[ غلتک دستی | ویبراتورهای دستی] صفحه ای یا کفشک | تخماقها | کمپکتورها

Rah Pardaz

همکار مدیر تالار مهندسی عمران متخصص راهداری
کاربر ممتاز
غلطکهای لرزنده در اندازه های مختلف از غلطک کوچک دستی با صفحه فلزی لرزان گرفته تا غلطکهای بزرگ خودرو که دارای استوانه های صاف یا پاچه بزی میباشند،موجود میباشد. بسیاری از انواع این نوع غلطکها دارای تواتر ودامنه نوسان قابل تنظیم میباشند تا عمل تراکم به دلخواه انجام پذیرد. این نوع غلطکها در حین کوبیدن خاک مقداری از رطوبت خاک را نیز کم میکنند که این عمل در مورد تراکم خاکهای مرطوب مزیتی محسوب میشود . نیروی متراکم کننده غلطکهای لرزنده اساساً در نتیجه ارتعاش و وزن استاتیکی غلطک میباشند .
در واقع در پروژه های راهسازی در مکان هایی که قادر به استفاده از ماشین الات سنگین جهت تراکم نباشیم از کمپکتور های دستی استفاده میکنیم . بعنوان مثال در نوار حفاری های با عرض کم و یا پیاده رو ها و … ، لذا میزان تراکم در این نوع عملیات به صد در صد نمی رسد.

__________________________________

ویبراتور صفحه ای یا کفشکی
شکل زیر یک ویبراتور با صفحات متعدد که بر روی یک خودرو سوار شده است را نشان می دهد

صفحات به طور مجزا به وسیله دستگاه خارج از مرکز که با سیستم الکتریکی یا هیدرولیکی و یا مکانیکی به حرکت در می آید مرتعش می شوند

ویبراتور کفشکی یا صفحه ای 2.jpg



ویبراتور کفشکی یا صفحه ای .jpg
 
آخرین ویرایش:

Rah Pardaz

همکار مدیر تالار مهندسی عمران متخصص راهداری
کاربر ممتاز
[ویبراتور دستی]

[ویبراتور دستی]

شکل زیر یک ویبراتور دستی با موتور بنزینی را نشان می هد که برای متراکم کردن خاک و آسفالت در محل هایی که ماشین آلات بزرگ نمی توانند موثر باشند مورد استفاده قرار میگیرند
این دستگاه ها توسط مقدار نیرو دهی آن در هر ضربه و تعداد ضربه ها در هر دقیقه بیان میگردد
ویبراتور دستی2.jpg
ویبراتور دستی .jpg


 

Rah Pardaz

همکار مدیر تالار مهندسی عمران متخصص راهداری
کاربر ممتاز
[ تخماقها ]

[ تخماقها ]

در این تصویر یک تخماق دستی با موتور بنزینی را نشان می دهد که قادر به ایجاد450 تا560ضربه در دقیقه بوده و تا 2585کیلوگرم متر در دقیقه در زیر کفشک انرژی ضربه ای به خاک وارد می کند.

دستگاه فوق خود محرک بوده به طوری که هر ضربه باعث کمی حرکت به جلو برای تماس با خاک جدید می گردد

تخماق.jpgتخماق2.jpg
 

Rah Pardaz

همکار مدیر تالار مهندسی عمران متخصص راهداری
کاربر ممتاز
[ غلتک دستی] Handy Garden Roller

[ غلتک دستی] Handy Garden Roller

50cm عرض درام
42cm قطر یک قطعه درام
72kg وزن هنگامی که با آب پر شده
120kg وزن زمانی که با شن و ماسه پر شود .

Roller1.jpg
 
آخرین ویرایش:

Rah Pardaz

همکار مدیر تالار مهندسی عمران متخصص راهداری
کاربر ممتاز
غلتک های ارتعاشی دستی

غلتک های ارتعاشی دستی

این نوع غلتک های ارتعاشی دستی (پیاده روی پشت) ، مخصوص فشرده سازی و نگهداری جاده های مختلف در شرایط مناطق محدود می باشد.از جمله شیارها با عرض بالاتر از 0.8m ، ساخت و ساز ساختمان، دیوارههای خط لوله ، کانال خط لوله زمین ورزشگاه و ترانشه زهکشی و غیره مورد استفاده قرار می گیرد.

غلتک های ارتعاشی دستی LGW025 در اندازه کوچک است. در فشرده سازی و نگهداری جاده های مختلف ، حاشیه جاده، پیاده رو، مساحت پارکینگ، زمین های ورزشی و چمن باغ مورد استفاده قرار می گیرد. به خصوص برای فشردگی مناطق باریک، مانند کانال خط لوله و ترانشه زهکشی و غیره مناسب است.
غلتک دستی تک درام.jpg




غلتک های ارتعاشی دستی LGW08DB که می توانند برای ساخت و ساز جاده شهری، نگهداری بزرگراه، و کار نورد در سطح جاده باریک، مانند شیار با عرض گسترده تر از 0.8m ، ساخت و ساز ساختمان ، پرکردن زمین برای خط لوله و سالن ورزشی مورد استفاده قرار گیرد. شکل خوب و ساختار جمع و جور، دیسک چرخ، قابلیت بالا رفتن قوی، طراحی شده با هر دوحالت دستگاه الکتریکی و دسته راه بر برای راه اندازی وغیره از ویژگی های دیگر این غلطک است .

غلتک دستی دو درام ارتعاشی.jpg



مکانیزم رانندگی هیدرولیکی کاملا بسته. با ویژگی های موتور گازوئیلی ژاپنی رابین EY20D، دسته کاربر قابل تنظیم، که آسان و ساده برای اپراتورهاست ، دسته کاری یکپارچه برای کارهای مختلف، ساسات و شروع نوسان، می تواند عملکرد خوب در شرایط محدود را ارائه دهد.
 
بالا