عایق کاری سقف گنبدی شکل

paramisco

عضو جدید
سقف منحنی شکل سالن غذاخوری مدرسه Worle، بسیار زیبا و خیره کننده است. این سالن غذاخوری توسط GSSARCHITECTURE طراحی شده است و مساحت آن 650 مترمربع می باشد. برای عایق کاری این سقف گنبدی شکل از عایق پشم سنگ استفاده شده است تا چالش های که در سر راه عایق کاری این سقف منحنی شکل وجود دارد با موثرترین و اقتصادی ترین شیوه رفع گردد. در چهارگوشه ی این رستوران ستون هایی به عنوان تکیه گاه و برای پشتیبانی از قاب فولادی ساختار سقف قرار داده شده است. طراحی پویا و گنبدی شکل این سالن غذاخوری در درون ساختمان نیز منعکس شده است و نورپردازی و فضای فوق العاده ای را به وجود آوده است.

مایکل مگری، یکی از شرکای شرکت GSSARCHITECTURE: " ما یک سقف گنبدی شکل طراحی کردیم تا یک حجم داخلی بزرگی ایجاد کنیم."


چالش ها

کلید موفقیت این پروژه، ساختار گنبدی شکل سقف آن بوده است. چالشی که طراحان و سازندگان در درون این ساختمان با آن مواجه بوده اند، الزامات آکوستیکی سخت گیرانه آن بوده است. در بیرون ساختمان نیز باید راه حلی موثر، قابل اجرا و اقتصادی برای عایق کاری سطح منحنی شکل سقف گنبدی شکل آن انتخاب می شد. باید از موادی برای عایق کاری سقف استفاده می شد که غیر قابل احتراق باشد، زیرا آشپزخانه نیز در این ساختمان است.


پشم سنگ، عایق انتخابی

موثرترین و اقتصادی ترین عایق که برای رفع چالش های عایق کاری سقف گنبدی شکل انتخاب شد، عایق پشم سنگ بوده است. عایق پشم سنگ انتخابی، عایق تخته ای دولایه با دانسیته بالا بوده است. سطح رویی محکم پشم سنگ تمام الزامات مورد نیاز برای عایق کاری این پروژه را فراهم کرده است:
- این عایق به اندازه کافی انعطاف پذیر است تا سطح سقف را به خوبی و بطور کامل بپوشاند.
- بست ها و اتصالات کمی برای عایق کاری با عایق پشم سنگ لازم است بنابراین از نظر اقتصادی مقرون به صرفه است و نصب آن به سرعت انجام می شود.
- عایق حرارتی بسیار خوبی است و راندمان بالایی دارد.
- عایق صوتی با راندمان بالا نیز می باشد.
- برتری و مزیت عایق پشم سنگ نسبت به عایق های دیگر این است که به خوبی سطح انحنا شکل سقف گنبدی را می پوشاند و نیازی به انطباق سازی و تلاش های بیشتر برای فیت کردن عایق سقف نیست.

سقف بوسیله ی عایق رطوبتی مناسب، عایق کاری رطوبتی شده است و عایق پشم سنگ در زیر این لایه قرار گرفته است تا عایق کاری صوتی به طور کامل انجام شود.
 
بالا