عیب یابی خودرو

مسعود.م

متخصص والیبال باشگاه ورزشی
کاربر ممتاز
1– خودرو کشش ندارد
* فیلتر هوا کثیف است
* استهلاک بیش از حد صفحه کلاچ یا دیسک کلاچ
* دریچه گاز کاملا باز نمی شود
* سیستم سوخت رسانی و سیستم جرقه تنظیم نیست

2- موتور ریب میزند
* فیلتر هوا کثیف است
* فیلتر بنزین کثیف است
* دریچه ساسات کاملا باز نیست (کاربراتوری)
* عدم اتصال کامل بین وایر شمع و شمع
* سیستم سوخت رسانی و سیستم جرقه تنظیم نیست
* ایراد در پمپ بنزین

3 – موتور بیش از حد گرم میکند
* آب رادیاتور کم است
* مدار رادیاتور کثیف است
* تسمه واترپمپ تنظیم نیست
* درب رادیاتور شل یا سوپاپ آن خراب است
* ترموستات کاملا باز نمیکند
* سیستم جرقه تنظیم نیست
* فن رادیاتور بدرستی عمل نمیکند

4 – مصرف بنزین بالاست
* فیلتر هوا کثیف است
* دریچه ساسات کاملا باز نیست (کاربراتوری)
* سیستم سوخت رسانی و سیستم جرقه تنظیم نیست
* نشتی بنزین در سیستم سوخت رسانی

5 – موتور در دور آرام کار نمیکند
* فیلتر هوا کثیف است
* سیستم سوخت رسانی و سیستم جرقه تنظیم نیست
* نشت هوا در سیستم سوخت رسانی

6 – موتور در زمستان دیر روشن میشود
* غلظت روغن زیاد است
* دریچه ساسات عمل نمیکند (کاربراتوری)
* سیستم جرقه تنظیم نیست
*سنسورهای دمای موتور بدرستی عمل نمیکند

7 – اتومبیل در سرعتهای بالا لرزش دارد
* آج لاستیکها هماهنگی ندارد
* رینگ چرخ تاب دارد
* چرخها بالانس نیست
* چهارشاخه فرمان یا سیبکها خلاصی دارند

8 – فرمان به چپ و راست میکشد
* باد لاستیکها تنظیم نیست
* ایراد در قطعات جلو بندی
* تنظیم نبودن زاویه چرخها

9 – وجود لرزش اتومبیل در هنگام ترمز
* بالانس نبودن یا تاب داشتن دیسک ترمز
* دو پهن بودن کاسه ترمزها
* معیوب بودن یا چرب بودن لنتها

10 – تعویض دنده ها به سختی صورت می گیرد
* کمبود واسکازین گیربکس
* مناسب نبودن غلظت واسکازین
* استهلاک در سیستم کلاچ
* استهلاک در دنده های برنجی گیربکس

11 – ترمز خوب عمل نمیکند
* گرفتگی سوراخ ورودی و خروجی هوا در درب مخزن روغن ترمز
* وجود هوا در سیستم مدار ترمز
* وجود نشتی روغن در مدار ترمز
* چرب بودن لنتها
* استهلاک بیش از حد لنتها
* استهلاک بیش از حد در دیسک ترمز یا کاسه چرخها
* عمل نکردن پمپ اصلی – بوستر یا سیلندر چرخها

12 – چراغ روغن روشن می شود
* کمبود روغن موتور
* مناسب نبودن غلظت روغن
* کثیفی فیلتر روغن
* فشنگی کنترل فشار روغن خوب عمل نمی کند
* افت فشار روغن در مدار روغنکاری

13 – چراغ دینام روشن می شود
* کم بودن سطح آب باطری
* تنظیم نبودن تسمه دینام
* شل بودن فیشهای دینام
* تمیز نبودن اتصال قطبهای باطری
* ایراد در دیودهای دینام
* اتصال در سیستم شارژ

برگرفته از راهنماي امدادخودرو سايپا-تيونينگ تاک
 

behavar

عضو
سلام دوستان
ماشین سمند EF7 دوگانه سوز مدل 88 من معمولا بعد از مدتی کار کردن، مثلا نیم ساعت راه رفتن به صورت ناگهانی خاموش می شه و چراغ های چک و CNG شروع می کنند به چشمک زدن. بعد از اون هر چی سوییچ رو ببندی و باز کنی باز هم چراغ های چک و CNG شروع می کنند به چشمک زدن و با استارت زدن دیگه ماشین روشن نمی شه. جالب اینه که در حالی که بنزین و گاز ماشین پر هست اما موقع باز کردن سوییچ آمپر بنزین بالا نمی ره و حجم CNGهم صفر نشون داده می شه !!!
وقتی این حالت پیش می یاد تا حدود یک یا دو ساعت ماشین روشن نمی شه ولی بعد از این مدت معمولا روشن می شه و روز از نو روزی از نو....
مشکل از دو هفته پیش شروع شده . وقتی برای رفع روغن ریزی هیدرولیک به نمایندگی رفتم و بعد ار اون موتور رو شستم. البته هنوز هم نشتی روغن هیدرولیک ادامه داره. به چند جا رجوع کردم. مثلا یکی رله های ECU رو عوض کرد ولی مشکل حل نشد. لطفا کمکم کنید.
سپاسگزارم.
 

Similar threads

بالا