عمده مشکلات کمپرسورهای اسکرو

Ahmad Engineer

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
دیده شدن روغن درهوای فشرده خروجی

علت :

اشباع شدن و خراب شدن فیلتر سپراتور

مسدود شدن لوله ی برگشت روغن ( نصب روی درب سپراتور )

خراب شدن Chek value( شیر یکطرفه برنجی نصب شده روی واحد هواساز یا روی کله فیلتر یا آنلودر

اضافه شدن روغن در داخل رسیور باعث غوطه ور شدن سپراتور در روغن و خروج روغن به سمت مصرف
 
آخرین ویرایش:

Ahmad Engineer

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
رخ دادن خطای های پرشر

علت:


فشار پرشر سوئیچ درمقدار تعیین شده ی خود قطع نمیکند و پیغام فشار بالا رخ میدهد.

گرفتگی روزنه های فیلتر سپراتور باعث بالا آمدن فشار کمپرسور و پیغام فشار بالا رخ میدهد.

بسته بودن شیر گازی بین کمپرسور و مخزن.
 
آخرین ویرایش:

Ahmad Engineer

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
لود نشدن آنلودر

علت :


دمای روغن زیر 20 درجه است .

سوکت شیر برقی و یا بوبین آن خراب است .

رله شیر برقی و یا مشکل برقی دارد.

آنلودر مشکل فیزیکی دارد.
 
آخرین ویرایش:

Ahmad Engineer

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
پاشش روغن در حالت زیر بار از فیلتر هوا ( آنلودر)

علت :


مقدار روغن داخل سپراتور بیش از حد است.

عملکرد ناصحیح آنلودر



صدای ناهنجار(جیغ) کمپرسور در حالت زیر بار

علت:


شل شدن تسمه های کمپرسور
 
آخرین ویرایش:

Ahmad Engineer

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
گرم شدن و خوردگی تسمه ها

علت :


پولی موتور و ایرند (هواساز) از یکراستا بودن خارج شده اند که پولی ها باید مجددا تنظیم شوند.

استفاده از تسمه کمپرسور متفرقه و بی کیفیت

شل بودن تسمه کمپرسور (حالت شلاق زدن)
 
آخرین ویرایش:

Ahmad Engineer

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
افزایش دمای روغن کمپرسور

علت :


استفاده از روغن کمپرسور غیر مجاز یا تقلبی

عدم تهویه هوای خشک در محل نصب

کار کرد برعکس و یا از کار افتادگی فن

کاهش حجم روغن یا بلا استفاده شدن روغن

عدم تهویه هوای گرم عبوری ازرادیاتور

اشباع شدن فیلتر هوا

خاک گرفتگی و مسدود شدن روزنه های رادیاتور
 
آخرین ویرایش:

Ahmad Engineer

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
Error دمای روغن بالا ( بصورت لحظه ای )

علت :


فیلتر روغن خراب است ، مسیر گردش روغن بسته می شود.



کمپرسور دائم زیر بار است.

علت :


ایجاد پرتی باد در سیستم هوا رسانی

شل بودن تسمه

تنظیم نبودن سنسور فشار



عدم تطابق فشار مخزن و فشار نمایشگر کمپرسور

علت :


کالیبره کردن سنسور فشار با فشار مخزن
 

Ahmad Engineer

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
استارت نشدن کمپرسور

علت :


تنظیمات اپراتوری کنترل را چک کنید.

فشار حد پائین کنترل را چک کنید.

دو فاز شدن برق اصلی.

دما خیلی پائین یا خیلی بالا است.

نبود سیم نول در تابلو کمپرسور.
 
Similar threads
Thread starter عنوان تالار پاسخ ها تاریخ
ahad-sanobary کمپرسورهای فشار قوی مهندسی تاسیسات 1

Similar threads

بالا