عیوب کوره و نحوه ی تشخیص آن ها

chemblog

عضو جدید
نشانه ها
دلایل محتمل
اختلاف دمای خروجی یک گذر نسبت به دیگر گذرها۱- احتراق نامنظم و غیر یکنواخت۲- توزیع نامناسب سیال۳- تبخیر غیر یکنواخت
افت فشار زیاد در لوله ها۱- زیاد بودن شدت جریان عبوری از کویل ها۲- رسوب گرفتگی۳- تبخیر زیاد در کویل ها۴- سیال فرایندی نامناسب
۵- پایین بودن فشار سیال
بالا بودن بیش از حد دمای پوسته لوله ها۱- رسوب گرفتگی۲- Overload بودن۳- شدت جریان کم با بار عادی کوره یا Low flow with normal load
بالا بودن فشار سوخت در مشعل ها۱- سوخت نامناسب۲- ممکن است شیر مشعل کمی بسته باشد.۳- بروز عیب در شیر کنترل۴- Overload شدن
۵- انسداد روزنه های خروجی سوخت
۶- بار حرارتی کم به علت رسوب گرفتگی یا مقدار هوای اضافی زیادتر از حد
بالا رفتن مصرف سوخت۱- Overload شدن۲- بار حرارتی کم به علت رسوب گرفتگی یا مقدار هوای اضافی زیادتر از حد
دمای گازهای حاصل از احتراق در خروجی از بخش جابجایی کوره خیلی بالاست۱- Overload شدن۲- رسوب گرفتگی۳- مقدار هوای اضافی زیاد تر از حد۴- وارد شدن سیال فرایندی با دمای بالا به کوره
دمای دودکش بالاست۱- Overload شدن۲- رسوب گرفتگی۳- مقدار هوای اضافی زیاد تر از حد۴- وارد شدن سیال فرایندی با دمای بالا به کوره
۵- وارد شدن هوا به کوره
کم شدن مکش در زیر طاقی کوره۱- زیاد بودن بیش از حد هوای اضافی۲- Overload بودن کوره۳- نامناسب بودن مقدار باز بودن دمپر دودکش۴- رسوب گرفتگی در بخش جابجایی کوره
فشار مثبت در قسمت بالایی اتاق احتراق۱- دمپر دودکش به اندازه کافی باز نیست۲- شدت احتراق خیلی بالا است.
شعله ناپایدار۱- نسبت هوا به سوخت خیلی کم است۲- فشار سوخت پایین است یا نوسان دارد۳- فشار سوخت خیلی بالا است۴- دبی یا ترکیب سوخت متغیر است
۵- مقدار هوای اضافی خیلی زیاد است
۶- اتمایزر سوخت ضعیف باشد
۷- کثیف بودن یا دوده گرفتن مشعل و بروز مشکلات مکانیکی در مشعل
۸- وارد شدن قطرات مایع در سوخت های گازی شکل
۹- وارد شدن آب در خطوط سوخت رسانی
 
آخرین ویرایش توسط مدیر:
بالا