chemblog
عضو جدید
نشانه ها | دلایل محتمل |
اختلاف دمای خروجی یک گذر نسبت به دیگر گذرها | ۱- احتراق نامنظم و غیر یکنواخت۲- توزیع نامناسب سیال۳- تبخیر غیر یکنواخت |
افت فشار زیاد در لوله ها | ۱- زیاد بودن شدت جریان عبوری از کویل ها۲- رسوب گرفتگی۳- تبخیر زیاد در کویل ها۴- سیال فرایندی نامناسب ۵- پایین بودن فشار سیال |
بالا بودن بیش از حد دمای پوسته لوله ها | ۱- رسوب گرفتگی۲- Overload بودن۳- شدت جریان کم با بار عادی کوره یا Low flow with normal load |
بالا بودن فشار سوخت در مشعل ها | ۱- سوخت نامناسب۲- ممکن است شیر مشعل کمی بسته باشد.۳- بروز عیب در شیر کنترل۴- Overload شدن ۵- انسداد روزنه های خروجی سوخت ۶- بار حرارتی کم به علت رسوب گرفتگی یا مقدار هوای اضافی زیادتر از حد |
بالا رفتن مصرف سوخت | ۱- Overload شدن۲- بار حرارتی کم به علت رسوب گرفتگی یا مقدار هوای اضافی زیادتر از حد |
دمای گازهای حاصل از احتراق در خروجی از بخش جابجایی کوره خیلی بالاست | ۱- Overload شدن۲- رسوب گرفتگی۳- مقدار هوای اضافی زیاد تر از حد۴- وارد شدن سیال فرایندی با دمای بالا به کوره |
دمای دودکش بالاست | ۱- Overload شدن۲- رسوب گرفتگی۳- مقدار هوای اضافی زیاد تر از حد۴- وارد شدن سیال فرایندی با دمای بالا به کوره ۵- وارد شدن هوا به کوره |
کم شدن مکش در زیر طاقی کوره | ۱- زیاد بودن بیش از حد هوای اضافی۲- Overload بودن کوره۳- نامناسب بودن مقدار باز بودن دمپر دودکش۴- رسوب گرفتگی در بخش جابجایی کوره |
فشار مثبت در قسمت بالایی اتاق احتراق | ۱- دمپر دودکش به اندازه کافی باز نیست۲- شدت احتراق خیلی بالا است. |
شعله ناپایدار | ۱- نسبت هوا به سوخت خیلی کم است۲- فشار سوخت پایین است یا نوسان دارد۳- فشار سوخت خیلی بالا است۴- دبی یا ترکیب سوخت متغیر است ۵- مقدار هوای اضافی خیلی زیاد است ۶- اتمایزر سوخت ضعیف باشد ۷- کثیف بودن یا دوده گرفتن مشعل و بروز مشکلات مکانیکی در مشعل ۸- وارد شدن قطرات مایع در سوخت های گازی شکل ۹- وارد شدن آب در خطوط سوخت رسانی |
آخرین ویرایش توسط مدیر: