عایق درب ضد سرقت

paramisco

عضو جدید
پشم سنگ یک عایق صوتی حرارتی و ضد حریق می باشد که خواص آن باعث استفاده از این عایق حرارتی در عایق کاری ساختمان ها در مناطق آب و هوایی مختلف و همچنین عایق کاری تجهیزات و دستگاه های صنعتی شده است. پشم سنگ یکی از پرکاربردترین عایق های حرارتی در جهان می باشد. یکی از موارد استفاده از این عایق حرارتی، کاربرد آن در درب های ضد سرقت و ضد حریق است که باعث می شود این درب ها عایق حرارت و عایق صوت نیز باشند. یکی از راههای خروج حرارت و یا صدا از ساختمان درب آن می باشد، بنابراین کاربرد پشم سنگ در این درب ها مانع از خروج حرارت و یا صدا از داخل ساختمان به بیرون می شود.


لایه داخلی درب های ضد سرقت از جنس فولاد یکپارچه می باشد که داخل آن با عایق صوتی-حرارتی و ضد حریق پشم سنگ پر شده است. عایق پشم سنگ نقطه ذوب فوق العاد بالایی دارد و در برابر آتش تا 4 ساعت و تا دمای 800 درجه سانتیگراد مقاوم است. پشم سنگ یکی از مقاومت ترین عایق ها در برابر آتش می باشد ماده ی اولیه ی آن سنگ بازالت است که این سنگ از گروه سنگ های آذرین می باشد و از فعالیت های آتشفشانی حاصل می شود. در واقع ماده اولیه سازنده عایق پشم سنگ دلیل مقاومت بالای آن در برابر آتش و ضد حریق بودن آن شده است.
مقاومت بالای پشم سنگ در برابر حریق یکی از دلایل استفاده از این ماده در درب های ضد سرقت بوده است. در بسیاری از کشورهای جهان شرکت های بیمه تخفیف ویژه ای به ساختمان هایی که با عایق پشم سنگ عایق کاری شده اند می دهند.

علاوه بر این عایق پشم سنگ محیط مناسبی برای رشد و تجمع قارچ ها، آفت ها و موجودات موزی نمی باشد. همچنین این عایق قلیایی است و به دلیل نداشتن کلر ، بر روی تمام فلزات اثری نداشته و بدون خوردگی می باشد.


 
بالا