عملیات جستجو و نجات خدمه کشتی نفتکش

ali199_1991

کاربر بیش فعال
سیروس کیان‎ارثی مدیرعامل شرکت ملی نفتکش ایران ضمن ابراز تأسف از حادثه برخورد یک فروند کشتی فله‎بر چینی با یک فروند کشتی تانکر با مالکیت خارجی تحت مدیریت این شرکت در شب گذشته در تشریح این حادثه، گفت: یک فروند کشتی فله بر چینی با یک فروند کشتی نفتکش سوئزمکس حامل میعانات گازی ساعت 20 شب گذشته به وقت محلی در158 مایلی سواحل شرقی چین برخورد کرد که در اثر این حادثه دچار حریق شد و آتش گرفت.


وی با بیان اینکه پس از وقوع این حادثه، کمیته ویژه اضطراری با حضور مدیران ارشد شرکت ملی نفتکش ایران در محل این شرکت در تهران تشکیل و اطلاع‎رسانی‎های لازم به سازمان‎های ذیربط دریانوردی و امداد و نجات بین‎المللی انجام شد گفت: مقامات دفتر شرکت ملی نفتکش در چین با حضور در سازمان امداد و نجات شانگهای و شرکت‎هایSalvage ، هماهنگی‎های لازم را به منظور اعزام سریع کشتی‎های تجسس و نجات و عملیات امداد از طریق دریا و هوا انجام دادند، همچنین دو فروند از نفتکش‎های تحت مدیریت شرکت ملی نفتکش ایران عبوری از منطقه نیز سریعاً به منظور الحاق به تیم امداد و نجات به محل حادثه اعزام شدند.

کیان ارثی اضافه کرد: کمیته اضطراری مستقر در شرکت ملی نفتکش ایران ضمن بررسی اخبار و اطلاعات دریافتی از منابع مسئول درمحل، نسبت به اطلاع‎رسانی به خانواده دریانوردان، وزارت‎خانه‎ها و سازمان‎های ذیربط و موسسات بیمه اقدام کرده همچنین با کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در شانگهای نیز هماهنگی‎های لازم به منظور تسریع و کمک در عملیات امداد و نجات به عمل آمده است.

وی با بیان اینکه این کشتی که به مقصد کره جنوبی در حال حرکت بود32 سرنشین شامل 30 ایرانی و 2 نفر بنگلادشی داشته است، گفت: تمام پرسنل این کشتی در اثر این حادثه مفقود شده اند که تلاش‎ها برای پیدا کردن و نجات آنها ادامه دارد.

مدیرعامل شرکت ملی نفتکش ایران، گفت: علت حادثه و همچنین میزان خسارت وارده در دست بررسی است.

منبع:
http://www.eflynews.com/کشتیرانی/1733-فوری-عملیات-جستجو-و-نجات-خدمه-کشتی-نفتکش-ادامه-دارد
 

ali199_1991

کاربر بیش فعال
احتمال زنده ماندن خدمه نفتکش/ یکی از قایق های نجات از کشتی جدا شده است

احتمال زنده ماندن خدمه نفتکش/ یکی از قایق های نجات از کشتی جدا شده است

مدیر عامل شرکت ملی نفتکش خبر داد: یکی از قایق های نجات نفتکش حادثه دیده از این کشتی جدا شده و این کورسوی امید ما برای احتمال زنده ماندن خدمه است.

سیروس کیان ارثی ضمن اعلام این خبر خاطر نشان کرد: هم اکنون کمیته اضطراری در شرکت ملی نفتکش ایران تشکیل شده و تمام بخش های عملیاتی در آماده باش کامل هستند.
وی با بیان اینکه یک تیم از بخش عملیات در حال اعزام به چین و محل حادثه است، تصریح کرد: تمام سازمان ها و دوائر مربوطه در داخل کشور با کمک و همراهی وزارت امور خارجه در حال پیگیری حادثه برای نفتکش سانچی هستند.
کیان ارثی همچنین از اعلام آمادگی چینی ها برای امدادرسانی به خدمه حادثه دیده کشتی سانچی خبر داد و گفت: " لی که چیانگ" نخست وزیر چین نیز در پیامی نسبت به امداد رسانی به حادثه دیدگان نفتکش سانچی از سوی دولت چین «با تمام قوا» و با تمام امکانات اعلام آمادگی کرده اند.
مدیر عامل شرکت ملی نفتکش ایران با تاکید بر اینکه برای سلامتی خدمه بسیار نگران هستیم و ضمن اقدامات لازم، دعا می کنیم، گفت: در میان خدمه چهار نفر دانشجو، دو نفر با ملیت بنگلادشی و یک خانواده حضور دارند که امیدواریم همگی سالم باشند، چون یکی از قایق های نجات نفتکش حادثه دیده سانچی از این کشتی جدا شده و این کورسوی امید ما برای احتمال زنده ماندن خدمه است.
وی نفتکش سانچی را تحت مدیریت شرکت ملی نفتکش ایران اعلام کرد و خاطر نشان ساخت: این کشتی در کشور پاناما ثبت شده است و تحت مالکیت شرکت ملی نفتکش نیست.
لازم به توضیح است، کشتی نفتکش سانچی روز گذشته در سواحل چین در برخورد با یک کشتی فله بر چینی دچار حادثه و حریق شد. این کشتی حامل یک میلیون بشکه نفت سبک بوده و 32 خدمه دارد.
 

ayja

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
اینو تو تالار اخبار میزدی بد نمیشد. محل گفتگو که نداره ؟
درضمن زندگی ما شده شنیدن خبر های بد و ناراحت کننده. دریغ از یه خبر شاد.
 

ali199_1991

کاربر بیش فعال
اینو تو تالار اخبار میزدی بد نمیشد. محل گفتگو که نداره ؟
درضمن زندگی ما شده شنیدن خبر های بد و ناراحت کننده. دریغ از یه خبر شاد.

خب اینجا میشه در موردش بحث کرد...تالار اخبار ک فک نکنم خبری باشه...
 
  • Like
واکنش ها: ayja

ayja

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
خب اینجا میشه در موردش بحث کرد...تالار اخبار ک فک نکنم خبری باشه...
چه نیازی به بحث داره ؟یه حادثه است مشابه هزاران حادثه دیگه .در ایران هر روز بیش از صد ها نفر در حوادث رانندگی فوت میکنند و تعداد مجروحان هم درهر روز بالای دویست سیصد نفره, در حالی که هیچکس حرفشو نمیزنه.
 
آخرین ویرایش:

ayja

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
طبق آمار میزان تلفات انسانی حوادث رانندگی در ایران برای 4 ماه اخیر 5369 نفر بوده که آمار پزشکی قانونی است. چرا این رو خبر نمیدن اونوقت برای خدمه اینهمه خبر پخش میشه ؟من نمیگم خبر ندن. دارم میگم که فاجعه جا های دیگه است.
 

ali199_1991

کاربر بیش فعال
خب الان مسئولان نگران افراد نیستن ، نگران ضررهای مالی هستن ک بسیار زیاده...وگرنه برا شرکت اصلا جون افراد مهم نیست..همه بیمه هستن!
وگرنه حرف شما کاملا درست هست...
 
  • Like
واکنش ها: ayja

ricardo

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
سانچی !

سانچی !

این خبر شاید برای کسانی که از نفتکش و سیستمهای ایمنی آن اطلاعی ندارند باور کردنی باشد
اما کسانی که سیستمهای ایمنی نفتکشها را دیده اند،نمی توانند به سادگی از کنار این موضوع بگذرند

نقطه ای از نفتکش که کشتی چینی با آن برخورد کرده است حداقل ۵۰ تا ۸۰ متر از موتور خانه و خوابگاه نفتکش فاصله دارد

محموله نفتکش،میعانات گازی پارس جنوبی است که حاوی گاز سمی هیدروژن سولفوره می باشد
ممکن است گفته شود انتشار گاز باعث خفگی آنی همه خدمه نفتکش شده است

اگر بپذیریم که همه سیستمهای ایمنی نفتکش از کار افتاده باشند، می توان پذیرفت که همه خدمه دچار گازگرفتگی شده اند
اما همه نفتکشها به نوعی طراحی و ساخته میشوند که اجازه ورود گاز به موتورخانه و خوابگاه داده نمی شود
و به محض اینکه سنسورهای تشخیص گاز وجود گاز را در هوای ورودی تشخیص دهند کلیه دریچه ها و منافذ ورود هوا بسته می شوند

دستگاههای تنفسی هم به وفور در کشتی وجود دارد
کشتی دارای دو قایق نجات است که در دو طرف کشتی و در نزدیکترین فاصله به خوابگاه نصب شده اند که بدون نیاز به برق امکان به آب اندازی آنها وجود دارد.

این قایقها کاملا نفوذ ناپذیرند و می توانند از وسط آتش هم عبور کنند
علاوه بر این قایقها،تعداد زیادی قایق باد شونده هم در جای جای کشتی نصب است که می توان آنها را به آب انداخت و خود را نجات داد

ده ها جلیقه نجات هم در جای جای کشتی وجود دارند که می توان پوشید و خود را به آب انداخت
لذا مفقود شدن همه خدمه را نمی توان به سادگی باور کرد !

سوالاتی که پیش می آید:
آیا خدمه قبل از تصادم زنده بوده اند؟
آیا اصلا کسی هنگام تصادم در نفتکش بوده است؟

سیستمهای ناوبری کشتی ها و رادارهای آنها وجود هر شی فلزی ثابت یا متحرک را از فاصله حداقل ۸۰ کیلومتری تشخیص میدهند
چگونه است که هیچ یک از این دو کشتی غول پیکر وجود دیگری را متوجه نشده است؟

سرعت کشتی ها به ندرت به ۳۰ کیومتر در ساعت میرسد، آیا واقعا فرصتی برای تغییر مسیر نبوده است؟
مخازن کشتی به صورت جدا از هم هستند. چگونه است که کل محموله در حال سوختن است در حالی که فقط مخازن وسط کشتی دچار حادثه شده اند؟

حالا هم باید منتظر بمانیم که شرکت فرضی و صوری پانامایی اطلاعات جعبه سیاه کشتی را به ما بدهد چون این کشتی با پرچم پاناما تردد میکرد و طبق قوانین دریایی باید جعبه سیاه به کشور صاحب پرچم ارسال شود
 
آخرین ویرایش:

ali199_1991

کاربر بیش فعال
الان شناورهای کشتیرانی جمهوری اسلامی با پرچم ایران تردد می کنن ولی کشتی های شرکت ملی نفت کش ظاهرا بخاطر اینکه هنوز تحریم هاشون برداشته نشده با پرچم سایر کشورها تردد میکنن.

در مورد این اتفاق هم بله،خیلی عجیبه چرا که بالفرض تصادف ،چرا توسط قایق های نجات ک در قسمت عقب و دور از محل برخورد و تصادف قرار گرفتن، پرسنل کشتی رو ترک نکردن؟؟
 

Similar threads

بالا