علت کم رنگ شدن رنگ مو چیست؟

Miss doctor

عضو جدید
کاربر ممتاز
خیلی از خانم ها از اینکه رنگ موهای آنها بسیار زود از بین می رود گله دارند.دلایل زیر می توانند علت کمرنگ شدن زود هنگام رنگ موی شما باشند: کلر موجود در آب استخر، آب دریا، نور خورشید و هوای شرجی در برخی مناطق می توانند با تاثیر بر روی رنگ موی شما، سریعتر از آنچه تصور می کنید زیبایی رنگ مو را از بین ببرند.برای حفظ رنگ مو په باید کرد؟توصیه می کنیم ۱ تا ۲ روز بعد از رنگ کردن موها،آنها را نشویید.در ضمن، شستشوی زیاد موها در طول هفته و با شامپوهای قوی هم می توانند رنگ موهای شما را در مدت کوتاهی کمرنگ کنند.موها را با شامپویی ملایم و ترجیحا مخصوص موهای رنگ شده بشویید و بعد از شستشو، زیاد آنها را با سشوار خشک نکنید و اجازه دهید تا کم کم در مجاورت هوای آزاد خشک شوند و یا از دمای پایین سشوار برای خشک کردن موها استفاده نمایید.قبل از ورود به استخر، موها را با نرم کننده ای مناسب بشویید.نرم کننده ها از موهای شما به خوبی مراقبت خواهند کرد.نور خورشید با تاثیر بر رنگ مو، آنهارا کمرنگ خواهد کرد.هرگاه در معرض نور خورشید قرار گرفتید، حتما موها را با روسری یا کلاه بپوشانید.منبع- مه شو
 

LEGEND.MM

کاربر فعال تالار موبایل
کاربر ممتاز
سلام ممنون بابت تاپیک خوبتون . اما شاید بد نباشه که یه توضیح راجع به رنگ مو بدم .
رنگ مو وقتی با اکسیدان ترکیب میشه آمونیاک تولید میکنه که آمونیاک با تغییر PH باعث متورم شدن تارهای مو میشه . وقتی که تارهای مو متورم میشن کوتیکول ها یا همون پوستک های مو باز شده و باعث میشه رنگ مو توی بخش کورتکس مو رسوب کنه و بشینه . بعد از اینکه موهاتون رو رنگ کردین این کوتیکول ها همچنان باز هستن و بسته نمیشن و همین عامل باعث میشه که کورتکس ( همون بخشی که رنگ مو تو رسوب کرده ) موهای شما در معرض مسقیم آب و شوینده ، آلودگی های محیطی و ابزارهای حرارتی و ... باشه و درنهایت همین عوامل باعث میشه که رنگ مو بعد از مدتی روشن بشه .
حالا جدای از اینکه رنگ مو روشن میشه با باز شدن کوتیکول و بسته نشدنش اون عوامل که گفتم باعث میشن که فیبر مو از بین بره و مقاومت اون پایین میاد و در نتیجه کراتین مو از بین بره . بعد از رنگ کردن حتما دنبال محصولاتی باشین که باعث بسته شدن کورتکس مو و همچنین برگردوندن آب از دست رفته در اثر رنگ کردن مو بشه .

و در نهایت عزیزاااان من رنگ نکنید ... مگه مجبورید ؟!؟!؟! به خدا رنگ موهای خودتون قشنگ تره :D:D
 

kimia63

کاربر فعال تالار مهندسی مکانیک ,
حالا دوست عزیز برا منی که اینقد زود سفید کردم چاره ای جز رنگ نمی مونه!!!!
 

LEGEND.MM

کاربر فعال تالار موبایل
کاربر ممتاز
حالا دوست عزیز برا منی که اینقد زود سفید کردم چاره ای جز رنگ نمی مونه!!!!
موی سفید هم قشنگی خودشو داره :)
اما خب شما بعد از رنگ کردن میتونین از شامپوها و ماسک موهایی استفاده کنید که علاوه بر اینکه آب کورتکس مو رو برمیگردونه ، کوتیکول هارو هم میبنده و باعث میشه رنگ مو تثبیت بشه ;)
 

Similar threads

بالا