عایق کاری ساختمان منحصر به فرد و زیبای در هانبورگ با پشم سنگ

paramisco

عضو جدید
ساختمان Elb Philharmonic Orchestra یک معماری منحصر به فرد است که برای حفاظت سقف و تیرهای فولادی آن در برابر حریق از عایق پشم سنگ استفاده شده است.
در شهر بندری هامبورگ ساختمان Elb Philharmonic Orchestra مطابق با نقشه های کشیده شده توسط دفتر معماری Herzog & de Meuron در حال ساخته شدن است. این ساختمان قطعه ای از یک معماری منحصر به فردی است که مناسب شهر هامبورگ می باشد. این ساختمان از تیرهای فولادی و شیشه ساخته شده است و ارتفاع آن 110 متر می باشد با نمای آجری قرمز. حدود 18.0000 تن فولاد و 63.000 متر مربع بتون در ساخت آن استفاده شده است.
این ساختمان با سقف منحنی شکل اش به طور قطع باعث شکل گیری Elb Philharmonic Orchestra به این زیبایی شده است. خطوط ورقه های ذوزنقه ای شکل بکار رفته در سقف باعث به وجود آمدن زیبایی فوق العاده ی این ساختمان شده است.
سازندگان این بنا با ضد حریق کردن آن سعی بر حفظ این ساختمان زیبا در برابر آتش سوزی داشته اند. تقریبا 6000 متر مربع سقف ساختمان، 5000 متر مربع سازه حمایتی آن و 1200 متر از اتصالات این ساختمان با پشم سنگ، عایق کاری شده است.


پشم سنگ

برای محافظت سقف در برابر آتش از دو لایه عایق ضد حریق پشم سنگ استفاده شده است. نوع عایق پشم سنگ مورد استفاده در این ساختمان، عایق پشم سنگ تخته ای بوده است. اولین لایه ی عایق صوتی حرارتی و ضد حریق، پشم سنگ تخته ای با ضخامت 35 میلی متر می باشد با مقاومت بالا در برابر فشار. لایه دوم نیز عایق پشم سنگ تخته ای مشابه ی با ضخامت 35 میلی متر است با این تفاوت که دارای روکش آلومینیومی می باشد. با فویل آلومینیومی محکم، تراکم نفوذ لازم در برابر پروفایل ذوزنقه ای به راحتی فراهم می شود.
مزیت استفاده از هر دو نوع عایق پشم سنگ تخته ای این بوده است که وزن آن ها کم است که این باعث می شود نصبشان بخصوص در بالای سر آسان شود. عایق های تخته ای به کمک پیج مخصوص محکم شده اند.


تخته های محافظ در برابر آتش، ساخته شده از پشم سنگ به خوبی شکل هندسی سقف را پر می کنند
 

Similar threads

بالا