علائم فقر آهن در کودکان

love.1982

کاربر بیش فعال
کاربر ممتاز
علاقه زیاد به خاک‌بازی، خوردن مهر نماز، قند، برفک یخچال، مواد نشاسته‌ای و گچ از عوارض شایع کم‌خونی و فقر آهن در کودکان می باشد.
یک متخصص کودکان ضمن مروری بر کم خونی در بیماری‌های مزمن در عین حال علاقه زیاد به خاک‌بازی، خوردن مهر نماز، برفک یخچال و موارد این چنینی را از عوارض شایع کم‌خونی و فقر آهن در کودکان دانست.

دکتر بهشته النگ با اشاره به اینکه کم خونی در بیماری‌های مزمن اغلب در افرادی دیده می‌شود که به التهاب مبتلا هستند، گفت: سطح سلول‌های قرمز خون که اکسیژن را به تمام قسمت‌های بدن می‌رسانند، در افراد مبتلا به کم خونی پایین است و این روند در مبتلایان به روماتوئید آرتریت شیوع بیشتری دارد که به طور معمول قابل درمان است.



وی در ادامه افزود: در مبتلایان به روماتیسم، کم خونی اغلب ناشی از کمبود آهن است و مصرف مکمل‌های آهن در این افراد الزامی است. همچنین داروهای مخصوص درمان روماتیسم از جمله داروهای ضد التهاب یا استروئیدها می‌توانند باعث از دست رفتن خون و در نتیجه ناراحتی معده شوند و افزایش کم خونی را در افراد به دنبال دارند.

النگ با بیان اینکه کم خونی در مردان می‌تواند علامت بیماری‌های بدخیمی در دستگاه گوارش باشد، خاطر نشان کرد: خستگی، ضعف، سردرد، تنگی نفس، رنگ پریدگی، ناخن‌های شکننده، دست‌ها و پاهای سرد، درد قفسه سینه یا ضربان قلب نامنظم از نشانه‌های بارز کم خونی است.

وی گفت: افرادی که به صورت مزمن و طولانی مدت دچار کم خونی می‌شوند، با دارو و رژیم غذایی مداوا می‌شوند؛ به خصوص در افرادی که کم خونی با بیماری‌های زمینه‌ای تشدید می‌شود، باید رژیم غذایی خود را برای درمان کم خونی متناسب با بیماری زمینه‌ای انتخاب کنند.

این متخصص کودکان تصریح کرد: علاقه زیاد به خاک‌بازی، خوردن مهر نماز، قند، برفک یخچال، مواد نشاسته‌ای و گچ از عوارض شایع کم‌خونی و فقر آهن در کودکان است که باید هرچه سریع‌تر به آنان کمک شود؛ چرا که ممکن است کم‌خونی آنها به دلیل وجود انگل‌های روده‌ای باشد.



منبع: ایسنا
 
Similar threads
Thread starter عنوان تالار پاسخ ها تاریخ
love.1982 علائم خماری در کودکان تبلت باز! بیماری های کودکان و نوزادان 0

Similar threads

بالا