عایق خانه های نسل آینده

paramisco

عضو جدید
خانه های نسل آینده که توسط Babyfoot Development طراحی شده اند، خانه های سوپر عایق شده هستند که دارای مصالح دوستدار محیط زیست می باشند و فضای زندگی بسیار آرامی را ایجاد می کنند که اثرات محیط زیستی بسیار کمی دارند.
هدف شرکت Babyfoot Development، طراحی خانه هایی با کیفیت بسیار بالا می باشد که الهام بخش احساس رفاه و آرامش باشند. بدین منظور این شرکت یک خانه با ده فوت سقف در طبقه اول و دوم، همراه با پنجره های بزرگ، که در معرض نور طبیعی و رو به جنوب قرار گرفته، ساخت. در این ساختمان فضای زندگی با محیط طبیعی بیرون بصورت ذاتی پیوند داده شده است.
استفاده ی کم از ترکیبات ارگانیک فرار(VOCs)، تجهیزات تهویه و بازیافت حرارت مدرن، گرمایش خورشیدی، عایق کاری با راندمان بسیار بالا و پنجره های سه جداره، باعث شده که نیاز به تجهیزات گرمایشی تا 90% و تجهیزات سرمایشی تا 60% کاهش یابند.

برای عایق کاری این ساختمان نسل آینده، از عایق پشم سنگ استفاده شده است زیرا:
- پایداری ابعادی بالایی دارد
- سرعت انتشار ترکیبات ارگانیک فرار (VOC) بسیار پایینی دارد
- مواد اولیه پشم سنگ طبیعی می باشد
- و ثابت R این عایق حرارتی، پایدار می باشد.

بر خلاف عایق های دیگر، پشم سنگ ثبات ابعادی قابل اطمینانی دارد، این بدین معنی است که با تغییرات دما به درون سوراخ های دیوار خم نمی شود و یا در اصطلاح شکم نمی دهد و منقبض یا منبسط نمی شود.
کیفیت هوای داخل ساختمان نیز یکی از پارامترهای کلیدی در ساختمان است. پشم سنگ از خود گازهای منتشر نمی کند که باعث آزاد شدن VOCها به درون هوای ساختمان و ورودشان به ریه ها شود. یکی دیگر از مزایای پشم سنگ خاصیت تعدیل صدای مواد سازنده ی آن و عایق صوتی بودنش است که باعث ایجاد محیط واقعا آرام می شود، به دور از شلوغی و سر و صدای دنیای مدرن.

عایق کاری بصورتی انجام شده است که از ایجاد پل حرارتی اجتناب شود و این باعث کنترل سطح رطوبت تا 40% شده است، بدون کندانش شدن های ناخواسته بر روی سطوح عایق کاری شده.
هوای تازه از خارج ساختمان بطور مداوم و از طریق HRV فوق العاده کارآمد و با استفاده از فیلتر HEPA که می تواند هر گونه ذرات ساب میکرون، گرد و VOCs ها را فیلتر کند، به درون خانه وارد می شود. کنترل سطح رطوبت به همراه هوای تازه ی فراوان، باعث ایجاد محیطی بی نهایت راحت و دل انگیز می شود.

ساختمان نسل آینده ساخته شده توسط شرکت Babyfoot به خوبی نشان می دهد که چطور استفاده از مواد و روش های استاندارد ساختمان می توان باعث کاهش نیاز به گرمایش و سرمایش در بسیاری از مناطق جغرافیایی می شود. این باعث می شود که استاندارهای ساخت خانه بهبود یابند و در زمان و امکانات یکسان و با طراحی سنتی و یا مدرن خانه هایی با سطح آرامش درونی بسیار پیشرفته ساخته شوند.
 
بالا