عضویت اولین شرکت ایرانی در انجمن WIMAX

JUNIPER

عضو جدید
شرکت سيمرغ سامانه تهران، به عنوان نخستين شرکت ايراني به عضويت انجمن جهاني وايمکس (WiMAX Forum) درآمد.

به گزارش ايستنا، اين شرکت پس از 6 ماه رايزني و انجام کليه مراحل ارزيابي‌هاي فني، به بزرگترين و معتبرترين انجمن علمي، اجرايي و نظارتي فناوري وايمکس در جهان پيوست.

به گفته مديران اين شرکت، هيات مديره انجمن وايمکس که متشکل از نمايندگان شرکتهاي Intel، Alvarion، Alcatel-Lucent، Aperto ،BT، Motorola، Nokia، Airspan، Sprint، Samsung و AT&T است، در ابتدا عضويت ايران در اين انجمن را به دليل تحريم‌هاي سازمان ملل و آمريکا، غيرعملي مي‌دانستند اما پس از رايزني‌ها و استدال‌هاي شرکت سيمرغ سامانه پس از گذشت بيش از 6 ماه سرانجام متقاعد به پذيرفتن عضويت اولين شرکت ايراني با تاييد هيات مديره خود در اين انجمن علمي و نظارتي شدند.

گفتني است، انجمن جهاني وايمکس که يک سازمان غيرتجاري بوده و دفاتر مرکزي آن در ايالت‌هاي اورلاندو و کالفرنياي آمريکا قرار دارد، در اوايل سال 2001 با هدف يکپارچه‌سازي، تاييد کيفيت و سازگاري متقابل و معرفي تجهيزات توليدي بي‌سيم باندپهن مبتني بر فناوري IEEE 802.16، تاسيس شده و هم اکنون داراي بيش از 522 عضو شامل انواع اپراتورهاي مخابراتي و سرويس‌دهندگان، توليدکنندگان تجهيزات و شرکت‌هاي فعال در اين حوزه از سراسر جهان مي‌باشد. يکي از وظايف اصلي اين انجمن که متشکل از گروه‌هاي کاري مختلف مي‌باشد، همکاري در تدوين استانداردها و تاييد استاندارد بودن کليه تجهيزات توليد شده در حوزه فناوري WiMAX و تسريع معرفي آنها به بازار مي‌باشد. تجهيزاتي که توسط انجمن وايمکس تاييد مي‌شوند به صورت کامل با ساير تجهيزات توليد شده سازگار بوده و از کليه سرويس‌هاي مورد انتظار پشتيباني مي‌کنند.
از سوي ديگر WiMAX Forum از نزديک با اپراتورها، ارائه‌دهندگان سرويس و رگولاتورها به منظور صحت کارکردهاي تجهيزات تاييد شده در ارتباط مي‌باشد.

با عضويت اولين شرکت ايراني در انجمن وايمکس و فراهم شدن امکان دسترسي به پايگاه‌هاي اطلاعاتي غني و معتبر اين انجمن، از اين پس کارشناسان فني کشورمان نيز در جريان آخرين دستاوردها، استانداردها و تغييرات فناوري نوپاي WiMAX و تجهيزات توليد شده در اين حوزه قرار خواهند گرفت که با توجه به برگزاري مزايده سراسري انتخاب اپراتورهاي وايمکس در کشور مي‌تواند کمک شاياني به برگزاري و راه‌اندازي هرچه بهتر اين پروژه ملي نمايد.
source:baztab
 
Similar threads

Similar threads

بالا