عایق سقف شرکت انرژیهای تجدید پذیر در سنگاپور

paramisco

عضو جدید
شرکت انرژی های تجدید پذیر REC (Renewable Energy corporation) که در سال 1996 در نروژ تاسیس شد، به سرعت به یکی از بزرگترین شرکت های فعال در زمینه ی کسب و کار انرژی های خورشیدی در آمد. این شرکت در بزرگترین و گسترده ترین شرکت تولید کننده ی محصولات خورشیدی که در سنگاپور ساخته شده است، به ارزش 2.5 میلیارد دلار سرمایه گذاری کرده است. این بزرگترین سرمایه گذاری توسط شرکت REC بوده است. این شرکت ساخته شده در سنگاپور توانایی تولید محصولات تا ظرفیت 1.5 گیگا ولت را دارد.
به دلیل موقعیت موجود، حمایت دولت و وجود یک بندر مهم، سنگاپور برای ساخت این شرکت وسیع به مساحت 321000 متر مربع، انتخاب شده است. برای ساخت این پروژه ی بزرگ به مقدار زیادی مصالح و مواد خام نیاز بوده است، تقریبا 49500 متر مکعب بتون، 4000 تن فولاد، 29200 متر لوله و حدود 5000 کارگر.

به دلیل توجه آگاهانه به محیط زیست در ساخت این پروژه، مصالح و مواد بکار رفته در ساخت آن دارای ویژگی های محیط زیستی قابل توجهی هستند. یکی از این مصالح عایق های تخته ای صلب پشم سنگ بوده است که در عایق کاری حرارتی سقف این شرکت و همینطور در بام سبز آن بکار رفته است تا محیط داخل شرکت در تمام روز خنک نگه داشته شود.

دلیل استفاده از عایق حرارتی پشم سنگ این بوده است که این عایق از نظر ابعدادی پایدار است، حتی تغییرات زیادی دمایی موجب منقبض شدن و یا منبسط شدن آن نمی شود و این باعث می شود که عملکرد حرارتی آن در طول عمر ساختمان در ثابت باقی بماند. بنابراین این باعث می شود که نیاز به تهویه هوا کمتر شود و میزان کمتری جریان الکتریسیته مصرف شود. این کارخانه موفق به دریافت نشان طلایی از مرجع معتبر ساختمان و ساخت و ساز سنگاپور برای بهره وری بالای انرژی، بهره وری آب، کیفیت خوب محیط داخل آن و همچنین حفاظت از محیط زیست شده است.
 
بالا