[طرح معماری 4] - با موضوعات مختلف

Martin Eco

عضو جدید
کاربر ممتاز
اینم کار جدید بنده واسه طرح 4
هتل بیزنس در جزیره قشم در سایت واقعی (استادمون گفت راست و دروغش پای خودش)
 

پیوست ها

  • ddrd.jpg
    ddrd.jpg
    43.8 کیلوبایت · بازدیدها: 1
  • indoor1.jpg
    indoor1.jpg
    73 کیلوبایت · بازدیدها: 1

Martin Eco

عضو جدید
کاربر ممتاز
ایده کار استفاده از نگاره های حنا و گلیم های جزیره به عنوان کانسپت و انتزاعی و استایلیزه کردن این فرمها و استفاده از آنها در نما با توجیه اقلیمی
 

Martin Eco

عضو جدید
کاربر ممتاز
Portal-Farhang-Negarehaihana-3.jpg
اینم نگاره های حنا که کانسپت کار از اونها گرفته شده...
البت من سعی کردم این فرمها رو انتزاعی کنم تا هم به لحاظ اجرا راحت تر باشه و هم اینکه کپی صرف نبوده باشه
 

Martin Eco

عضو جدید
کاربر ممتاز
قضیه جالب شد
خب ممنون میشم اگه باعث دردسرت نیس بهم بگی
نه خواهش خوشحال میشم:
سایت طرح در شرق جزیره قشم در 700 متری از دریا و اسکله ای تجاری در مشرق سایت و فرودگاهی در مغرب آن در حد فاصل 2-3کیلومتری قرار داشت کشیدگی سایت شمال به جنوب ،باد مطلوب جنوب شرقی وباد نامطلوب باد شمال و شمال شرقی بود.این شرایط بعلاوه دو دید اصلی به دریا و به فرودگاه فرم کلی کار را مشخص میکرد. ایده اصلی با توجه به اقلیم منطقه تعدیل شرایط اقلیمی اعم از دما،وسعت تابش و ... بود بدین منظور ابتدا حالت کلی حجم که در راستای شمال به جنوب بود برای از دست ندادن نور جنوب،استفاده از باد مطلوب و همچنین استفاده از دو دید تعریف شده یه سمت جنوب شرقی دوران کرد، استفاده از پوسته ای برای تعدبل تابش و حبس هوای خنک در پس آن مهمترین انگاره طرح بود با استفاده ازنگاره های حنا که زنان جزیره بر دستها و پاهای خود ترسیم می کنند و طرح های گلیم های جزیره شکل گرفت،فرم هایی شاعرانه که سیالیت فرم را به همراه داشت. در قدم بعد آنتزاعی و استایلیزه کردن کردن این طرح ها مد نظر قرار گرفت و سپس طراحی آنها در قالبی هماهنگ صورت پذیرفت،لازم به ذکر است که این اشکال در سایت پلان مجموعه نیز بکار برده شدند.از آنجاکه این اشکال وام دار اشکال گیاهی بودند سعی شد سیالیت گیاهان در وجه فرمال کار نیز تاثیرگذار یاشد یه همین منظور طبقه دهم(ورزشی و تفریجی) به صورتی تهی طراحی شد تا حالت معلق حجم فرمی سیال را ایجاد کند.در نمای غربی نیز لابی هر طبقه بجای فضای درونی به بیرون و نمای ساختمان منتقل شده است تا علاوه بر استفاده از هوای آزاد ریتم نمای شرقی در این نما به صورت استفاده از تراس های نا همگون و سبز حالتی مواج داشته باشد. در نمای طبقات همکف و منهای 1 هم سعی شد تا با استفاده از نمایی ساده هم تمرکز بصری عابران رعایت شود و هم اینکه تاکید اصلی به طبقات اقامتی معطوف شود.در طبقه هکمف درسمت شرقی قرار گرفتن پنجره های کافی شاپ بر روی استخر محوطه نیز به منظور خلق فضایی با طراوت و شاعرانه با استفاده از تهویه سطحی اب بود.
 

Martin Eco

عضو جدید
کاربر ممتاز
عزیزم از من میشنی واس استادا احترام بزار ولی همیشه به حرفشون عمل نکن!!!یعنی واس کاری که انجام میدی دلیل محکمی داشته باش تا نتونن کارتو طبق میل خودشون پیش ببیرن!!!! اونوقته که با افتخار میتونی بگی این کار منه!!!!
والا من خودمم آدمی نیستم که زیر حرف زور برم واسه همین این پوسته روهم اصلا کرکسیون نکردم باهاش و سعی کردم این حجمم زیاد مکعبی نباشه این برش هم گواهی هست بر این مدعا،متاسفانه تو رندر ها نتونستم این کاری که تو برش هستو نشون بدمFINAL-MODEL.jpg
 

fateme_003

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
والا من خودمم آدمی نیستم که زیر حرف زور برم واسه همین این پوسته روهم اصلا کرکسیون نکردم باهاش و سعی کردم این حجمم زیاد مکعبی نباشه این برش هم گواهی هست بر این مدعا،متاسفانه تو رندر ها نتونستم این کاری که تو برش هستو نشون بدممشاهده پیوست 61170
خوب الان فک میکنم خیلی بهتر شد!ولی نمیتونستی پوسته هم قوس دارش کنی که از بیرون این فرورفتگی دیده بشه؟؟؟
 

setare.tanha

عضو جدید
http://www.www.www.iran-eng.ir/attachment.php?attachmentid=174901&d=1337946302

طراحی ترمینال
سکوی سواره و پیاده را به داخل ساختمان بردم و از از طبقه دوم که مخل فروش بلیط است voidهای زیادی قرار دادم که اتوبوس ها و سالن انتظار دیده میشود


كانسپت و ايده اوليه؛
استفاده از اصل تضاد ( سكوت و حركت): 1- حركت: مسافر- بار- اتوبوس و ذهن كه حركتش از لحظه‌ي تصميم به سفر آغاز مي‌شود. 2- سكوت ( سكوت و سكون سالن انتظار) در اين طراحي مي‌خواستم سكوت و سكون را با حركت‌هاي همزماني بشكنم و بلعكس در اوج حركت و هياهو به سكوت و تفكر تشويق كنم. دايره: نماد حركت= ( تطبيق فرم با عملكرد)!منحني: نرم و سياليت رسيدن از حركت به سكون)! و در نهايت خط كه به تعادل يكنواختي و سكون مي‌رسد كه گاهي تلفيق اينها عكس اين مفاهيم را مي‌رساند.

متدولوژي طرح؛

I) فرمي متنوع و درعين‌حال منسجم ( درعين تحرك، نرمي و سياليت تؤام با پيوستگي تداوم و يكپارچگي باشد.
II) با توجه به ابعاد و اندازه و استانداردهاي اتوبوس‌های مسافربري و شعاع گردشي و فاصله‌هاي مجاز، فرم منحني بهترين راه‌حل است.
پس؛ ...... هندسه اصلي و غالب در طراحي پروژه؛ منحني و ....... اصل كلي طراحي؛ سيال بودن و شفافيت

http://www.www.www.iran-eng.ir/attachment.php?attachmentid=174902&d=1337946408


طراحي سايت: استفاده از سبك نقاشي كوبيسم و همچنين توجه به خطوط منحني فرم

طراحي سردر،
شبيه‌سازي افراد با استفاده از تجمع مكعب‌ها
خطوط نقشه جغرافيايي؛
توليد پنجره‌هايي با فرم نامنظم و شكستن فرم كلي منحني و ايجاد شفافيت بيشتر که براي نشان دادن نقشه انتزاعي از شهرها و استان‌ در نقشه جغرافيايي

و اما ایده ها و کانسپتهای مرحله دوم : دراين فضاي انتزاعي مسيرها را طوري طراحي كردم كه زمان و مكان گم شودو يا با هم همرنگ شوند يعني راه و راهوند با هم تلفيق مي‌شوند.درواقع هزار راه و هزار فضا و هزار انديشه وجود دارد. هرجايي مي‌تواند فضا و يا راه باشدانتخاب با خود شخص است و درعين‌حال كه شناخت وجود دارد در اين پروژه ذهن، سكوت، سكون و حركت، راه و فضا همه باهم تلفيق شده و انتخاب به‌عهده تصميم‌گيرنده است كه شروع و پايانش را چگونه انتخاب كند. حتي مي تواند ماكت يك فيلم، يك شهر و ..... باشه. مثل شهربازي كه همه چيز در كنار هم جمع شده؛ انتخاب با شمااست. بيشتر مردم به‌خاطر هيجان سوار ترن مي‌شوند ولي وقتي شروع به حركت مي‌كند آنها وحشت مي‌كنند و درخواست مي كنند تا ماشين بايستد. آنها چه انتظاري دارند. وقتي ماجراجويي را انتخاب مي‌كنند. آيا نبايد خودشان را براي همه‌ي راه آماده كنند؟ يا فكر مي‌كنند انتخاب عاقلانه اين است كه از بالا و پايين رفتن‌ها پيشگيري كنند و تمام زمانشان را بر روي يك چرخ‌و فلك روي نقطه‌ها بچرخند.درحال حاضر من اينجا هستم، زيرا ( من سرنوشت را انتخاب كردم. ترن هوايي زندگي من است. زندگي يك بازي سريع و سرگيجه‌آور است. زندگي پريدن با پا راشوت است؛ شانس‌هاي مختلفي دارد، به زمين افتادن و دوباره برخواستن؛ خواستن تا رسيدن به قله‌ي خودت و احساس عصباني و ناراضي‌بودن وقتي به آن نمي‌رسي. اگر باور كنيم آن شيارها سرنوشت ما هستند و خدا مسئول ماشين‌ها است، آن‌وقت آن كابوس به هيجان تبديل خواهد شد به چيزي كه واقعاً است. يك ترن هوايي، يك اسباب ‌بازي امن و قابل اطمينان كه در آخر توقف خواهد كرد، اما تا زماني كه سفر طول مي‌كشد من بايد به مناظر اطراف و صداي جيغ‌ها كه هيجان‌انگيز هستند توجه كنم. براي قاب‌ها متريال متفاوت با ساير قسمت‌هاي بنا ( يعني سازه مسي) استفاده شده كه ايده‌ي اصلي اين كار قرار دادن بنا در ميان سايه‌روشن‌هاي موجود در سطح مس كه هم تصوير درختان و دشت كه در همسايگي وجود دارد را درون خود منعكس مي‌كند كه ساختمان را با محيط اطرافش پيوند مي دهد و هم « انعكاس ساختمان در قاب خود باعث مي‌شود كه اين ساختمان به سبك نقاشي كوبيسم چند بعدي به‌نظر ‌رسد.

http://www.www.www.iran-eng.ir/attachment.php?attachmentid=174905&d=1337948102

http://www.www.www.iran-eng.ir/attachment.php?attachmentid=174909&d=1337948563


http://www.www.www.iran-eng.ir/attachment.php?attachmentid=174907&d=1337948337


http://www.www.www.iran-eng.ir/attachment.php?attachmentid=174904&d=1337947977


http://www.www.www.iran-eng.ir/attachment.php?attachmentid=174906&d=1337948131



___________
* پانوشت : پله های ورودیشه به این شکل طراحی نشده بود , اما 3dmax کارم این طوری در آورده و چون دیگه وقتی نبود تا دوباره رندر بگیره ناچار همین رندرهارو تو شیت قرار دادم
 

پیوست ها

  • 01 copy.jpg
    01 copy.jpg
    26.6 کیلوبایت · بازدیدها: 1
  • Untitled-2 copy.jpg
    Untitled-2 copy.jpg
    15.5 کیلوبایت · بازدیدها: 1
  • 04.jpg
    04.jpg
    23.7 کیلوبایت · بازدیدها: 1
  • 05.jpg
    05.jpg
    28.7 کیلوبایت · بازدیدها: 0
  • 01 final.jpg
    01 final.jpg
    31.4 کیلوبایت · بازدیدها: 0
  • 01.jpg
    01.jpg
    21 کیلوبایت · بازدیدها: 0
  • 03 final.jpg
    03 final.jpg
    34.8 کیلوبایت · بازدیدها: 1
  • 03.jpg
    03.jpg
    24.9 کیلوبایت · بازدیدها: 1
  • 03.jpg
    03.jpg
    24.9 کیلوبایت · بازدیدها: 1
آخرین ویرایش توسط مدیر:

az.sa

عضو جدید
این کار خودمه مال طرح 4 ، استادم آقای متدین بود(دانشگاه تهران). از نظ سازه ای سعی کردم که درست باشه . امیدوارم به دردتون بخوره. سازه اش خرپاییه. مشاهده پیوست 107289
 

پیوست ها

  • pdf arzi-Model foroudgah.pd.pdf
    624.5 کیلوبایت · بازدیدها: 10

az.sa

عضو جدید
نمونه فرودگاه کار خودم

نمونه فرودگاه کار خودم

این کار خودمه مال طرح 4 ، استادم آقای متدین بود(دانشگاه تهران). از نظ سازه ای سعی کردم که درست باشه . امیدوارم به دردتون بخوره. سازه اش خرپاییه.


اینام پلان هاش
 

پیوست ها

  • plan tarh 4-Model.pdf
    838 کیلوبایت · بازدیدها: 1
  • plan2 tarh 4-Model.pdf
    1.1 مگایابت · بازدیدها: 1

mahans

عضو جدید
منم پایان نامه ام ترمینال بود.کارت خوب شده ...اما بهتر بود برای درک بهتر پلاناشو هم میزاشتید تا دوستان ببینن مدر موجموعه هم چی میگذره....
 

iman rohani

عضو جدید
الف.jpg

[
این طرح الهام گرفته شده از کبد است من برای سازش یه راهکار هم پیشنهاد دادم نرم افزاری هم که استفاده شده 3dmax است
QUOTE=iman rot hani;7237199]http://www.www.www.iran-eng.ir/attachment.php?attachmentid=190691&d=1390237980


الف.jpg[/QUOTE]
 
آخرین ویرایش توسط مدیر:

الناز69

عضو جدید
کاربر ممتاز
طرح جالبیه

میشه بیشتر از جزئیات مخصوصا داخلی، اطلاعات بذاری؟؟؟
 

Arezoya

عضو جدید
کاربر ممتاز
مشاهده پیوست 190691

[
این طرح الهام گرفته شده از کبد است من برای سازش یه راهکار هم پیشنهاد دادم نرم افزاری هم که استفاده شده 3dmax است
QUOTE=iman rot hani;7237199]http://www.www.www.iran-eng.ir/attachment.php?attachmentid=190691&d=1390237980


مشاهده پیوست 190691
[/QUOTE]

[چقد خوبه!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!:w17:میشه پلانشم بذارین؟البته برا استفاده یا سو استفاده(خدای ناکرده)نمیگم........ نیمه واضحم باشه خوبه..فقط برا اینکه ببینیم چطوری حل پلان کردین و فضاهای داخل چجورین.
 

narjes96

عضو جدید
:(.ینی منم 4سال دیگه میتونم این طرح هارو بزنم....!!!!

خیلی خوبه.موفق باشید
 

kosar_72

عضو جدید
salam doste aziz man payan namam terminale , mishe pelan haye karetono bezarid ? baraye darkr ravabet fazai, chon harchi serch mikonam pelane moshakhasi to nemone ha vojod nadare!!!!va baese moshkelate ziyade shode baram
 

ketabdoost

عضو جدید
برای دانلود طرح کامل فرودگاه همراه با تمامی نما ها و مقاطع و رندرها به فایلهای زیر مراجعه فرمایید اگر استفاده کردید صاحب اثر (من) را از دعاهای خیر خود بهره مند کنید. سپاسگزارم
Click here to view the original image of 1780x1168px.



Click here to view the original image of 1800x1145px.




Click here to view the original image of 800x542px.



Click here to view the original image of 1371x862px.



Click here to view the original image of 1400x960px.



Click here to view the original image of 1800x1228px.



Click here to view the original image of 1800x1180px.



Click here to view the original image of 1800x1300px.



Click here to view the original image of 1400x905px.






http://uplod.ir/tedd29cdqa83/anahita.dwg.htm
رندرهای روز:
http://s6.uplod.ir/i/00701/o02n2ojb46eu.jpg
http://s6.uplod.ir/i/00701/2hrvhrhtmvxr.jpg
http://s6.uplod.ir/i/00701/y03iw3yavbt4.jpg
http://s6.uplod.ir/i/00701/dt452okccfez.jpg
http://s6.uplod.ir/i/00701/stdi9mqjvwih.jpg
http://s6.uplod.ir/i/00701/74meqt9hpffk.jpg
http://s6.uplod.ir/i/00701/vv2o9k9hgyf6.jpg
http://s6.uplod.ir/i/00701/r390t9fpnxkd.jpg
http://s6.uplod.ir/i/00701/j57j0467uxst.jpg
رندرهای شب:
http://s6.uplod.ir/i/00701/5ryqyjf1b73r.jpg
http://s6.uplod.ir/i/00701/pa3c7b45xc3q.jpg
http://s6.uplod.ir/i/00701/b4qbb9i057a1.jpg
http://s6.uplod.ir/i/00701/lbn2dets8g60.jpg
http://s6.uplod.ir/i/00701/eckqzn7jgfre.jpg
http://s6.uplod.ir/i/00701/xisq36xns0p5.jpg

عکسهای ماکت:
http://s6.uplod.ir/i/00701/x9jomzltjhts.jpg
http://s6.uplod.ir/i/00701/yh11fpma5a9l.jpg

امیدوارم از فایلها استفاده کنید.موفق باشید.
 
آخرین ویرایش توسط مدیر:

parisa.babaei

عضو جدید
سلام شما اندازه های بخش های فرودگاه رو دارید ؟
ممنون میشم اگه واسم بفرستید
اصلا نتونستم گیرشون بیارم
 

Similar threads

بالا