عوامل محيط اجتماعي موثر در برند گزيني مشتريان صنعت بيمه مطالعه موردي بيمه پارسيان

P O U R I A

مدیر مهندسی شیمی مدیر تالار گفتگوی آزاد
مدیر تالار
نويسند‌گان:
[ حسين رحمان سرشت ] - استاد دانشكده مديريت و حسابداري دانشگاه علامه طباطبايي
[ امين روداني ] - كارشناسي ارشد مديريت بازرگاني




خلاصه مقاله:
مقاله پيش رو چگونگي تاثير گذاري عوامل محيط اجتماعي در انتخاب نام و نشان تجاري را مورد سوال قرا رداده است از اين رو تلاش مي كند تا رابطه ميان عوامل محيط اجتماعي و انتخاب نام و نشان تجاري در خريد بيمه نامه را از ديدگاه خريداران در فرايند تصميم گيري خريد به طور اخص مورد بررسي قرار دهد. با توجه به ماهيت پژوهش روش تحقيق در آن توصيفي و از بعد نحوه گردآوري داده ها از نوع است براي جمع آوري داده ها از پرسشنامه استفاده شده و نمونه گيري به روش تصادفي طبقه بندي شده انجام گرفته است براي پاسخ به سوالات مطروحه 168 نفر از مشتريان بيمه نامه شخص ثالث شركت خصوصي بيمه پارسيان به عنوان نمونه آماري اين پژوهش انتخاب شده اند. نتايج حاصل از پژوهش حاكي از آن است كه بين عوامل محيط اجتماعي و انتخاب نام و نشان تجاري بيمه گر در خريد بيمه نامه هاي شركت بيمه پارسيان رابطه معني داري وجود دارد.


كلمات كليدي:
بازاريابي ، بيمه، رفتار مصرف كننده، انتخاب نام و نشان تجاري، عوامل محيط اجتماعي


IMMC04_047_1904828.pdf
 
بالا