فرهنگ و شگرد های خاص بازار کار و تولید

ayja

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
آیا شما در کنار تحصیلات آکادمیک فرصت میکنید که با جذب شدن در بازار ، از شگرد ها و تجارب بازاریان هم چیز هایی بیاموزید!؟
آیا میدانید که برای پیدا کردن کار ، غیر از دانش و علم ، چه نوع تخصص ها و تبحر های دیگری هم مورد نیاز هست؟
آیا روشهای کار با سرمایه صفر را بلد هستید؟
آیا از سیاست های کاری بازار چیزی میدانید؟
آیا فکر میکنید که علوم دانشگاهی بتنهایی تضمین کننده کار و صاحب کار شدن هست؟
اگر جواب شما منفی است ، لطفا این تاپیک را تعقیب کنید تا در ادامه جواب تک تک سئوالات بالا را ببینید.
 

ayja

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
نکته اول : برای کسب تجربه و کار در بازار شما باید در یکی از شاخه های کاری بازار برای مدتی کارآموزی کنید،نوع کار مهم نیست،هر کاری که باشد ، اون فرهنگ و تجربه کاری بازاری بودن توش هست و میشه اونا رو یاد گرفت.
 

ayja

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
قاعده های مرتبط در بازار که بطور جدی مورد توجه یک فرد بازاری هست ، بشرح زیر میباشد.
1- یادگیری اصول و فنون گفتگو و صحبت با مشتری
2- تولید یا فروش کالا بر اساس قواعد مهندسی ارزش .( در مورد مهندسی ارزش در طی نوشتار های بعدی توضیح بیشتری خواهم داد ).
تعریف مهندسی ارزش : تولید کالا با بهترین کیفیت و با بالاترین سرعت و تیراژ بالا و با کمترین قیمت ممکن.
3- فروش کالا هایی که بیشترین مشتری آن کالا از طبقات متوسط جامعه هست.علتش اینه که این طبقه تعدادشان زیادتر هست و قدرت خرید دارند.
4- توجه دقیق به روند نرخ های تورم و وضعیت پولی و مالی کشور و اتخاذ راهکار های استراتژیک برای بهره گیری از هر نوع موقعیت .
5- توجه به وضعیت قوانین کشور در مواردی که با منافع بازار ارتباط مستقیم و غیر مستقیم دارد

ادامه دارد .​
 

ayja

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
تعیین ضوابط و معیار های خاص برای گردش سرمایه و مدل سرمایه گذاری.
 

ayja

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
توجه دقیق و آماری به فصول مختلف سال و ثبت میزان نیازمندی مشتری به کالا و خدمات در فصول مختلف.
 

ayja

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
مدل های ویژه برای جلب مشتری و تبدیل مشتری های گذری به مشتری های دائمی
 

ayja

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
تعیین دقیق میزان سود و زیان هر نوع کالا و خدمات و برنامه ریزی برای استفاده بهینه از تک تک موارد در تمام ایام .
 

ayja

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
تنظیم و بکارگیری برنامه ای مدون برای قوانین کار و اداره دارایی و قوانین صنفی و قوانین کشوری و شهرداری و اماکن و اتحادیه صنفی مربوطه.
 

ayja

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
رعایت دقیق ساعات کار و فعالیت در تمام طول سالها و ایام.
 

ayja

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
نگاه به آینده در تمام برنامه ریزی های کاری .
 

ayja

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
​توجه دقیق به میزان سود و هزینه و ضرر و زیان در تمام موارد کار با جزئیات کامل​
 
آخرین ویرایش:

ayja

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
آموختن و بکار گیری صبر و حوصله در همه ایام
و دوری از اتخاذ تصمیمات عجله ای​
 

ayja

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
بکارگیری امانتداری و راست کرداری حتی اگر به زیان او باشد.این عمل باعث اعتماد سازی قدرتمند در بین مشتریان میگردد.
 

ayja

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
آیا تا بحال به این نکته مهم اندیشیده اید که چرا کار و فعالیت بازاریان اینهمه دیرپا و پا بر جاست ولی فعالیت های افراد تحصیل کرده مثل آفتاب لب بوم میشه و پایداری درستی هم نداره؟
چرا ضریب موفقیت و ادامه کار و فعالیت بازاریان چندین برابر قوی تر از کار و فعالیت افراد تحصیل کرده دانشگاهی است ؟(در ایران )
 

ayja

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
یک فرد بازاری به تمام ریز و درشت اهداف کاری خود واقف است و درحد مطلوب همه موارد را مدیریت میکند .
 

ayja

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
چند در صد از فرزندان افراد بازاری به تجربه و مدیریت پدر خودشان اعتماد کرده و فوت کوزه گری را از پدر میآموزند؟
نگاه آماری نشون میده که موفقیت یک فرد بازاری و تلاش پایدار و موفق آنها چندان به چشم فرزندانشان نمیاد ولی همین بچه ها بعد از اینکه نتوانستند تو کارشان موفق شوند برمیگردد و پیش پدر کار میکنند و صاحب درآمد میشوند.
 

ayja

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
بازاری ها هیچگاه بدون برنامه برای خودشان هزینه تراشی نمیکنند،همیشه مراقب سرمایه در گردش خود هستند و میزان ریسک کاری آنان در حد قابل تعریف هست.هیچوقت اسیر زرق و برق های کاذب نمی شوند ،
تماس های تلفنی و کاری و اجتماعی آنان کاملا تعریف شده و با برنامه هست.بقدری منظم و با نزاکت عمل میکنند که کوچکترین انحرافی در عملکردشان مشاهده نمیشود.در هیچ موردی ولخرجی نمیکنند و از هر نعمتی در حد معقول بهره میبرند،این رفتار ها بخشی از نمودار های فرهنگی بازاریان در مقوله کسب و کار است.
 

ayja

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
توجه به تاریخ مصرف کالا از نظر رغبت مشتری به تدوام خرید.
خیلی از کالا ها برای مدت زمان معینی خواهان دارند و ممکنه از مد بیفتند.بازاریان خبره بخوبی این مورد را در نظر میگیرند و مواظب هستند که موجودی انبار آنها طوری باشد که دچار این وقفه نشوند و خواب سرمایه نداشته باشند.
 

ayja

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
فرد بازاری هیچگاه با عجله در مورد ظهور و بروز فن آوریها و تکنولوژی های مرتبط با کسب کار تصمیم نمی گیرد.در این نوع موارد ابتدا میزان هزینه برای استفاده از اون ابزار جدید را با میزان سود آوری آن ابزار در کوتاه مدت و میان مدت می سنجد و بعد تصمیم میگیرد.در موقع خرید اون ابزار هم کلیه جوانب کار با اون پدیده را رعایت میکند . اول نیاز سنجی بعد محاسبه ، سپس تصمیم .
 

ayja

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
ذکر این نکته را ضروری میدانم که : بازاری بودن با تو بازار بودن فرق میکنه .الان خیلی ها تو بازار هستند که ابدا بازاری نیستند،برای بازاری شدن باید تو بازار مدتی پیش چند نفر بازاری اصیل ، کارآموزی کرد تا شاید بتوان با تواناییها و تجارب افراد بازاری آشنا شد .
با اجازه یه مغازه و با وام بانکی و بدون کارآموزی نمیشه تو کسب و کار موفق شد.تحصیلات و دانش زمانی مفید و موثر هست که بقیه قواعد کار هم تامین شده باشه. این قاعده در احداث شرکت هم دقیقا همینه .
 

ayja

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
یکی از دلائل نا موفق بودن افراد متخصص و تحصیلکرده در مواجه با صاحبان صنایع اینه که نوع نگاه این دو تیم به کار و تولید باهم هماهنگی نداره.اکثریت کارخانه ها و مراکز تولیدی با مدیریت افراد نیمه بازاری اداره میشه که خط افراد تحصیلکرده را نمیخوانند.اینکه بخواهیم نوع نگاه صاحبان تولیدی را تغییر بدهیم ، تقریبا نشدنی است . تنها راه باقی مانده ، آموختن راههای برقراری ارتباط مشترک به فارغ التحصیلان هست که متاسفانه دانشگاهها و نهاد های آموزشی این کار را بلد نیستند و شکاف بین دانشگاه و صنعت و تولید همچنان پا برجاست.
تنها راه اینه که خود متخصصین باید اینو بیاموزند و به این چرخه معیوب پایان بدهند.
 

ayja

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
اگر سئوال یا نظری داشتید ، لطفا مطرح بفرمائید.
 

ayja

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
درصد بسیار کمی از فارغ التحصیلان رشته حسابداری ، در مورد حسابداری صنعتی صاحب تخصص هستند .حتی آنهایی هم که تخصص دارند ، سلیقه بازار در کاربرد حسابداری صنعتی را باهاش آشنا نیستند.علتش اینه که همزمان با تحصیل رغبت نمیکنند که سری هم به شهرکهای صنعتی و یا بازار بزنند و جایی را پیدا کنند که حتی بعنوان شاگرد یا کارآموز هم شده ، مشغول کار بشوند و با این بهانه از سلیقه و شگرد ها و خواسته های بازاریان سر در بیاورند که بعدا بتوانند اون نیاز ها را در قالب نرم افزار های ویژه حسابداری تهیه و به آنها بفروشند و یا حداقل بتوانند بعنوان حسابدار یا سرحسابرس مشغول کار بشوند.
 

ayja

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
اکثر فارغ التحصیلان رشته های مدیریتی ، مطلع نیستند که یک کارخانه و یا شرکت و یا یک واحد تجاری بازار نیازمند چه نوع روابط عمومی هستند.این فارغ التحصیلان اگر قادر به اداره روابط عمومی واحد های تجاری یا صنعتی و یا خدماتی باشند (البته طبق سلیقه آنها ) میتوانند با بهترین حقوق و مزایا جذب این واحد ها شوند.بر عکس موقعی که جذب این واحد ها هم میشوند ، بجای اینکه به پیشبرد هدفهای مورد درخواست صاحب کار جامه عمل بپوشانند ، سعی میکنند که نظرات آکادمیکی خود را به کارفرما تحمیل کنند که در نهایت با مخالفت آنها مواجه شده و از ادامه کارشان جلوگیری میشود.
 

ayja

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
فارغ التحصیلان رشته های مهندسی یا صنعتی و امثال آن هر جا که بکار گرفته میشوند ، بجای کمک به روند موجود و احیای وضع حاضر و یا ترمیم نقاط ضعف آن واحد ، با نادیده گرفتن اهداف آن واحد و سلیقه صاحب آن واحد ، سعی میکنند که عمارت نوی بسازند ، این رفتار ها مورد پسند مدیران و صاحبان صنایع قرار نمیگیرد و به همین دلیل از جذب و بکار گیری نیرو های تحصیل کرده امتناع میکنند.
 

ayja

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
شما اگر کل زندگی پیتر در اکر را بررسی کنید خواهید دید که آن بزرگوار با آنهمه علم و نبوغ هیچوقت تجربه و ارزش کار دیگران را بی ارزش ندانست و به داشته های انسان ها به دیده احترام نگاه میکرد.این در حالی است که فارغ التحصیلان دانشگاه های ما برعکس رفتار میکنند و نقش مدعی رو در واحد های کاری شان بازی میکنند.چنین رفتاری باعث میشود که سایر کارکنان در مقابلش جبهه بگیرند و بخوبی با او همکاری نکنند.متخصصان دانشگاهی باید با نرم خوئی و انعطاف پذیری کاری کنند که در محیط کارشان سینرژی ایجاد کرده و باعث رونق کار بشوند.
 

ayja

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
حتی اگه یه نفر هم از این مطالب سود ببره میشه گفت ما به حقمون رسیدیم. فرهنگ خوردن و خرج کردن از جیب بابا ' باعث شده که این نوع مطالب جزو نیاز های اولیه مهندسان و طالبان کار نباشه.
 

ayja

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
نیاز یک فرد متخصص در حوزه کار فقط دانش آکادمیک نیست. تسلط به جامع شناسی کار از نکات بسیار کلیدی برای راه اندازی کسب و کار موفق ویا حتی برای استخدام شدن بی چون و چراست.
آیا چند درصد فارغ التحصیلان معنی و مفهوم جامع شناسی کار رو بلد هستند ویا ازش اطلاع دارن؟
 

ayja

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
اصولا چند در صد از فارغ التحصیلان برای کار کردن و صاحب کار شدن به معنی کامل کلمه تلاش میکنند ؟ چند درصدشان تو مراحل تحصیل به رابطه دانش آکادمیک و دانش تجربی و نوع انطباق آن در حوزه کار فکر کرده اند ؟
در حوزه بازار بابی و بازار سازی تا چه حد تجربه کسب کرده اند ؟
چند در صد از دختران دانشجو درس خواندن را بهانه ای برای کشتن وقت تا پیدا کردن شوهر و ازدواج قرار داده اند؟
چند درصد از دختران فارغ التحصیل بعد از ازدواج هم بفکر کار و درآمد و کمک به اقتصاد خانواده خودشانند؟
آمار این درصد ها در جامعه ایران بسیار پایین هست.
 

Similar threads

بالا