[ فرهنگی ] خانه اپرای اسلو

m1mehdi

عضو جدید
n1.jpg
دفتر Statsbygg مشاور اصلی دولت در مسائل مربوط به ساختمان و اموال، توسعه و مدیریت است وخدمات و پشتیبانی برای وزارتخانه ها و ارگان های دولتی فراهم می کند. در سال 1998 مجلس شورای ملی تصمیم گرفت که Statsbygg ، مسئول برنامه ریزی و مدیریت ساختمان اپرای جدید را بعهده گیرد. Statsbygg مسئول خدمات خرید در بخش خصوصی، هماهنگی و کنترل کیفیت از مشاوران، پیمانکاران و تامین کنندگان شد.
کاربری نهایی ساختمان اپرا و باله است. هدف اصلی آنها برای رسیدن تولید ملی اپرا، باله، موسیقی و رقص تئاتر و کنسرت به حدود 300 نمایش 250000بازدید کننده در سال می باشد. همچنین این ساختمان باید فراهم کننده فضای لازم جهت کار و تمرین بیش از 650 کارمند و هنرمند انجمن باله و موسیقی ملی باشد.
محل سایت در یک شبه جزیره بخشی از بندراست، که از نظر تاریخی نقطه تلاقی وتماس با سایر نقاط جهان است . خط بین زمین در اینجا وآب هر دوبیانگر و نمایش دهنده یک آستانه واقعی و نمادین هستند. این آستانه به عنوان یک دیوار بزرگ را در یک خط از ملاقات بین زمین و دریا، نروژ و جهان، هنر و زندگی روزمره تحقق یابد، این آستانه محل دیدارمردم با هنر است.

عامل بعدی در این سایت قرار گرفتن آن در یک محیط صنعتی وکه شامل کارخانجات می باشد است در طراحی حجم و بدنه کلی بنا علاوه بر در نظر گرفتن دو عامل مذکور سعی بر ارائه شکلی شده که بر ارتباط و سهولت دسترسی و ارتباط با مردم بگونه ای که القائ کننده مالکیت مشترک و پیوستگی بین مردم و هنر باشد.
با توجه به اندازه آن و بیان زیبایی، ساختمان اپرا متمایز از ساختمان های دیگر در منطقه است. ساختمان اپرا سنگ مرمر چادری بزرگ در یک فضای عمومی چشم انداز شهر و فلات را تشکیل می دهند.
n3.jpg
 

m1mehdi

عضو جدید
سالن اصلی
سالن اصلی تئاتر کلاسیک نعل اسب ساخته شده برای اپرا و باله است. این سالن حدود 1370 نفر گنجایش دارد و دارای سه بالکن است. چال ارکستر بسیار انعطاف پذیر است و می تواند در ارتفاع و منطقه با استفاده از سه آسانسور جداگانه تنظیم شود. زمان طنین قابل تنظیم با استفاده از پردهای در کنار دیوار عقب است و اتاق های کنترل صدا و نور در پشت سالن قرار گرفته اند. فاصله کوتاه بین مخاطب و نوازندگان، خطوط دید خوب، و مهمتر از همه، آکوستیک عالی: از مشخصات شاخص این سالن است. برای رسیدن به مقاصد معماری برای یک سالن مدرن با عملکرد صوتی موسیقی سنتی، در موازات با الزامات مورد نیاز برای صمیمیت بصری و برتری صوتی و نیاز به نتایج طنین مدت طولانی در یک اتاق با یک حجم بزرگ، در این حالت حجم با استفاده از گالری های فنی که از بیش از دیواره های زیر افزایش می یابد، به سالن بخش به شکل T است. ساختار اصلی از سنگ سقف چادری بالا است در حجم سالن را به جای پنهان شدن پشت یک سقف کاذب گنجانده شده است.
p1.jpgd1.jpg
 
بالا