طرز تهیه آرد سوخاری (پودر نان)

m@hboubeh

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
معمولا همه و مخصوصا بچه ها سوخاری جات رو خوب میخورن و دوست دارن. اگه یادتون باشه قبلا در مورد اینکه روش تهیه پودر نان چطور هست در مطلب قارچ سوخاری توضیحاتی رو دادم ولی چون نمیخوام در هر مطلب سوخاری در مورد پودر سوخاری توضیح بدم تصمیم گرفتم به عنوان مطلب جداگونه ای در موردش به طور کامل توضیح بدم. پس در این مطلب در مورد پودر سوخاری و پودر نان صحبت میکنیم.





پودر سوخاری
مواد لازم برای تهیه پودر سوخاری

نان تست یا هر نان حجیمی دیگه ای مثل نان های فانتزی
انواع ادویه های لازم برای غذای مورد نظرتون
روش تهیه آرد سوخاری در خانه

کلا آرد سوخاری همون پودر نان هست که در بازار هم موجوده. یعنی در صنعت نان پزی وقتی نون ها میمونه و به مرز خراب شدن میرسه خشکش میکنن و بعد هم پودر میکنن. البته که نمیشه گفت کلا همیشه از نون های مونده استفاده میشه. توی خونه هم اگه خواستید خودتون پودر سوخاری درست کنید از نون های مونده هم میتونید استفاده کنید. اگه در مناطق خشک زندگی میکنید که حتی نیاز به خشک کردن نون هم ندارید و تنها کافیه برای چند ساعت نون رو در هوای آژاد بذارید تا خشک بشه و بعد پودر کنید. ولی اگر مثل من در جاهای مرطوبی مثل شمال زندگی میکنید باید نونی که دارید رو در فر خشک کنید و یا از نان سوخاری برای پودر کردن استفاده کنید. پودر سوخاری که خودتون درست میکنید چون معمولا درشت تر هست و خیلی تبدیل به آرد نمیشه کیفیت بهتری برای تهیه غذاهای سوخاری داره.





نان ها رو تکه کنید و در فر قرار بدید تا خشک شه

پس به این شکل عمل میکنیم که نون های فانتزی رو خرد میکنیم و در فر داغ برای چند دقیقه قرار میدیم تا خشک بشه. بعد هم در میکسر پودرش کنید. میزان پودر شدنش هم به سلیقه خودتون بستگی داره که دوست دارید تا چه حد زیر دندون بیاد.




نان های خشک شده رو در میکسر پودر کنید.

من هم چون مصرف نون سوخاریم زیاده و راه بسیار ساده تریه از نون سوخاری برای پودر کردن استفاده میکنم. همچنین که معمولا ته پلاستیک نون سوخاری هم مقداری خرد شده اش جمع میشه که از اونها هم میتونید به عنوان پودر سوخاری استفاده کنید.




پودر سوخاری


 
Similar threads

Similar threads

بالا