فراخوان پنجمین جشنواره سراسری دف‌نوازی «دف نوای رحمت»

fateme_003

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
به گزارش خبرنگار مهر، فراخوان شرکت در پنجمین جشنواره سراسری دف نوای رحمت از سوی حوزه هنری استان کردستان اعلام شد و قرار است که این جشنواره به میزبانی سنندج برگزار شود.
رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان ضمن اعلام این خبر گفت: با همکاری استانداری کردستان، فرمانداری سنندج، شورای اسلامی و شهرداری سنندج، صدا وسیمای مرکز کردستان، اداره کل تبلیغات اسلامی استان کردستان، اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری استان کردستان و به منظور ترویج مضامین رفیع اسلامی وانسانی والگوسازی از طریق تولیدات فاخر، کشف وحمایت از استعدادهای جوان ونوجوان در جهت تولید آثار ارزشی موسیقی و مقابله با تهاجم فرهنگی با تأکید بر خلق و تولید آثار هنری فاخر و نمونه برای ابلاغ تعالیم اسلامی، توجه به موسیقی های خانقاهی و عرفانی، پنجمین جشنواره سراسری دف نوازي «دف نواي رحمت» را بانگاه امیدبخش به ایران آینده در ۱۴۰۴ و تأکید بر نقش اثر گذار هنر بر تقویت همدلی و همزبانی ملی و با شعار «معنویت، اندیشه وهنر» به مدت سه روز همزمان با عید سعید قربان برگزار می نماید.
امین مرادی گفت: زمان برگزاری جشنواره اول تا سوم مهرماه می باشد و علاقه مندان می توانند در دو رده سنی ۱۳ تا ۱۸ سال و ۱۹ سال به بالا در دو بخش تک نوازی (آقایان و خانم ها) و گروه نوازی آثار خود را به دبیرخانه جشنواره برابر مقررات اعلامی ارسال نمایند.
وی با اعلام اینکه در بخش نوجوان جشنواره فقط در بخش تک نوازی برگزار می گردد، گفت: برگزاری کارگاه و نشست های تخصصی و سخنرانی با حضور اساتید برجسته ایرانی و خارجی و ویژه برنامه جنبی که همراه با تجلیل از اساتید به نام موسیقی کردستان خواهد بود از بخش های دیگر این جشنواره می باشد.
وی با اشاره به شرایط حضور در جشنواره در بخش گروه نوازی گفت: در بخش گروه نوازی فقط سازهای کوبه ای مجاز به شرکت بوده و سازهای به اصطلاح ملودیک (ایرانی و غیرایرانی) حق شرکت ندارند و در گروه نوازی با توجه به محوریت جشنواره، استفاده از ساز دف در کنار سازهای کوبه ای اجباری است.
رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان در این بخش اولویت با سازهای کوبه ای ایرانی است و استفاده از سازهای کوبه ای غیر ایرانی ممنوعیتی برای اجرا ندارند و در گروه ه نوازی اعضای گروه حداقل ۴ و حداکثر ۶ نفر می توانند حضور داشته باشند.
وی با بیان اینکه تعداد قطعات در گروه نوازی ۲ قطعه می باشد، ادامه داد: امکان حضور رده های سنی مختلف در گروه نوازی بلامانع است و مدت زمان اجرای برنامه در گروه نوازی حداقل ۷ دقیقه و حداکثر ۱۵ دقیقه پیش بینی شده است.
مرادی با اشاره به شرایط بخش تک نوازی عنوان کرد: سن افراد شرکت کننده در رده سنی نوجوان باید تا تاریخ برگزاری جشنواره از محدوده سنی ۱۳ تا ۱۸ سال بیشتر نباشد و دبیرخانه جشنواره در صورت مغایرت موضوع در هر مرحله مجاز به حذف شرکت کننده از مسابقه خواهد بود.
وی گفت: درتک نوازی حداقل زمان اجرا ۵ دقیقه و حداکثر ۷ دقیقه است و اجرای دو قطعه در این بخش الزامی است.
مرادی به شرایط عمومی حضور در این جشنواره اشاره کرد و گفت: دبیرخانه جشنواره تعهدی برای پذیرش و اسکان افراد خارج از جشنواره در هیچ یک از بخش ها را ندارد، ارائه فایل تصویری بدون ادیت صوتی جهت داوری بخش مقدماتی الزامی است، قطعات دربخش انتخاب اولیه می تواند با قطعات مسابقه اصلی متفاوت باشد .
وی مدارک لازم جهت حضور در جشنواره را تکمیل فرم ثبت نام، ارائه فتوکپی شناسنامه یا کارت ملی به همراه یک قطعه عکس ۴×۳ و ارائه رضایت نامه ثبتی والدین برای حضور افراد رده نوجوان ۱۳ تا ۱۸ همزمان با ارسال اثر اعلام نمود .
مرادی جوایز جشنواره پنجم دف نوازی دف نوای رحمت را نیز اعلام کرد و بر این اساس در بخش های مختلف جوایز نفیسی به برگزیدگان اهدا می شود.
وی گاه شمار جشنواره را اینگونه اعلام نمود و ادامه داد: مهلت ارسال آثار ۳۱ مرداد ماه سال جاری است و زمان اعلام نتایج راه یافتگان بخش نهایی نیز ۱۵ شهریور ماه ۹۴ انجام می شود.
مرادی عنوان کرد: اختتامیه جشنواره جمعه شب ۳ مهر ماه ۹۴ در سنندج برگزار می شود.
آدرس دبیرخانه جشنواره: سنندج – خیابان فلسطین – روبروی فرمانداری – حوزه هنری استان کردستان
شرکت کنندگان در این جشنواره می توانند برای دریافت اطلاعات بیشتر و دریافت فرم فراخوان به آدرس www.artsanandaj.ir مراجعه کنند.
 
آخرین ویرایش:
بالا