غذاهای مفید برای مبتلایان به صرع

love.1982

کاربر بیش فعال
کاربر ممتاز
غذاهای مفید برای مبتلایان به صرع

کد مطلب: 31204
تاریخ انتشار : جمعه ۸ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۵۶


یک متخصص طب سنتی گفت: مصرف مویز، انجیر خشک، توت خشک، پسته و مغز بادام بدون پوست برای تقویت مغز مبتلایان به صرع مفید است و خوردن دارچین، زیره و گشنیز نیز توصیه می‌شود.






غلامرضا کرد افشاری در گفت‌وگو با فارس گفت: بیماران مبتلا به صرع بهتر است گوشت مرغ، گنجشک، کبوتر و ماهی بیشتر از سایر گوشت‌ها مصرف کنند و خوردن مویز، انجیر و توت خشک، پسته و بادام به طوری که روزانه آن را بخیسانند و مصرف کنند برای تقویت مغز و بدن‌شان مفید است.

وی افزود: شیره بادام و حریره بادام تقویت‌کننده مغز است به همین دلیل برای بیماران مبتلا به صرع مصرف آن توصیه می‌شود. همچنین عرق بادرنج‌بویه باعث باز شدن گرفتگی‌های مغز و تقویت معده و قلب می‌شود که بهتر است این بیماران مصرف آن را در برنامه خود داشته باشند. این بیماران می‌توانند به همراه غذای خود از برخی ترشی‌ها مثل ترشی لبو استفاده کنند و گوشت مصرفی خود را با روغن زیتون، کنجد و ادویه‌های گرم مثل دارچین و زیره سبز بخورند.

کرد افشاری تصریح کرد: مصرف آبگوشت و شوربای مرغ یا جوجه با شوید و گشنیز برای‌شان توصیه می‌شود و مصرف سنگ نمک که تقویت‌کننده ذهن است برای‌شان مفید است. وی گفت: چغندر آب‌پز شده با روغن زیتون قبل از خوردن غذا نیز برای‌شان توصیه می‌شود اما در مقابل مواد غذایی تند، نان پخته نشده و میوه‌هایی مثل گوجه‌فرنگی، خیار و هندوانه را نباید بخورند و مصرف کرفس هم برای‌شان مضر است.
این متخصص طب سنتی به بیماران صرع توصیه کرد: در مواقع حمله بهتر است سر، گرم نگه داشته شود که این کار با سبوس گندم یا نمک که در پارچه پیچیده شده میسر است. همچنین روغن زنبق را می‌توان به مهره‌های گردن مالید یا پیازی که از وسط نصف شده را بو کرد.


کلمات کليدی: غذاهای مفید،صرع
 

Similar threads

بالا