عایق کاری صوتی مرکز بزرگ هنرهای نمایشی نروژ با عایق پشم سنگ

paramisco

عضو جدید
رکز هنرهای نمایشی Kilden یکی از بزرگترین پروژه های فرهنگی نروژ در سال های اخیر بوده است. این مکان منحصر به فرد دارای یک سالن کنسرت با 1185 صندلی، یک سالن نمایش با 708 صندلی و یک سالن اپرا به همراه دو سال کوچکتر است. مرکز هنرهای نمایشی Kilden یک مکان جدید برای اجراهای کمپانی تئاتر Agder، ارکستر سمفونیک Kristiansand و اپرای SOR شده است.
بعلاوه این مرکز هنری، نقش فرهنگی مهمی در منطقه شمال نروژ دارد. این ساختمان دارای نمای چوبی موجدار می باشد که جلوه ی با شکوهی به آن داده است. این نمای موجدار یک زیبایی های بصری قابل توجه این بنا می باشد.




عایق کاری صوتی مرکز هنرهای نمایشی Kikden

یکی از نگرانی های مهم در ساخت این مکان، عایق کاری صوتی آن بوده است، به تبع انتخاب ماده ای که به عنوان عایق صوتی استفاده می شود نیز بسیار مهم بوده. استفاده از بتن در ساخت سالن نمایش کمی غیر نرمال می باشد. می توان از مقدار زیادی پنل چوبی استفاده کرد، اما این معمولا یک روش قدیمی در برابر روش های علمی اکوستیک جدید است. بتن خواص صوتی خوبی دارد و علاوه بر این جرم لازم را برای بازتاب صداهای بم دارد.
علاوه بر سالن های نمایش دیوار موجود در سالن انتظار که دارای تخته های بلوط راه راه می باشد نیز باید عایق کاری صوتی می شد. وجود شکاف 5 میلیمتری بین تخته ها این اجازه را می داد که از عایق پشم سنگ در پشت قاب ها برای عایق کاری صوتی و جذب صدا استفاده شود.
هر چهار سالن این مرکز هنرهای نمایشی دارای ویژگی های اکوستیک قابل تنظیم هستند، با قابلیت جذب صدای اضافه در موارد مورد نیاز.


طراحی به منظور ذخیره سازی هر چه بیشتر انرژِی

به حداقل رساندن اثرات محیط زیستی این ساختمان یکی از موارد مهمی است که در طراحی آن در نظر گرفته شده است. این ساختمان بطور مستقیم به سیستم گرمایش و سرمایش متصل است و هیچ مکان اضافی بزگتری بدین منظور نیاز ندارد.
پنجره ها بصورت زاویه دار ساخته شده اند تا حداکثر نور خورشید به درون بتابد و سطوح آلیاژی به رنگ سیاه در آمده اند تا انرژی خورشید را جذب و آزاد کنند. استفاده از مواد عایق حرارتی با عملکرد حرارتی بالا، یک المان اساسی در طراحی این ساختمان بوده است. از پشم سنگ در این بنا به دلیل عملکرد حرارتی بسیار خوب، ضد حریق بودن آن و طول عمر بالایش استفاده شده است.
 

Similar threads

بالا