عشق سازه های آبی (مطالب گوناگون)

Phyto

مدیر تالار مهندسی كشاورزی
مدیر تالار
دوتا عکسی که تو پست اول گذاشتی مال کجاس؟
 

yekariayi

متخصص هیدرولیک
کاربر ممتاز

yekariayi

متخصص هیدرولیک
کاربر ممتاز
220620111130.jpg220620111129.jpg
محوطه خوابگاه میرزا کوچک خان دانشگاه گیلان
تا چند روز دیگه تموم میشه
با خاطرات خوبش
تا ببینیم ارشد چی بشه!!
:redface:
 

yekariayi

متخصص هیدرولیک
کاربر ممتاز
پرفسور سمیعی افتخار ایران و احداث بهترین بیمارستان آلمان در خوش آب و هواترین منطقه تهران
[FONT=arial, helvetica, sans-serif]افتخار واقعی ایران ای کاش یکم این چیزارو هم بیشتر می دیدیم بزرگش می کردیم
[FONT=arial, helvetica, sans-serif]تصویری که در زیر مشاهده مینمایید بیمارستان محل کار جناب آقای دکتر سمیعی جراح نابغه و بر جسته ایرانی در شهر هانوفر آلمان می باشد.این ساختمان همانند مغز انسان از دو نیمکره و پایه های رابط بین دو نیمکره تشکیل شده است
[FONT=arial, helvetica, sans-serif]

.
[FONT=arial, helvetica, sans-serif]

[FONT=arial, helvetica, sans-serif]

[FONT=arial, helvetica, sans-serif]

[/h]​
[FONT=arial, helvetica, sans-serif]عملیات تولید قطعات اسکلت فلزی بیمارستان پروفسور مجيد سمیعی به عنوان اولین بیمارستان تخصصی علوم اعصاب ایران(INI) توسط شرکت "پای بندسازه" آغاز شد.

[FONT=arial, helvetica, sans-serif]
عملیات تولید قطعات اسکلت فلزی بیمارستان پروفسور مجيد سمیعی به عنوان اولین بیمارستان تخصصی علوم اعصاب ایران(INI) توسط شرکت "پای بندسازه" آغاز شد.
به گزارش ConsBank، با پیشرفت مراحل تهیه نقشه های کارگاهی و تائید اولویت های موردنظر توسط طراح سازه این پروژه که با طراحی منحصربفردی در زميني به مساحت 30هزار مترمربع و با سه طبقه پیرامونی و 10 طبقه در هسته مرکزی ساخته می شود، از اوایل فروردین 1390 آغاز شد.
دو وجه آموزشي و درماني در اين مركز که از فواصل دور نمای مغز انسان را دارد مدنظر است. نقشه‌هاي اين مركز آموزشي - درماني نیز با الگوبرداري از انستيتو بين‌المللي اعصاب در كشور آلمان تهيه شده است و جمعي از مهندسان آرشيتكت داخلي با همكاري مسوولان شهر هانوفر آلمان نقشه‌هاي اين مركز را تهیه کرده اند.
[FONT=arial, helvetica, sans-serif]بر اساس این گزارش، این پروژه در منطقه 22 شهرداری تهران بعداز دهکده المپیک در بهترین منطقه آب وهوایی تهران یعنی در شهرک شهید باقری قرار داشته و با تناژی بیش از 5000 تن از اهم تولیدات شرکت "پای بند سازه" در سال 1390 خواهد بود.
[/FONT]​
[FONT=arial, helvetica, sans-serif]


[/FONT]
[FONT=arial, helvetica, sans-serif]

[/FONT]​
[/FONT]
[FONT=arial, helvetica, sans-serif]نمایی از ساخت بیمارستان در بهمن 1390 در ابتدای شهرک شهید باقری بعداز دهکده المپیک منطقه 22،منطقه ای کوهستانی و خوش آب و هوای تهران خدمتی برای هموطنان ایرانی[/FONT]
[FONT=arial, helvetica, sans-serif]
[/FONT]
[FONT=arial, helvetica, sans-serif]
[/FONT]
[FONT=arial, helvetica, sans-serif]پرفسور مجید سمیعی
[/FONT]​
[FONT=arial, helvetica, sans-serif]پرفسور مجید سمیعی چهره ماندگارسال 1385 که روز 22آبان ماه معرفی شد از استادان برجسته جهانی است که شرح حال ایشان در پی می آید :
پروفسور مجید سمیعی در مرداد ماه سال 1316در شهرستان رشت در خانواده ای فرهنگی چشم به جهان گشود وی پس از اتمام دوران متوسطه در کشور در سال 1335برای ادامه تحصیل به خارج از کشور سفر کرد ودر آلمان غربی ساکن شد وتوانست در رشته بیولوژی وپزشکی در دانشگاه به تحصیل مشغول شود وادامه تحصیل وتخصصش را در رشته جراحی مغز و اعصاب تحت نظر پروفسور کورت شورمن تکمیل واعتلاء بخشد وسرانجام در سال 1349دراین رشته حائزشد

وفسور سمیعی یک ماه از سال را با حضور در کشور ایران و بیمارستان میلاد به پذیرش بیماران مغز و اعصاب می پردازد و برای جراحی به پزشکان دیگر معرفی می‌ کند
.
[FONT=arial, helvetica, sans-serif]رئیس بیمارستان میلاد گفت: به زودی پروفسور سمیعی، یکی از بزرگترین جراحان دنیا در بیمارستان میلاد برای بیمه‌شدگان تامین اجتماعی عمل جراحی رایگان انجام می دهد. [/FONT]
[FONT=arial, helvetica, sans-serif]بیمارستان میلاد درصدد تهیه امکانات و وسایل مورد نیاز اعمال جراحی پیچیده‌ای که توسط پروفسور سمیعی صورت می‌گیرد است که به زودی با تهیه این تجهیزات خود پروفسور سمیعی نیز در کشور، می تواند جراحی های سنگین مغز و اعصاب را انجام دهد.(هزینه این نوع جراحی ها در خارج از کشور به ۴۰ هزار یورو می رسد).[/FONT]
[FONT=arial, helvetica, sans-serif] .[/FONT][/FONT]​
[FONT=arial, helvetica, sans-serif]
[/FONT]
[FONT=arial, helvetica, sans-serif]لطفا برای قدردانی از این پروفسور این زنجیره را قطع نکن گوشه ای از زحماتش را به هموطنان نشان بده کاری که باید صدا و سیما انجام بدهد و نمی دهد[/FONT]
[/FONT]
[/FONT]
[/FONT]
[/FONT]
[/FONT]
[/FONT]
[/FONT]
[/FONT]
[/FONT]
 

yekariayi

متخصص هیدرولیک
کاربر ممتاز
قدر دانی از 1 استاد

قدر دانی از 1 استاد

بر خودم لازم میدونم اینجا از استاد خیلی خوبم جناب آقای دکتر اسماعیلی استادیار گروه مهندسی آب دانشکاه گیلان خیلی خیلی خیلی تشکر کنم
بخاطر تدریس فوق العادشون
بخاطر تلاش فوق العادشون
بخاطر زحمات بی وقفشون
بخاطر اینهمه بازدیدی که مارو بردن
بخاطر اینکه مث نه تنها 1استاد بلکه 1دوست خوب بودن
ووووو.......
استاد خسته نباشی
:w27:
:w30:

:gol::gol::gol::gol::gol::gol::gol:My flower.jpg

 

yassi66

عضو جدید
کاربر ممتاز
2تا عکس توپ
یکی داخل بدنه سد سپیدرود!!!!!!!!! که کار خودمه :w11:
یکی خروجی سرریز نیلوفری سد سپیدرود اونم کار خودمه
بازدید از سد سپید رود

:surprised:

کار خودتونه!!!

عکاسی یا سرریز نیلوفری؟؟؟؟ :surprised:
 

yekariayi

متخصص هیدرولیک
کاربر ممتاز
PUMP

PUMP

PUMP STATION
:w18:


آب از محوری ترین عوامل توسعه جوامع انسانی است و از دیرباز نقش عمده ای در زندگی بشر ایفا نموده و با زندگی او آمیخته است.تمدن های اولیه به اتفاق در کنار منابعه طبیعی آب شکل گرفته و گسترش پیدا کرده اند.در طی گذشت سالها با افزایش رشد و پراکندگی جمعیت و گسترش نیازهای کشاورزی،صنعتی و شرب دیگر ممکن نبود که بشر خود را به شرایط محیطی محدود کندو یا با صرف زمان بسیار و با هزینه ی زیاد اقدام به ساخت ابنیه های نگهداری آب کند که عموماً ظرفیت محدودی نیز دارند.لذا بشر به انتقال آب روی آورد.
نحوه ی انتقال آب بسته به موقعیت جغرافیایی و محیطی متفاوت بوده است.در مناطق پر آب از نهرهای روباز به منظور انتقال آب استفاده شده است.درمناطق کم آب روش های دیگری برگزیده شده است که از آن جمله می توان به حفر قنات و انتقال آب زیرزمینی در مسافت های طولانی اشاره کرد که این روش از شاهکارهای مهندسی آب می باشد که توسط ایرانیان ابداع شده است.استفاده از خطوط لوله ای انتقال آب،یکی دیگر از روشهای انتقال آب می باشد که با پیشرفت بشر در قرون اخیر میسر شد.این روش ضمن کاهش اتلاف آب،انتقال حجم دلخواه آب با شدت مورد نظر را میسر می سازد.
ایستگاه های پمپاژ آبیاری و زهکشی به منظور آبگیری از منبع تامین آب ، انتقال آب کانال به تراز بالاتر یا تخلیه جریان زهکش ها ساخته می شود . طراحی ایستگاه های پمپاژ باید به صورتی باشد که بهره برداری از آن به راحتی و با حداقل هزینه های بهره برداری و نگهداری امکان پذیر گردد . انواع ایستگاه های پمپاژ که در پروژه های آبیاری و زهکشی مورد استفاده قرار می گیرند عبارتند از پمپاز از رودخانه ، پمپاژ از مخزن های ذخیره آب ، پمپاژاز کانال آبیاری و پمپاژ از زهکش ها .
به طور کلی پمپ به دستگاهی گفته می شود که انرﮊی مکانیکی را از یک منبع خارجی اخذ و به سیال مایعی که از آن عبور می کند، انتقال می دهد. در نتیجه انرﮊی سیال پس از خروج از این دستگاه (پمپ) افزایش می یابد. در پمپ ها تغییرات انرﮊی سیال همواره به صورت تغییر فشار سیال مشاهده می گردد. از پمپها برای انتقال سیال به یک ارتفاع معین و یا جا به جایی آن در یک سیستم لوله کشی و یا هیدرولیک استفاده می نمایند. به عبارت کلی تر از پمپ برای انتقال سیال از یک نقطه به نقطه دیگر استفاده می کنند
هدف از ساخت پمپ:
جابجا کردن مقادیری آب به ارتفاع معلوم. پمپ هایی که در ابتدا ساخته می شدند فقط به منظور جابجا کردن مقادیر زیادی آب به ارتفاع ناچیز بودن که البته بازدهی مناسبی نداشتند. امروزه این پمپ ها پیشرفت چشم گیری داشته اند و انواع متعددی از آنها برای کارهای گوناگونی ساخته می شوند.
ایستگاه های پمپاژ:
برای ساخت یک ایستگاه پمپاژ باید سه نکته اساسی زیر در نظر گرفته شود:
1- هدف از ساخت ایستگاه پمپاژ
2- شناخت انواع پمپ ها و کاربرد آنها ( طراحی پمپ ایستگاه )
3- دستورالعمل نحوه بهره برداری از ایستگاه پمپاژ
تقسیم بندی پمپ ها:
تقسیم بندی پمپ ها براساس عوامل مختلفی صورت مگیرد. این تقسیم بندی می تواند بر اساس موارد ذیل انجام پذیرد:
الف: برمبنای مصرف ( شرب، صنعت، کشاورزی، زهکشی )
ب: ساختمان داخلی
پ: نحوه انتقال انرژی به سیال
ت: نوع سیال عبوری
متداول ترین نحوه تقسیم بندی پمپ ها بر مبنای نحوه انتقال انرژی به سیال است که بطور کلی در دو تقسیم بندی داریم.
Dynamic pumps -1 - پمپ های دینامیکی
پمپ هایی هستند که انتقال انرژی از آنها به صورت دائمی صورت می گیرد. دراین پمپ ها عمدتا افزایش انرژی سیال با تغییر انرژی جنبشی به انرژی فشاری صورت میگیرد .
Displacement pumps -2 - پمپ های جابجایی
پمپ هایی هستند که انتقال انرژی از آنها به سیال بطور متناوب صورت می گیرد .
* انواع پمپ های دینامیکی:
Turbo pumps -1: توربو پمپ ها
در بین انواع مختلف پمپ ها به علت شکل ساده ساختمانی، نسبت پایین حجم به قدرت مصرفی و تنوع فراوان و موارد مصرف نسبت به سایر پمپ ها از اهمیت بیشتری برخوردار است.
مهم ترین روش تقسیم بندی توربو پمپ ها بر اساس مسیر حرکت سیال در چرخ ( پروانه ) است.
توربو پمپ ها خود دو نوع تقسیم بندی دارند که در زیر به آن ها اشاره می شود:
الف: Radial flow pumps: پمپ جریان شعاعی( گریز از مرکز یا سانتریفوژ)
در این نوع پمپ ها آب موازی بر محور پمپ وارد و بصورت عمود بر محور پمپ خارج می شود. این پمپ ها معمولا برای ایجاد فشار های بالا در دبی های کم بکار می روند. ( دبی کم ، فشار زیاد ، نیروی گریز از مرکز)
ب: Axial flow pumps: پمپ جریان محوری
آب موازی بر محور پمپ وارد و موازی خارج می شود. دراین پمپ قسمت اعظم فشار مایع را نیروی پرتاب پره های پروانه تامین می کند. این پمپ برای تولید دبی های زیاد با ارتفاع کم کاربرد دارد. (دبی زیاد، ارتفاع کم، نیروی پرتاب پروانه )
2- Rotary pumps: پمپ گردشی
این پمپ دراری دو قسمت است، یکی جداره ثابت و دیگری قسمت دوار که شامل محور گردان با چرخ دنده می باشد. برخلاف پمپ های گریز از مرکز که مایع را با سرعت به قسمت خروجی پمپ هدایت می کند در پمپ های گردشی مقداری از مایع بین دنده های چرخ دنده پمپ به اصطلاح به تله می افتند و باعث می شوند سرعت مایع در خروجی کاهش یابد. این پمپ ها بیشتر برای روغن کاری کاربرد دارند.



20052011804.jpg
 
بالا