فرهنگسرا ها و مراکز فرهنگی - هنری Cultural Buildings

وضعیت
موضوع بسته شده است.

E . H . S . A . N

مدیر تالار مهندسی معماری مدیر تالار هنـــــر
مدیر تالار
سلام و درود بر همه ی دوستان عزیز و گرامی.

این تاپیک رو برای موضوعات ِِ " فرهنگسرا " و " مراکز فرهنگی - هنری " افتتاح میکنیم ، و از این به بعد ، این موضوعات را در اینجا خواهیم گذاشت .

لازم به ذکر است که سایر تاپیک های مفید و خوبی که در تالار درباره ی فرهنگسرا و مراکز ِ فرهنگی - هنری هستند، را به اینجا انتقال می دهیم؛

امیدوارم این رویه ، گامی مفید و مثبت ، برای هدفمند کردن موضوعات ، و نظم عمومی ِ تالار ِ معماری جهان باشد.



قوانین این تاپیک :

1- لطفا ،
در عنوان پست ِ خود ، نام ِ مکانی را که می خواهید ارائه کنید ، بنویسید .

2- به خاطر احترام به قانون ِ بسط و نشر ، ذکر ِ منبع را فراموش نفرمایید .

3- عکسها را از سایتهای معتبر آپلود کنید، تا پست ها بعد از گذشت ِ زمان ، دچار مشکل نشوند .

4- لطفا از دادن ِ پست های بی ارتباط با موضوع (اسپم) اکیدا خودداری نمائید .
.
.
.

سپاس.

موفق و پیروز باشید...
:gol:
 

E . H . S . A . N

مدیر تالار مهندسی معماری مدیر تالار هنـــــر
مدیر تالار
فرهنگسرای تی جیبائو + مرکز هنر های نمایشی kilden + مرکز هنری کیمبال

فرهنگسرای تی جیبائو + مرکز هنر های نمایشی kilden + مرکز هنری کیمبال

فرهنگسرای تی جیبائو :

مجموعه فرهنگي jean marie tjibaou در اقيانوس شمالي در شبه جزيره newcaledonia يك مستعمره فرانسه و پايتخت نومايا قرار گرفته است . اين مجموعه بر خواسته ازتوجه به گياهان بومي و كلبه هايي كه به وسيله مردم بومي كاناك ساخته شده بود،توسط معمار ايتاليايي –رنزوپيانو-در سال 1993طراحي شده است و به عنوان تجليل از فرهنگ مردم كاناك و از ياد بردن خاطره استعمار فرانسه ساخته شد.
مجموعه كه سايت عظيمي را به خود اختصاص داده است به jeam marie tjibaouرهبر سياسي مردم كاناك كه در جنگ براي استقلال داخلي new caledoniaدر سال 1989 كشته شد ،اهدا شده است و به همين اسم نامگذاري شده است.
ايده اين بود كه به جاي ايجاد يك باز سازي تاريخي يا يك دهكده تكراري ساده با منعكس كردن فرهنگ بومي و سمبل هاي قديمي كه به هر حال هر كدام زماني خيلي بيشتر زنده بودند به توسعه فرهنگ كاناك بپردازند و به تاريخ محيط و باورهاي كاناك احترام بگذارند.


ادامه ی مطلب ...





مرکز هنر های نمایشی kilden :

این مجموعه که در ژانویه امسال افتتاح شد به عنوان یک نماد فرهنگی جدید نروژ شناخته میشود . این مرکز با مساحتی حدود 27000 متر مربع دارای یک سالن کنسرت با ظرفیت 1200 صندلی ، یک سالن تاتر / اپرا با گنجایش 750 صندلی ، یک سالن چند منظوره ، یک سالن کوچک ، دفاتر کار ، ورک شاپ ، فضا های تمرین و پارکینگی با ظرفیت 400 خودرو میباشد.


ادامه ی مطلب ...




مرکز هنری کیمبال :

معماران بی آی جی برنده مسابقه ای برای بازسازی و گسترش یک مرکز هنری در ایالت یوتا شدند که طرح پیشنهادی آنها قرار است با حجم گسترده ای از چوب های انباشته شده از تراورس های خط آهن ساخته شود . مرکز هنری کیمبال با پنج طبقه جدید ، گالری های نمایش در زیر زمین و طبقات بالا و متصل به هم و رستورانی مابین آنها به همراه پله ای مارپیچی را فراهم می کند . تراس پشت بام ، چشم اندازی به ساختمان های موجود دارد که معماران قصد تبدیل آنها به یک مرکز آموزش را دارند . بازدیدکنندگان به دو ساختمان از طریق یک پذیرش و لابی با ارتفاع دو برابر وارد می شوند ، جایی که بازشوها دیدهایی به گالری های پایین دارند . ساخت این پروژه اوایل سال آینده 2013 آغاز شده و در اواسط سال 2015 به اتمام می رسد .

ادامه ی مطلب ...




.
.
.
.
.
:gol:
 

camelia ka

عضو جدید
من اسم پایان نامه ام فرهنگسرای سهراب سپهری هست میخوام سبک ارگانیک کار کنم نمیدونم چه کار خاصی رو حجم انجام بدم که ایده رو برسونه؟؟؟اگه کسی راهنمایی کنه که ممنون
 

E . H . S . A . N

مدیر تالار مهندسی معماری مدیر تالار هنـــــر
مدیر تالار
سالن سمفوني كاراكاس + گالری هنر UGM +مرکز موسیقی کُودلی + خانه رقص Dancing house +مرکز موسیقی تایپه

سالن سمفوني كاراكاس + گالری هنر UGM +مرکز موسیقی کُودلی + خانه رقص Dancing house +مرکز موسیقی تایپه


سالن سمفوني كاراكاس :


يك رقابت عمومي براي طراحي مجتمع بين المللي سيمون بوليوار براي همايش هاي اجتماعي در زمينه موسيقي برپا شده كه در اين بين ADJKM طرح اوليه خود را به شرح ذيل ارائه داده وبر اساس زمان بندي قرار است اين پروژه در كاراكاس كشور ونزوئلا در سال جاري آغاز شود ودر سال 2016 به اتمام رسد. هدف از اين پروژه ايجاد يك جمعيت در مكاني با تراكم برنامه هاي فرهنگي ست.اين مطلب با تقسيم سازه به دو قسمت با ايجاد انكسار افقي ساختمان اجرا شده است.وبدين ترتيب يك چشم انداز از ساختمان به سوي پارك لوس كائوبوس باز شده است وباعث مرتبط شدن افراد موجود در پارك به پروژه مي شود. اينجا مكاني براي نشست هاي بازديد كنندگان وكاربران مي باشد.اين مكان باعث اتصال آكادمي هاي هنري مرتبط با موسيقي،با يك سالن كنسرت مي شود.اين مجموعه ...


ادامه ی مطلب ...





گالری هنر UGM :


گالری هنر یو-جی-ام(UGM) توسط Elastik در ماری بور اسلوونی واقع شده است.گالری جدید UGM میان مرکز شهر قرون وسطی ای ماری بور واقع شده است. مشخصه این شهر توسط ساختمانهای به یاد ماندنی ظریف و بلوک های شهری درونگرایی که در یک طرف شهر قرار دارند ، و همینطور بلوکهای عمومی ای که به تازگی توسعه یافته اند و ساختمان ها و خانه های دیگری به همراه استخر Pristan و دانشکده ها در طرف دیگر، معرفی می شود.
سقف فعال آن تلاشی برای ...


ادامه ی مطلب ...






مرکز موسیقی کُودلی :


این ساختمان سنگی تراش دار ، توسط معماران مجاری – استودیو اپیدز – شامل یک سالن کنسرت و مرکز کنفرانس در Pecs – مجارستان – ساخته شده و جایگاه همیشگی ارکستر فیلارمونیک پنون Pannon می باشد . ساختار مطابق با اصول ریاضی قانون نسبت طلایی ، طراحی و بازدیدکنندگان قادر به راه رفتن در بخش شیبدار ساختمان و رسیدن به پله های حیاط هستند . شهر Pecs مجارستان در سال 2010 به عنوان پایتخت فرهنگی اروپا انتخاب شد . مرکز کنفرانس و کنسرت Kodaly ، یکی از پروژه های اصلی این مراسم است . هویت های دوگانه ای جهان ما را ...

ادامه ی مطلب ...




خانه رقص Dancing house :

فرد آستایر Fred Astaire هنرپیشه، خواننده و رقصنده مشهور آمریکایی است. او به علت توانایی و مهارت بی‌‌نظیرش در رقص و اجرای نمایش‌های زنده بر روی صحنه برادوی و در فیلم‌های بلند سینمایی، تأثیر بسزایی در وارد کردن عنصر "رقص" به دنیای فیلم‌های موزیکال هالیوودی ایفا کرده است.
جینجر راجرز Ginger Rogers، هنرپیشه و رقصنده آمریکایی است که به عنوان زوج هنری در فیلم‌های متعددی که در دهه 1930 میلادی ساخته شدند، در کنار فِرِد آستایر ایفای نقش نموده است.
با موفقیتی که این زوج هنری از طریق نمایش "رقص" در بین...


ادامه ی مطلب ...






مرکز موسیقی تایپه :


این پروژه توسط گروه معماری ایتالیایی ماریو برلینی طراحی شده است. جداره بدنه این طرح از فضای سبز پیچیده شده در پلاستیک تشکیل یافته است. هر چند که نمی توان از پایبندی چنین طرح بزرگی به اصول و اهداف توسعه و معماری پایدار با توجه به جداره حجیم پلاستیکی و ایجاد گلخانه های مصنوعی، با اطمینان سخن گفت...
ادامه ی مطلب ...




.
.
.
.
.
:gol:
 

E . H . S . A . N

مدیر تالار مهندسی معماری مدیر تالار هنـــــر
مدیر تالار
مرکز Kauffman +استودیوی موسیقی+تئاتر بزرگ مراکش+گالریِ معمارانِ اِسپـِـیس اینترنشنال+مرکز موسیقی+گالری هنر لوکزامبورگ+آمفی تئاتر

مرکز Kauffman +استودیوی موسیقی+تئاتر بزرگ مراکش+گالریِ معمارانِ اِسپـِـیس اینترنشنال+مرکز موسیقی+گالری هنر لوکزامبورگ+آمفی تئاتر

  • مرکز Kauffman برای هنرهای نمایشی در کانزاس سیتی ، میسوری، ایالات متحده :

این مرکز برای هنرهای نمایشی است که در کانزاس سیتی ، میسوری، ایالات متحده قرار گرفته است و توسط معماران Safdie طراحی شده است. سه فضای عملکردی -پیش صحنه تئاتر، سالن کنسرت ، و سالن ضیافت - در امتداد خط الراس از سایت قرار داده شده،که رو به جنوب دارد.
سالن انتظار براق و لعابی مانند به عنوان دو سالن اصلی عمل می کند و با یک سالن انتظار کوچکتر که متصل به سالن ضیافت می باشد. سقف با یک دیوار شیشه ای ظاهرا مایل و منحنی، تقسیم می شود چیزی که شامل سالن انتظار با یک ویوی جنوبی است.نیروهای کششی که از معلق بودن سقف شیشه ای سالن انتظار ناشی می شوند با یک سری از کابل هایی که ...

ادامه ی مطلب ...





  • استودیوی موسیقی از پلاستیک بازیافتی :

گروه معماران هلندی Architecten van Mourik در شهر اوترخت هلند یک مرکز موسیقی به نام Centrum Muziek XXI احداث کرده اند.
به گزارش خبرنگار ConsBank، برای ساخت این مرکز که تعدادی استودیوی موسیقی را در 3 طبقه مختلف جای داده، از قطعات پلاستیک بازیافتی استفاده شده است.
این ساختمان با چهارچوبی مثلثی شکل و با برخورداری از عایق قوی در برابر صدا، بخشی از طرح نوسازی این شهر به شمار می آید.
معماران مرکز موسیقی جدید هلند، در طراحی این بنا شعار «وحدت در تنوع است» را...

ادامه ی مطلب ...





  • تئاتر بزرگ مراکش زاها حدید :

این مورد تئاتر بزرگ رباط در مراکش است، پروژه هنوز در مرحله ایده است اما من می خواهم آن را با شما به اشتراک بگذارم.
این ساختمان برآورد قیمتی معادل 120 میلیون یورو شده و 7،000 نفر در یک مجتمع با سه سالن تئاتر جای خواهد داد...


ادامه ی مطلب ...



  • مرکز فرهنگی در مسابقه هرنانی :


ادامه ی مطلب ...





  • گالریِ معمارانِ اِسپـِـیس اینترنشنال؛( هرمنوتیک تضاد و زیبایی شناسی گذر از جعبه) :

معماران آمریکایی اسپِیس اینترنشنال Space International این گالری هنر و معماری معلق بر روی یک گاراژ را در ام ای کی سنتر MAK Center – لوس آنجلس – به اتمام رساندند . پانل های پلی کربنات با قاب آلومینیومی برای ایجاد یک نمای باز و ارائه دیدی به ساختمان مک کوئی 1939 استفاده شده است – طراحی آن توسط رادلف شیندلر انجام شده است - . محل گاراژ به استودیویی برای رفت و آمد هنرمندان و معماران بازسازی شده که در آپارتمان مجاور به مدت 6 ماه اقامت می کنند . این گالری با 800 فوت مربع مساحت ، همچنین به عنوان سالن رقص ، تئاتر و فیلم و ...

ادامه ی مطلب ...




  • مرکز موسیقی طراحی توسط zaha hadid :

این یکی از جدیدترین کارهای گروه طراحی Zaha Hadid Architects است.
این بنا برای ساخت در هلند طراحی شده است.
البته این یکی از طرح های ارائه شده برای ساخت میباشد و طرح برنده در nov 2010 تایید میشود.


ادامه ی مطلب...





  • طراحی گالری هنر لوکزمبورگ :

این بنا که به نام Villa Vauban شناخته میشود در لوکزمبورگ قرار دارد و توسط Philippe Schmit بسط و توسعه داده شده است.
شروع برنامه توسعه از سال 2002 آغاز شد و از زمانی که مسئولان مربوط به این گالری از معمار نام برده خواستند تا نقشه ای برای توسعه آن ارائه دهد.


ادامه ی مطلب ...




  • تئاتر و آمفی تئاتر
طرح جدید UNSTUDIO برای ساختمان تئاتر آگرونا در آمستردام هلند
طراحی ساختمان تئاتر آگرونا در للیستد بخشی از طراحی پلان شهری برای مرکز شهر للیستد است.ساختمان تئاتر نقش مهمی رو در روز و همچنین در شب در این قسمت از شهر بازی می کند.
یکپارچگی و تجمع فعالیت های فرهنگی و
...

ادامه ی مطلب ...
.
.
.
:gol:
 

E . H . S . A . N

مدیر تالار مهندسی معماری مدیر تالار هنـــــر
مدیر تالار
تالار کنسرت والت دیسنی +گالری 21-21 اندو +گالری سیال +تالار کنسرت والت دیسنی +ROW Studio design

تالار کنسرت والت دیسنی +گالری 21-21 اندو +گالری سیال +تالار کنسرت والت دیسنی +ROW Studio design



  • تالار کنسرت والت دیسنی :

معمار: فرانک گهری
تالار کنسرت والت دیسنی از معروف ترین تالارهای کنسرت در آمریکا می باشد. این تالار در شهر لس آنجلس واقع است.
این تالار در آوریل سال ۲۰۰۳ با ۲۳۰۰ نفر گنجایش تکمیل شد وبا هزینه ی 274میلیون دلار ومعمار آن فرانک گهری بوده است.

ادامه ی مطلب ...






  • گالری 21-21 توکیو :

تادائو آندو در همکاری خود با ایسی میاکی ترکیب ماهرانه ای از نور و هندسه را به کار گرفته اند و گالری 21-21 توکیو را خلق کرده اند. گالری 21-21 را می توان هدیه بتنی آندو به مرکز شهر توکیو دانست. فضایی مستقر در مرکز شهر که به فعالیت های هنری مانند طرایح اختصاص یافته است . گرچه شیوه خاص استفاده از احجام خالص به عنوان نشانه کارهای آندو در این اثر مشهود است اما تا حدودی نیز می توان تنیده شدن ایده های نوگرایانه ایسی میاکی را در ساختار طرح درک نمود. در نگاه اول این بنا به صورت حجمی پوشیده شده با پوسته ای فلزی به نظر می رسد. ورقی فلزی که بر روی ساختمان ...

ادامه ی مطلب ...





  • گالری سیال، طرح برگزیده ی London 2008 :

آژانس معماری Arquitectum ، برگزار کننده ی رقابتی موسوم به London 2008 بود و طرحی که مشاهده می کنید به عنوان یکی از طرح های قابل تحسین این رقابت ، کار یک گروه برزیلی است.
چکیده ی کانسپت طرح ، طراحی یک گالری سیال و متحرک است که بتواند در طول رودخانه ی تایمز حرکت کند تا بینندگان در سرتاسر این رودخانه بتوانند از این نمایشگاه متحرک بازدید کنند. این طرح توانست جایزه های متعددی، از جمله طرح برگزیده به انتخاب Architectural Association و نیز طرح برتر برای همین مسابقه را به دست آورد.

ادامه ی مطلب ...





  • تالار کنسرت والت دیسنی :

تالار کنسرت والت ديسني از معروف ترين تالارهاي کنسرت در آمريکا مي باشد. اين تالار در شهر لس آنجلس واقع است.
اين تالار در آوريل سال 2003 با 2400نفر گنجايش تکميل شد و با هزينه ي 274ميليون دلار ، معمار آن هم فرانک گهري بوده است.

ادامه ی مطلب ...



  • ROW Studio design :

ROW Studiodesigned a new luxury apartment complex in a heavily wooded area in southern Mexico City. The buildings are placed around the existing trees and all facades are covered with plants to conceal the structures. This strategy gives the interiors “the sensation of living in the treetops”. Parking and service areas are located below the buildings to maximize the porosity of the soil and to avoid any visual obstruction on the ground level. There is a visual continuous garden, from...

ادامه ی مطلب ...





  • Frank Gehry to create this year's Serpentine Gallery Pavilion :

Frank Gehry has unveiled his designs for the 2008 Serpentine Gallery Pavilion. The Serpentine Gallery is one of London’s best-loved galleries for modern and contemporary art and the Pavilion series, now entering its ninth year, is the world’s first and most ambitious architectural programme of its kind, and is one of the most anticipated events in the international design calendar. The Serpentine Gallery Pavilion 2008 will give London the first example of Frank Gehry’s spectacular architecture

ادامه ی مطلب ...





  • Creative Arts Center :

Three uninterrupted floor plates provide spacious interiors for the center’s varying programmatic elements. A loft condition occurs as the major floor plates are cut along a sheer line and displaced in sections. The misalignment allows the spatial conditions to overlap and structurally, the placement allows the floors to interface two others, conjoined by a glass wall

ادامه ی مطلب ...





  • سالن اپرای گوانجو، زاها حدید :

اخیرا” پروژه های زیادی در حال افتتاح شدن در شهر گوانجوی چین هستند، شهری که تقریبا” ۷۸ روز دیگر قرار است میزبان بازی های آسیایی باشد و گویا قرار است این بازی ها بهانه ای باشد برای تبدیل کردن این شهر از یک شهر ساحلی ساده به یک قطب فرهنگی در آسیا. البته این بار اول نیست که چین برای نشان دادن قدرت خود از ابزار معماری استفاده میکن، کاری که دقیقا” قبل از بازی های المپیک چند سال قبل هم انجام داد. اما یکی از پروژه های فوق العاده ای که اخیرا” به افتتاح رسیده، یکی از معروف ترین کار های زاها حدید است که از سال ها قبل شروع شده بود و خیلی ها منتظر دیدن نتیجه ی نهایی آن بودند.

ادامه ی مطلب ...





  • تالار جدید کنسرت لوکزامبورگ :

تالار جدید کنسرت لوکزامبورگ، یکی از چندین پروژه فرهنگی در دست اقدام در این شهر است، شهری که برای دومین بار خود را آماده کسب عنوان پایتخت فرهنگی اروپا می­کند. در سال 1995، شهر لوکزامبورگ پایتخت فرهنگی اروپا نامیده شد و در سال 2007 نیز مجدداً این عنوان را به خود اختصاص خواهد داد. دولت و صنایع بخش خصوصی لوکزامبورگ این عنوان را بسیار جدی گرفته و با یک سرمایه­گذاری 450 میلیون یورویی در زیرساخت­های فرهنگی، این کشور کوچک (با جمعیت 448300 نفر) را به کشوری مطرح در عرصه فرهنگی بین­الملل تبدیل نموده ­اند.

ادامه ی مطلب ...





  • سالن کنسرت ؛ نمای آفتابگیر نیمه هوشمند :

سالن کنسرت جدید جزایر قناری یک نمای افتابگیر نیمه هوشمند دارد. ساحل ارسیف در جزیره ی لانزاروت در جزایر قناری بزودی توسط یک سالن کنسرت زیبای جدید اراسته می شود. شرکت معماری هلند,هنری لارسون ,مقام اول در مسابقه ی 2009 برای طراحی ساختار ان را گرفت که پلاسیو کان گرسوس نامیده خواهد شد. شبیه یک قطعه ی زیبای جواهر , سالن کنسرت برای تاکید بر گردشگاه دریایی شهر به نظر می رسد و هویت شهر را بالا می برد. همراه با فرم های قابل توجه ,ساختار شامل تعدادی از طرح های پایدار مانند نمای افتابگیر نیمه هوشمند برای خنک داشتن داخل ,سطوح خورشیدی برای انرژی واب گرم وجمع اوری اب باران . هنری لارسون برای سالن کنسرت از چشم انداز های ...

ادامه ی مطلب ...


.
.
.
:gol:
 

V A N D A

عضو جدید
کاربر ممتاز

نمايشگاه بين‌المللي گردشگري ITB 2012 برلين، آلمان


(ITB 2012, Berlin, Germany)




نمايشگاه گردشگري ITB در 26 سالن مركز نمايشگاهي برلين معروف به MESSE – BERLIN در فضايي به مساحت 160000 متر مربع برگزار مي شود . اين مركز به عنوان يكي از مهمترين و بزرگترين مراكز برگزاري همايشها و نمايشگاهها ي تجاري و اقتصادي شناخته شده است و با بهره مندي از فضا و امكانات و تسهيلات نمايشگاهي منحصر به فرد در برلين قرار دارد .


نمايشگاه ITB آلمان به عنوان بزرگترين و مهم ترين نمايشگاه تخصصي صنعت جهانگردي در سطح دنيا براي فعالان اين صنعت بشمار مي رود .نمايشگاه ITB نخستين بار در سال 1966 ميلادي بر گزار شد . علا قمندان و متخصصين صنعت جهانگردي مي توانند آخرين تازه هاي صنعت جهانگردي،مسافرت، ادارات راهنمايي جهانگردان ، تورهاي مسافرتي ، موسسات بين المللي جهانگردي ، لوازم مسافرت براي آژانسهاي مسافرتي ، خدمات و مراكز گرد همايي را در نمايشگاه ITB آلمان مشاهده نمايند. وزراي اكثر كشورهاي دنيا در اين نمايشگاه جهت بهبود صنعت گردشگري كشور خود ومعرفي مقاصد گردشگري در نمايشگاه ITB حضور خواهند داشت و در كنا ر گردشگري تفريحي ، توريسم تجاري از سودمندترين ستونهاي صنعت گردشگري بشمار مي آيد .نمايشگاه گردشگري آلمان فضاي كامل و مناسب جهت يادگيري روشهاي جديد و تبادل مفاهيم و همكاريهاي جديد در صنعت گردشگري و فضايي مناسب براي ايجاد روابط عميق تجاري مي باشد. این نمايشگاه از پوشش خبري جامع و فراگيري در سطح داخلي و بين آلمللي بر خوردار می باشد و جدیترین اخبار در زمینه آخرین تجهیزات و محصولات گردشگری و تازهای صنعت جهانگردی را در اختیار علاقه مندان در سراسرجهان قرار می دهند.






















منبع: پرشیا ویزیت پایگاه مدیریت و اطلاع رسانی نمایشگاهها
 

V A N D A

عضو جدید
کاربر ممتاز
سمفوني كاراكاس كاري از گروه معماري adjkm

يك رقابت عمومي براي طراحي مجتمع بين المللي سيمون بوليوار براي همايش هاي اجتماعي در زمينه موسيقي برپا شده كه در اين بين ADJKM طرح اوليه خود را به شرح ذيل ارائه داده وبر اساس زمان بندي قرار است اين پرو‍ژه در كاراكاس كشور ونزوئلا در سال جاري آغاز شود ودر سال 2016 به اتمام رسد. هدف از اين پروژه ايجاد يك جمعيت در مكاني با تراكم برنامه هاي فرهنگي ست.اين مطلب با تقسيم سازه به دو قسمت با ايجاد انكسار افقي ساختمان اجرا شده است.وبدين ترتيب يك چشم انداز از ساختمان به سوي پارك لوس كائوبوس باز شده است وباعث مرتبط شدن افراد موجود در پارك به پروژه مي شود. اينجا مكاني براي نشست هاي بازديد كنندگان وكاربران مي باشد.اين مكان باعث اتصال آكادمي هاي هنري مرتبط با موسيقي،با يك سالن كنسرت مي شود.اين مجموعه سمبلي درخت وار را شكل داده،بدين ترتيب كه علم موسيقي ريشه آن وشكوفايي استعداد هاي ذاتي در راس آن قرار دارد.امكانات ساختمان در لايه هاي افقي قرار گرفته ودر بيس ساختمان يك پاركينگ سه طبقه در نظر گرفته شده است.تماشاچيان توسط پلكان از سالن اصلي به سالن كنفرانس دسترسي پيدا مي كنند.در طبقه پايين نيز چهار صحنه جهت آموزشهاي متفاوت در نظر گرفته شده است.سالن كنفرانس با ظرفيت 1300 نفر داراي يك صحنه در مركز سالن مي باشد.ساختار ساختمان بر اساس يك پي بتوني استوار است وهشت ستون سالن كنفرانس را نگه مي دارند.قسمتهاي داخلي سالن نيز از سطوح چوبي ساخته شده است.وچنان طراحي شده كه تهويه ونور مناسب در سالن تعبيه شده است.


منبع:پورتال مهندسی آرشیتکت تکنولوژی
 
آخرین ویرایش توسط مدیر:

V A N D A

عضو جدید
کاربر ممتاز
کنسرت هال (سالن کنسرت) تنریفه

آئودیتوریم(شنودگاه) در «سانتا کروز د تنریفه »، مرکز ایالت تنریفه، در مکانی بین پارک دریایی و کناره بندرگاه واقع شده ، آئودیتوریم شهر را به اقیانوس متصل کرده و یک نماد شاخص شهری (لند مارک) خلق می کند.
این بنای تمام بتنی توسط خط اثر نمایشی بام خود شخصیت می یابد . خیز از کف به مثابه موجی در هم شکن، بام را تا ارتفاع 58 متری بالای آئودیتوریم اصلی قبل از آن که به سمت پایین خم شود و تا نقطه ای باریک شود، به اوج می رساند. ازاره های بنا ، میدانی عمومی که سایت را پوشانده شکل می دهد و تغییر شیب میان سطوح متفاوت خیابان های مجاور را پذیرا می شود.
این مجموعه شامل یک آئودیتوریم با 1800 جایگاه و یک سالن موسیقی اجرای جمعی(بدون رهبر ارکستر) با گنجایش 400 نفر می باشد. سالن موسیقی اجرای جمعی، تسهیلات فنی، خدمات عمومی و اتاق های لباس مطابق ازاره پلکانی که با سنگ بازالت ،سنگ آتشفشانی همان منطقه، مزین شده،مشخص می شود.
طاق های پهن ، با گستره حد اکثری 50 متر در هر طرف به عنوان ورودی هنرمندان به کار می رود. دسترسی عمومی و اصلی به آئودیتوریم در میدانی عمومی که از سطح بالا آمده به سمت شمال شرق درست زیر پوسته بتنی طاقدار و تندیس وار بام قرار می گیرد. هر چند فضاهای مدیریتی - اجرایی و خدماتی و آئودیتوریم مرکزی دارای دستگاه های تهویه هوا هستند ، سرسرا های عمومی و فضاهای مسیر های حرکتی (سیرکولاسیون) از اقلیم مساعد جزیره بهره می برد؛ به این طریق که جریان هوا به طور طبیعی ازطریق فضاهای لعابدار زیر و میان پوسته های بتنی بنا تهویه می شود.

پنل(پانل) سازی چوبی محوطه داخلی، برای وضوخ بخشیدن به میزان آکوستیکی(آواشنودی) فرم کریستالی به خود می گیرد که به نمایشی بودن فضا هم کمک می کند . محل قرارگیری رفلکتورهای (انعکاس دهنده) صدا توسط آزمایش های لیزر مشخص شد که هم چنین به تعیین ابعاد فضاهای داخلی طاقدار کمک کرد.آئودیتوریم به جای برخورداری از پرده های صحنه ، از پرده ای به شکل آکاردئون که از اسلات (میله)های آلومینیومی عمودی تهیه می شود که هنگام باز شدن بالا رونده به داخل آئودیتوریم مانند یک رفلکتور صدا بالای محل اجرای ارکستر عمل می کند.

از نظر هندسی بام ازدو قسمت مخروطی متقاطع ساخته می شود. پوسته متقارن داخلی سالن کنسرت که پنجاه متر ارتفاع دارد و بدنه ای دورانی است ، توسط کنتراست با چرخاندن یک منحنی برای توصیف یک بیضی به وجود آمده است . یک گوه(wedge) تقریبا پانزده درجه ای از مرکز این بدنه حذف شده است (به دلایل آکوستیکی با ضخامت cm 60 ) تا دو جز آن مرزی گویا را شکل دهد. در بالاترین نقطه آن خط اثر آن حفظ می شود. بدنه آئودیتوریم با این منظور تفاوت قابل ملاحظه ای در انحناهای نرم پوسته های مماس جانبی و سطوح خارجی که با کاشی های خرد شده رنگی تزیین شده پدید می آورد.



معمار :سانتیگو کالاتراوا
کارفرما : شورای شهر تنریفه
اتمام :پاییز 2003
مکان : سانتاکروز د تنریفه، جزایر قناری، اسپانیا
 
آخرین ویرایش توسط مدیر:

V A N D A

عضو جدید
کاربر ممتاز
این هم متن انگلیسی :

این مطلب عینا از سایت
Arcspace برداشت شده است.
[FONT=Georgia, Times New Roman, Times, Serif]
The auditorium is located on the waterfront in the Los Llanos are of Santa Cruz, the capital of Tenerife. Situated between the Marine Park and the edge of the port, the auditorium connects the city to the ocean and creates a significant urban landmark.



The all-concrete building is characterized by the dramatic sweep of its roof. Rising off the base like a crashing wave, the roof soars to a height of 58 meters over the main auditorium before curving downward and narrowing to a point. The building's plinth forms a public plaza covering the site and allows for changes in grade between the different levels of the adjacent roads.
The complex contains an auditorium that seats 1,800 and a chamber music hall with seating for 400. The chamber music hall, technical facilities, general services and dressing rooms are located within the stepped plinth, which is clad in basalt, the local volcanic stone.
Wide arches, spanning 50 meters on each side, serve as the artists' entrance. The main public access to the auditorium is placed on the raised plaza to the northeast, beneath the curved and sculpted concrete shell of the roof. Although administrative and service areas and the central auditorium are air-conditioned, public foyers and circulation areas profit from the island's pleasant climate; as it is naturally ventilated airflow through the glazed areas beneath and between the building's concrete shells.
To fine tune the acoustics, the wood panelling of the interior takes on a crystalline form, which also contributes to the drama of the space. The placing of sound reflectors was determined by laser tests, which also helped define the dimensions of the vaulted interior. Instead of having stage curtains, the auditorium is provided with a concertina screen of vertical aluminium slats, which when opened lift up into the auditorium to act as a sound-reflector above the orchestra pit.
Geometrically, the roof is constructed from two intersecting cone segments. By contrast, the symmetrical inner shell of the concert hall, which is 50 meters high, is a rotational body, generated by rotating a curve to describe an ellipse. A wedge of approximately 15° has been removed from the center of this body so that its two segments (for acoustical reasons 60 cm thick) form a pronounced ridge. At its uppermost point it supports the sweep of the roof. The body of the auditorium thus contrasts with the smooth curves of the flanking tangential shells, whose exterior surfaces are decorated in coloured broken tile.
Completed: Fall 2003Client: Cabildo Insular de Tenerife (Tenerife Town Council)
Architect: Santiago Calatrava


[/FONT]
 

V A N D A

عضو جدید
کاربر ممتاز
سالن کنسرت تنریف :آقای کالاتراوا در سانتاکروز تنریف بزرگترینشهر از جزایر هفتگانه قناری پروژه ای اجرا کرده است . این سالن در ساحل لس لیانوسسانتا کروز (پاییتخت تنریف ) قرار دارد و بین پارک مارینه و در کنار فرودگاه اینجزیره قرار داردبالای فضای اصلی آن در شکلی به صورت مخروط مایل 1600 صندلیقرار گرفته است ، یک سایبان بال مانند در حدود 200 پا بالا رفته و بعد به سمت زمینبرگشته است .ساختمان میتواند به صورت یک کبوتر قمری – هلال ماه- پلک چشم – یک موج آب – یککلاه خود – یک کف برگ گل ظریف جرجیا اکینا ، به نظر برسد. خصیصه سالن اپرا این استکه هرکس آن را میبیند می خواهد آن را به چیزی تشبیهکند.

 
آخرین ویرایش توسط مدیر:

V A N D A

عضو جدید
کاربر ممتاز
سالن اپرای گوانجو
زاها حدید
از ویژگی خاصی که این بنا را از دیگر بنا ها متمایز میکند فرم آزاد و رهای آن، آن هم در این مقیاس است که البته اگر با کار های این معمار عربتبار آشنا باشید خصوصیت ثابت کار های اوست، ولی به گفته ی خود او این پیچیده ترین کاریست که وی تا بحال طراحی و اجرا کرده است.

ولی اینکار چیز دیگری هم دارد و آن حل شدن بسیار ماهرانه ی فضا های داخلی با فرم کلیست،چیزی که ما معمولا” در کار های فرمال این چنینی کمتر میبینیم و معمولا” معماررابطه های داخلی خود را فدای فرم جذاب خارجی میکند.

کانسپت کلی بنا دو صخره در کناره ی بستر آب شهر بوده و سعی زیادی شده تا تحرک و حرکت درآن دیده شود، برای همین کل بنا دارای گوشه های تیز بسیار است که به استفاده ازاسکلت پر پیچ و خم فولادیش و فرم های بتنی داخلی اجرا شده است. سطح زیر بنای اینمجموعه تقریبا” ۷۰٫۰۰۰ مترمربع است که در تالار اصلیش ۱٫۸۰۰ جایگاه نشستن دارد. این پروژه اوایل سال ۲۰۰۶ میلادی آغاز شده بود.

منبع : اطلس معماری اطلسی
 
آخرین ویرایش توسط مدیر:

E . H . S . A . N

مدیر تالار مهندسی معماری مدیر تالار هنـــــر
مدیر تالار
مرکز دانش و فرهنگ شاه عبدالعزیز

مرکز دانش و فرهنگ شاه عبدالعزیز

مرکز دانش و فرهنگ شاه عبدالعزیز در عربستان سعودی توسط معماران نروژی snohetta طراحی شده . این مرکز به درخواست بزرگترین شرکت نفتی جهان راه اندازی شده و برای انعکاس تاریخچه نفت درعربستان سعودی طراحی شده است .که شامل موزه ، کتابخانه ، تئاتر و سینما می شود . این ساختمان نشان دهنده سابقه نفت در عربستان بوده و با فرم دیدنی و انتزاعی خود متفاوت از سنت های ساختمانی گذشته است .
















.
.
.
منبع : مجله آنلاین معماری

 

F A R Z A N E

عضو جدید
کاربر ممتاز
آمفی تئاتر و کتابخانه پردیس دانشگاه سمنان ـ گروه معماران موج نو

سمنان در مرکز این استان با میانگین دمای 37 درجه ساتی گراد تابستان گرم و خشکی را به همراه دارد . با این حال زمستان این شهر بسیار سرد و گاهأ با بارندگی همراه است .
قرارگیری مجموعه در پردیس دانشگاه سمنان به عنوان نقطه کانونی , به بیان سبک های مختلف معماری اطراف دانشکده میپردازد. ایده این مجموعه بر اساس دو گزینه مجزا شکل گرفته است که ساختارهای معمارانه آن را ترکیب میکند .( آمفی تئاتر و کتابخانه به عنوان قطب مجموعه )
ساخت دو بنا با ویژگی مختلف فضایی چالش اصلی محسوب میشد .ایجاد یک فضای دلنشین و راحت برای کتابخانه علمی و از طرف دیگر آمفی تئاتر با سالن کنفرانس و فضای انتظار آن که میبایست به نحوی خوانا , دعوت کننده , پویا می بود .
برنامه ریزی فضایی نه تنها پاسخ به نیازهای فنی و کاربردی میدهد بلکه به دنبال هویت فضای معماری منحصر بفردیست که از ادغام دو حجم به یک نهاد جامع تبدیل شده.
در واقع رواق های سوراخ شده و آب استخرها , نقش اساسی در کوران هوای طبیعی دارند و سالن اجرا را برای دیدار با اساتید و دانشجویان به عنوان نخستین مخاطبین تهیه میکنند .
در این پروژه سعی شده که حجم مجموعه کتابخانه دانشگاهی و سالن آن بعنوان یک تندیس یا یک عکس به یاد ماندنی باقی بماند .گره و چفد ضربدری در نما ,حجم را از نظر بصری به هم پیوسته نشان میدهد .در حالی که شیشه های ثابت تیره مثلثی شکل فضا را روشن میکند و در واقع به نوعی با نور و سایه بازی میکند. این عناصر با کاهش نور خورشید بخصوص در تابستان گرم و خشک سمنان یک فضای آرام را بوجود می آورد .
آمفی تئاتر شامل 1000 صندلی و 100, 200 صندلی برای سالن تجمع ,فضای چند منظوره , فضای انتظار و....شامل میشود.
کتابخانه شامل بخش مطالعه , نشیمن مخصوص مطالعه روزنامه , ذخیره سازی چند زبانه , کافی نت ,سالن مجموعه مراجع , دفتر اداری , فضای کتاب های نفیس و ... است .
ترکیب سنگ تراورتن با عناصر شفاف کیفیت و ظاهر بصری متفاوت را در طول شب و روز به وجود می آورد.
مشخصات ساخت :
نام پروژه : آمفی تئاتر و کتابخانه دانشگاه سمنان
طراح :گروه معماری موج نو (لیدا الماسیان – شاهین حیدری)
محل ساخت : سمنان ( پردیس دانشگاه سمنان )
تاریخ طراحی : 2006
تاریخ اتمام : در حال ساخت
معماران : لیدا الماسیان – شاهین حیدری اعضای تیم : سارا فرهانی , سروش مجیدی , زهرا همدانی , هاله اعلایی , ندا دهقانی , مریم عیوبی , مریم شکوهی , منا رمزی , نرگس دهقانی
کارفرما : دانشگاه سمنان
مساحت ناخالص : 8000 متر مربع
مشاورین : گروه معماری موج نو (مهندسین سازه , مکانیک و برق )
مهندسین ناظر : غلامرضا توحیدی , شاپور فخری , سهراب کاشفی
پیمانکار : شرکت ساخت و ساز پل بند​





.



 

فرهيخته

عضو جدید
کاربر ممتاز


مرکز موسیقی در لاهه
معمار :زاها حدید







مشخصات:

عنوان:مرکز موسیقی و (حرکات موزون!)
محل قرار گیری:لاهه، هلند
ابعاد: زیر بنای ناخالص ساختمان به مساحت 48،000 m2، excl.
معمار:زاها حدید
طراحان:: زاها حدید و پاتریک شوماخر
کارگذار پروژه:Joris Pauwels
سرپرست پروژه:Paulo Flores
تیم پروژه:Rafael Contreras, Yevgeniya Pozigun, Thomas Buseck, Oliver
Malm, Hoda Nobakhti, Akif Cina

مشاوران:

معماران محلی:دفتر Bouwkunde (هلند)
خدمات:حداکثر فوردهام


معماران زاها حدید که در سطح جهانی معروفند، اخیرا کانون جدید رقص و موسیقی در لاهه را طراحی نموده اند. این ساختمان در خط بام خمیده خوشایند آن که به نحو منظمی خود را درون منظره هوایی شهر جای می دهد به اوج خویش می رسد: تلاشی بس عالی برای ایجاد میدان دیدی حاصل از یک نیروی سیال از سطح زمین تا هواکش های افقی آن که به زینت نور و سایه، ظاهرا به جنبش در می آید.




مفهوم طراحی در این کانون جدید رقص و موسیقی در لاهه، از پویایی منحصر به فرد شهری این مکان پدید آمده است که منجر به ساختاری با وضعی که از ظرافت حجمی برخوردار است می شود که همگان را از پلازا در سطح زمین تا قلب ساختمان فرا می خواند.
چنین تداوم یکپارچه ای که از محوطه عمومی بنا تا خود این بنا وجود دارد، بعلاوه بر خصوصیت بهم پیوسته این ساختمان نیز تاکید دارد که چهار ساختمان بزرگ را در یک پوشش ترکیب می نماید: کنسرواتوار سلطنتی، تالار رقص هلند، ارکستر محلی و بخش برنامه ریزی مهمانان این مرکز. این ساختمان در خط بام خمیده خوشایند آن که به نحو منظمی خود را درون منظره هوایی شهر جای می دهد به اوج می رسد.

چنین طراحی ای که در تضادی آشکار با هندسه ساده مستطیلی شکل می باشد، میدان دیدی حاصل از نیروی سیال هواکش افقی را نشان می دهد که به زیور نور و سایه، ظاهرا به جنبش در می آید. این ویژگی منحصر به فردی، ارتباط سرزنده ای را بر روی نمای آن ایجاد می نماید و به نمایش مسیرهای عمومی، سرسرای تالار و اتاق های میانی منقوش در آن می پردازد و همزمان با آن نیز ارتباط بصری با میدان عمومی بنا و نیز چشم اندازهای هیجان انگیز به ساختمان را ممکن می سازد.





.

.

.

.

.






نمای شرقی




نمای شمالی



نمای غربی




نمای جنوبی



برش A_A





برشB_B







منبع:archdaily52.blogfa
 

پیوست ها

  • picturs.zip
    795.4 کیلوبایت · بازدیدها: 4
آخرین ویرایش توسط مدیر:

V A N D A

عضو جدید
کاربر ممتاز
مرکز سینمایی بوسان طرحی با سقف معلق توسط کوپ هیملبلا
مـنـــــــبـع : www.designboom.com

شرکت اتریشی معماری کوپ هیملبلا پلان های اولین پروژه خود با نام مرکز سینمایی بوسان,در کره را پرده برداری کرده است. این دومین پروژه بزرگ شرکت تا به امروز است . ساختمان یک کنسول هشتاد و پنج متری در بالای فضای عمومی را نمایان می سازد که پیرامون یک سینما با ظرفیت 4000 صندلی در فضای باز پایه ریزی شده است. این بنا,استودیو ها,دفاترکار و فضا های اجتماع را برای فستیوال بوسان در خود جای خواهد داد. همچنین در داخل آنجا چهار پرده سینماوجودجواهد داشت که پس از پایان فستیوال به عنوان تاتر تجاری مورد استفاده قرارخواهد گرفت.
.
منبع عکس ها و پلان ها : IT TIMES(KOREA)
industry and technology time
 
آخرین ویرایش توسط مدیر:

E . H . S . A . N

مدیر تالار مهندسی معماری مدیر تالار هنـــــر
مدیر تالار
مرکز فرهنگی تئاتر WUXI چین

مرکز فرهنگی تئاتر WUXI چین

مرکز فرهنگی تئاتر WUXI در شبه جزیره ای در شهر WUXI چین ساخته شده است . این ساختمان به عنوان پروژه ساختمانی فرهنگی شهر جدید تای هو به عنوان نقطه عطفی از فرهنگ چینی و معماری مدرن محسوب می شود .






این مجموعه شامل طیف وسیعی از امکانات زیر می باشد :

  1. 1680 صندلی تئاتر کلاسیک
  2. اپرای چینی
  3. سالن باله
  4. سمفونی
  5. ارکستر
  6. و سالن تمرین با ظرفیت 690 صندلی








فرم و ایده :
این ساختمان متشکل از 8 برگ و یا بال است که تصوری از نشستن پروانه ها در کنار ساحل دریاچه می باشد . گروه معماری PSE قصد داشته، با ساخت یک فرم مجسمه وار یک اثر هنری جرمی با استفاده از سایبانهای بزرگ فرمی منحصر به فردی متناسب با فرهنگ چینی ارئه دهد ،ولی این حال تقلید از اپرای سیدنی و بر آثار Herzog & De Meuron در این بنا کاملا مشهود است .







نمای اصلی این بنا رو به دریاچه می باشد و تشابه عجیبی به قصرسفید امپراتور توکیو دارد . با این حال بنا از نظر فرم و طراحی داخلی ظرافتی چینی خود را حفظ کرده است .







































منبع : مارپیچ

 

baran72

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
طراحی ساختمانی جدید برای نمایشگاه در آرژانتین

طراحی ساختمانی جدید برای نمایشگاه در آرژانتین

این طرح توسط گروه ماریو کوریا ایجاد شده و در پارک اصلی مندوزا قرار دارد .اساس این طرح بر پایه نقش ساختمان ها در شکل گیری شهر ها می باشد نه فقط چهت گیری پروژه به عنوان حجمی جدا از محیط اطرافش آن هم یک فضای سبز .


این طرح به عنوان یک طرح مدولار شامل چند بلوک می باشد که در یرایر پیاده راه به صورت ریتمیک قرار گرفته اند
هر یک از مدول ها شامل یک قسمت یرباز و یک فضای سر پوشیده می باشد که از هر ۲ آنها به عنوان محوطه نمایشگاه استفاده می شود
در طول پیاده راه تمام قسمت های خدماتی ، اعم از رستوران و سرویس های بهداشتی تا نزدیک درب ورودی اصلی نمایگاه قرار دارند





نوار سبز پیرامون بنا حفظ شده و در تعامل سازگار با هم قرار دارند و در کل این ناحیه از پارک مکانی برای اتصال نقاط مسکونی اطراف و بخش تجاری درون پارک می باشد












نقش نگار ، مرجع معماری و عمران ایران
 

V A N D A

عضو جدید
کاربر ممتاز
طرح پیشنهادی فرانسیس بلنسیک برای مرکز هنرهای نمایشی تایپای چین

طرح پیشنهادی فرانسیس بلنسیک برای مرکز هنرهای نمایشی تایپای چین

طرحپیشنهادی فرانسیس بلنسیک برای مرکز هنرهای نمایشی تایپای چین


شرکت معماری فرانسیس بلنسیک مستقر در توکیو تصاویر طرح پیشنهادی اش را برای مرکز هنرهای نمایشی تایپای چین فرستاده است. مثل منبعی فرهنگی برای تکنیک های سازه ای بومی های تایوانی که کومه ای از دال های سنگی را بکار می برند پروژه 4 لایه دال سنگی( شامل 3تئاتر و 1 فضای اداری ) با ساختاری توده سنگ مانند را بصورت لایه لایه روی هم قرارداده است. برای تاکید بر طبیعت ، آن بر روی یک میدان وسیع برافراشته می شود بر روی ته ستونی که حرکت پیاده ها را بر روی سطح زمین آزاد می کند. با تمرکز بر کاربردعمودی ، پروژه مستقیما در جستجوی انتقال مفهوم مرکز برای این مجموعه زیبای اجرایی است و همه مطبوعیت ها حول همان هسته درک می شوند. علاوه بر این ، شکل تخم مرغی قلوه سنگ مانند بطور ویژه ای با فضای داخلی اش مطابقت دارد در حالیکه صدا را درچندین راستا منعکس می کند. بطور ساختاری بیم های خرپایی مشرف عنصرهای برنامه ریزیشده را تحمل می کنند و بار را به مجموعه ی چهار هسته ی عمودی حجیم که یک مربع رادر پلان تشکیل میدهند، انتقال می دهد. بنابراین ایستایی فرم ساختمان را که رکوردهایی قوی در شرایط استواری بعنوان نمونه ای جهانی از هنر سرزمین مادری دارد ،تامین می کند.

منبع : اتوود
 
آخرین ویرایش توسط مدیر:

mpb

مدیر تالار مهندسی معماری
مدیر تالار
مرکز سينمايی از کوپ هیملب Coop Himmelb(l)au

مرکز سينمايی از کوپ هیملب Coop Himmelb(l)au

Coop Himmelb(l)au
UFA Cinema Center
Dresden, Germany
[FONT=&quot]معماری های سینما معمولاً به شکل بسیار نادری موفق به سازگار کردن پتانسیل فیلم برای خرد کردن زمان و فضا به روایتگرهای متنوع است. سینمای [/FONT][FONT=&quot]coop Himmelb(1) aus[/FONT][FONT=&quot] که متعلق به [/FONT][FONT=&quot]UFA Palast[/FONT][FONT=&quot] در درسدن است. (98-1993) تنها ساختمان سینمایی است که در سالهای اخیر در آن سعی شده که فضا را درهم ریخته و روایت معماری را به شکلی درآورده که مستقیما ملهم از فیلم است.[/FONT]
[FONT=&quot] [/FONT][FONT=&quot][/FONT][FONT=&quot]زاویه های کوزه ای و سایه های دندانه داری که روی دیوارهای سینما ایجاد شده اند فضاهای روانی فیلمهای اکسپرسیونیستی اوایل سینمای آلمان را یادآوری می کنند. [/FONT][FONT=&quot][/FONT][FONT=&quot]درحالی که تئاترهای سنتی فضاهای معماری را با شکل تالارهای که دور یک صحنه قرار گرفته اند و یک برج و در عقب و جلو تاسیسات، در حالی که سینما تنها یک جعبه کور است. مفهوم معماری میل به پیچیده شدن دور هسته ای جامد به شکل تالار دارد که تنها یک حجم عایق کاری شده است.[/FONT][FONT=&quot] [/FONT][FONT=&quot][/FONT][FONT=&quot] [/FONT][FONT=&quot]درحالی که تئاترهای سنتی فضاهای معماری را با شکل تالارهای که دور یک صحنه قرار گرفته اند و یک برج و در عقب و جلو تاسیسات، در حالی که سینما تنها یک جعبه کور است. مفهوم معماری میل به پیچیده شدن دور هسته ای جامد به شکل تالار دارد که تنها یک حجم عایق کاری شده است.[/FONT][FONT=&quot] [/FONT][FONT=&quot][/FONT][FONT=&quot]برخلاف بسیاری از سینماها که از داخل تنها یکبار بازدید کننده را متعجب می کننند، [/FONT][FONT=&quot]UFA palest[/FONT][FONT=&quot] یک نمای جلویی شفاف دارد و فضاهای داخلی بخشی از فضاهای شهری هستند. [/FONT][FONT=&quot][/FONT][FONT=&quot]به خصوص در شب ، تبدیل یک لامپ نورانی می شود که یک سوی و تصاویر پیچیده و درهم ریخته از شهر در انعکاس تنوع صفحه سینما نشان می دهد.[/FONT][FONT=&quot] [/FONT][FONT=&quot][/FONT]
[FONT=&quot]یک دیوار ساختمان، صخره بزرگ سینمایی است که با پله های نمای بیرونی جدا می شود و تبدیل به صفحه ای عظیم برای نشان دادن فیلم های تریلر شده که در آن ساختمان است ، مرکزی برای تصویرها و حرکاتی است که حرکت در شهر را نشان می دهند. [/FONT]
[FONT=&quot][/FONT][FONT=&quot]
[/FONT]
[FONT=&quot] [/FONT]
[FONT=&quot]
[/FONT]

[FONT=&quot][/FONT][FONT=&quot][FONT=&quot]سطوح عظیم شیشه و سیمان می [/FONT][/FONT][FONT=&quot][FONT=&quot]توانند حجم مشترکی باشند که می توانند انسان ها را تا شکل مورچگان کوچک جلوه دهند، اما این مشکل مقیاس با درج یک سری تصا ویر و حجمهای مجسمه گونه که مقیاس انسانی را در حالی که مناطق ویژه ای در حجمهای عظیم فضاهای محلی نشان می دهند حل می شود.[/FONT][FONT=&quot] [/FONT][FONT=&quot][/FONT][FONT=&quot]متمایز کننده ترین[/FONT][FONT=&quot] [/FONT][FONT=&quot]این ساختارهای داخلی قفس فلزی است که روی سکوی دایره ای هستند. این تراس کوچک که به شکلی معلق روی سالن در مرکز سازه است که تعدادی صندلی و میز را که متعلق به کافه است در آن قرار دارد. [/FONT][FONT=&quot][/FONT][FONT=&quot]همچنین نوعی زیبایی شناسی گونه جیمزباندی است که به نظر می رسد دقیقاً مناسب وضعیت این فضای داخلی است. [/FONT][FONT=&quot] [/FONT][/FONT]
[FONT=&quot][FONT=&quot][/FONT][FONT=&quot]
[/FONT][/FONT]
[FONT=&quot][FONT=&quot]
[/FONT][/FONT]
[FONT=&quot][FONT=&quot]
[/FONT][/FONT]
[FONT=&quot][FONT=&quot][FONT=&quot][FONT=&quot]
[/FONT][/FONT][/FONT][/FONT]
[FONT=&quot][FONT=&quot][FONT=&quot][FONT=&quot]پل ها و پله ها که فضاها را با زوایای تئاتری تقسیم می کند و یک برج آسانسور قرار دارد کمک می کند که مقیاس انسانی را مشخص می کند. نمای کوتاه برش عرضی در ساختمان قابلیت دراماتیک سرسرای شیشه ای و تقسیم آن یک سری از عناصر که درون آن قرار دارد نشان می دهد. همچنین به شکلی قدرتمند استفاده از نماهای شیشه ای که حالت اکسپرسیونیسم معماری آلمانی را دارد استفاده شده است. در این نماها(به ویژه طراحی های اولیه هانس شاورون، برونوو ماکس تارت و معمار چکی ونزل هابلیک) ساختمانهای کریستالی به شکلی بودند که گویی نوری غیبی منتشر می کردند. نوعی انرژی زمینی. در اینجا اشعه های نور به نظر به بیرون از میله های نوری که از پروژکتور بیرون می آمد، به شکلی که ساختمان تلالویی در خیابان های اطراف ایجاد می کرد. تضاد سبکی درخشش دیوارهای عظیم و شیشه و سازه های عظیم سیمانی که به نوعی احیای اکسپرسیونیسم را به خاطر می آورد، ساختمان مثل یک کلیسای جامع کریستالی بود که به شکلی عرفانی از دل صخره ای از بطن زمین برخاسته باشد.[/FONT][/FONT][/FONT][/FONT]
[FONT=&quot][FONT=&quot]
[/FONT][/FONT]
[FONT=&quot][FONT=&quot]
[/FONT][/FONT]
[FONT=&quot][FONT=&quot][/FONT][/FONT][FONT=&quot][FONT=&quot]
[/FONT][/FONT]
[FONT=&quot][FONT=&quot]
[/FONT][/FONT]
[FONT=&quot][FONT=&quot]
[/FONT][/FONT]
[FONT=&quot][FONT=&quot]
[/FONT][/FONT]
[FONT=&quot][FONT=&quot]
[/FONT][/FONT]
[FONT=&quot][FONT=&quot]
[/FONT][/FONT]
[FONT=&quot][FONT=&quot]
[/FONT][/FONT]
[FONT=&quot][FONT=&quot]
[/FONT][/FONT]
منبع:archiblog.pib.ir.
 

dina arian

عضو جدید
کاربر ممتاز
شهر فرهنگي گاليسيا از پيتر آيزنمن ؛ زمين شناختي ِ منقوش در معماري
..

.




اين مركز فرهنگي بر روي تپه كوچكي مشرف بر سانتياگو دِ كامپوستلا، در بخش گاليسيا در شمال غربي اسپانيا واقع شده است.​
اين طراحي بر اساسِ انطباق با سه مجموعه اطلاعات از سايت صورت گرفته است. اول اينكه، طراحي شهري ِ مركز قرون وسطايي ِ سانتياگو، بر روي توپوگرافي سايتي در دامنه ي كوه مشرف بر شهر قرار گرفته است. در مرحله دوم، يك شبكه ي مدرن ِ دكارتي، مسيرهاي قرون وسطايي را پوشش داده است.​
و سوم اينكه، با استفاده از نرم افزارهاي مدلسازي كامپيوتري، تشخيص داده شده است كه توپوگرافي اين دامنه ي كوه، مجاز به تحريف به دو سطح هندسي مي باشد ؛ بدين گونه، سطوح توپوگرافي قديم و جديد اين ناحيه، از طريق ماتريكسي نوين، به گونه اي به طور همزمان ديده خواهند شد كه تا بحال ديده نشده اند.​

مركز اصلي شهر سانتياگو بر اساس طرح شهرسازي نقش و زمينه شكل گرفته است كه در آن به ميزان سلبيت و پيكره بندي ساختمان ها و هم چنين ميزان فضاهاي پر و خالي معابر و گشودگي ها توجه مي گردد. در نقشه نگاري هاي اين پروژه، سطوحي منحني شكل گرفته اند كه تنها همچون زمين و يا همچون نقش و نگاره نمي باشند ؛ بلكه به صورت همزمان پيكره هايي منقوش از سطوح زمين شناختي منطقه مي باشند و بازنمودي از حس نوستالژي شهر را در خود جاي داده اند ؛ در حاليكه به نحوي نوين در يك فرم جديد و تازه معرفي گشته اند.​
شش ساختمان ِ اين پروژه، بصورت سه جفت قرار گرفته اند : موزه تاريخچه گاليسي و مركز فن آوري هاي نوين ؛ مركز تئاتر موسيقي و ساختمان خدمات مركزي ؛ و كتابخانه گاليسي و آرشيو و بايگاني نشريات.​
تجربه بازديدكنندگان از هر ساختمان، با توجه به ارتباط آن با ساختمان جفت خودْ ، تحت تاثير قرار خواهد گرفت. گذرهاي پياده كه در ميان ساختمان ها پيچيده اند به يك ميدان عمومي باز مي گردند كه به وسيله اين شش ساختمان محصور شده و با طراحي سايت و آب نماهايي منحصر گشته است.​
در اطراف شهر فرهنگ گاليسيا، باغ هاي گياه شناسي اين شهر واقع شده اند كه از باغ هاي سرسبز و جنگل هاي طبيعي تشكيل شده اند و به عنوان محيط هاي آموزشي و تفريحي استفاده مي گردند.


سايت مجموعه شهر فرهنگ گاليسيا

شهر فرهنگ گاليسيا ؛ در حال ساخت
 

dina arian

عضو جدید
کاربر ممتاز

مدلسازي شهر فرهنگ گاليسيا

مدلسازي شهر فرهنگ گاليسيا

شهر فرهنگ گاليسيا ؛ در حال ساخت

شهر فرهنگ گاليسيا ؛ در حال ساخت

شهر فرهنگ گاليسيا ؛ در حال ساخت

شهر فرهنگ گاليسيا ؛ در حال ساخت

شهر فرهنگ گاليسيا ؛ در حال ساخت
 
وضعیت
موضوع بسته شده است.
بالا