فرش ماشینی فانتزی یا سنتی ؟

shabnamnmj

عضو جدید


بازار فرش ماشینی

من یه خبرنگارم و امروز می*خوام یه گزارش از بازار فرش ماشینی و دستباف تهیه کنم. وقتی به بازار رسیدم رفتم سمت یه فروشگاهی که هم انواع مختلف فرش دستباف و سنتی رو داشت و هم فرش ماشینی رو در نمونه*های مختلفش کار می*کرد.

رفتم داخل و بعد از معرفیه خودم و اجازه دادن آقای فروشنده برای گرفتن مصاحبه، شروع کردم به پرسیدن سوالام.

میشه یه توضیحی درباره فرش سنتی و فرش ماشینی فانتزی بدین و بگین کدوم طرفدار بیشتری داره؟

این روزا دور، دوره مدرنیته و غرب گراییه. همه دنبال وسایل و سبک زندگی مدرن و فانتزی هستن. همه چی داره از اون حال و هوای قدیمی و سنتی فاصله میگیره.

فرش فانتزی هم یکی از همون چیزاییه که جای خودشو توی خونه*ها باز کرده و خواهان زیادی داره.

بازار فروش فرش مدرن داره رونق میگیره و حتی نمونه*های سنتی هم که اصالت خاصی داشتن دارن به سمت مدرن شدن راهی میشن.
تنوع شکل و ظاهری فرش ماشینی چطوریه؟

اشاره*ای به فرش های سنتی کرد و گفت این فرش ها همشون به شکل مستطیل هستن و جدیدا نمونه*های دایره*ای هم ازشون بافته و تولید میشه اما حالا فرش مدرن به شکلای مختلف برگ، قلب، حیوانات واسه فرش کودک، نیم دایره، لوزی و … توجه خریدارارو جلب کرده.
طرح فرش ماشینی فانتزی هم میتونه دلیل محبوبیتش باشه یا نه؟

صد در صد. اگه دقت کنین میبینین طرحایی که اینجا از فرش سنتی داریم همشون ظرافت دارن و ریز بافت هستن اما فانتزیا اینجوری نیست ظرافت نداره چون اصلا نقشه خاصی نداره، بافتای درشت، پرزای بلند، طرحای ساده، براق بودن همه از ویژگیای این فرشاست.

بیشتر خریدارا دنبال چه رنگایی هستن؟

هر رنگی بخوای توی فرشای فانتزی هست. اما بیشتر رنگا شاد و جذاب هستن مثلا فرش فانتزی بنفش رنگ، قرمز، صورتی و خیلی از رنگای دیگه که مورد پسند خانومای امروزیه. اما بیشتر مردم دنبال خرید فرش فانتزی تک رنگ هستن.

ویژگی خاص این فرشا چیه؟

ویژگی خاصی که این فرشا دارن اینه که طرح و نقشا با رنگ از هم*دیگه مجزا میشن. مثلا فرشای سنتی طبق طرحی که دارن میشه تشخیص داد برای کدوم شهرن مثل فرش کاشان، فرش تبریز و … اما فرش فانتزی اینطوری نیست و تنوعش با توجه به نیاز مردم و جامعه تغییر میکنه اما قابل تشخیص نیست مثلا چیزی به اسم فرش ماشینی فانتزی تهران وجود نداره اما فرش ماشینی فانتزی ترک داریم.

برای هر فضا چه طرحی مناسبه؟

فرش های سنتی و طرح قدیمی رو برای هر فضایی میشه استفاده کرد ولی از بین فرشای فانتزی میشه برای هر فضایی یه مدل و سبک از فرش رو انتخاب کرد مثلا فرش مخصوص آشپزخانه، فرش فانتزی اتاق خواب و … رو توی بازار میشه پیدا کرد.

بهترین فرشای فانتزی برای کدوم برنده؟

من خودم از فرش فانتزی ترکیه، فرش فانتزی زمرد مشهد و فرش فانتزی ساوین بیشترین فروش رو دارم. اما تنوع مدل و طرح و برند این فرشا خیلی زیاده.

و به عنوان آخرین حرف؟

یه مشکلی که ما بازاریا بهش رسیدیم اینه که خرید اینترنتی فرش فانتزی یا کلا خریدای اینترنتی این روزا بیشتر باب شده و کار کاسبی ما رو هم تا حدودی تحت تاثیر قرار داده که ما هم کم*کم داریم به فکر راه اندازیه یه فروشگاه اینترنتی برای فروش محصولاتمون میوفتیم.

سوالات من تموم شد. از آقای فروشنده تشکر و خدافظی کردم. فکر کنم مصاحبه خوبی شد.منبع:فرش فانتزی مرداس



 
بالا