عکس هایی از زیبایی های زمین از فضا

Tik TAAk

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
توریسم فضایی بین 20 تا 30 میلیون دلار برای فردی که مایل به سفر فضایی بوده و دوست دارد زمین را از فضا تماشا کند ، هزینه در بردارد.

پرداخت چنین مبلغ هنگفتی برای تماشای کره زمین از پنجره یک فضاپیما یا ایستگاه بین المللی فضایی فقط برای افراد اندکی با ثروت های نجومی امکان پذیر است.

در این گزارش 10 عکس از مناظر زمین و از ورای پنجره یک فضاپیما ارائه می شود. نگاهی به مناظر زمین از فضا.




منظره دهانه کوه کوندیور در شرق سیبری روسیه به قطر 6 کیلومتر.تشکیل این یک دهانه به دلیل فعالیت یک آتشفشان قدیمی نیست بلکه فشار پلاک های زیرزمینی پوسته سخت در لایه های رسوبی موجب تشکیل آن شده است.



تصویر فیورد کالج، در قلب خلیج کوچک پرنس ویلیام در آلاسکا فیورد کالج در مسافتی به طول بیش از 40 کیلومتر دیواره صخره های کوهستان چوگاچ را می شکافد. در این فیورد 5 یخچال وجود دارند که آب ناشی از آنها مستقیما به دریا می ریزد.



بازتاب نور خورشید در هنگام غروب بر سطح آب های رودخانه آمازون در مرکز تصویر و یکی از شاخه های آن به نام رود اوئاتوما در بالای آن. این بازی نور امکان می دهد تا تفاوت میان سطح آرام آمازون و آب های خروشان رود اوئاتوما که مسیرش از میان دره ها می گذرد را تشخیص داد.



چندین دریاچه و مرداب در قلب شمال قزاقستان وجود دارند. در سمت چپ تصویر می توان دریاچه آب شور تنگیز و دروسط دریاچه های آب شیرین کواگاژینسکی و مرداب هایی که آنها را احاطه کرده اند، مشاهده کرد.



تصویر گنبد ریشارت یا ساختار ریشارت و حفره میان آن در صحرای موریتانی که هنوز برای کلیه دانشمندان یک معما است. قطر آن بیش از 40 کیلومتر است و احتمال می رود تشکیل آن ناشی از یک فوران آتشفشانی باشد.



جزیره اوئنو آیلند که بخشی از مجمع الجزایر پیتکیم متعلق به بریتانیا است در اقیانوس آرام جنوبی واقع شده و این جزیره مرجانی که فقط 5 کیلومتر مربع وسعت دارد باقیمانده یک جزیره آتشفشانی است که بی وقفه در حال فرو رفتن در آب اقیانوس است.



تصویر رودخانه مک کنزی در شمال غرب کانادا که پس از عبور از میان سلسله جبال راکی از طریق دریای بوفور و با تشکیل یک دلتا به داخل اقیانوس منجمد شمالی می ریزد.



این تصویر ماهواره ای از بیابان سیمپسون آثار حریقی که در بیشه زارهای آن رخ داده را نشان می دهد. این آثار نشان می دهند که جهت وزش باد در چه مسیری آتش را گسترش داده است.



منظره بخشی از سلسله جبال هیمالیا که از میان کشور کوچک بوتان در شمال هند می گذرد.



ربع الخالی وسیع ترین سطح شنی جهان به وسعت 538 هزار متر مربع یک سوم از شبه جزیره عربستان را می پوشاند.

منبع : جام جم آنلاین
 

*باران*

عضو جدید
کاربر ممتاز
آخری برام قابل درک نیس
 

Similar threads

بالا