طرح شهر عمودی در قلب خاورمیانه+تصاویر

*** s.mahdi ***

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
[h=1] طرح شهر عمودی در قلب خاورمیانه+تصاویر

[/h]

» سرویس: علمي و فناوري - علم و فناوري جهان
کد خبر: 94041006068
چهارشنبه ۱۰ تیر ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۳



یک شرکت ایتالیایی به نام «معماری لوکا گورکی» به تازگی از طرح بلندپروازانه خود برای ساخت یک آسمانخراش عظیم در خاورمیانه رونمایی کرده است.
به گزارش سرویس علمی ایسنا، این آسمانخراش، «شهر عمودی» نام دارد و بر روی بستر دریا قرار خواهد گرفت. گفته می‌شود ارتفاع این سازه 750 متر خواهد بود.
شهروندان می‌توانند از طریق راه آبی، خشکی و هوا به این ساختمان دسترسی پیدا کنند. قایق‌ها در نقاط مناسبی به آسمانخراش الحاق خواهند شد و یک فرودگاه نیز برای بالگردها در نظر گرفته شده است. همچنین، نوعی پل ویژه، امکان دسترسی عابران پیاده، خودروها و وسایل حمل‌و‌نقل عمومی به برج را فراهم می‌سازد.
در صورت ساخت، این آسمانخراش دارای واحدهای ماژولار با ارتفاع 72 و قطر کلی 155 متر خواهد بود.
آسمانخراش مزبور در فضایی به مساحت 800 هزار متر مربع ساخته خواهد شد و دارای آپارتمان، خانه‌های دوبلکس و ویلاهایی در اندازه‌های متعدد برای 2500 سکنه خود خواهد بود. باغ‌های عمومی بزرگ و نواحی سبز نیز در تمامی برج وجود خواهند داشت تا حس جامعه‌بودن را ارتقا دهند.
گفته می‌شود این آسمانخراش از لحاظ تامین انرژی خودکفا خواهد بود. شکل منحصر‌به‌فرد این برج، شبکه‌ای سه‌بعدی را خلق خواهد کرد و غشایی از شیشه‌های فتوولتائیک آن را احاطه می‌کنند.
این شیشه‌ها الکتریسیته لازم برای کل ساختمان را ارائه خواهند دارد و آسمانخراش را از لحاظ انرژی خودکفا خواهند کرد؛ همچنین انرژی مازاد این سازه را می‌توان به ساختمان‌های موجود در خشکی ارائه داد.
انتظار نمی‌رود طرح پیشنهادی این سازه به زودی عمل شود اما با متراکم‌شدن شهرها و کمبود فضای ساختمانی، ایده ساخت برج‌های مسکونی عظیم در آن سوی سواحل جالب به نظر می‌رسد.
انتهای پیام
طرح شهر عمودی در قلب خاورمیانه

طرح شهر عمودی در قلب خاورمیانه

طرح شهر عمودی در قلب خاورمیانه

طرح شهر عمودی در قلب خاورمیانه

طرح شهر عمودی در قلب خاورمیانه
 

Similar threads

بالا