علائم سوختن موتور یا کمپرسور کولر گازی

golia70

عضو جدید
1627335030851.png
قلب هر سیستم کولر گازی،
کمپرسور
یا همان موتور می باشد. ممکن است بعد از استفاده ی طولانی مدت از کولر گازی، به دلایلی این قطعه معیوب شود و آسیب ببیند. این موضوع یک مسئله ی خیلی جدی و تخصصی است که باید حتما توسط یک تعیمرکار حرفه ای
تعمیر اسپلیت ویرپول بررسی شود. امروز در این مقاله قصد داریم درباره ی
علائم سوختن کمپرسور (موتور) کولر گازی
توضیح دهیم تا اطلاعات مورد نیاز را بدست آورید. این گونه هر وقت برای دستگاهتان مشکلی به وجود آمد، سریع متوجه خواهید شد و از بروز مشکلات جدی تر و بزرگ تر جلوگیری خواهید کرد. در نهایت تا انتهای مقاله همراه ما باشید.
چگونه متوجه شویم که کمپرسور کولر گازی سوخته و از کار افتاده است؟

  • کمپرسور کار نمی کند.


گاهی اوقات کولر گازی توان رسیدن به دمای تنظیم شده را ندارد و هوای محیط اطراف همچنان گرم است. اگر یونیت داخلی کولر خود را بررسی نمایید، متوجه خواهید شد که فن به درستی کار می کند اما زمانی که به سراغ یونیت بیرونی می روید صدای فن را می شنوید اما پی می برید که کمپرسور از کار افتاده است. اگر مطمئن شدید که موتور اصلا کار نمی کند ابتدا کولر گازی را خاموش کرده و سپس با یک فرد متخصص یا یک تعمیرکار ماهر تماس بگیرید تا دستگاهتان را مورد بررسی قرار دهد.


  • کولر گازی باد گرم تولید می کند.


اگر کمپرسور معیوب شده باشد مبرد از طریق سیستم پمپ نخواهد شد و قدرت خنک کنندگی به شدت کاهش خواهد یافت، از همین رو کولر گازی دائما باد گرم تولید خواهد کرد. در برخی از مواقع افت قدرت خنک کنندگی به خاطر نشت مبرد و یا نشت گاز فریون می باشد که این مشکل باعث وارد شدن بیش از حد فشار به کمپرسور می شود و در نتیجه باز هم این قطعه آسیب خواهد دید. در هر صورت اگر متوجه شدید دستگاهتان باد گرم ایجاد می کند، سریع از یک تعمیرکار حرفه ای بخواهید تا به بررسی این مشکل بپردازد.


  • فیوز دستگاه پی در پی می پرد.


ممکن است کلید مینیاتوری و فیوز کولر گازی شما به خاطر جلوگیری از خطر احتمالی آتش سوزی و یا آسیب دیدن خود دستگاه، پی در پی بپرد. اگر یونیت بیرونی دائما برق از دست می دهد و مدار را قطع می کند، احتمال معیوب شدن کمپرسور بسیار زیاد است. در صورتی می توان از این موضوع مطمئن شد که موتور بیش از حد داغ شده باشد و برای ادامه ی روند کار خود انرژی بسیار زیادی را مصرف کند. در این جور مواقع از روشن کردن سیستم خوددکاری کنید و اگر متوجه شدید که فیوز داغ شده است، حتما با یک تکنسین ماهر یا یک تعمیرکار حرفه ای تماس بگیرید.


  • یونیت بیرونی در حین فعالیت خود تکان می خورد.





شاید تا به الان برایتان پیش آمده که موقع روشن کردن کولر گازی متوجه تکان خوردن یونیت بیرونی می شوید. این اتفاق زمانی برای شما رخ می دهد که کمپرسور در روشن شدن دچار مشکل شود و به سختی استارت بخورد. این گونه علائم را هیچ وقت نادیده نگیرید و در صورتی که با آنها مواجه شدید، در اسرع وقت از یک فردی که دانش فنی لازم را دارد کمک بگیرید.


  • یونیت بیرونی سر و صدای بسیار زیادی تولید می کند.


اگر پس از روشن کردن کولر گازی متوجه شدید که یونیت بیرونی سر و صدا های آزار دهنده ای را تولید می کند، احتمال سوختن کمپرسور وجود دارد. قبل از اینکه به سیستم فشار زیادی وارد شود و مشکلات بزرگ تر و جدی تری برایتان رخ بدهد، دستگاه را خاموش کنید. برطرف کردن این مشکل چندان هزینه بر نیست در نتیجه نگران نباشید و با حفظ خونسردی با یک تعمیرکار تماس بگیرید.


  • نشت در اطراف یونیت بیرونی


یکی از نشانه های نشت مبرد وجود رطوبت و یا چاله های پر از آب در نزدیکی سیستم یونیت بیرونی کولر گازی می باشد. بروز این مشکل برای سلامتی تان بسیار خطرناک است و معمولا شما دچار علائمی مانند تحریک چشم، حالت تهوع، سرف و سردرد خواهید شد. همچنین گاهی اوقات نشتی در کنار یونیت به خاطر این است که لوله دیگر توان خالی کردن آب را ندارد. این مشکل نگران کننده و مضر نیست اما اگر در اسرع وقت آن را برطرف نکنید، دچار مشکلات بزرگ تری مانند زنگ زدگی، کپک زدن و یا سوختن کمپرسور خواهید شد.


  • افت جریان هوا
  • اگر موتور کولر گازی معیوب شود جریان هوا کاهش خواهد یافت. همیشه چند دقیقه بعد از این که دستگاه را روشن کردید دستان خود را نزدیک دریچه قرار دهید. اگر جریان هوا ضعیف و گرم بود، کمپرسور یا موتور اسپلیت کولر گازی قطعا خراب شده است. برطرف کردن این مسئله نیاز به دانش فنی دارد به همین دلیل با یک فرد متخصص یا یک تعمیرکار حرفه ای تماس بگیرید.

  • افزایش ناگهانی مبلغ قبض برق
  • زمانی که کمپرسور معیوب شده باشد برای انجام وظیفه اش باید بیشتر از حد استاندارد کار کند از همین رو انرژی برق بیشتری مصرف می شود. به طور کلی یکی از گران ترین و پر مصرف ترین لوازم خانگی برقی، کولر گازی می باشد. اما اگر متوجه شدید که مبلغ قبض برق فعلی تان به طور ناگهانی از دیگر ماه های گذشته بیشتر شده است، مطمئن باشید که موتور دستگاه معیوب می باشد.
    امروز در این مقاله برایتان درباره ی علائم سوختن کمپرسور (موتور) کولر گازی توضیح دادیم تا اطلاعات مورد نیاز را بدست آورید. این گونه اگر مشکلی برای دستگاهتان رخ داد خیلی سریع آن را تشخیص خواهید داد و در کمترین زمان ممکن اقدام به عیب یابی خواهید کرد. البته ناگفته نماند که اگر دانش فنی مورد نیاز را ندارید هیچ وقت خودسرانه اقدام به تعمیر کولر گازی و یا تعویض قطعات داخل آن نکنید، زیرا ممکن است هم به خودتان و هم به دستگاه آسیب های جدی وارد نمایید. در نتیجه بهتر است همواره با یک فرد متخصص یا یک تعمیرکار حرفه ای تماس بگیرید.
    منبع : اولین نمایندگی مجاز تعمیرات لوازم خانگی ویرپول در ایران
 
Similar threads

Similar threads

بالا