار کمی تعویق بیوفته هم نشریه ما زیر سوال میره و هم خواننده های پروپاقرصش رو از دست میده و یا کم تر میشه!

ما من خودم در هر صورت اعلامِ آمادگی میکنم)



2:بعضی مقالات خیلی مفید و جالب بود اما واقعا طولانی بود! حیف این همه زحمت که گاهی خواننده مجله تا آخرِ اون مطلب رو نمی خونه!

به نظرم کوتاه تر و جامع تر باشه بهتره به خصوص تو مقالات میشه از تصاویر بیشتری استفاده کرد تا خواننده برای خوندنش بیشتر جذب بشه!


3: به نظرم بهتر هر سری از نشریه با سری قبل کمی متفاوت تر باشه و تنوع داشته باشه

میشه هر سری به یک هنر تجسمی پرداخت و یا همیشه به صورت ویژه نامه نباشه!


4:مواردی که دوستان ذکر کردن برای چاپ سری های بعدی و این سری خیلی خوب برای همین نظر خاصی ندارم که دقیقا چه موضوعی باشه این سری!


5:در مورد موضوعات عکاســـــی همون طور که قبلا گفتم به نظرم یک صفحه و یا دو صفحه اختصاص پیدا کنه به عکس هایی که مربوط میشه به

بیان احساس از دیدگاه شما و یا هر عنوان مناسبی که در نظر دارید

می تونه این عکاس ها با توجه به موضوعِ نشریه و یا با توجه به ویژه نامه هر ماه, در قالب تصاویری باشه که خود اعضا تهیه کرده باشند!

ویا حتی میشه این تصاویر با بیان متن یا شعر هم به تصویر کشیده بشه!

و یا حتی میشه تصاویری تهیه بشه و خواننده مجله به بهترین تصویر با موضوعِ اصلی نشریه رای بده! و این هم یه جور مسابقه هنری میشه به نظرم!

و یا حتی میشه تصاویری تهیه بشه با عنوان عکس های خبری که فقط در حد یک یا دو خط در مورد رویداهای هنری و خبری تصویری توضیح داده بشه!


6: یه مسئله ی مهم دیگه هم اینکه می تونید در انتهای مجله همان طور که ایمیل برای جواب مسابقات میذارید

یه ایمیل هم برای ارائه ی نظر و پیشنهادات و یا اینکه مثلا پرسیده بشه در این سری از نشریه کدام بخش را و به چه دلیلی پسندیده اید؟!!

تا نشریه از نظر کیفی و کمی ارتقا پیدا کنه و مفید باشه



7: یه نظر شخصی هم داشتم در مورد طراحی و صفحه آرایی نشریه: البته به من مربوط نمیشه چون جز این گروه نیستم

اما میشه مثلا با توجه به فصل مورد نظر صفحات رو به صورت نمادی از همان فصل و یا اگر ویژه نامه هست به صورت نمادی از وِیژه نامه طراحی بشه

و یا اگر خیلی شلوغ میشه می تونید صفحه آرایی نشریه به صورت ساده باشه و اما طراحی قابِ صفحات نمادی از موضوع و فصل مربوطه و یا ویژه نامه و ... باشه!


8: و آخرین نظر من که قبلا در اینجا هم گفتم و بیشتر جنبه ی نظر شخصی داره تا انتقاد این هست

که مقالات رو پشت هم نذارید تا خواننده نشریه بدون اتمام به مطلب مورد نظر به مطلب بعدی مراجعه کنه! می تونید بین 2 یا 3 تا مقاله

(مسابقات هنری,دانستنیهای هنری,یا بیان احساس با تصاویر و یا عکس های خبری, و حتی شعر و رویدادهای هنری که به صورت خلاصه هست رو ارائه بدید)





باز هم عذر میخوام یکم زیادی حرفهام طولانی شد امیداورم که نظراتم مفید واقع شده باشه و رضایت بخش

سپاس:gol:
 
آخرین ویرایش:

E . H . S . A . N

مدیر تالار مهندسی معماری مدیر تالار هنـــــر
مدیر تالار
05

05

سلام!

اول اینکه ببخشید فرصت کافی نداشتم برای نظر دادن سری دوم نشریه

و دوم هم اینکه ممنونـــــــــــــم از همه ی دوستانــی که نظرهای خوب و مفید و همین طور سازنده ایی برای چاپ جدید نشریه دادن!

صحبتم رو کوتاه می کنم و به طور مختصر نظر و پیشنهاداتم رو می گم::gol:

1: به نظرم از الان مشخص کنید که چاپ نشریه قراره به چه صورت باشه؟ گاهنامه,فصلنامه,ماهنامه, ویژه نامه؟؟

اما من به شخصه با گاهنامه موافقم که بشه به مناسبتی ویژه نامه ایی تهیه کرد!

اگه به صورت ماهنامه باشه,باید هر ماه دوره هم جمع بشیم و نشریه رو آماده کنیم اگه یه زمانی

به دلایلی مثلا کار کمی تعویق بیوفته هم نشریه ما زیر سوال میره و هم خواننده های پروپاقرصش رو از دست میده و یا کم تر میشه!

ما من خودم در هر صورت اعلامِ آمادگی میکنم)

2:بعضی مقالات خیلی مفید و جالب بود اما واقعا طولانی بود! حیف این همه زحمت که گاهی خواننده مجله تا آخرِ اون مطلب رو نمی خونه!

به نظرم کوتاه تر و جامع تر باشه بهتره به خصوص تو مقالات میشه از تصاویر بیشتری استفاده کرد تا خواننده برای خوندنش بیشتر جذب بشه!

3: به نظرم بهتر هر سری از نشریه با سری قبل کمی متفاوت تر باشه و تنوع داشته باشه

میشه هر سری به یک هنر تجسمی پرداخت و یا همیشه به صورت ویژه نامه نباشه!

4:مواردی که دوستان ذکر کردن برای چاپ سری های بعدی و این سری خیلی خوب برای همین نظر خاصی ندارم که دقیقا چه موضوعی باشه این سری!

5:در مورد موضوعات عکاســـــی همون طور که قبلا گفتم به نظرم یک صفحه و یا دو صفحه اختصاص پیدا کنه به عکس هایی که مربوط میشه به

بیان احساس از دیدگاه شما و یا هر عنوان مناسبی که در نظر دارید

می تونه این عکاس ها با توجه به موضوعِ نشریه و یا با توجه به ویژه نامه هر ماه, در قالب تصاویری باشه که خود اعضا تهیه کرده باشند!

ویا حتی میشه این تصاویر با بیان متن یا شعر هم به تصویر کشیده بشه!

و یا حتی میشه تصاویری تهیه بشه و خواننده مجله به بهترین تصویر با موضوعِ اصلی نشریه رای بده! و این هم یه جور مسابقه هنری میشه به نظرم!

و یا حتی میشه تصاویری تهیه بشه با عنوان عکس های خبری که فقط در حد یک یا دو خط در مورد رویداهای هنری و خبری تصویری توضیح داده بشه!

6: یه مسئله ی مهم دیگه هم اینکه می تونید در انتهای مجله همان طور که ایمیل برای جواب مسابقات میذارید

یه ایمیل هم برای ارائه ی نظر و پیشنهادات و یا اینکه مثلا پرسیده بشه در این سری از نشریه کدام بخش را و به چه دلیلی پسندیده اید؟!!

تا نشریه از نظر کیفی و کمی ارتقا پیدا کنه و مفید باشه

7: یه نظر شخصی هم داشتم در مورد طراحی و صفحه آرایی نشریه: البته به من مربوط نمیشه چون جز این گروه نیستم

اما میشه مثلا با توجه به فصل مورد نظر صفحات رو به صورت نمادی از همان فصل و یا اگر ویژه نامه هست به صورت نمادی از وِیژه نامه طراحی بشه

و یا اگر خیلی شلوغ میشه می تونید صفحه آرایی نشریه به صورت ساده باشه و اما طراحی قابِ صفحات نمادی از موضوع و فصل مربوطه و یا ویژه نامه و ... باشه!

8: و آخرین نظر من که قبلا در اینجا هم گفتم و بیشتر جنبه ی نظر شخصی داره تا انتقاد این هست

که مقالات رو پشت هم نذارید تا خواننده نشریه بدون اتمام به مطلب مورد نظر به مطلب بعدی مراجعه کنه! می تونید بین 2 یا 3 تا مقاله

(مسابقات هنری,دانستنیهای هنری,یا بیان احساس با تصاویر و یا عکس های خبری, و حتی شعر و رویدادهای هنری که به صورت خلاصه هست رو ارائه بدید)



باز هم عذر میخوام یکم زیادی حرفهام طولانی شد امیداورم که نظراتم مفید واقع شده باشه و رضایت بخش
سپاس:gol:

سلام خانوم مهندس
از نظرات خوب و ارزشمند شما سپاسگزارم. :gol:
طبق روال، بی مقدمه و مختصر و مفید پاسخ میدم :
پاسخ 1- در این مورد چندین بار توضیح دادم و باز اعلام میکنم که نشریه فعلا به صورت فصلنامه هست. یعنی هر فصل، یک شماره. بهار، تابستان، پائیز و زمستان.
بعد از تولید چندین شماره، و قوام گرفتن نشریه، و شناسایی اعضای ثابت و فعال و متخصص نشریه و ... و... و... ، تصمیمی مبنی بر گسترش تعداد چاپ در سال خواهیم گرفت. احتمالا به صورت " دو ماهنامه" . یعنی هر دو ماه ، یک شماره.
نکته : چون دیدم به جز این پست، دوستانی بر گاهنامه بودن اشاره کرده بودن ، باید عرض کنم که اگر روال و زمان مشخصی برای تولید هر شماره نداشته باشیم، شکی نداشته باشید که موفق به تولید هیچ مجله ای نخواهیم شد. همیشه قاطعیت در برنامه ها و زمانبندیِ مشخص هست که کار گروهی رو پیش میبره.
» پرونده ی تصمیم گیری برای زمان تولید نشریه رو مختومه اعلام میکنم.
پاسخ 2- با کمک دوستان سعی بر کم گویی و گزیده گویی خواهیم داشت . مگر در مواردی که گریز و گزیری نداشته باشیم.

پاسخ 3- در این مورد بعدها شفاف سازی بیشتری میکنم.
پاسخ 4-

پاسخ 5- با کلیت این مورد موافقم . سایر پیشنهادات مرتبط با گروه عکاسی هست ، که با توجه به عضویت شما در اون گروه، بزودی این موارد رو ابلاغ میکنم و شما رسیدگی کنید.

پاسخ 6 - پیشنهاد خوبیه . منتها یک ایمیل دیگه نمیشه گذاشت . همون ایمیل رو میزاریم، و از مخاطب میخوایم که نظراتش رو اعلام کنه. الان که یک تالار برا نشریه افتتاح کردیم، خیلی راحت تر میشه این موارد رو در خود باشگاه هم سامان داد. بزودی تاپیک های مسابقات ِ نشریه، ارتباط با ما، و ... رو در همین تالار راه اندازی میکنم.

پاسخ 7- در شماره ی قبل هم سعی بر این بود که بر اساس حال و هوای ویزه نامه باشه .( توی کادر محسوس هست ) . برای این شماره با توجه به وقت بیشتری که داریم، میشه بهتر به این موضوعات پرداخت . اما در کل پیشنهادم اینه که یکپارچه طراحی کنیم. یعنی فرمت اصلی گرافیک صفحات یکی باشه، اما حال و هوای چیدن متون و تصاویر متفاوت باشه. به نظرم حرفه ای تر هست.
پاسخ 8-

.
.
.
خسته نباشید . سپاسگزارم ...:gol:




اطلاعیه ها :
برای موضوع ویژه نامه ، عکاسی انتخاب شد. » فصلنامه هنری نقشینه (ویژه نامه عکاسی) - شماره 2 - زمستان 1392
بزودی ( نهایتا تا فردا) فهرست مطالب رو به صورت نهایی شده، تنطیم میکنم و به دوستان ِ همکار ابلاغ میکنم.
همچنین برای تسهیل در امور و پیشبرد اهداف نشریه، یک تاپیک ایجاد خواهم کرد که در اون مسئولیت ها رو اعلام میکنم و برای گروه ها سرگروه تعیین میکنم؛ هدف اصلی ، انجام بهتر و سریع تر کارها هست . اگر متن شیوه نامه ی نشریه رو با دقت خونده باشید ، در هدف و مقصد متفق القول هستیم.
با آرزوی موفقیت ...:gol:
 
آخرین ویرایش:

دانشجوي كامپيوتر

دستیار مدیر تالار هنر
کاربر ممتاز
بيان مباحث آموزشي:در مورد اين بخش مثلا تو موسيقي آموزش نحوه کار با يه ساز رو داشته باشيم . آموزش در جهت ِ موضوع ِ ويژه نامه.ايجاد بخش آموزشي تاييد .
من با بخش آموزشي موافقم و پیشنهاد بسیار خوبی هست ولي فکر مي کنم اگر آموزشي باشه که حداقل یک نفر در کل گروه کمي ازش سررشته داشته باشند خيلي بهتره،در واقع می خوام بگم که اگر مخاطب سوالي براش بوجود اومد قادر به پاسخ گويي آن باشيم.

يه مسئله ي مهم ديگه هم اينکه مي تونيد در انتهاي مجله همان طور که ايميل براي جواب مسابقات ميذاريد يه ايميل هم براي ارائه ي نظر و پيشنهادات و يا اينکه مثلا پرسيده بشه در اين سري از نشريه کدام
بخش را و به چه دليلي پسنديده ايد؟!!پيشنهاد خوبيه . منتها يک ايميل ديگه نميشه گذاشت . همون ايميل رو ميزاريم، و از مخاطب ميخوايم که نظراتش رو اعلام کنه. الان که يک تالار برا نشريه افتتاح کرديم، خيلي راحت تر ميشه اين موارد رو در خود باشگاه هم سامان داد. بزودي تاپيک هاي مسابقات ِ نشريه، ارتباط با ما، و ... رو در همين تالار راه اندازي ميکنم.
و در خصوص اين سوال نيز فکر مي کنم همون ايميلي که ارائه شد کافي باشه و در نشريه (فکر می کنم بخش تحریریه مخاطبان مناسب باشه) قيد شود که مخاطبان قصد هرگونه صحبت با هر بخش از نشریه رو دارند،زمانی که می خواهند ایمیل بفرستند در قسمت عنوان (subject) نام بخش مورد نظرشون رو قید نمایند.مثلا بخش عکاسی،مقالات و ...
با تشکر.:gol:
 

E . H . S . A . N

مدیر تالار مهندسی معماری مدیر تالار هنـــــر
مدیر تالار
مهــــــر و تعاون

مهــــــر و تعاون

دست به دست هم دهیم به مهر
نشریه ی خویش را کنیم آبــــاد...


.
.
.
پ . ن : علت وجودی ِ این پست این هست که اطلاعیه ی مهمی رو میخوام ابلاغ کنم ،و میخواستم پست ِ اطلاعیه ، اولین پست ِ صفحه باشه .
البته این پست ، پر از محتواست . کافیست نیک بنگریم . . . :gol:
 

E . H . S . A . N

مدیر تالار مهندسی معماری مدیر تالار هنـــــر
مدیر تالار
اطلاعیه نشریه الکترونیکی تالار هنر - فصلنامه هنری نقشینه - 1392/11/13

اطلاعیه نشریه الکترونیکی تالار هنر - فصلنامه هنری نقشینه - 1392/11/13

با سلام حضور همکاران محترم نشریه ، اعضای محترم باشگاه مهندسان و کلیه ی مخاطبان ارجمند ...
بدین وسیله ، یک اطلاعیه ی مهم رو حضور دوستان ارائه میدم که منتج از اتخاذ سیاست های اخیر نشریه، در شماره دوم این مجله می باشد، که با همکاری مسئول روابط عمومی نشریه ، خانوم مهندس همراهی شروع و پیگیری خواهد شد.

ای نام تو بهترین سرآغاز ...

گروه نشریه ی الکترونیکی فرهنگی - هنری تالار هنر ، «فصلنامه هنری نقشــــینه» ، افتخار آن دارد که در این شماره (شماره دوم )، بخش ها و ستون های تبلیغات درون مجله ی خود را به صورت رایگان، به موسسات خیریه و عام المنفعه اهداء نماید ، تا در این امورات خداپسندانه و نیکو ،هر چند مختصر سهیم باشند .
امید آن داریم که این حرکت ، گام بلند و مثبتی در راستای تشویق و ترغیب مخاطبان به حمایت از موسسات خیریه و همچنین افراد نیازمند جامعه باشد .
و در پایان :
به دنبال خدا نگرد !
خدا در بیابان های خالی از انسان نیست

خدا در جاده های تنهای بی انتها نیست
خدا آن جاست
خدا در نگاه منتظر کسی است که به دنبال خبری از توست
خدا در دستی است که به یاری می گیری
در قلبی است که شاد می کنی
و در لبخندی است که به لب می نشانی ...



با احترام
مدیرمسئول فصلنامه هنری نقشینه - 1392/11/13

 

دانشجوي كامپيوتر

دستیار مدیر تالار هنر
کاربر ممتاز
در کار خير حاجت هيچ استـخاره نيسـت

در کار خير حاجت هيچ استـخاره نيسـت

با سلام ... تنها چیزی که برای بلند نظری دوستانم به ذهنم آمد این شعر از حافظ بود که به سبب خیراندیشی شان تقدیم می دارم :



راهيست راه عشق که هيچش کناره نيست
آن جا جز آن که جان بسپارند چاره نيسـت

هر گه که دل به عشق دهي خوش دمي بود
در کار خير حاجت هيچ استـخاره نيسـت


ما را ز منع عـقـل مـترسان و مي بيار
کان شحنـه در ولايت ما هيچ کاره نيسـت

از چشم خود بپرس که ما را که مي‌کـشد
جانا گـناه طالـع و جرم ستاره نيسـت

او را به چشـم پاک توان ديد چون هـلال
هر ديده جاي جـلوه آن ماه پاره نيسـت

فرصـت شـمر طريقه رندي که اين نشان
چون راه گنج بر همه کس آشکاره نيسـت

نـگرفـت در تو گريه حافـظ بـه هيچ رو
حيران آن دلم که کم از سنگ خاره نيسـت


http://www.www.www.iran-eng.ir/images/icons/icon_gol.gifحافظ http://www.www.www.iran-eng.ir/images/icons/icon_gol.gif

پ . ن یک : فقط کافی است در زندگی ات یک کار خوب انجام داده باشی و همان یاری ات می کند.

پ . ن دو :
عمل خیر به جای آورید،هیچ کار نیکو را کوچک مشمارید که کوچک آن بزرگ است،اندک آن بسیار.
و هیچ یک از شما هرگز مگویید که آن دیگری به کار خیر از من شایسته‌تر است که اگر چنین گویـید به خدای سوگند که همچنان خواهد شد.
همانا که گروهی شایسته‌ی کار خیرند و گروهی سزاوار کار شر،پس هرگاه کار خیر یا شرّی را رها کنید اهل آن به جای شما به آن دست خواهند زد.

حضرت محمد مصطفی (ص)
 

E . H . S . A . N

مدیر تالار مهندسی معماری مدیر تالار هنـــــر
مدیر تالار
فراخوان عمومی جهت همکاری با شماره ی سوم نشریه نقشینه - فصل بهار - 1393/02/08

فراخوان عمومی جهت همکاری با شماره ی سوم نشریه نقشینه - فصل بهار - 1393/02/08

ای نام تو بهترین سرآغاز ...

با سلام و احترام حضور دوستان و همکاران ِ عزیزم در گروه نشریه نقشینه​
ضمن تقدیر و تشکر از فعالیت ها و زحماتی که همه ی عزیزان از ابتدای شکل گیری نشریه تاکنون متقبل شدند و همراه و همگام "نقشــــــــــــینه" بودند ، بدین وسیله آغاز فعالیت ِ گروه برای تدوین و نشر شماره ی سوم فصلنامه رو اعلام می کنم.
لذا از کلیه دوستانی که تمایل به همکاری و همراهی در این شماره ی جدید (بهار 1393) رو دارند دعوت می کنم که با اعلام حضور در تاپیک های که متعاقبا لینکشون رو قرار میدم ، آمادگی ِ خودشون رو با ارسال یک پست در گروه هایی که علاقمندند و قادر به همکاری هستن ، به ما اطلاع بدند تا پس از هماهنگی های اولیه و مشخص شدن تعداد اعضای حاضر در این شماره، شروعی دیگر را بیآغازیم ...
» لازم به یادآوری است که همه ی عزیزانی که در شماره های قبل هم همکاری داشتند نیز باید اعلام حضور کنند .




  • تاپیک های مرتبط :

http://www.www.www.iran-eng.ir/images/icons/icon14.gif [فصلنامه هنری نقشینه] – گروه تحریریه
http://www.www.www.iran-eng.ir/images/icons/icon14.gif [فصلنامه هنری نقشینه] – گروه طراحی و صفحه آرایی
http://www.www.www.iran-eng.ir/images/icons/icon14.gif [فصلنامه هنری نقشینه] – گروه ویراستاری
http://www.www.www.iran-eng.ir/images/icons/icon14.gif [فصلنامه هنری نقشینه] – گروه عکاسی
http://www.www.www.iran-eng.ir/images/icons/icon14.gif [فصلنامه هنری نقشینه] – گروه مترجمی



با احترام و تقدیم ِ تشکر - مدیریت نشریه نقشینه :gol:
 

دانشجوي كامپيوتر

دستیار مدیر تالار هنر
کاربر ممتاز
پیشنهاد

پیشنهاد

با سلام به دوستان و همکاران گرامی ...:gol:
شروع شماره سوم از نشریه ی هنری نقشینه رو تبریک عرض نموده و برای تمامی دست اندرکاران نشریه آرزوی موفقیت و پیروزی را از خدواند منان دارم.

خب من یکسری پیشنهادات داشتم که خواستم مطرح کنم:

1.http://www.www.www.iran-eng.ir/images/icons/fileupload.gif از آنجایی که نشریه باید به دنبال موضوعات متنوع و جدید باشه و در حد امکان در هر نسخه بتونیم یه مطالبی رو ایجاد کنیم که بصورت اختصاصی از خود دوستان باشه، من در این خصوص می خوام یک بخش با نام "گرافیک های رایانه ای" یا "گرافیک و نرم افزار" و یا همچین نام هایی رو برای این نسخه (البته برای این نسخه 100 درصد نیست شاید از شماره بعدی شروع کنم، باید به صورتی وقت تنظیم شود) بوجود بیارم که شامل آموزش نرم افزارهای گرافیکی نظیر کارل، دایرکتور، فلش و ... و همچین نرم افزارهای گرافیکی باشه.
همچنین مواردی از اون نظیر عکس ها و بخش هایی از متن توسط خودم ایجاد شود.
خب اگه مهندس با این بخش موافقت کردید لطف کنید تعداد صفحاتش رو هم بگید که در هر نسخه به این بخش چند صفحه اختصاص خواهید داد؟
من فکر کردم بهتره برای هر دو نسخه یک نرم افزار رو کار کنم(البته تعداد صفحات نقش بسیار مهمی رو ایفا می کنه.)

2. http://www.www.www.iran-eng.ir/images/icons/fileupload.gifفکر کردم که بهتره روی عکس های بخش های تحریریه بصورت اختصاصی تر کار کنیم. فرضا گروه هایی رو بوجود بیاریم که به قول معروف از نرم افزارهای گرافیکی خوب سر در بیارن و بتونند عکس های بخش های مختلف رو خوب کارکنند.
در کل منظورم این هست که عکس ها از نت بصورت آماده گرفته نشه و کمی حالا هر چند کوچک بتونیم روی عکس ها کار کنیم و کیفیت نیز خیلی پر اهمیت هست، در شماره قبلی بعضی عکس ها فوق العاده کشیده شده بودند و کیفیت شون رو از دست داده بودند و پیکسل هاشون معلوم بود. خب گروه محترم عکاسی در هر موردی عکس هایی رو که تهیه می کنند دراختیار این گروه ها قرار میدن و کارها به صورت متفاوت تری ارائه می شه.

3. http://www.www.www.iran-eng.ir/images/icons/fileupload.gifمورد بعدی فونت بندی مجله بود که به نظرم بهتر بود بخشی از موارد با فونت b nazanin ارائه میشد و کمتراز فونت Times New Roman استفاده شه.
در کل اگه بتونیم از فونت های جدید گرافیکی هم استفاده کنیم خیلی بهتر خواهد بود، حالا چه در تیتر و چه در متون.

خب من فعلا همین موارد به ذهنم رسید. انشالله در پیام های بعدی نیز بتونم نظرات سازنده تری ارائه بدم. سپاس.http://www.www.www.iran-eng.ir/images/icons/icon_gol.gif
 
آخرین ویرایش:

E . H . S . A . N

مدیر تالار مهندسی معماری مدیر تالار هنـــــر
مدیر تالار
...

...

با سلام به دوستان و همکاران گرامی ...:gol:
شروع شماره سوم از نشریه ی هنری نقشینه رو تبریک عرض نموده و برای تمامی دست اندرکاران نشریه آرزوی موفقیت و پیروزی را از خدواند منان دارم.

خب من یکسری پیشنهادات داشتم که خواستم مطرح کنم:

1.http://www.www.www.iran-eng.ir/images/icons/fileupload.gif از آنجایی که نشریه باید به دنبال موضوعات متنوع و جدید باشه و در حد امکان در هر نسخه بتونیم یه مطالبی رو ایجاد کنیم که بصورت اختصاصی از خود دوستان باشه، من در این خصوص می خوام یک بخش با نام "گرافیک های رایانه ای" یا "گرافیک و نرم افزار" و یا همچین نام هایی رو برای این نسخه (البته برای این نسخه 100 درصد نیست شاید از شماره بعدی شروع کنم، باید به صورتی وقت تنظیم شود) بوجود بیارم که شامل آموزش نرم افزارهای گرافیکی نظیر کارل، دایرکتور، فلش و ... و همچین نرم افزارهای گرافیکی باشه.
همچنین مواردی از اون نظیر عکس ها و بخش هایی از متن توسط خودم ایجاد شود.
خب اگه مهندس با این بخش موافقت کردید لطف کنید تعداد صفحاتش رو هم بگید که در هر نسخه به این بخش چند صفحه اختصاص خواهید داد؟
من فکر کردم بهتره برای هر دو نسخه یک نرم افزار رو کار کنم(البته تعداد صفحات نقش بسیار مهمی رو ایفا می کنه.)

2. http://www.www.www.iran-eng.ir/images/icons/fileupload.gifفکر کردم که بهتره روی عکس های بخش های تحریریه بصورت اختصاصی تر کار کنیم. فرضا گروه هایی رو بوجود بیاریم که به قول معروف از نرم افزارهای گرافیکی خوب سر در بیارن و بتونند عکس های بخش های مختلف رو خوب کارکنند.
در کل منظورم این هست که عکس ها از نت بصورت آماده گرفته نشه و کمی حالا هر چند کوچک بتونیم روی عکس ها کار کنیم و کیفیت نیز خیلی پر اهمیت هست، در شماره قبلی بعضی عکس ها فوق العاده کشیده شده بودند و کیفیت شون رو از دست داده بودند و پیکسل هاشون معلوم بود. خب گروه محترم عکاسی در هر موردی عکس هایی رو که تهیه می کنند دراختیار این گروه ها قرار میدن و کارها به صورت متفاوت تری ارائه می شه.

3. http://www.www.www.iran-eng.ir/images/icons/fileupload.gifمورد بعدی فونت بندی مجله بود که به نظرم بهتر بود بخشی از موارد با فونت b nazanin ارائه میشد و کمتراز فونت Times New Roman استفاده شه.
در کل اگه بتونیم از فونت های جدید گرافیکی هم استفاده کنیم خیلی بهتر خواهد بود، حالا چه در تیتر و چه در متون.

خب من فعلا همین موارد به ذهنم رسید. انشالله در پیام های بعدی نیز بتونم نظرات سازنده تری ارائه بدم. سپاس.http://www.www.www.iran-eng.ir/images/icons/icon_gol.gif

سلام خانوم مهندس
ممنون از تبریک، دعا و پیشنهادات ِ خوب شما ، دوست ِ خوبم
طبق روال مرسوم و همیشگی (که به مقتضای شرایط کاری ما هست) مختصرا پیشنهادات شما رو بررسی میکنم و پاسخ میدم :

پاسخ شماره 1.
بسیار پیشنهاد خوبی هست ، و خوشبختانه باید به اطلاع برسونم که از همین شماره یه بخش رو با عنوان ارتباط تصویری و گرافیک و .. اضافه کردیم که پایه ی ثابت بخش های ما در شماره های بعدی نیز هست .
هماهنگی بیشتر و صحبت در مورد جزئیاتش رو هر وقت که تصمیم به قرار دادن آموزش های خودتون داشتید، صورت میدیم .

پاسخ شماره2.
راستش روال قبلی هم بر این بود که تا حدودی روی تصاویر کار میکردیم ، اما خب همانطوری که شما و سایر دوستان در جریان گستره ی فعالیت ها هستید ، اینه که واقعا برا خیلی کارا وقت نمیشد و نمیشه.
مگر اینکه ما به وضعیت ثابتی برسیم و اعضای نشریه هم به وضعیت ثابتی برسند بدین ترتیب که ما در هر بخش، شاهد حضور مستمر و حرفه ای اعضا در اون بخش باشیم .
این مسئولیت ویرایش تصاویر و استفاده ی حداقل از تصاویر آماده ی نت ، به عهده ی گروه محترم عکاسی هست که متعاقبا با ایشان هماهنگی های لازم رو به عمل میارم .

پاسخ شماره 3.
این گزینه هم پیشنهاد خوب و مناسبی هست ؛ در این راستا شما ( به عنوان سرگروه ویراستاری) و سرگروه صفحه آرایی باید پیشنهاداتی رو ارائه بدین تا بررسی کنیم و تصمیم بگیریم .


با تشکر از پیشنهادات خوب و ارزشمند شما ...:gol:
 

Faeze Ardeshiry

کاربر فعال تالار مهندسی معماری ,
کاربر ممتاز
به نام خدا
سلام و خسته نباشید به همه بچه های گل نقشینه
پیشنهاداتم رو راجع به نشریه میزارم اینجا


اول اینکه جلد در هر نوبت چاپ تغییر نکنه، اره تغییر کنه اما در یک چارچوب طوری که بیننده هر دفعه یک صفحه ی اشنا در نظرش وجود داشته باشه و احساس غربت نکنه، با پیشرفت و در نوبت های 50 به بعد میتونیم تغییراتی ایجاد کنیم


دوم تقاضمندم شما با نام و هویت خودتان کار کنید
این نشریه نوعی رزومه برای شما محسوب میشود دلیلی ندارد که با اسامی مستعار معرفی شوید، اجازه دهید زحمتتان در کارنامه ی فعالیتتان ثبت شود.شما کار بدی نمیکنید. به فرض اگر مدری مسئول احمد احمدی نام دارد، در شورع کار چه کسی میداند اقای احمدی کیست؟ ینی چی میشه مثلا اسمتو بنویسی ؟ها ها ؟راستشو بگو :دی


سوم : اینکه در بدو هر نشریه اسامی فعالان در کار اینگونه ذکر میشود
مثلا
سردبیر: احمد امحدی
صفحه ارایی:
سرگروه : نسرین شکیبا
اعضا:
قاسم
یاقر
علی
بیژن


چهارم : از ذکر عناوین و القاب بیهوده بپرهیزید
چه اهمیتی دارد شما یک کاربر ساده باشید یا مدیر؟؟؟؟ آن هم عناوین مجازی
بود و نبود این القاب سودی ندارد فقط حجم پر کن است


پنجم: عدم استفاده از تعدد فونت
نهایتا 3 نوع فونت معمول را انتخاب کنید
در شماره های اول بهتر است کمیت و کیفیت در یک سطح باشد
رفته رفته هم کمیت را افزون کنین (وقت را فدای ارزش گذاری های بیهوده نکنید)
فونت عامی که استفاده میکنید بهتر ست بی نازنین 12 باشد


در صفحه ی 4 بهتر است به جای گذاشتن یک عکس از مدیر،امضای مدیر رویت شود تا همه چیز واقعی باشد
هنوز نمیدانم نقشینه هدفش جمع اوری چه مطالبی است؟جسته و گریخته است
و برای چه گروهی از مخاطبین مطرح شده؟


رفرنس دادن به این صورت اشتباه است: www.ichto.ir
باید کامل بنویسید
ینی با یک کلیک لینک شوید به قسمت مرجع


برای یک خواننده خیلی خسته کننده است که در یک صفحه تماما تکست ببیند
باید پاراگراف بنوی شود
مثال: صفحه 70
بهتر است مطالب در دو ستون نوشته شود


یک فکری برای طرح پایان جلد شود نیز بد نیست
... خداحافظ


فراموش نکنید: گزیده گویی در هر مطلب و عدم خستگی خواننده را !
 

Faeze Ardeshiry

کاربر فعال تالار مهندسی معماری ,
کاربر ممتاز
به نام خدا
سلام و خسته نباشید به همه بچه های گل نقشینه
پیشنهاداتم رو راجع به نشریه میزارم اینجا



مورد داشتیم پیام اومده که ادبیاتت صادق هدایتی شده
گروهی به خاطر ادبیات من از کیش خود روی برگردانده اند
یه چیزایی هست الرژی اسمشه
من به رندر الرژی دارم
اقا سیستم داشت رندر میکرد من داشتم تایپ میکردم
میترسیدم هر لحظه بخوریم به هم سیستم خاموش شه

حالا من
تو فشار
عرق رو پیشونی
جمع کثیری از دوستان نقشینه منتظر
رو سن از تو بلندگو هی صدام میکردن
یه دفعه سرم گیج رفت و هوا به هوا شدم

حالا اینا رو که بی خیال اکثر بچه ها منو میشناسند و میدونند در پشت حرفام منظوری ندارم چه برسه به توهین
در هر حال نظراتم در ارتقای نقشینه هست
دوست بسیار خوبم احسان جان از من دعوت کردند، گفتم حالا که یکم گیرم و کمتر شاید بتونم کمکی کنم دعوت ایشون رو بی پاسخ نگذاشته باشم
ما به همه ارادت داریم کوچیک همه ایم خودمون بچه این محلیم، کفتر جلدیم;)
 

E . H . S . A . N

مدیر تالار مهندسی معماری مدیر تالار هنـــــر
مدیر تالار
...

...

به نام خدا
سلام و خسته نباشید به همه بچه های گل نقشینه
پیشنهاداتم رو راجع به نشریه میزارم اینجا


اول اینکه جلد در هر نوبت چاپ تغییر نکنه، اره تغییر کنه اما در یک چارچوب طوری که بیننده هر دفعه یک صفحه ی اشنا در نظرش وجود داشته باشه و احساس غربت نکنه، با پیشرفت و در نوبت های 50 به بعد میتونیم تغییراتی ایجاد کنیم


دوم تقاضمندم شما با نام و هویت خودتان کار کنید
این نشریه نوعی رزومه برای شما محسوب میشود دلیلی ندارد که با اسامی مستعار معرفی شوید، اجازه دهید زحمتتان در کارنامه ی فعالیتتان ثبت شود.شما کار بدی نمیکنید. به فرض اگر مدری مسئول احمد احمدی نام دارد، در شورع کار چه کسی میداند اقای احمدی کیست؟ ینی چی میشه مثلا اسمتو بنویسی ؟ها ها ؟راستشو بگو :دی


سوم : اینکه در بدو هر نشریه اسامی فعالان در کار اینگونه ذکر میشود
مثلا
سردبیر: احمد امحدی
صفحه ارایی:
سرگروه : نسرین شکیبا
اعضا:
قاسم
یاقر
علی
بیژن


چهارم : از ذکر عناوین و القاب بیهوده بپرهیزید
چه اهمیتی دارد شما یک کاربر ساده باشید یا مدیر؟؟؟؟ آن هم عناوین مجازی
بود و نبود این القاب سودی ندارد فقط حجم پر کن است


پنجم: عدم استفاده از تعدد فونت
نهایتا 3 نوع فونت معمول را انتخاب کنید
در شماره های اول بهتر است کمیت و کیفیت در یک سطح باشد
رفته رفته هم کمیت را افزون کنین (وقت را فدای ارزش گذاری های بیهوده نکنید)
فونت عامی که استفاده میکنید بهتر ست بی نازنین 12 باشد


ششم : در صفحه ی 4 بهتر است به جای گذاشتن یک عکس از مدیر،امضای مدیر رویت شود تا همه چیز واقعی باشد
هنوز نمیدانم نقشینه هدفش جمع اوری چه مطالبی است؟جسته و گریخته است
و برای چه گروهی از مخاطبین مطرح شده؟


هفتم : رفرنس دادن به این صورت اشتباه است: www.ichto.ir
باید کامل بنویسید
ینی با یک کلیک لینک شوید به قسمت مرجع


هشتم : برای یک خواننده خیلی خسته کننده است که در یک صفحه تماما تکست ببیند
باید پاراگراف بنوی شود
مثال: صفحه 70
بهتر است مطالب در دو ستون نوشته شود


نهم : یک فکری برای طرح پایان جلد شود نیز بد نیست
... خداحافظ


فراموش نکنید: گزیده گویی در هر مطلب و عدم خستگی خواننده را !

سلام خانوم مهندس ِ گل
ابتدا از حضور و همراهیت با گروه نشریه نقشینه و همچنین پیشنهادات خوبت تشکر میکنم .
و اما بعد طبق روالی که همیشه در اینجا داشتیم ، مختصر و مفید و با شماره بندی پاسخ میدم و مواردی رو هم که باید ترتیب اثر داد، هماهنگی های لازم رو با بخش های مربوطه خواهیم داشت.

پاسخ شماره 1.
با توجه به اینکه ما فعلا به صورت ویژه نامه ای کار میکنیم، اصول کلی در طراحی جلد ایجاب میکنه که اولویت رو به ویژه نامه بدیم . به طوری که حال و هوای هر شمارگان رو بشه از جلد فهمید .اگر این مورد رو رعایت نکنیم ، همین میشه یکی از نقدهایی که به جلد وارد هست که چرا با تغییرات موضوع ، هیچ تغییری در جلد شما صورت نمیگیره ؟! و صحیح هم هست.
اما با این نکته موافقم که در هر شمارگان، طوری طراحی کنیم که بیننده در نگاه اول متوجه ارتباط جلدهای نشریه بشه . کما اینکه الان هم این مورد لحاظ میشه .

پاسخ شماره 2.
فکر میکنم بهترین موقع ِ مطرح کردن این پیشنهاد بود ؛ چرا که شخصا تصمیم دارم که در این شماره با نام و نام خانوادگی ِ حقیقی خودم به فعالیت بپردازم . و معتقدم که هیچ دلیلی وجود نداره که ما در یک فعالیت به این گستردگی که انشاالله ادامه دار و مستمر خواهد بود ، هویت خودمون رو مخفی نگه داریم .
امـــــــا فعلا اصراری ندارم که همه ی اعضا اینچنین فکر کنن . دوستان در افشاء یا اختفاء نام خانوادگی ، مختار هستند .
فقط تغییر که در این شماره خواهیم داشت اینه که نهایتا هر کس نخواست نام خانوادگی ش رو مطرح کنه ، حرف اولش رو خواهیم گذاشت . مثلا [ احسان . خ ]

پاسخ شماره 3.


پاسخ شماره 4.
البته من به صراحت و شدت شما به بیهودگی القاب و عناوین باشگاه معتقد نیستم ( چون معرف و عامل شناسایی اعضا و حوزه ی فعالیتی و مدیریتی شون هست) ، اما اگر شناسنامه ی شماره پیشین رو مطالعه کنید، متوجه میشی که دیگه از القاب و عناوین باشگاهی استفاده نکردیم .

پاسخ شماره 5.
در گروه ویراستاری ، در دست ِ بررسی است . انشاالله بزودی به نتایجی خواهیم رسید .

پاسخ شماره 6.
6-1 عکس مدیر : مربوط به شماره ی اول هست ، و در شمارگان بعدی رویه تغییر پیدا کرد .
6-2 حوزه ی مباحث نقشینه و مخاطبانش : روال کار هر نشریه ای بر این هست که از همون ابتدای راه و گام های نخستین، به ثبات کامل و مشخص شدن حوزه ی فعالیت خودش نخواهد رسید . بلکه اندکی زمان میبره تا نشریه راه خودش رو به وضوح و روشنی پیدا کنه و در اون مسیرها ثابت قدم باشه .
نشریه ی نقشینه هم این قاعده مستثنی نیست . فعلا بر حسب حال و هوای هر شماره، سعی میشه که به همه ی هنرها پرداخته بشه . اما سیاست و ایده ای که برای ادامه ی نشریه و کسب مجوز اون دارم ، نیاز به چاپ حداقل دو شماره ی دیگه هست که به اون مسیر که براش برنامه ریزی کردیم و طراحی شده، هدایت بشیم .

پاسخ شماره 7.
هدف از قرار دادن آدرس سایت ، ارجاع مخاطب به صفحه ای که مطلب نوشته شده ، نیست .
بلکه هدف اصلی ، معرفی ِ سایتی هست که اون مطلب از اونجا اخذ شده . که البته این موضوع هم بیشتر برای تصدیق اعتبار مطلب یا سایتی هست که ازش مطلب برداشته شده یا استفاده شده و استفاده ی دیگری نداره .

پاسخ شماره 8.


پاسخ شماره 9.
مربوط به شماره ی اول هست ، و در شمارگان بعدی رویه تغییر پیدا کرد .

.
.
.

از نظرات خوبت ممنونم . شاد و تندرست باشی دوست ِ خوبم ...:gol:
 

Faeze Ardeshiry

کاربر فعال تالار مهندسی معماری ,
کاربر ممتاز
بسیار عالی و خوب
ممنون احسان جان

دیگه نقل قول نگرفتم که ترافیک ایجاد نشه
خیلی خیلی دوس دارم همکاری کنم منتها همونطوری ک گفتم چون نمیخام بدقولی کنم صبر میکنم اگه در توانم بود برای این فصل از نقشینه اعلام امادگی میکنم
سپاس از تکاتک شما
 

E . H . S . A . N

مدیر تالار مهندسی معماری مدیر تالار هنـــــر
مدیر تالار
موسیقی طبیعت

موسیقی طبیعت

سلام
ضمن تشکر و خسته نباشید حضور دوستان و همکاران ِ عزیز
یه ایده ای در مورد پخش آنلاین موزیک در این شماره دارم ، که در تاپیک زیر مطرحش کردم :
[h=1]تاپیک: موسیقی طبیعت[/h]بهش سر بزنید و اگر در این راستا آثاری داشتید ، حتما ارائه بدید .
ممنون و خداقوت ...:gol:
 
بالا