عایق بکار رفته در فرودگاه بین المللی Noi Bai در ویتنام

paramisco

عضو جدید
فرودگاه بین المللی Noi Bai بزرگترین فرودگاه در ویتنام است که به تازگی، در دسامبر 2014، یک ترمینال جدید به نام T2 در آن راه اندازی شده است. ساخت این ترمینال در سال 2011 و توسط وزارت حمل و نقل ویتنام و شرکت هواپیمایی شمال (NAC) شروع شد و اتمام آن به موقع و طبق برنامه صورت گرفته. این ترمینال ظرفیت جابجایی 10 میلیون مسافر را در یک سال دارد که می توان این مقدار را به بیش از 15 میلیون مسافر در سال افزایش داد.




در عایق کاری این ترمینال جدید فرودگاه بین المللی Noi Bai از عایق صوتی حرارتی پشم سنگ استفاده شده است. استفاده از پشم سنگ برای عایق کاری این ترمینال جدید نشان از ویژگی ها و عملکرد بالای عایق پشم سنگ دارد.
پشم سنگ همزمان یک عایق حرارتی و صوتی می باشد که دارای ایستایی بالایی (4 ساعت) در برابر آتش می باشد و به نوعی به عنوان ضد حریق عمل می کند. طول عمر آن برابر با طول عمر بنا است، حمل و نقل و نصب آن آسان می باشد و در تولید این عایق حرارتی صوتی از ماده ی که به سلامت افرادی آسیب بزند (مانند آزبست) استفاده نشده است.

پشم سنگ ضریب انتقال حرارت پایین دارد و ساختار منحصر به فرد ناهمسوی این عایق صوتی متراکم تر از عایق های سنتی است که بطور موثری باعث کاهش جریان هوا و انتقال صدا می شود. این عایق باعث بهبود جذب فرکانس های پایین صداهای نرمال و صداهای رندم می شود.
 
بالا