عیب یابی و رفع عیب خودروهای گاز سوز

mansouriinventor

عضو جدید
با سلام جایگاهی را که برای سوخت گیری انتخاب کردین عوض کنید چون سیستم ان جایگاه فرار روغن از قسمت روغنکاری سیستم به قسمت تزریق گاز داشته و هنگام سوخت گیری وارد مخزن خودرو شما شده و به هر مقدار که روغن حجمی اشغال کرده همان مقدار حجم گاز کمتر تزریق میشود و چون گاز سی ان جی 200بار میباشد خطرناک بوده و برای تخلیه روغن به کارگاههای سی ان جی مراجعه کنید البته برای اطمینان و تست نظریه اینجانب به تعمیرکار کارگاه بگین پیچ تخلیه روغن رگولاتور را باز کرده و اول از نفوذ روغن به روگولاتور خاطر جم شود اگردر رگولاتور روغن بود قطعا در مخزن نیز روغن جمع شده
 

mansouriinventor

عضو جدید
سلام دوست عزیز من فکر میکنم خودرو شما ایراد استپر گاز داشته و چون ایراد از داخل ایسیو بوده و به جای اون شیر حداکثر جریان دستی گزاشتن و به همین خاطر هست یعنی در درجه اول استپر بذارین سر جاش و ایسیو رو تست کنیداحتمال زیاد ایراد داره
 
آخرین ویرایش توسط مدیر:

mansouriinventor

عضو جدید
سلام دوست عزیزفشار 200بار مخزن سی ان جی توسط رگولاتور کم میشود و این عمل کم کردن فشار در چند مرحله توسط بازو بسته شدن اهرمها و قسمت وایتن سر اهرم صورت میگیرد زمانی که وایتون فرسوده میشود خودرو به اینصورت بد کار میکند یعنی اگر خودرو شما با گاز گاز پر تنظیم شود زمانی که خالی میشود خوب کار نمیکند و اگر با گاز کم در مخزن تنظیم شود با گاز پر خوب کار نمی کند البته رگولاتور شما به غیر از
خرابی وایتن اهرم خروجی گاز هم دارد که وچود خروجی گاز باعث میشود خودرو خیلی بد روشن شود
 

mansouriinventor

عضو جدید
با سلام دوست عزیز من پیشنهاد میکنم پارمترهای را که دستگاه دیاگ نشون میده بپرسید بنویسید بهتر نتیجه میگیرین عیبهای مشابه هم را فقط از روی پارامترها میتوان تشخیص داد اینطوری متحمل هزینه بیهوده هم نمیشوید
 

mansouriinventor

عضو جدید
با سلام چون در خودروی شما استپر گاز را حذف شده ایسیو خودروی شما قادر به تنظیم الایندگی نبوده و با بالا رفتن ناگس بصورت مکرر اکسیژن سنسور قفل میکند دو راه به نظر میرسد 1 اضافه کردن استپر که فکر میکنم چون ایسیو گاز خراب بوده برداشتن و ارزانترین راه اضافه کردن خطاگیر (شبیه ساز اکسیژن سنسور)
 

mansouriinventor

عضو جدید
سلام
اشتبا نکنم فرمودین سیستم گاز دستی نصب کردینو کلید انتخاب سوخت NSI روی ان نصب است اگر اینطوره به جای اینهمه هزینه یک کلید الوند معمولی نصب کنید و بعید میدونم که سیستم گاز شما ادوانسر داشته باشد چون چندین ساله کسی ادوانسر نصب نمیکنه و در خرابی ادوانسر خودرو بیشتر روی گاز وبنزین هر دو مشکل پیدا میکند و بیشتر خودروهایی که سنسور ضربه دارن نیازبه ادوانسر ندارن و خودرو شما به علت قطع بودن اینپالس موتور را خاموش فرض کرده بدلیل اینکه پایه بیس ترانزیستور داخل کلید تعیین سوخت اگرتا 3 ثانیه تحریک نشود از ارسال سوخت گاز جلو گیری میکند وتحریک این ترانزیستور توسط سیم اینپالس انجام میشود که معمولا دور وایر شمع 1 پیچیده میشود
 

mansouriinventor

عضو جدید
سلام
اگر شمع و وایر عوض کردین و درست نشده از زیاد بودن سوخت گاز نیز پیش میاد اگر با کم کردن سوخت درست نشد معمول رگولاتور خراب بوده و خروجی گاز دارد وایتون اهرم 2 باید تعمیر شود
 

mansouriinventor

عضو جدید
شبیه ساز سنسور اکسیژن با گارانتی تعویض و بشرط البته برای اینکه از سالم بودن رله مربوطه در ایسیو خاطر جم بشید اول یک سنسور اکسیژن تستی را بدون نصب روی اگزوز در هوای ازاد به سوکت سنسور اکسیژن نصب نمایید و خودرو را روشن کنید در یک سیستم سالم سنسور اکسیژن گرم میشود واگر پارامتر دیاگ را هم ببینیم بطور دائم open loopوclos loopمیشود www.mansouricng.ir
 

Similar threads

بالا