عیب یابی موتور برق بنزینی

sony72

عضو جدید
دانستن برخی از مسائل فنی درمورد موتور برق بنزینی میتواند کمک بزرگی باشد برای جلوگیری از خراب شدن دستگاه های موتور برق بنزینی. با توجه به اینکه دستگاه های موتوربرق بنزینی باید در مواقع اضطراری به بهترین شکل ممکن بازدهی و راندمان داشته باشند، لذا استفاده مناسب و استاندارد می تواند در بالا بردن عمر مفید دستگاه دارای اهمیت باشد.

نکات مهم در صورت خرابی دستگاه موتوربرق بنزینی:
1.باک بنزین را چک‌ کنید و‌از پُربودن آن اطمینان حاصل کنید
۲.به دلیل وجود OIL ALERT در موتور برق هادس مقدار روغن را چک کنید تا کم نباشد و از طریق گژ که در پایین اِنجین وجود دارد میتوانید این کار را انجام دهید
۳.شیر بنزین را باز کنید و‌استارت یا هندل بزنید تا ببینید روشن میشود یا خیر
۴.ساسات را به حالت شوک قرار دهید و‌سویچ انجین را روشن کنید و‌مجدد استارت یا هندل بزنید
۵.هواکش را باز کنید، فیلتر را دربیاورید و‌صفحه پلاستیکی پشت فیلتر را هم همینطور و چک‌کنید که کاربراتور سالم است یا نه
۶.شیلنگ شیر بنزین را باز کنید و‌ببینید پس از باز کردن شیر بنزین ، بنزین به بیرون جریان پیدا میکند یا خیر
۷.هواکش را کامل دربیاورید دوعدد واشر برنجی روی هواکش وجود دارد ببینید سالم و سر جای خود هستند و هوا اضافی به داخل کاربراتور نفوذ نمی کند
۸.شیلنگی که از باک به کاربراتور بنزین را هدایت میکند را از سمت کاربرات دربیاورید، اهرم فلزیی بالای کاربرات هست آن را هم دربیاورید،حال کاربرات به راحتی درمی آید،با دست چک‌کنید ببینید به اصطلاح گازخور دارد یا خیر ، واشر کاربرات را چک‌کنید که سالم باشد،پیچی زیر کاربرات هست که برای تخلیه است آن را باز کنید، کاسه کاربرات را دربیاورید و‌تمیز کنید، کاربرات را با کمپرسور باد یا شوینده انژکتور خودرو حسابی تمیز کنید،حال کاربرات را جمع کنید و‌سر جای خود قرار دهید همینطور هواکش را.
ساسات را باز کرده، سوئیچ انجین را روشن کنید و‌هندل یا استارت بزنید.
۸۰‎٪ ایراد روشن نشدن سیستم برق موتور برق بنزینی (هادس) تا به اینجا حل شد!

چک‌کردن سیستم برق موتور برق:
۱-شمع را کامل از روی موتور برق باز کنید
۲-شمع را به وایر وصل کنید و محل برق رسانی شمع را به سر موتور بچسبانید و‌هندل بزنید تا ببینید که جرقه میزند یا نه
۳-چند عدد سیم برق پشت موتور برق است از وصل بودن سوکت آنها اطمینان حاصل کنید
۴-بادگیر موتور را باز کنید
۵-ببینید سیم هایی که به کوئل میرود قطعی نداشته باشد
۶-یک کارت ویزیت بین کوئل و فرایویل بگذارید سپس دو‌پیچی که روی کوئل است را شل کنید و با کارت ویزیت فاصله بین کوئل و فرایویل را تنظیم‌کنید
۷-فرایویل را بچرخانید در حالی که شمع را به موتور چسباندید ببینید جرقه حاصل میشود یا نه
۸-اگر برق نداد کوئل خراب است با کوئل قبلی خداحافظی کنید
۹-کوئل را تعویض کنید
۱۰-حتما مرحله تعیین فاصله با کارت ویزیت را در هنگام تعویض کوئل انجام دهید
۱۱-کابل کوئل را به وایر شما خوب و‌با دقت وصل کنید که قطعی نداشته باشد
موتور آماده روشن شدن است
۱۲- اگر تمام مراحل را طی کردید و‌موتور روشن نشد با تیم شرکت آریان صنعت تماس بگیرید و‌از مشاوره رایگان ما بهره مند شوید!
اطلاعاتی در مورد سرویس دستگاه:
الف – نوبت استفاده (کمتر از یک ساعت) یا دمای پایین زیر ۶۰ درجه فارنهایت می‌باشد.
ب – حداقل استفاده (کمتر از ۳ ساعت) یا دمای معتدل ۵۰ درجه فارنهایت و یا ۸۰ درجه فارنهایت می‌باشد.
ج- حداکثر استفاده (دائماً با دستگاه کار شود) یا دمای هوای گرم ۸۰ درجه فارنهایت یا ۱۰۰ درجه فارنهایت می‌باشد.

هشدار!
قبل از استفاده و راه اندازی ژنراتور، راهنمای اپراتور را کامل و با دقت مطالعه نمائید، زیرا ایمنی شما و حفظ کارائی دستگاه در گرو آن است.
هشدار!
همواره قبل از روشن کردن موتور و استفاده از دستگاه، بازدید و چک روزانه را انجام دهید. این کار برای جلوگیری از صدمه به افراد و خسارت به دستگاه می باشد.
هشدار!
همواره دستگاه را در محیط باز و روشن راه اندازی کنید. دود اگزوز سمی و خطرناک است. هنگام سوخت گیری ، موتور را خاموش کنید، هر گونه منبع جرقه و یا شعله را از محل سوخت گیری و مخزن سوخت دور نگهدارید.
هشدار!
اتصال دستگاه بصورت آماده بکار (STANDBY) به سیستم برق شهری ساختمان باید توسط متخصص ماهر و آشنا به ویژگی و مقررات برق شهری انجام شود.
وصل غیر اصولی دستگاه به سیسیستم برق ساختمان، موجب خسارت به سیم کشی ساختمان، صدمات جانی به افراد و نیز سوختن و یا آتش سوزی ژنراتور و سیم کشی ساختمان می‌گردد.
هشدار!
هرگز از حد مجاز جریان تولید و مصرف برق (ولت – آمپر) تجاوز نکنید.
توجه! همواره هنگام کار کردن ژنراتور، سیم اتصال زمین آن را وصل کنید.
 

Similar threads

بالا