فرصتی برای رتبه برتر شدن

وضعیت
موضوع بسته شده است.

Armin-Z

کاربر فعال تالار مهندسی برق ,
کاربر ممتاز
پایدار جان داداش پس چی شد این مصاحبه ها ؟ ما بیصبرانه منتظریم ک تاپیک رونق بگیره .. فعلا ک خبری نیست:(

Sent from my Lenovo A3000-H using Tapatalk

انشاالله از روز 4شنبه بچه ها پاسخ سوالات رو میذارن...
 

Eshgh Khoodayi

عضو جدید
کاربر ممتاز
سلام
ممنون از تاپیک قشنگتون

آیا بوده آزمون آزمایشی رو خیلی خراب کنن و سرد بشن؟!!
برنامه مطالعاتیشون چطوری؟!!!
مدیریت زمان رو چطوری انجام میدادین که یه وقت از هدفشون عقب نمونین؟!!
روش خوندن درس ها رو توضیح بدن مثلا اول کل کتاب رو میخونن تست میزنن یا جزء به جزء؟! اون جزء به جزء هم چطوری تست میزنن مثلا یه فصل کامل میخونن بعدش تست میزنن یا یه قسمتی یا یه موضوع؟!! تستس زدن رو از ساده به سخت میزنن یا همون اول سخت ها رو میزنن؟!

اگه یه مبحثی تو یه کتاب خوندن و نفهمیدن چیکار میکنن؟!!!و اگه روشی دارن ممنون میشم ...

همین
اگه سوالی به ذهنم رسید حتما میپرسم
با تشکر از پست زیبا و تاثیر گذارتون
 

mahdi_ml

عضو جدید
سلام به همه.....
به نظرم اگه مصاحبه ها قسمت بندی و دوره بندی بشه خیلی خوبه...یعنی اینکه طی چند مصاحبه انجام بشه و کل دوران کنکور رو پوشش بده و....
دلیلش هم این هست که اکثر اونایی که قبول شدن آخرای تابستان از اینجا میرن....
 

Ice Man

مدیر تالار مهندسی برق
مدیر تالار
پایدار جان داداش پس چی شد این مصاحبه ها ؟ ما بیصبرانه منتظریم ک تاپیک رونق بگیره .. فعلا ک خبری نیست:(

Sent from my Lenovo A3000-H using Tapatalk
جناب پایدار اطلاع داده بودند که چند روزی نیستند، انشالله بر میگردن و تاپیک جدید را میزنن.

و انشالله با کمک دوستان در چند دور صورت میگیره تا از داشته ها و تجربیات بچه های قبلی استفاده لازم را ببریم.
 

M@HY@R93

عضو جدید

Paydar91

کاربر فعال تالار مهندسی برق ,
کاربر ممتاز
سلام دوستان.

خب به لطف خدا و وقتی که دوستان گذاشتند انشالله تاپیک جدید فعال خواهد شد و طی روزهای چهارشنبه و پنج شنبه و جمعه دوستان طبق برنامه ی مشخص میان پاسخ سوالات رو در تاپیک مربوطه قرار می دند.

اما خوشبختانه با اعلام همکاری چندی از دوستان و لطفی که داشتند و قراره همراه ما باشند تا هنگام کنکور لذا حداقل انشالله دو یا سه دور دیگه حتی تا روز قبل کنکور در خدمت این عزیزان و همچنین دوستانی که مجددا لطف کنند و وقت بدند حتما خواهیم بود.

و حدود یه هفته قبل شروع هر دوره ی جدید این تاپیک مهم و باز شده تا دوستان از دغدغه و سوال های اون دوره پیش روشون بگند تا مجددا تاپیک به همین منوال ادامه پیدا کنه و بعدش سوالات به عزیزان تحویل داده میشه و دوستان لطف می کنند و وجواب می دند و توی تاپیک مربوطه نظرشون رو میزارند همون تاپیک خاص.


ضمنا این دور چون دور اول و برای بار اول بود قطعا خالی از اشکال نیست به همین دلیل هر کمی وکاستی که از جانب بنده بوده از شما عذر خواهی میکنم و وخواستار این هستم که ایرادات و پیشنهادات و چیزایی که به ذهنتون اومد در این دوره رو یادداشت کنید تا انشالله در دور بعدی یه هفته قبل شروع اون دوره این موارد به همراه سوال ها و دغدغه هاتون رو این جا بنویسید تا به روند هر چه بهتر شدن کیفیت سوال ها و پاسخ ها و جواب های دوستان و در نهایت تاپیک مربوطه کمک کنیم.


و انشالله شروع دوره ی بعدی هفته ی دوم و سوم مهر ماه خواهد بود.
و تا هفته ی اول مهر ماه تاپیک قفل می شود.
 

nasrin1990

عضو جدید
با سلام من چند تا سوال داشتم ایشا.. که دوستامون بهمون کمک کنن تا ما نتیجه دلخواهمون رو بگیریم

1.توضیح کلی راجع به نحوه درس خوندن در دوره جمع بندی؟
2.ایا در این دوره تمام تستایی که قبلا زدیم رو باید یه بار دیگه بزنیم یا اینکه فقط ستاره دارهارو بزنیم؟
3.تو این دوره فقط تست کنکوی هارو بزنیم یا تست تالیفی ها و تستای موسسات رو هم بزنیم؟
4.ایا فقط در این دوره تست جامع بزنیم یا اینکه مبحثی اول بزنیم بعدش جامع بزنیم؟ممنون
 

Paydar91

کاربر فعال تالار مهندسی برق ,
کاربر ممتاز
سلام دوستان بنده خودم هم شروع به پرسیدن سوال هم میکنم و به دوستان پیام خصوصی میزنم که از پست شماره 41 به بعد رو بخونند و به سوال ها هر طور که صلاح میدونند و وقت بهشون اجازه میده بنویسند.مجددا از بزرگواری این عزیزان تشکر میکنم. و دوباره به این عزیزان و دوستان خوب و یار همیشگی باشگاه اعلام میکنم اگه بنده و دوستانی که سوال می پرسیم سوالامون کمی زیاده به بزرگی خودشون ببخشند و لزوما قرار نیست به همه ی سوال ها جواب بدند.هر طور که خودشون صلاح می دونند.

سوالات و دغدغه های من (اونایی که قرمز کردم برام مهم ترین هستند..با تشکر)

1-با توجه به این که شما عزیزان تجربه ی جمع بندی رو داشتید(حتی تجربه ی به تعویق افتادن یه هفته ای کنکور) به نظر شما بهترین زمان برای شروع جمع بندی و نخواندن مطالب جدید کی هستش ؟ چون ممکنه ما بر اثر بی تجربگی دیر اقدام به جمع بندی کنیم و اخرش استرسی بشیم .. یا خیلی زود شروع کنیم.. لطفا راجب این موضوع مشترک برای همه در حد نیاز جامع و کامل توضیح دهید؟کلا این که جمع بندی چطوری باشه مبحثی باشه جامع باشه تست زدنمون چطوری باشه...یا لااقل تجربه ی خودتون رو بگید و مثلا اگه به عقب بر می گشتید اصلاحش می کردید اصلاح شدشو به ما بگید ...مثلا اول بیایم واسه هر مبحث خلاصه هامونو بخونیم بعدش تست بزنیم..یا نه اول تست بزنیم هر جا گیر کردیم به خلاصه و درس هامون رجوع کنیم...

2-راستش چند وقت پیش بنا به درخواست یکی از دوستام که سوالی از سوالای تالیفی یکی از اساتید داشت و سوالاشو بهم نشون داد حس کردم هیچی بلد نیستم...! اونم توی درسی که فکر می کردم خیلی بلدم..از اون روز به بعد بعضی وفتا حس بدی بهم دست میده نکنه از این سوالا توی کنکور بیاد نکنه کم بلد باشم..با این که به همه میگم سراغ سوالای تالیفی و.. نریم ..ولی بعضی وقتا وسوسه میشم...کلا نظر شما راجب این سوالای موسسات مختلف چی هست؟ به نظر شما ادم 5 بار سوالای کنکورو بخونه بهتره؟ یا مثلا دو سه بار کنکور و بعدش اونا ؟میخوام خیالمو راحت کنم.اخه بعضی وفتا میبینم توی این درس ها هرچی ریز تر بشی بازم جای کار داره و سوال هست که بلد نباشی جواب بدی...


3- کلا میشه اگه شما در درس خاصی تست تالیفی زدید بیان کنید و بگید تاثیر مثبت داشت یا منفی..اگه مثبت بود ما هم انجام بدیم اگه منفی بود انجام ندیم... و فکر میکنید با تسلط به همین تست های کنکور گذشته خوب خوب چه رتبه ای میشه کسب کرد؟

4- راجب حذف بعضی سر فصل ها چه پیشنهادی دارید ؟ مثلا خود شما همه ی مباحثو خوب بلد بودید؟مثلا من خودم چبران ساز از کنترل رو چون صفرم با این که دو ماه به کنکور مونده میخوام حذف کنم..یا مثلا فصل تقویت کننده توان و تنظیم کننده ی ولتاژ ؟

5-راجب ازمون های ازمایشی که شرکت میکنیم اگه توصیه خاصی دارید بفرمایید(راجب نحوه ی ازمون دادن و درس هایی که باید ازش بگیریم).. بعد ازمون چقدر به بررسی دقیق سوالا بپردازیم نپردازیم و کلا نظر شما چیه؟

6-راجب استراتژی کنکور چه توصیه ای دارید ؟ من به اسم یادم نیست ولی توی صحبت های دوستان به وضوح دیدم خیلی ها توی چاله سوال های سخت کنترل گیر کرده بودند و سبب شده به درس های دیگه که اسون تر بوده نرسند..اگه شما تجربه ی اینو دارید لطفا با ما به اشتراک بگزارید چطوری اگه یه درسی سخت شد ما به خودمون بیایم و اسیر این اشتباه نشیم؟

7-راجب نزدن یا زدن بین سوالات شک دار چه توصیه ای دارید... یادمه یکی از دوستان پیارسالی که الان ترم 3 ارشد هستند..فقط سه تا سوال کنترل برق 92 رو درست زده بودند و تاکیید داشتند صحیح بزنید و میگفتن همون غلط نزدن توی کنترل باعث شده بود رتبشون 100 بشه و دانشگاهای که میخوان قبول بشند؟ و میگفت الکی نگید کم زدم و الکی همه رو غلط بزنید..بلکه مطمئن بزنید ..نظر شما چیه؟


8-راجب این که ماه های اخر چقدر باشگاه بیایم یا نیایم و تاپیک های رفع اشکال بیش تر مفیده یا وقت گیره چه توصیه ای دارید؟

9- با توجه به این که احتمالا دور اخر باشه این دور ... لطفا در نهایت هر تجربه ی مفیدی که فکر می کنید توی این دو ماه پیش رو تا کنکور تا خود کنکور به ما خیلی میتونه کمک کنه رو بیان کنید...حتی تا خود شب کنکور و روز ازمون و.... هر پی که از نظر شما مهم و کلیدی هستش (حتی از بردن خوراکی سر جلسه !!) ولی پرسیده نشد و دوست دارید حتما بگید.

.
.
.

ضمنا یاداوری میکنم دوستان پاسخ هاشون رو در تاپیک منحصر به فرد و متلعق خودشون یعنی
ناگفته ها و تجربه های طلایی موفق های ارشد برق 93 ( دور اول ویژه داوطلبین کنکور 94 )

خواهند نوشت.
 

دانشمند كوچك

عضو جدید
سلام به دوستان. راستش سوالات شما سوالات خودمم هست اما کارای مثبتی که پارسال کردمو میگم چون برام مفید بود.
هرچه زودتر جمع بندی رو شروع کنید بهتر است.مثلا اول دی ماه عالیه.چون تست جامع زدن خیلی به مهارت تست زنی کمک میکنه.
روش جمع بندی هم به روش استاد اسلام پناه عالیه.اما اوایل بیشتر از ۱ ساعت به فصل هایی که بلد نیستم فرصت میدم چون میخوام دیگه در اون فصل تسلط کافی برسم.

اینکه سرفصل هارو حذف کنیم یا نه به نظرم کار خوبیه.مثلا خودم مدار تا معادلات حالت خوندم.چون همین فصل هارو فول بشم خیلی بهتره.تا اینکه همه رو بخونم اما ناقص.البته سرفصلهای پرتکرار اصلا حذف نشن.سر کنکور هم با سوالات کمتری سروکار دارم مثلا دو قطبی رو سریع حذف میکنم.;-)


کنکور های جامع که در دی و بهمن هستن حتما شرکت کنید.چون خیلی کمک میکنه که در چه حدی هستید.نتیجه اش براتون خیلی مهم باشه.اگر بد شد بدونید هنوز تسلط ندارین.و اون سرفصل رو بیشتر کار کنید.اینکه رتبه بد میشه میگن وای سوالات سخت بود بدونید برای همه کسانی که اون آزمون رو دادن سوالات یه جور بوده پس حتما اطلاعات من کم بوده که به اون سوال پاسخ ندادم و حتما سوال رو بررسی کنید.نتیجه آزمون ها نباید ناامیدتون کنه باید خوشحال باشید که اون مبحثی که تسلط نداشتید رو حالا مسلط میشید.

در درسی که برگ برنده شماست هر سوالی از هرجای معتبر که به دستتون رسید حل کنید...البته این کار رو تا اول بهمن ماه انجام بدید.بعد از ۱ بهمن این دو هفته فقط سراسری بزنید با لااقل تست جدید نزنید
مثلا در دی ماه من در درس سیگنال فصل ۳ مشکل دارم میام فصل ۳ هرچی تست سراسری و آزاد داره میزنم میبینم بازم مشکل دارم ولی همه تست های سراسری رو حفظم میام تست تالیفی میزنم تا دستم قوی بشه.این کار رو برای سرفصل های پرتکرار انجام بدید

وقتی به سوال سخت بر میخورین بگذرین. در دور اول فقط ۳سوال یا حتی ۱سوال بزنید بعد دوباره برگردید.اینجوری زمان بیشتری دارین.بار اول که شما یه سوال رو میخونید و رد میشین ذهن یه گوشه داره اون سوال رو حل میکنه.پارسال ریاضی رو ۳ باز مرور کردم و هر دفعه ۲سوال زدم که شد ۶تا که یکیش غلط شد.اونم فقط به خاطر سهل انگاری....

در مورد سوالهایی که شک دارین به نظرم نزنید.من خودم پارسال در آزمون آزمایشی هرچی میزدم هرچی شک داشتم میزدم درست بود اما کنکور اشتباه شد.
مثلا الک شاید بیش از ۵تا زدم اما غلط دراومدن.....

خلاصه اینکه جو آزمون هم خیلی مهمه خودم پارسال بزرگترین ضربه رو از جو آزمون خوردم.سرکنکور آزمایشی شلوغ که بود بلند میشدم نکردم تمرین کنم اخرشم سر کنکور اصلی فیلم اکشن شد.و من بلد نبودم چیکار کنم.توصیه میکنم حتما گوش گیر با خودتون ببرید....

اگر جایی از حرفام ایراد داشت بگین که من اشتباه نکنم. ببخشید شماره بندی نکردم چون همینجوری نوشتم

التماس دعا....
 

saeeddhk

عضو جدید
کاربر ممتاز
بنظر من بهترین زمان برای جمع بندی و حل تست های جامع 40 روز آخر باید باشه.یعنی از اوایل دی یا اواخر آذر

بنظر من اولویت ابتدا با تست های کنکور باشه..بعدش هم تست های تالیفی اساتید بنام..سوالاهایی که استاندارد باشن

و اگر هم حل نکردیم اون تست تالیفی رو به عنوان یه مثال حل شده روش مانور بدیم...و از تست های تالیفی خوب ایده بگیریم

ما باید تست های کنکور رو کامل مسلط باشیم...و اگر به دنبال رتبه خوب هستیم بریم دنبال تست های تالیفی تا مهارتمون بیشتر بشه

در مورد اینکه چه فصل هایی رو حذف کنیم...بنظرم اول باید مشخص کنیم که به دنبال بدست آوردن چه رتبه ای هستیم؟؟؟

مثلا در درس مدار...در سالهای گذشته خیلی از دوستان فصل گراف رو حذف میکردند اما آمار نشون میده که چندسال اخیر

فصل گراف یه تست ازش اومده...کنترل هم اگه قرار به حذف باشه من فصل جبرانساز رو پیشنهاد میدم...از ریاضی هم فصل نگاشت

از معادلات هم واقعا نمیشه گفت چه فصلی رو حذف کنیم....اما معقولش فصل سوم همون سری های توانیه

برای سیگنال هم فصل نمونه برداری و شناسایی سیستم ها برای حذف باشه بهتره...و الکترونیک هم فصل پاسخ فرکانسی

در مورد نحوه پاسخگویی به سوالات بنظر من کسی که رشته اش الکترونیکه اول باید ریاضی رو بزنه...بعد مدار

تو دفترچه دوم اول الکترونیک چون ضریبش 4 هست و حل سوالاتش کمی زمانبر و بعد بره سراغ سیگنال و بعد بره سراغ کنترل

چون کنترل درسیه که معمولا داوطلبا کم میزنند این درسا...پس اول وقت خودمون رو کنترل از بین نبریم..چون امکان داره دوتا سوال

الکترونیک بلد باشی و وقت نکنی برسی...مثلا کارنامه ات میاد بعد کنکور کنترل 16 درصد زدی و الکترونیک 30 درصد..درصورتی که اول

الکترونیک میزدی درصدت میشد 46 درصد که بنفعته و درسش هم ضریب 4 هستش...........

آزمونهای آزمایشی هم اگه همه رو شرکت نمیکنید بنظر من اون 3 تا جامع رو شرکت کنید...و ببینید نتیجه اش چی میشه

اما بازم اگه درصدتون بد شد نا امید نشید چون تو کنکور های آزمایشی تست های غیر استاندارد زیاده و شما نباید نا امید بشید

بقول آقای پایدار تو کنکور های آزمایشی باید اون تست هایی که مشابه کنکوره رو بزنید..اگه اون تست های مشابه رو نزنید باید

احساس نگرانی کنید.....در مورد تاپیک های رفع اشکال بنظر من باید تو دروان جمع بندی بشدت مورد استفاده قرار بگیره

چون بعضا تست هایی بوده که مولف اشتباه حل کرده اما با حل جمعی به این نتیجه رسیدیم که حل ما درست بوده

و حرف آخر این که سر جلسه اگه دوتا چشم دارید بذارید بشه 10 تا....بعضی وقتها سر جلسه اینقد خسته ای که میبینی چشمت

یه منفی رو جا انداخته که همون منفی شما رو از آرزوهاتون دور میکنه...نمونه اش خود من....سوال کنترل امسال یه سوال بود

که تابع تبدیل رو داده بود و دیاگرام نایکویست رو میخواست...اما من منفی تو اون سوال رو ندیدم و نتیجه اش شد یه سوال غلط

و چند سوال دیگه از درس های دیگه که برام اینطور شد....

موفق باشید بچه هاا...به امید اون روزی که وقتی نتایج اولیه رو میدن و هممون تو تاپیک اعلام نتایج اولیه ارشد 94

هممون شاد و خوشحال باشیم و خستگی این همه مدت از تنمون در بره..........بچه ها دعام کنید..به امید موفقیت همتون...
 

navidba

عضو جدید
سلام....بهترین زمان واسه جمع بندی وقتیه که شما تو همه درسا مسلط شده باشین که هرچه زودتر باشه بهتره...تمامه دروس رو از خلاصه بخونین و تست رو فول بزنین....دو هفته مونده به کنکور هم تستا 4 سال اخیر رو بزنین و حفظ کنین چون تکرار میشه...از الان به بعد سوال تالیفی نزنین...هر مبحثی رو که تا الان نخوندین و احساس می کنین سخته نخونین که فایده نداره ، فدای بقیه بخشا کنین...من خودم کلا زبان و نیمه دوم مغناطیس رو حذف کرده بودم...آزمون آزمایشی ها هم زیاد بررسی سوالا لازم نیست...همین که ببینین چندم میشین کافیه...اگه سوالا هم بین دو گزینه شک دارین عقل حکم می کنه یکی رو بزنین ...اگه دو تا سوال رو دو گزینه شانسی بزنین یکی درست و یکی غلط بشه بازم سود کردین...به نظرم این ماه های آخر زیاد اینترنت نیاین و این سایت هم نیاید ، من خودم اصلا این سایت نمیومدم ، الکی استرس ایجاد می کنه...سر جلسه استرس نداشته باشین ، روزای قبلش ویتامین سی بخورین سرما نخورین....رتبه زیر 100 اوردن راحته ، اکثرن فکر می کنین هیچی بلد نیستین و میرین سر جلسه از ما هم که حالا چیز خاصی نیستیم رتبه بهتری میارین....
موفق باشین
اگه سوالی بود ایمیل بزنین بهم...اینجا تقریبا اصلا نمیام....
 
وضعیت
موضوع بسته شده است.
بالا