[عایق رطوبتی ] ► نکات نظارتی و اجرایی ایزوگام > پرسش و پاسخ

شبنم ا

عضو جدید
اگه سقف رو عایق کاری رطوبتی کنیم ولی با این وجود تو دیوارای داخلی نم ببینیم ایراد کار کجاست؟چاره اش چیه؟ممنون میشم سریع جواب بدین.
 

Dota_Eng

کاربر فعال
احتمال داره علتش لوله های اب باشه
امکان چنین مشکل های در ساختمان های نو ساز هست با یک بست سر لوله یا بستن شیر اصلی مشکل رفع میشه
 

شبنم ا

عضو جدید
مرسی که جواب دادین.اگه بعد ساخت کامل ساختمون همچین مشکلی پیش بیاد باید چیکار کنیم؟
 

1007

عضو جدید
اگه سقف رو عایق کاری رطوبتی کنیم ولی با این وجود تو دیوارای داخلی نم ببینیم ایراد کار کجاست؟چاره اش چیه؟ممنون میشم سریع جواب بدین.

عزیز دل ابتدا مسیر رطوبت را چک کن ببین لوله اب فاضلاب و....رد شده از اونجا بعد رطوبت از بالا به پایین است یا بر عکس طبقه چندم این اتفاق روی داده که هر کدوم پاسخ خودش رو داره مشخص کن تا جواب بدم
 

vahid_jafari

عضو جدید
1.عدم عایق کاری صحیح
2.عدم استفاده از عایق مناسب
3.وجود کرک در دیوار یا عایق
 

زيگورات

عضو جدید
دوست عزيز با سلام -يكي از دلايل نم در ساختمانها به دليل عدم رعايت اورلپ در ايزوگام مي باشد . -دليل بعدي هم ناشي از عدم اجراي صحيح دتايل ايزوگام در لوله هاي فاضلاب آب باران مي‌باشد . همانگونه كه مستحضريد ايزوگام مي بايست تا داخل لوله آب باران اجرا شود حال اگر اين عمل انجام نشده باشد آب باران از كنار لوله فاضلاب به داخل ساختمان نشت مي‌كند. -يك دليل ديگر هم ميتواند ناشي از عدم اجراي دتايل نصب در كنار جان پناه باشد كه اين امر موجب مي‌گردد آب از پشت ايزوگام به داخل ساختمان نفوذ كن. - اگر ساختمان يك طبقه باشد و ديوار از پايين شروع به نم نمايد دليل آن به خاطر عدم اجراي ايزوگام بر روي كرسي‌چيني مي باشد. پيشنهاد اينجانب اين است با يك استاد كار حرفه‌ايي ايزوگام مشورت نماييد تا اول دليل نم مشخص شود و سپس اقدام به معالجه نماييد.
 

middbox

کاربر بیش فعال
دوست عزيز با سلام -يكي از دلايل نم در ساختمانها به دليل عدم رعايت اورلپ در ايزوگام مي باشد . -دليل بعدي هم ناشي از عدم اجراي صحيح دتايل ايزوگام در لوله هاي فاضلاب آب باران مي‌باشد . همانگونه كه مستحضريد ايزوگام مي بايست تا داخل لوله آب باران اجرا شود حال اگر اين عمل انجام نشده باشد آب باران از كنار لوله فاضلاب به داخل ساختمان نشت مي‌كند. -يك دليل ديگر هم ميتواند ناشي از عدم اجراي دتايل نصب در كنار جان پناه باشد كه اين امر موجب مي‌گردد آب از پشت ايزوگام به داخل ساختمان نفوذ كن. - اگر ساختمان يك طبقه باشد و ديوار از پايين شروع به نم نمايد دليل آن به خاطر عدم اجراي ايزوگام بر روي كرسي‌چيني مي باشد. پيشنهاد اينجانب اين است با يك استاد كار حرفه‌ايي ايزوگام مشورت نماييد تا اول دليل نم مشخص شود و سپس اقدام به معالجه نماييد.

دوست عزیز علتهای زیادی میتونه داشته باشه ، اگه دیوار شما نزدیک به سرویس بهداشتی باشه دوغاب کاری نادرست میتونه علت همچین مشکلی باشه ، بهتره علائم روبه درستی چک کنید. دوغاب بین کاشیها رو چک کنید.
 

amir-

عضو جدید
کاربر ممتاز
اگه سوالتون رو واضحتر بپرسین بهتر میشه جواب داد.مثلا دیوار مذکور به سرویس های بهداشتی ربط داره یا نه؟راستی مقدار نم چقدره و دیوار مذکور یه دونست یا اکثر دیوارا اینطوری شدن؟
اگه سقف رو عایق کاری رطوبتی کنیم ولی با این وجود تو دیوارای داخلی نم ببینیم ایراد کار کجاست؟چاره اش چیه؟ممنون میشم سریع جواب بدین.
 

زيگورات

عضو جدید
دوست عزیز علتهای زیادی میتونه داشته باشه ، اگه دیوار شما نزدیک به سرویس بهداشتی باشه دوغاب کاری نادرست میتونه علت همچین مشکلی باشه ، بهتره علائم روبه درستی چک کنید. دوغاب بین کاشیها رو چک کنید.
دوست عزيز با سلام
دوغاب كاري كاشي چه ربطي با نم ميتونه داشته باشه؟؟؟
مگر وظيفه دوغاب پشت كاشي ، ايزولاسيون سرويس بهداشتي است؟؟
 

middbox

کاربر بیش فعال
دوست عزيز با سلام
دوغاب كاري كاشي چه ربطي با نم ميتونه داشته باشه؟؟؟
مگر وظيفه دوغاب پشت كاشي ، ايزولاسيون سرويس بهداشتي است؟؟

دوست عزیز موزاییک کف یا کاشی اگه دوغاب نشه معلومه که آب یا رطوبت به قسمتهای پایین راه پیدا میکنه.
 

زيگورات

عضو جدید
دوست عزیز موزاییک کف یا کاشی اگه دوغاب نشه معلومه که آب یا رطوبت به قسمتهای پایین راه پیدا میکنه.
دوست عزيز با سلام
اما من معتقدم آب بسيار موزي است و از كوچكترين جايي كه ايزولاسيون نشده باشد عبور مي‌كند. بهترين راه جلوگيري از نم مخصوصا در سطوح افقي استفاده از ايزولاسيون است . باز هم اين نظر بنده است كه شايد بحث شما براي نم كم جواب بده ولي براي نم هايي مثل آبريزگاهها ، مطمئن نيستم.
 

middbox

کاربر بیش فعال
دوست عزيز با سلام
اما من معتقدم آب بسيار موزي است و از كوچكترين جايي كه ايزولاسيون نشده باشد عبور مي‌كند. بهترين راه جلوگيري از نم مخصوصا در سطوح افقي استفاده از ايزولاسيون است . باز هم اين نظر بنده است كه شايد بحث شما براي نم كم جواب بده ولي براي نم هايي مثل آبريزگاهها ، مطمئن نيستم.

دقیقا همینطوره که شما میگید و ممنونم که یاد آوری کردید
 

Rah Pardaz

همکار مدیر تالار مهندسی عمران متخصص راهداری
کاربر ممتاز
آخرین ویرایش:

excel

عضو جدید
[عایق رطوبتی ] ► نکات نظارتی و اجرایی ایزوگام > پرسش و پاسخ

سلام کسی می دونه روش تست عایق رطوبتی در محل اتصال سنگ توالت به لوله فاضلاب چیه؟
 

shahram_anvar

عضو جدید
کاربر ممتاز
سلام کسی می دونه روش تست عایق رطوبتی در محل اتصال سنگ توالت به لوله فاضلاب چیه؟


سلام دوست عزیز جواب سوالتو نمیدونم ولی این مطلب به تیتر تاپیکت بی ارتباط نیست


با توجه به تعدد شركت هاي توليدي ايزوگام در سطح كشور و همچنين تنوع محصولات و نام هاي تجاري ايزوگام، لازم است تا مصرف كنندگان اين محصول، كه جهت جلوگيري از نفوذ رطوبت به داخل ساختمان، تاسيسات و ... استفاده مي شود و مدت زمان زيادي از آن ها محافظت مي نمايد، دقت لازم را جهت انتخاب بهينه اعمال نمايند.از چند روش بسيار ساده جهت تشخيص ايزوگام مرغوب از نا مرغوب مي توان بهره برد كه به آنها اشاره مي گردد :
- ايزوگام نامرغوب بوي نا مطبوعي از مازوت ( گازوئيل صنعتي) را از خود ساطع مي نمايد كه اين بو به خاطر استفاده مواد غير پليمري و يا پودرهاي معدني به جاي پليمر و يا قير مرغوب است.
- روش بعد در تشخيص ايزوگام مرغوب اين است كه دست خود را بر روي قسمتي از ايزوگام كه لايه هاي خارجي آن را پوشش نداده كشيده و در صورتي كه مواد سياهرنگ ايزوگام به دست منتقل نشود مشخص مي شود كه در اين نوع ايزوگام از مواد پليمري و قير مرغوب استفاده شده و كيفيت ايزوگام خوب است.

روش سوم تمايز ايزوگام مرغوب و ايزوگام نامرغوب تست دمايي ايزوگام است، به اين صورت كه تكه اي برش داده شده از ايزوگام را در فريزر يخچال به مدت حداقل دو ساعت نگهداري نماييد، پس از آن ايزوگام را برداشته و آن را تا زاويه 120 درجه خم نماييد، در صورتي كه در ايزوگام خم شده شكستگي ايجاد شود مشخص مي گردد كه از كيفيت مطلوبي برخوردار نيست


منبع : شرکت ایزوگام دلیجان
 
آخرین ویرایش توسط مدیر:

Parvix

عضو جدید
سلام کسی می دونه روش تست عایق رطوبتی در محل اتصال سنگ توالت به لوله فاضلاب چیه؟

سلام
اگه منظورتون تست ایزوگام هست که باید محل خروجی (آبرو ) رو مسدود کنید و کل کف رو آب پر کنید تا ارتفاع حدود 5 سانت و تا 24 ساعت به همین حالت باشه

اگه ایزوگام آب بند نباشه

...علائم نشت آب از سقف طبقه پایین مشخصه
 

sepehrkhosrowdad

مدیر بازنشسته
به روش بيان شده در تاپيك قبلي ميگن استخر
اگر نشتي هم وجود داشته باشه، از ارتفاع آب روي ايزوگام ميشه فهميد
 

laughingrose

عضو جدید
[ عایق رطوبتی] پرسش و پاسخ > روش اجرا

[ عایق رطوبتی] پرسش و پاسخ > روش اجرا

با سلام و سپاس
در کتاب تعمیرونگهداری ساختمان زمرشیدی در قسمتی که عایقکاری (قیراندود) زیرزمین را توضیح میده میگه میتوانیم بین قیراندود افقی و عمودی (منظور قیراندود دیوار زیرزمین است) با استفاده از لاستیک بند انبساط اجرا کنیم. چرااااااااااا باید ی همچین کاری انجام بدیم؟مگه قرار نیست قیراندود افقی و عمودی به هم متصل بشن؟
 

laughingrose

عضو جدید
سوال:اجرای قیراندود عمودی

سوال:اجرای قیراندود عمودی

با سلام
من تا حالا نحوه اجرای قیراندود عمودی را ندیدم.چطوریه؟یعنی قیر شره نمیکنه بریزه پایین؟؟
 

Rah Pardaz

همکار مدیر تالار مهندسی عمران متخصص راهداری
کاربر ممتاز
[اجرای ایزوگام پشت بام ] ► نکات نظارتی و اجرایی

[اجرای ایزوگام پشت بام ] ► نکات نظارتی و اجرایی

با سلام خدمت دوستان .......

چند نکته نظارتی در خصوص اجرای ایزوگام رو خدمت شما دوستان ارائه خواهیم داد ............امیدوارم مفید واقع بشه...................سایر دوستان هم تجربیات شون رو به اشتراک بزارن ......سپاسگزارم از همراهی شما عزیزان ......

_________________________________________

http://www.www.www.iran-eng.ir/images/icons/icon2.gif چند نکته تجربی :

1- قبل از اجرای ایزوگام بایستی کروم بندی و سطح بام رو با مصالح سبک شیب بندی کنید ........ حالا اگه سطح پشت بام با خاک رس شیب بندی شده بایستی ابتدا خوب آبدهی کنید تا نشست کنه و با غلطک دستی بین کرومها رو غلطک بزنید ......... تا متراکم بشه ........

2- رو لایه خاکریزی شده پس از کوبیدگی ...........بایستی با اجرای ماسه سیمان ...........سطح پشت بام رو اندود ماسه سیمان کنید .......... و تا حد امکان صیقلی کار کنید ........... و تا سه روز مدام آب بدید.......... تا کاملا ..... خودش رو بگیره ........
3- اجرای ایزوگام بایستی از محل ناودان شروع به سمت قسمت مرتفع بام پیش بره ......... علت آن هم این هستش که ........ همپوشانی ایزوگام ها .......مانع ایجاد نکنه که آب از همین همپوشانی ها .....به ساختمان نفوذ کنه ......(خیلی مهمه )

4- حتما دور کانالهای کولر و لوله های تاسیسات رو آجرچینی کنید ....و ملات ماسه سیمان ..... اندود و د نهایت ....... اجرا ایزوگام ........رو ی آن .........

5- بنده در کارهای خودم ...... یک نوار ایزوگام در گوشه های دو طرف کنج ها کانال کولر کار میکنم .......تا آب از درز های ورقها به داخل کانال و نهایتا ساختمان نفوذ نکنه .........

6- قبل از تحویل گرفتن عایق کاری پشت بام .........حتما تست کنید..........و روی بام رو آب بگیرید.......که اگه مشکل پیدا بشه ....... بعد از پرداخت هزینه ............. این قدر بهونه هستش که کار توجیه بشه ........که نگو ......... ضمانت هم تا حالا فقط حرفش بوده .......و در عمل فرار از واقعه ..........

7- سعی کنید محل خروجی آب باران که ناودانی قراردارد ......را قبل از ایزوگام به ابعاد 1*1 قیر پاشی کنید.......... اگر هم برای کارفرما مقدور بود که اجرای قیرپاشی در سطح بسیار موثر در آب بند شدن پشت بام خواهد بود......... اینجانب اجرای قیر گونی رو جهت سرویس های بهداشتی شایسته تر از اجرای ایزوگام می دانم .............. به همین دلیل در سرویس های بهداشتی سعی می کنم .......... قبل از اجرای ایزوگام ابتدا قیر پاشی انجام بشه سپس ایزوگام اجرا شود.
8- لبه های ایزوگام پس از هم پوشانی توسط ماله بایستی استادکار با گرم کردن لبه های قیری ایزوگام عمل جوشکاری را انجام دهد .
 
آخرین ویرایش:

Rah Pardaz

همکار مدیر تالار مهندسی عمران متخصص راهداری
کاربر ممتاز
با سلام و سپاس
در کتاب تعمیرونگهداری ساختمان زمرشیدی در قسمتی که عایقکاری (قیراندود) زیرزمین را توضیح میده میگه میتوانیم بین قیراندود افقی و عمودی (منظور قیراندود دیوار زیرزمین است) با استفاده از لاستیک بند انبساط اجرا کنیم. چرااااااااااا باید ی همچین کاری انجام بدیم؟مگه قرار نیست قیراندود افقی و عمودی به هم متصل بشن؟

درود بر شما .....

پست قدیمی هست اما لازم دونستم نظرم رو خدمت سایر دوستان عرض کنم.........

بنده احتمال میدم ........ ایشان در محل درزهای انبساط خود ساختمان اشاره به انجام چنین کاری رو داشتن .............. و گرنه در اجرای عایق کاری یا قیر اندود ........ نیاز به اجرای درز انبساط نمی باشد چون خود مصالح مورد استفاده ما که قیر می باشد ......در سرما و گرما.......... در تغییرات از خود عکس العمل نشان میدهد...و به دلیل انعطاف پذیری.......... از بروز مشکلات جلوگیری می کند.

اگه این طور تصور می کردیم که اجرای قیر اندود هم نیاز به درز انبساط داره که بایستی برای تمام جاده ها یاعایق کردن پشت بام ها درز انبساط می گذاشتند..............
 

Rah Pardaz

همکار مدیر تالار مهندسی عمران متخصص راهداری
کاربر ممتاز
اجرای موزاییک روی ایزوگام پشت بام .

اجرای موزاییک روی ایزوگام پشت بام .

نکاتی در خصوص اجرای موازییک فرش روی ایزوگام پشت بام :
___________________________

- شنیده ها از این حکایت داره اجرای صحیح موزاییک فرش روی ایزوگام عمر این عایق کاری رو تا 15 سال تضمین میکنه .
- موازییک مورد استفاده در پشت بام با ضخامت 2 سانتیمتر به جهت سبک بودن آن هستش .
- وسایلی مثل فرغون به جهت حمل مصالح ماسه سیمان و موازییک روی پشت بام استفاده میشه بایستی پایه های فرغون به جهت آسیب نزدن به عایق رطوبتی پشت بام با پارچه یا کیسه های مصالح فیتیله پیچ کرد .. (یک کاور نرم ایجاد کنیم )
-قبل از اجرای موزاییک فرش سطح پشت بام رو آب بگیریم .............در هر قسمتی که آب جمع میشه علامت گذاری کنید...........تا هنگام موازییک فرش استاد کار این قسمت رو با ملات شیبش رو اصلاح کنه .
- اجرای موازییک فرش در چیدمان به اصلاح آجر نما قفل و بست مناسبی رو به چیدمان میده .
 
آخرین ویرایش:

hamedzjg

عضو جدید
سلام مهندسین عمران و ممنون از نکات مفیدی که مطرح کردید، یه سری سوال دارم ، ممنون میشم جواب بدید..
1- در یه پروژه چند ماه قبل از ایزوگام سطح بام رو قیرگونی اجرا کردیم ، تو فصل تابستون لایه قیرگونی شروع به باد کردن کرد در نواحی مختلف ، که این قسمتها بر اثر رفت و آمد سوراخ شد به تدریج..علت اصلی این باد کردن رو می خواستم بپرسم.
2- قبل از اجرای ایزوگام اگر لایه زیرین قیرگونی باشه باید سطح کاملا تمیز باشه یا تمیز بودن سطح کار قبل از ایزوگام مهم نیست؟
3- بین رایزرهای تاسیسات هم ایزوگام اجرا بشه بهتره؟
4- مطلبی که درمورد ترتیب انجام ایزوگام از پایین ترین سطح به مرتفعترین سطح فرمودید در مورد قیرگونی هم صادقه؟
 

Rah Pardaz

همکار مدیر تالار مهندسی عمران متخصص راهداری
کاربر ممتاز
[ طریقه نصب ایزوگام پشت بام ]

[ طریقه نصب ایزوگام پشت بام ]

سلام مهندسین عمران و ممنون از نکات مفیدی که مطرح کردید، یه سری سوال دارم ، ممنون میشم جواب بدید..
1- در یه پروژه چند ماه قبل از ایزوگام سطح بام رو قیرگونی اجرا کردیم ، تو فصل تابستون لایه قیرگونی شروع به باد کردن کرد در نواحی مختلف ، که این قسمتها بر اثر رفت و آمد سوراخ شد به تدریج..علت اصلی این باد کردن رو می خواستم بپرسم.
2- قبل از اجرای ایزوگام اگر لایه زیرین قیرگونی باشه باید سطح کاملا تمیز باشه یا تمیز بودن سطح کار قبل از ایزوگام مهم نیست؟
3- بین رایزرهای تاسیسات هم ایزوگام اجرا بشه بهتره؟
4- مطلبی که درمورد ترتیب انجام ایزوگام از پایین ترین سطح به مرتفعترین سطح فرمودید در مورد قیرگونی هم صادقه؟


درود بر شما دوست عزیز .........

1- علت باد کردن و تبله شدن سطح ایزوگام عدم چسبیدن درست به سطح مورد نظر هستش
2- قبل اجرای ایزوگام سطح بایستی کاملا تمیز و بدور از هر گونه آثار من جلمه رطوبت ، خاک ، و نخاله و ماسه باشد .
3- در ساختمان های نو ساز قبل از اجرای ایزوگام اجرای یک لایه ماسه سیمان ضروری است که روی سطح بام اگر پر سیمان تر و صیقلی تر اجرا شود .....باعث میشود که ایزوگام به سطح بام به نحو احسن چسبانده شود.


مطلب زیر ........ از وبلاگ دوستان هستش........که پاسخ به برخی از سوالات شما رو تا حدودی میده ........توجه بفرمایید.



[ طریقه نصب ایزوگام پشت بام ]
- ابتدا باید سطح پشت بام بوسیله جارو و شستشو نظافت شود.
- ترک ها در صورتیکه بزرگتر از یک سانتیمتر باشند با خمیر ماستیک و یا سیمان پر می شوند.
- در صورت نیاز (شوره شدن یا صیقلی نبودن زیر کار) در هر متر مربع 500 گرم خمیر پرایمر می زنیم.
- پس از خشک شدن کامل خمیر بطوریکه به دست نچسبد کار را ادامه میدهیم.
- اندازه گیری از محل ناودان شروع می شود.سطح کار را به فاصله های عرضی 90 سانتیمتر علامت گذاری می کنیم.
- یک تکه لایه به ابعاد 50*50 بصورت قیفی داخل ناودان نصب می کنیم.
- در جلو ناودان یک متر لایه نصب میکنیم.
- زیر هر کدام از منابع آبی مثل چیلر یا کولر تک لایه های دو متری نصب می شود.
- لایه اصلی را باز و مقابل ناودان شروع یه نصب می نماییم.در زمان اجرا باید رول ایزوگام را که طول آن 10 متر است باز کرده و به دو قسمت 5 متری از دو طرف جمع کرده و از نقطه وسط شروع به نصب میکنیم.
دلیل این کار این است که اگر از یک سر لایه شروع به نصب کنیم خط تنظیم آن تراز نمیشود و لایه کج نصب می شود.
- بصورت چپ و راست حرکت میکنیم بصورتیکه عایق ردیف چپ و راست لایه نصب شده لبه های آن را به مقدار 10 سانتیمتر پوشش میدهد .
- همپوشانی دو لایه کنار هم باید 10 سانتیمتر باشد.
قسمتی که باید با مشعل گرم شود با نایلون پوشیده شده است.اگر نایلون ضخیم باشد باید کنده شود و اگر نازک باشد باید با حرارت بیش از حد نیاز داده شود باعث سوختن تیشو و پلی استر داخل لایه می گردد.
همچنین در صورتیکه کمتر از حد معمول حرارت داده شود عایق کاملا به سطح کار نچسبیده و باعث نفوذ آب و رطوبت زیر عایق میگردد.
- پس از حرارت دادن و تنظیم عایق در محل مورد نظر از نقطه و سط عرض آن با فشار پا یا دست , لایه را به دو طرف هدایت و صاف میکنیم بطوریکه چین و چروک و هوا گرفتگی ایجاد نشود و مطمئن شویم که عایق به سطح مورد نظر کاملا چسبیده
است.آخرین مرحله , جوشکاری همپوشانی های عایق نصب شده است که باید با دقت فراوان با شعله کم مشعل و به کمک کمچه انجام شود.
- برای باز کردن بعضی از رول های عایق که دچار چروک خوردگی شده یا اصطلاحا پاشنه داده و پایین رول لایه به هم چسبیده است باید بوسیله مشعل حرارت داده شود و به آرامی باز شود , در غیر اینصورت باعث پارگی عایق می شود.

http://www.www.www.iran-eng.ir/images/icons/xp.gif منبع : وبلاگ ایزوگام ایمانی
 
آخرین ویرایش:

Rah Pardaz

همکار مدیر تالار مهندسی عمران متخصص راهداری
کاربر ممتاز
جزئيات اجرايي نصب عايق در ايران​
اين جزييات به دسته هاي زير تقسيم ميشوند:
جزئيات عايقکاري کرسي چيني آجري ساختمان
جزئيات نصب عايق زير کف سازي داخلي
جزئيات نصب عايق در زير شيب پله‌هاي خارجي
جزئيات نصب عايق مابين ديوار آجري و سنگ پلاک خارجي
جزئيات نصب عايق در تقاطع قاب پنجره با ديوار
جزئيات نصب عايق مابين کاشيکاري داخلي و ديوار آجري 15 سانت خارجي
جزئيات نصب عايق مابين پانل گچي پيش ساخته و تخته کوبي داخلي
جزئيات نصب عايق مابين دو ديوار آجري
جزئيات نصب عايق مابين ديوار آجري خارجي و ورق پيش ساخته گچي داخلي
جزئيات نصب عايق در کف پنجره سنگي
جزئيات نصب عايق ما بين ديوار بتوني خارجي و ديوار آجري داخلي
جزئيات نصب عايق مابين پائل گچي و ورق ايرانيت پوششي از خارج
جزئيات نصب عايق در محدوده دستانداز پشت بام
جزئيات نصب عايق زير سقف نهايي
جزئيات نصب عايق در تقاطع ديوار خارجي با سقف مياني
1) جزئيات عايقكاري كرسي چيني آجري ساختمان​
1)ازاره بتوني خارجي
2)عايق رطوبتي
3)ديوار آجري
4)اندود داخلي
5)محافظ رطوبتي
6)اتصالات
7)شبكه چوبي
8)عايق حرارتي
9)ازاره چوبي
10)كف سازي
11)ملات ماسه و سيمان
12)بتون كف
13)محافظ رطوبتي
14)بتون مگر (5 سانتي متر)
15)خشكه جيني (بلوكاژ)
16)خاك كوبيده شده
17)كرسي چيني

2) جزئيات نصب عايق زير كف سازي داخلي​
1)نما سازي خارجي
2)عايق حرارتي
3)محافظ رطوبتي
4)اندود داخلي
5)ازاره سنگي يا چوبي داخلي
6)كف سازي
7)ملات ماسه و سيمان
8)محافظ رطوبتي
9)عايق حرارتي
10)اندود خارجي
11)سقف پيلوت
3) جزئيات نصب عايق در زير شيب پله هاي خارجي​
1)سنگ پله
2)طاق ضربي
3)محافظ رطوبتي
4)عايق حرارتي
5)اتصالات با فواصل معين
6)توري سيمي يا رابيتس
7)اندود داخلي گچ و خاك

4) جزئيات نصب عايق مابين ديوار آجري و سنگ پلاک خارجي​
1)اندود خارجي
2)ديوار آجري
3)اتصالات با واشر پلاستيكي با فواصل معين
4)توري گالوانيزه
5)سنگ پلاك يا اندود داخلي
6)عايق حرارتي
7)دو غاب سيماني
8)محافظ رطوبتي

5) جزئيات نصب عايق در تقاطع قاب پنجره با ديوار​
1)سنگ نما
2)دو غاب سيماني
3)قاب پنجره
4)قاب چوبي يا سنگي
5)كف پنجره سنگي
6)شبكه چوبي
7)اتصالات
8)نماي داخلي (چوب و يا ورق گچي پيش ساخته)
9)محافظ رطوبتي
10)عايق حرارتي

6) جزئيات نصب عايق مابين کاشيکاري داخلي و ديوار آجري 15 سانت خارجي​
1)اندود خارجي يا داخلي
2)آجر به صورت كله و راسته با فواصل مشخص شده
3)عايق حرارتي
4)محافظ رطوبتي
5)توري مرغي يا رابيتس
6)دو غاب سيمان
7)اتصالات
8)كاشي كاري داخلي

7) جزئيات نصب عايق مابين پانل گچي پيش ساخته و تخته کوبي داخلي​
1)اتصالات
2)تخته كوبي
3)شبكه چوبي
4)محافظ رطوبتي
5)عايق حرارتي
6)پانل پيش ساخته گچي

8) جزئيات نصب عايق مابين دو ديوار آجري​
1)نماي آجري يا بند كشي
2)توري گالوانيزه سراسري براي اتصال دو ديوار
3)عايق حرارتي
4)محافظ رطوبتي
5)ديوار آجري داخلي
6)اندود داخلي گچ و خاك
7)ديوار خارجي
8)توري گالوانيزه
9)عايق حرارتي
10)ديوار آجري خارجي يا بندكشي

9) جزئيات نصب عايق مابين ديوار آجري خارجي و ورق پيش ساخته گچي داخلي​
1)آجر نما و بندكشي
2)شبكه چوبي
3)اتصالات
4)ورق پيش ساخته گچي
5)محافظ رطوبتي
6)عايق حرارتي
7)ديوار آجري

10) جزئيات نصب عايق در کف پنجره سنگي​
1)پنجره فلزي
2)كف پنجره سنگي داخلي
3)ملات ماسه و سيمان
4)محافظ رطوبتي
5)شبكه چوبي
6)ورق پيش ساخته گچي
7)عايق حرارتي
8)اتصالات
9)كف پنجره سنگي خارجي

11) جزئيات نصب عايق ما بين ديوار بتوني خارجي و ديوار آجري داخلي​
1)ديوار بتن آرمه خارجي
2)عايق حرارتي با ضخامت مناسب
3)ديوار آجري داخلي
4)اندود گچ و خاك
5)محافظ رطوبتي (رنگ روغن يا پلاستيك)
6)ميل گرد و اتصال دهنده دو ديوار و نگهدارنده عايق

12) جزئيات نصب عايق مابين پائل گچي و ورق ايرانيت پوششي از خارج​
1)اتصالات
2)عايق حرارتي
3)محافظ رطوبتي
4)ورق ايرانيت يا گالوانيزه
5)تسمه لاستيكي سراسري
6)پانل پيش ساخته گچي
7)شبكه چوبي

13) جزئيات نصب عايق در محدوده دستانداز پشت بام​
1)درپوش دست انداز
2)ازاره پشت بام
3)كف سازي موزائيكي يا سنگي
4)ملات ماسه و سيمان
5)عايق رطوبتي(قير وگوني)
6)بتون شيب بندي
7)عايق حرارتي
8)محافظ رطوبتي
9)سقف تيرچه بلوك
10)محافظ رطوبتي
11)عايق حرارتي
12)ديوار آجري

14) جزئيات نصب عايق زير سقف نهايي​
1)كف سازي موزائيكي پشت بام
2)ملات ماسه و سيمان
3)عايق رطوبتي موجود (قير و گوني)
4)بتون شيب بندي
5)اندود داخلي (گچ و خاك)
6)تورسيمي يا رابيتس
7)محافظ رطوبتي
8)شبكه بندي چوب براي اتصال توري و محافظ رطوبتي
9)عايق حرارتي

15) جزئيات نصب عايق در تقاطع ديوار خارجي با سقف مياني​
1)اتصالات
2)اندود داخلي
3)ازاره سنگي يا چوبي
4)آجر نما
5)محافظ رطوبتي
6)عايق حرارتي
7)سقف با تير نماياان
8)عايق حرارتي
9)كف سازي داخلي
10)ملات ماسه و سيمان
11)پوكه معدني
12)اندود داخلي
13)نيشي پوششي
14)چوب چهار تراش
http://www.www.www.iran-eng.ir/images/icons/xp.gif منبع :http://ifco.ir



 

Rah Pardaz

همکار مدیر تالار مهندسی عمران متخصص راهداری
کاربر ممتاز
نکات اجرای ایزوگام

نکات اجرای ایزوگام

نکات فنی اجرای ایزوگام که یک سازنده موفق باید بدانداکنون سالهاست ¬است که در اغلب ساختمانها از ایزوگام به عنوان یک جایگزین مناسب برای قیرگونی استفاده میشود چرا که هم از لحاظ سهولت اجرا و هم سرعت پیشرفت بهتر از قیرگونی است.
زمان اجرای ایزوگام بعد از پوکه¬ریزی یا اجرای فوم¬بتن است در این هنگام باید روی سطوحی که لازم است ایزوگام شود را با ملات ماسه¬سیمان شیب¬بندی کرد. البته این شیب¬بندی خاصیت دیگری هم دارد و آن این است که اگر در ساختمان شما برای کف¬سازی از فوم¬بتن استفاده شده ایزوگام به آن نمیچسبد.
هرجا که قرار است ایزوگام شود باید روی آن از قبل با ملات ماسه سیمان یک سطح صاف فاقد قسمتهای تیز و برنده ایجاد شود، این موضوع که به دلیل کمتر کردن آسیب¬پذیری ایزوگام است باید حتی روی دیوارها هم رعایت شود.
در هنگام زیرسازی ایزوگام با ملات ماسه سیمان به پیمانکار بگویید گوشه¬های کار نباید گونیا باشد، از او بخواهید که با ملات تمام گوشه¬ها را به صورت هلالی پر کند. این کار نیز یکی از مسائلی است که آسیب¬پذیری ایزوگام را کم می¬کند. البته توجه داشته¬باشید که این حالت هلالی باید آنقدر کوچک باشد که در هنگام کاشی که حدودا 5 سانتی¬متر از دیوار جلو می¬آید با آن برخورد نداشته باشید.
نکته دیگری که باید در خصوص زیرسازی ایزوگام به آن توجه کنید این است که اگر ساختمان شما دارای بالکن است، اجرای نما را یا بعد از ایزوگام انجام دهید و یا قبل از زیرسازی ایزوگام چرا که اگر زیرسازی ایزوگام انجام شود و بعد بخواهید نما را کار کنید ملاتی که برای نما استفاده می-شود، کف بالکن می¬ریزد و شیب¬بندی انجام شده را به هم می¬زند.
بعد از اجرای ملات ماسه سیمان برای بالا بردن چسبندگی ایزوگام و ایجاد درگیری بیشتر، لازم است که حتما زیر ایزوگام، قیر ریخته شود.
پس از اتمام اجرای ایزوگام حتما روی آن را با ملات ماسه سیمان نرم (فاقد دانه¬های درشت) بپوشانید تا محفوظ بماند.
توجه داشته باشید که در سرویسهای بهداشتی در هنگام اجرای ایزوگام، سمت در سرویس را آجر گذاشته و ایزوگام را کمی به سمت بالا بیاورید. در بعضی جاها ایزوگام را روی دور¬تا¬دور دیوار سرویسها اجرا میکنند و به جلوی در که میرسند آن را کف سرویس تمام میکنند. این کار به دور از احتیاط است.
بریدن لوله¬های کفشور سرویسها و بالکن و همچنین لوله¬های سیفون توالتها معمولا توسط پیمانکار ایزوگام انجام میشود. آنها معمولا با شعله آتش، کمچه¬ای که در دست دارند را داغ میکنند و با همان کمچه داغ، لوله¬ها را میبرند. سعی کنید از این اشتباه متداول جلوگیری کنید. به پیمانکارتان بگویید که برش لوله¬هارا با فرز انجام دهد تا لوله¬ها در اثر حرارت آسیب نبینند.
ایزوگام را حتما تست کنید تا بعد از کفسازی دچار دردسر دوباره کاری نشوید:
به این ترتیب که به پیمانکار بگویید بعد از اتمام کار و بردن ایزوگام به داخل لوله¬ها یک تکه ایزوگام روی لوله بگذارد تا آب خارج نشود و بعد از سرد شدن ایزوگام روی آن آب بریزید و بگذارید تا شش ساعت بماند بعد از شش ساعت از طبقه پایین بازدید کنید که ببینید آب داده یا نه. البته تست ایزوگام را میتوانید بعد از کشیدن ملات محافظ انجام دهید اما در آن صورت باید آب به مدت 24 ساعت روی آن بماند.
وقتی میخواهید ایزوگام را تحویل بگیرید به موارد زیر دقت کنید:
1- ورق¬های ایزوگام باید باهم 10 سانتی¬متر همپوشانی داشته¬باشند
2- روی ایزوگام را بررسی کنید تا تمام قسمت¬های آن به کف چسبیده باشد و اصطلاحا طبله نکرده¬باشد.
3- یک سطل آب روی ایزوگام بریزید و شیب آن را چک کنید. شیب ایزوگام اگر درست اجرا شده¬باشد، اصلا نباید آب روی آن بماند.

نویسنده : مهندس وحید کوهزاد
 

Rah Pardaz

همکار مدیر تالار مهندسی عمران متخصص راهداری
کاربر ممتاز
چند نکته تجربی در خصوص عایق نمودن مخازن سوخت دفنی در زیر زمین :

- اجرای ایزوگام جهت ایزوله کردن مخازن را دوستان با تجربه توصیه نمی کنند و عایق موفقیت آمیزی جهت مخازن نمی باشد .
- اجرای سه لایه قیر و دو لایه گونی پر هزینه تر از ایزوگام بوده و عمر مخازن دفنی را به 30 سال میرساند .
- با هر بشکه قیر200لیتری 60/70 می توان 30 متر مربع را سه لایه قیر و دو لایه گونی اجرا کرد.
- اجرای رنگ اپوکسی بسیار عالی بوده اما پر هزینه است و هر مخزن به قطر 2.8 در طول 6.5 متر هزینه بالغ بر 5 میلیون تومان را به خود اختصاص می دهد........ مشاهده فیلم اجرای رنگ اپوکسی در این ..........لینک
- اجرای سند بلاست جهت زنگار زدایی مخازن قبل از ایزوله شدن الزامی می باشد.

بدرود .:gol:
 

manuchehr17

عضو جدید

درود بر شما دوست عزیز .........

1- علت باد کردن و تبله شدن سطح ایزوگام عدم چسبیدن درست به سطح مورد نظر هستش
2- قبل اجرای ایزوگام سطح بایستی کاملا تمیز و بدور از هر گونه آثار من جلمه رطوبت ، خاک ، و نخاله و ماسه باشد .
....

این پاسخ کاملا ذرسته. یکی از دلایل
باد کردن ایزوگام تمیز نبودن سطح ایزوگام شد‌ه‌اس. قبل از نصب ایزوگام بایستی مطمئن باشید که سطح مورد نظر کاملا نمیز و خشک‌ است.
 
آخرین ویرایش:

Similar threads

بالا