عایق کاری مدرسه

paramisco

عضو جدید
مدرسه بندرگاه جنوبی در کپنهاگ، دانمارک، یک مدرسه دولتی جدید می باشد که در طراحی آن بر روی بهینه سازی مصرف انرژی، آکوستیک و طراحی شگفت انگیز، تمرکز شده است. این مدرسه دارای امکانات تحصلی مدرن می باشد و فضای آن نزدیک به اسکله قرار داد.
در عایق کاری این مدرسه از عایق پشم سنگ استفاده شده است. این مدرسه نمونه ای بزرگ از عملکرد عایق پشم سنگ و ایجاد ساختمان هایی برای زندگی مدرن است.
یکی از بزرگترین جوایز بین الملی معماری جهان به مدرسه بندرگاه جنوبی داده شده است، جایزه ی اخبار معماری جهان ( WAN ) در سال 2016 میلادی. این مدرسه در نمایشگاه بین المللی معماری دوسالانه ونیز، در سال 2016، به عنوان بخشی از غرفه دانمارک قرار داده شد.
9500 متر مربع از این مدرسه در سال 2015، افتتاح شد که این بخش طبق کلاس مصرف کم انرژی دانمارک، 2015، ساخته شده است.



عایق کاری صوتی و ضد حریق

طراح این مدرسه به دنبال راه حلی فنی بوده که هم بتواند محیط داخل ساختمان مدرسه را از نظر اکوستیک (صوتی) کنترل کند و هم مصرف انرژی را در حداقل سطح ممکن نگه دارد.
مطالعات مختلف صورت گرفته نشان داده است که اکوستیک خوب محیط، تاثیر مثبتی بر فرایند یادگیری دانش آموزان و همچنین تندرستی آن ها دارد، بنابراین داشتن محیطی که عایق صوتی باشد یکی از موارد اصلی در این پروژه بوده است. به همین دلیل از عایق پشم سنگ که عایق صوت، حرارت و ضد حریق می باشد در عایق کاری این مدرسه استفاده شده است.


پشم سنگ، عایقی پایدار

مدرسه بندرگاه جنوبی توسط JJW Architects در کپنهاگ طراحی شده است. معمار این مدرسه در JJW Architects معتقد است که توسعه دهندگان باید بطور فزایند به چرخه عمر اجزاء ساختمان توجه داشته باشند چون ما به تدریج به سمت یک اقتصاد مدور پیش می رویم.
در این زمینه او محصولات پشم سنگ مانند پشم سنگ تخته ای را یکی از مواد با قابلیت بالا می داند. بعد از پایان عمر پشم سنگ، می توان آن را بازیافت کرد و به عنوان مواد خام برای یک محصول جدید پشم سنگ استفاده کرد.
در بررسی که طراح این مدرسه داشته است به این نتیجه رسیده که عایق پشم سنگ در مقایسه با مواد دیگری که دارای روکش فلزی هستند، از ماده اولیه ی (سنگ بازالت) ساخته شده است که منبع پایدار دارد و تاثیر زیست محیطی کمتری دارد، هم از نظر مصرف انرژی و هم از نظر میزان گاز CO2 تولیدی در فرایند تولید عایق پشم سنگ.

پشم سنگ طول عمر بالایی دارد و این در زمان ساخت سازه ی پایدار دارای اهمیت ویژه ای می باشد.
 

Similar threads

بالا