فروش ناامیدکننده HTC 10‌ و محوشدن این کمپانی در بازار

zahrarostami69

عضو جدید
این روزها کمپانی‌های چینی عرصه را بیش از پیش به اچ‌تی‌سی تنگ کرده‌اند و فروش این کمپانی را به پایین‌ترین حد ممکن رسانده‌اند. آمار منتشرشده نشان‌دهنده پیشی‌گرفتن برند‌هایی همچون Vivo و Oppo از اچ‌تی‌سی است.
اگر پیگیر اخبار حوزه فناوری و گجت‌ها هستید احتمالا از احوال نچندان خوش کمپانی تایوانی اچ‌تی‌سی اطلاع دارید. برندهای چینی در حال تضعیف کمپانی‌های قدیمی این حوزه هستند که تعدادی از آن‌ها را هم مانند اچ‌تی‌سی از پا درآورده‌اند. کارشناسان پیش‌بینی می‌کنند که امسال تنها 13 میلیون گوشی هوشمند تحت برند اچ‌تی‌سی روانه بازار می‌شود حال آن‌که این میزان در سال 2015 بیش از 18 میلیون دستگاه بود؛ این یعنی کاهش فروش 26.8 درصدی برای تایوانی‌ها و زنگ خطر برای دیگر برندهایی که جای خود را به چینی‌ها و به عبارتی ارزان‌فروش‌های بازار می‌دهند.
gsmarena_003.jpg
کمپانی ایسوس نشان داده که نه تنها در مقابل هجوم چینی‌ها از خود مقاومت نشان می‌دهد بلکه با سیاست‌گذاری‌های صحیح می‌تواند در مقایسه با سال‌های گذشته پیشرفت کند! یکی از سیاست‌های صحیح این کمپانی، فسخ قرارداد با اینتل و روی آوردن به کوالکام امریکایی برای تولید پردازنده اسمارت‌فون‌هایش است. کارشناسان آمار معتقدند این کمپانی به فروش 21.5 میلیون گوشی هوشمند در سال 2016 دست می‌یابد؛ این عدد برابر با افزایشی 34.4 درصدی در مقایسه با رکوردهای سال 2015 است.


در حالی که چشم امید اچ‌تی‌سی به فروش پرچمدارش، 10، دوخته شده بود، خبرها حاکی از تولید فقط یک میلیون نسخه از این دستگاه است. پرچمداران چینی قدرتمند و همچنین ارزان‌قیمتی همزمان با اچ‌تی‌سی 10 رونمایی شدند که طبعا فروش این گوشی را با مشکل مواجه می‌کنند.


این گزارش پیشرفت برند‌های چینی را نیز مورد بررسی قرار داده است. از میان برندهایی مانند هواوی، ویوو، لنوو و شیائومی، کمپانی اوپو بهترین عملکرد را در مقایسه با سایرین به نمایش گذاشته است. جالب است بدانید که اوپو در سال 2015 بیش از 49 میلیون گوشی هوشمند به فروش رساند که این رقم در سال 2016 با افزایشی 59.2 درصدی به 80 میلیون دستگاه می‌رسد. مقایسه فروش 13 میلیونی برند قدرتمندی همچون اچ‌تی‌سی با رقم 80 میلیونی اوپو می‌تواند هرکسی را به تعجب وادار کند!


کمپانی دیگری که امسال توجه همه را به خود جلب کرده Vivo است. این برند در سال 2015 بیش از 47 میلیون گوشی هوشمند به فروش رساند و در سال 2016 با افزایشی 40 درصدی به 66 میلیون دستگاه افزایش می‌یابد. برند هواوی که از همه رقیبان چینی خود شناخته‌شده‌تر است، در سال گذشته 108 میلیون گوشی هوشمند فروخت که با افزایشی 10 درصدی این رقم در سال 2016 به 119 میلیون دستگاه می‌رسد.


نظر شما درباره این ارقام و آمار چیست؟ آیا همان‌طور که برندهای چینی اچ‌تی‌سی را شکست دادند، توانایی رقابت با اپل یا سامسونگ را هم دارند؟ در صورت ورود به بازار ایران آیا برندهای چینی را به کمپانی‌های معروف‌تر ترجیح می‌دهید؟






منبع خبر: GSMArena
 

Major Geologist

کاربر فعال تالار موبایل ,
کاربر ممتاز
یه علت فروش کمش قیمت بالای دستگاه هاشه. الان با پول اچ تی سی 10 میشه آیفون خرید! یا گلکسی اس7 با مشخصات تقریباً مشابه و قیمت کمتر خرید.
 

darvish.m

کاربر فعال تالار موبایل,
در تایید فرماییش دوست عزیزمان HTC 10 که این روزها با قیمتی در رنج دو میلیون تومان در مدل های 32 گیگ و 64 گیگ در بازار ایران به فروش می رسد با داشتن رقبایی چون GALAXY S7 حال فروشش زیاد خوب نیست، گرچه اچ تی سی کاربران خاص و منحصر به فرد خودش را دارد اما هنوز نتوانسته توجهات جمعی بازار را به سمت خود نماید.
 

Similar threads

بالا