http://www.www.www.iran-eng.ir/attachment.php?attachmentid=174901&d=1337946302
طراحی ترمینال سکوی سواره و پیاده را به داخل ساختمان بردم و از از طبقه دوم که مخل فروش بلیط است voidهای زیادی قرار دادم که اتوبوس ها و سالن انتظار دیده میشود
كانسپت و ايده اوليه؛ استفاده از اصل تضاد ( سكوت و حركت): 1- حركت: مسافر- بار- اتوبوس و ذهن كه حركتش از لحظهي تصميم به سفر آغاز ميشود. 2- سكوت ( سكوت و سكون سالن انتظار) در اين طراحي ميخواستم سكوت و سكون را با حركتهاي همزماني بشكنم و بلعكس در اوج حركت و هياهو به سكوت و تفكر تشويق كنم. دايره: نماد حركت= ( تطبيق فرم با عملكرد)!منحني: نرم و سياليت رسيدن از حركت به سكون)! و در نهايت خط كه به تعادل يكنواختي و سكون ميرسد كه گاهي تلفيق اينها عكس اين مفاهيم را ميرساند.
متدولوژي طرح؛
I) فرمي متنوع و درعينحال منسجم ( درعين تحرك، نرمي و سياليت تؤام با پيوستگي تداوم و يكپارچگي باشد.
II) با توجه به ابعاد و اندازه و استانداردهاي اتوبوسهای مسافربري و شعاع گردشي و فاصلههاي مجاز، فرم منحني بهترين راهحل است.
پس؛ ...... هندسه اصلي و غالب در طراحي پروژه؛ منحني و ....... اصل كلي طراحي؛ سيال بودن و شفافيت
http://www.www.www.iran-eng.ir/attachment.php?attachmentid=174902&d=1337946408
طراحي سايت: استفاده از سبك نقاشي كوبيسم و همچنين توجه به خطوط منحني فرم
طراحي سردر، شبيهسازي افراد با استفاده از تجمع مكعبها
خطوط نقشه جغرافيايي؛ توليد پنجرههايي با فرم نامنظم و شكستن فرم كلي منحني و ايجاد شفافيت بيشتر که براي نشان دادن نقشه انتزاعي از شهرها و استان در نقشه جغرافيايي
و اما ایده ها و کانسپتهای مرحله دوم : دراين فضاي انتزاعي مسيرها را طوري طراحي كردم كه زمان و مكان گم شودو يا با هم همرنگ شوند يعني راه و راهوند با هم تلفيق ميشوند.درواقع هزار راه و هزار فضا و هزار انديشه وجود دارد. هرجايي ميتواند فضا و يا راه باشدانتخاب با خود شخص است و درعينحال كه شناخت وجود دارد در اين پروژه ذهن، سكوت، سكون و حركت، راه و فضا همه باهم تلفيق شده و انتخاب بهعهده تصميمگيرنده است كه شروع و پايانش را چگونه انتخاب كند. حتي مي تواند ماكت يك فيلم، يك شهر و ..... باشه. مثل شهربازي كه همه چيز در كنار هم جمع شده؛ انتخاب با شمااست. بيشتر مردم بهخاطر هيجان سوار ترن ميشوند ولي وقتي شروع به حركت ميكند آنها وحشت ميكنند و درخواست مي كنند تا ماشين بايستد. آنها چه انتظاري دارند. وقتي ماجراجويي را انتخاب ميكنند. آيا نبايد خودشان را براي همهي راه آماده كنند؟ يا فكر ميكنند انتخاب عاقلانه اين است كه از بالا و پايين رفتنها پيشگيري كنند و تمام زمانشان را بر روي يك چرخو فلك روي نقطهها بچرخند.درحال حاضر من اينجا هستم، زيرا ( من سرنوشت را انتخاب كردم. ترن هوايي زندگي من است. زندگي يك بازي سريع و سرگيجهآور است. زندگي پريدن با پا راشوت است؛ شانسهاي مختلفي دارد، به زمين افتادن و دوباره برخواستن؛ خواستن تا رسيدن به قلهي خودت و احساس عصباني و ناراضيبودن وقتي به آن نميرسي. اگر باور كنيم آن شيارها سرنوشت ما هستند و خدا مسئول ماشينها است، آنوقت آن كابوس به هيجان تبديل خواهد شد به چيزي كه واقعاً است. يك ترن هوايي، يك اسباب بازي امن و قابل اطمينان كه در آخر توقف خواهد كرد، اما تا زماني كه سفر طول ميكشد من بايد به مناظر اطراف و صداي جيغها كه هيجانانگيز هستند توجه كنم. براي قابها متريال متفاوت با ساير قسمتهاي بنا ( يعني سازه مسي) استفاده شده كه ايدهي اصلي اين كار قرار دادن بنا در ميان سايهروشنهاي موجود در سطح مس كه هم تصوير درختان و دشت كه در همسايگي وجود دارد را درون خود منعكس ميكند كه ساختمان را با محيط اطرافش پيوند مي دهد و هم « انعكاس ساختمان در قاب خود باعث ميشود كه اين ساختمان به سبك نقاشي كوبيسم چند بعدي بهنظر رسد.
http://www.www.www.iran-eng.ir/attachment.php?attachmentid=174905&d=1337948102
http://www.www.www.iran-eng.ir/attachment.php?attachmentid=174909&d=1337948563
http://www.www.www.iran-eng.ir/attachment.php?attachmentid=174907&d=1337948337
http://www.www.www.iran-eng.ir/attachment.php?attachmentid=174904&d=1337947977
http://www.www.www.iran-eng.ir/attachment.php?attachmentid=174906&d=1337948131
___________
* پانوشت : پله های ورودیشه به این شکل طراحی نشده بود , اما 3dmax کارم این طوری در آورده و چون دیگه وقتی نبود تا دوباره رندر بگیره ناچار همین رندرهارو تو شیت قرار دادم