طرح توجیهی برای تولید pvc

mrsplym007

عضو جدید
سلا به همه بچه ها من یه کمک ازتون میخوام اینکه برای درس طرح واقتصادم یه پروژه دارم
درباره تولید رزین pvc هست هرکی هرچی میدونه یا اگه چیزی داره بهم بگه یا برام بفرسته
ممنون...
هرچه زود تر بهتر
miladavailable@yahoo.com
 

neda.5522

عضو جدید
آخی،چه آواتاره نازی
من اینجا دوسته بابام کارخونه تولید رزین pvc داره،مثلا چیکار کنم واست؟
 

POYESH2006

عضو جدید
آخی،چه آواتاره نازی
من اینجا دوسته بابام کارخونه تولید رزین pvc داره،مثلا چیکار کنم واست؟

سلام من تازه عضو شدم میخوام در مورد روش تولید پوشش پی وی سی بر سطح فلز بصورت غوطه وری اطلاعات بگیرم لطفا کمک کنید با تشکر
 

جینگیلبرت

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
اطلاعاتی جامع درباره پی وی سی


مشاوره در زمينه راه اندازي خط توليد پروفيل Upvc و طراحي قالبهاي مخصوص ارائه تكنولوژي ساخت و فرمولاسيون

کلیک کنید

سلام من مهندس پلیمر توی یک مجتمع صنایع upvc هستم اگه کمکی از من در مورد اکستروزن پروفیل بر میاد در خدمت هستم fhishift@ yahoo.com


پنجره های دو جداره
پنجره دو جداره با قاب uPVC




مزایا
  1. <LI dir=rtl class=MsoNormal>صرفه جویی در مصرف انرژی <LI dir=rtl class=MsoNormal>کاهش آلودگی صوتی: به کار گیری پنجره های عایق و شیشه های دو جداره، یکی از راه های کاهش آلودگی صوتی می باشد. با استفاده از شیشه های معمولی در دو جداره، حدود 40 دسی بل شدت صوت کاهش خواهد یافت. این در حالی است که متوسط آلودگی صوتی در شهرهای بزرگ 80-75 دسی بل و در شهرهای کوچک 55 دسی بل می باشد. <LI style="TEXT-ALIGN: justify">مقاوم در برابر اشعه ماورای بنفش (UV) و حذف اثرات مخرب آن <LI style="TEXT-ALIGN: justify">کاهش در برابر آلودگی هوا <LI style="TEXT-ALIGN: justify">کاهش تابش سرد <LI style="TEXT-ALIGN: justify">کاهش هزینه تاسیسات سرمایشی و گرمایشی در ساختمان <LI style="TEXT-ALIGN: justify">کاهش آلودگی محیط زندگی و هزینه های مربوطه <LI style="TEXT-ALIGN: justify">هوابندی کامل <LI style="TEXT-ALIGN: justify">مقاوم در برابر باد، باران و طوفانهای شدید <LI style="TEXT-ALIGN: justify">تقویت مضاعف با استفاده از پروفیل گالوانیزه در داخل پروفیل uPVC <LI style="TEXT-ALIGN: justify">حفاظت از محیط زیست از طریق بازیافت و استفاده در صنایع دیگر <LI style="TEXT-ALIGN: justify">عدم نیاز به سرویسهای مکرر (تعویض، رنگ آمیزی و...) و نظافت آسان <LI style="TEXT-ALIGN: justify">غیر قابل اشتعال
  2. سهولت در نصب
منبع: مجتمع بوتیا صنعت

مقاله آنالیز شيشه تك جداره، دو جداره و سه جداره کلیک کنید

مقاله اثرات اختلافات ارتفاع بر كيفيت شيشه دوجداره کلیک کنید

اين تحقيق دوم من براي واحد درسي طراحي و توليد صنعتي هستش.اميدوارم استفاده كنيد!

http://www.www.www.iran-eng.ir/images/misc/paperclip.png فايل ضميمه
  • http://www.www.www.iran-eng.ir/images/attach/rar.gif upvc.rar (332.2 كيلو بايت, 394 نمايش)


سلام به این سایت میتونید مراجعه کنید و یا پنجره های دو جداره ،3جداره رو سرچ کنید و یا حتی پروفیل های upvcمثل ماژول رو سرچ کنید اطلاعات کاملی رو بهتون میدهwww.borjazinco.com


به نظر شما استفاده از کدام نوع پنجره (یو پی وی سی & آلمنیومی) در ساختمان بهتر است؟
در مدل کشویی کدام بهتر است؟

طبق بررسي هاي من استفاده از پنجره هاي U-pvc تا 40 درصد از اتلاف انرژي از پنجره جلوگيري مي كند كه اين بدليل ساختار پروفيلي مخصوص آن، جنس پليمري و اتصلات كامل قطعات آن به هم مي باشد.
كلا از مدل كشويي استفاده نكنيد. بهترين مدلها پنجره فرانسوي يا دو حالته مي باشند.


سلام
الان شرکت ما درگیر همین مسئله هست
اگر یو.پی.وی.سی شما ساخت ایران نباشه استفاده از اون رو به جهت سرعت و قیمت تمام شده سفارش میکنم
در غیر این صورت پنجره آلومینیومی ترمالبریک شده بهتر است


قطعا و بی هیچ شکی اگه از نظر مالی مشکلی ندارید از آلومینیم ترمالبریک استفاده کنید حدود هفت رنگ آنودایز داره و تعداد زیادی رنگ کوره ای پنجره های upvc بعد از مدتی دچار رنگ پریدگی می شن مخصوصا اگه از رنگی به جز سفید استفاده کنید که خیلی سریع تغییر رنگ می دن . اتصالات اونها در گوشه ها بسیار ضعیفه حتی مدل بلژیکی و آلمانی که به نوعی مرغوب های بازار هستن.


در بازار نمونه پروفیل های ایرانی با کیفیت خوب هم وجود دارد مثل ویستا، بوتیا، سیندژ و دیوا البته من در نمایشگاه صنعت ساختمان تهران 12-15 مرداد ماه امسال برای اولین بار پروفیل دیوا را هم از نزدیک دیدم کیفیت خوبی داشت.البته از قیمت پروفیل ها اطلاعی ندارم


UPVC ماده قوي و با دوام براي پنجره ها مي باشد منطقا ‌ممكن است فكر كنيد كه يك پنجره آلومينيومي مستحكم تر است از يك پنجره uPVC است چرا كه از فلزي سخت و محكم ساخته شده است.
در حقيقت ماده اي كه در قاب ها و بازشو ها بكار ميرود بايد داراي نفوذ كمتري در مواجهه با عوامل طبيعي در سيستم نصب شده باشد.

يك درب يا پنجره در اثر فشار برش عرضي بطور طبيعي افت خواهد كرد. اين فشارها ممكن است در اثر باد يا اثرات نشست ساختار باشند كه باعث فشار به اطراف پنجره مي شوند و فشار و بار شديدي به گوشه هاي آن وارد مي كنند بنابراين مهمترين بخش نگهدارنده پنجره ، در واقع مربوط به نحوه اتصال و مواد مورد استفاده در بستن گوشه ها به يكديگر است.

در پنجره هاي آلومينيومي از بسط هاي مكانيكي براي اتصال قطعات مختلف در يا پنجره استفاده مي شود. بطور معمول تعداد سه عدد يا بيشتر، از ورقه هاي فلزي براي ايجاد ساختار اتصال عميق به يكديگر پيچ مي شوند. حتي اگر پيچ ها از فولاد ضد زنگ هم باشد مي توانند باعث ايجاد واكنش گالوانيك با قابها يا بازشوهاي آلومينيومي ميشوند كه اين مسئله باعث از هم پاچيدگي پيچ و هم پنجره آلومينيومي خواهد شد و نتيجتا باعث شكستگي گوشه ها خواهد شد.

از طرف ديگر uPVC هرگز دچار واكنش با پيچي كه براي بستن مكانيكي يك پنجره استفاده مي شود، نخواهد شد.

آزمايشات صورت گرفته بر روي يك پنجره بسته شده از طريق مكانيكي نشان مي دهد كه اتصالات uPVC و آلومينيومي از نظر قدرت ساختاري مشابه هستند. UPVC در استفاده از پيچها وبسط ها در گوشه هاي پنجره ، در پنجره هاي اتصال يافته و جوش خورده يك انتخاب ديگر هم به ما مي دهد.

برش در دو زاويه ممكن

قطعات uP.V.C. به نرمي صاف شده و از طريق ورقه هاي جوش خورده با گرما گداخته شده و سپس اين قطعات با فشار به هم چسبيده ميشوند و بعد ميگذاريم تا خنك شوند . نتيجه آن يك اتصال غير قابل نفوذ در برابر آب است كه اين خاصيت و توانايي بالاي خود را در اثر بخش انتهايي پروفيل بدست آورده است نه با تعدادي نقطه پيچ شده به هم.

آزمايشات سنجش قدرت انجام گرفته بر روي اين اتصالات نشان داده شده است سيستم يك منطقه جوش خورده داراي مقاومت بسيار بالايي در مقايسه با بسط هاي مكانيكي قابها مي باشد. سرانجام اين روش ها درب و پنجره هايي با عمر طولاني تر و قابل اعتماد تر براي مصرف كنندگان آنها فراهم مي نمايد.
آلومينيوم يك ماده بسيار متداول در ساخت فريم درب و پنجره است. در ابتدا اينطور تصور مي شد كه آلومينيوم يك ماده ارزان در مقابل چوب است و از محيط زيست هم محافظت مي كند ولي پس از بررسي هاي بيشتر مشخص شد كه آلومينيوم داراي خواصي است كه آنرا در ساخت پنجره هاي مدرن غير قابل قبول مي سازد. براي فر آوري آلومينيوم به هنگام ساخت درب و پنجره ، مواد شيمياي سمي زيادي در تمام مراحل ساخت استفاده ميشود ، از جمله:
Chromate Baths - براي خيزش فلز سخت قبل از آستر كاري و رنگ زدن Acrylic و Polyester جهت رنگ زدن آلومينيوم سخت و بدون روكش

Asestate Nickel جهت ا يجاد پوشش قطبي محافظ

تمام اين مواد به عنوان مواد سرطان زا و سمي از طرف سازمان بهداشت و امنيت (OSHA) شغلي معرفي شده اند كه چنانچه اين مسئله كنترل نشود به خاطر مجاورت طولاني مدت باعث بيماري ميشود. تحقيقات نشان ميدهد كه آلومينيوم ميتواند در رشد درختان صنوبر و چنار تاثير گذار باشد چون ريشه هاي ظريف آنان مورد حمله محصولات جنبي اين توليدات قرار ميگيرد. ماده ديگري كه وجود دارد وميتواند به طور گسترده استفاده شود و جايگزين اين مواد سمي شود ، uPVC است كه از پلاستيك pvc است كه مقاوم، پايدار و در دسترس است و ويژگيها و مشخصاتي دارد كه آلومينيوم هرگز ندارد.

مهمتر از همه فرايند ها ساخت درب و پنجره uPVC فقط باعث ايجاد بخار آب در اتمسفر مي شود و هيچگونه مواد سمي و زائدي را وارد درياچه ها و رودخانه ها نمي كند ، همچنين مواد uPVC كه در ساخت درب و پنجره استفاده مي شود به صورتهاي ديگري بازيافت مي شود.

جايگزيني uPVC و استفاده از آن در پنجره ها ، زباله ها و آسيبهاي محيطي را به حداقل ممكن مي رسانند و به همين علت امروزه به طور گسترده به عنوان مواد اوليه ساختماني استفاده مي شود. پس از سالها توسعه uPVC به عنوان يك جايگزين مناسب آلومينيوم شناخته شده است.UPVC يك ماده طبيعي است ، عايقي است كه هزينه كمي دارد.

آلومينيوم رساناي گرماست مانند تابه هاي فلزي كه گرماي اجاق گاز را به سطح فلز منتقل مي كنند ، دسته فلزي عريان باعث سوختن دست مي شود مگر اينكه دسته بوسيله يك ماده عايق پوشانده شود. مشابه اين امر در پنجره هاي آلومينيومي اتفاق مي افتد گرماي تابستان يا سرماي زمستان از طريق پنجره هاي آلومينيومي به راحتي وارد خانه مي شود براي مقابله با اين مسئله كارخانه هاي توليد كننده پنجره آلومينيومي و خيلي از درب ها و پنجره هاي آلومينيومي Termal Break را اضافه مي كند كه يك نوار رزيني خشك است كه وارد قاب يا چهار چوب ميشود. اين ماده اگرچه ميزان عايق بودن پنجره ها را افزايش مي دهد ولي يكپارچگي قاب آلومينيومي به خطر مي افتد چون اين ماده (Break) به انسجام و محكمي آلومينيوم نيست همچنين اضافه كردن اين ماده باعث افزايش قيمت مي شود چون هم به زمان ، و هم به كارگر احتياج دارد.

UPVC به صورت طبيعي عايق است در برابر سرما و گرما. حتي وقتي كه سرماي زمستان خانه را محاصره كرده است قابهاي درب و پنجره ها هنوز گرم است.
در پنجره هاي uPVC ميتوان از پروفيل هاي چند حفره اي هم استفاده كرد كه در واقع اين حفره ها فضاي بين درب و پنجره را تقسيم مي كند با تقسيم فضاي داخل هواي بد و نامطبوع خارج ، با هواي مطبوع و مساعد داخل هرگز عوض نمي شود.

پنجره هاي آلومينيومي هم اين حفره ها را دارد ولي به خاطر خاصيت ماده اوليه حفره هاي داخلي بوسيله هوايي كه از طريق پروفيل ها منتقل ميشود خاصيت رسانايي فلز ويژگي اين حفره ها را از بين ميبرد.
پنجره هاي uPVC اين خاصيت را دارند كه حفره ها بوسيله يك ماده نارسانا احاطه شده اند اين بدين معناست كه قاب و چهار چوب uPVC خانه شما را عايق تر مي كند و صورتحساب هاي مربوط به گرمايش و سرماش شما را به صورت محسوس كاهش مي دهد.

شرايط جوي تاثيري روي uPVC ندارد درست است كه آلومينيوم زنگ نميزند ولي خورده يا پوسيده ميشود حتي سطح رنگ شده آلومينيوم به خاطر تماس دائم با هواي خارج يا شرايط داخلي روزانه ، داراي شكستگي يا خراش ميشود. فرسودگي و خوردگي باعث بي رنگ شدن سطح پنجره و حتي شكستن قاب مي شود. آلومينيوم مي تواند خيلي از تاثيرات الكترو مكانيكي كه روزانه از منابع مختلف ايجاد مي شود را تحمل كند . كودهاي شيميايي،‌گازها يا بخار نمكي ،‌آلودگيهاي طبيعي ، باعث مي شود تا پنجره آلومينيومي بد منظره و غير قابل اطمينان باشد همچنين خاصيت رساناي آلومينيوم ميتواند باعث افزايش ميعان گازهاي داخل خانه شود .

اين ميعان باعث آسيب به سطح پنجره و پارچه هاي منسوجات داخل خانه و كاغذ ديواري و سطوح چوبي داخل خانه ميشود. آلودگيهاي هوا شامل : گازهاي نمكي، بارانهاي اسيدي، آلودگيهاي صنعتي، آفت كشها، كودهاي شيميايي، بخار و ساير آلاينده هاي هوا كه روزانه وجود دارند باعث از بين رفتن رنگ و آسيب به پنجره هاي uPVC نمي شوند ميعان داخلي و حتي تبخير بخش كوچكي از مسائلي است كه در اثر استفاده از پنجره هاي آلومينيومي قبل از هر آسيبي رخ مي دهد .

پنجره هاي uPVC پوسيده نمي شود ، ورقه ورقه نمي شود ، پوسته پوسته نمي شود ، خراشهاي سطحي به علت استفاده هاي روزانه به خاطر اينكه رنگ، سرتاسر پروفيل را پوشانده است، نشان داده نمي شود . درب و پنجره هاي uPVC تاب بر نميدارد به خاطر همين هميشه خوب عمل ميكند و شكل خوبشان را حفظ مي كنند.

چوب

مزاياعايق خوبمعايبرطوبت را جذب ميكند ، تاب بر ميدارد،‌ پوسيده مي شود كه در نهايت به رخنه كردن آب و هوا به داخل خانه مي شود.
احتياج به رنگ كردن هميشگي و نگهداري از داخل و خارج دارد .
وضعيت و چگونگي برش تحتاني روي عايق اثر گذار است.

آلومينيوم

مزاياتاب بر نميداردمعايبعايق خيلي ضعيف
باعث ميعان مي شود (سبب تعرق )
خورده و پوسيده مي شو.د
جاي ضربه بر روي آن باقي مي ماند.
قاب و چهار چوب به صورت مكانيكي و با پيچ وصل مي شود و احتمال شل شدن دارد.
پنجره هاي آلومينيومي رنگ شده در معرض خراش و خوردگي هستند.
انتقال دهنده گرد و غبار به داخل ساختمان مي باشند.
UPVC
مزايا - عايق عالي
- تراوش ونفوذ هوا را كاهش مي دهد.
- مقاوم در مقابل ميعان و چگالي (تعرق و تغيير حجم).
- قابليت تميز كردن آسان
- مقاوم و ماندگار
- نگهداري آسان
- خورده نمي شود
- پوشش رنگ كامل
- عدم احتياج به رنگ
- نارسانامعايب مقاومت يا توان كششي محدود (به هر حال پنجره ها بوسيله پروفيل گالوانيزه تقويتي مستحكم
مي شوند كه اين مشكل را جبران كنند).


با سلام
من می خواستم برای قالبگیری از مجسمه از گرانول pvc استفاده کنم. خیلی هم در نت گشتم میخواستم از دوستان خواهش کنم اگر تجربه ای دارند کمک کنند.
از یکی شنیدم pvc را با دو ماده دیگر مخلوط کرده و حرارت می دهند و از آن استفاده می کنند کسی از ان دو ماده چیزی می داند!


اگه پودر PVC امولسیونی (بهش PVC-E می گن) رو تهیه کنید، بهش مقداری روغن DOP و مقدار خیلی جزئی (کمتر از 3% وزنی) بهش پایدار کننده حرارتی (بهش استبیلایزر میگن) اضافه کنید و سیستم رو خوب بهم بزنید که یکدست مثل عسل بشه و روی مجسمه-تون بریزید و تا دمای بالاتر از 80 درجه گرمش کنید و بزارین مدت کوتاهی بمونه، بعد از سرد شدن، اون ماده عسلی شکل فرم مجسمه رو به خودش می گیره و اینجوری میتونید از مجسمتون قالب گیری کنید ولی این قالب خیلی نرم و ارتجاعی هست.
پ ن: اگه تهران هستید میتونید تمام این مواد رو از خیابون سرپولک تهیه کنید

سلام دوست عزیز من جهت روکش کردن دستکش به فرمول پی وی سی حلالی نیاز دارم که بتونم پی وی سی رو از طریق حلال سیکلوهگزانول به حالت زله ای درش بیارم واز طریق هوا خشک خشکش کنم لطفا کمک کنید

منظورتون روکش دستکشهای ضد برش هست؟
 

جینگیلبرت

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز


سلام دوستان .از بین مهندسین محترم کسی هست که بتونه
فرمول ساخت استابلایزرهای pvc و استئاراتهای مختلف رو به من بده یا راهنماییم کنه ؟؟
خواهش میکنم اگه کسی هست حتماً با من تماس بگیره
09125045505 پازوکی:gol:


"پلی وینیل کلرید" که بیشتر با عنوان "pvc" یا "وینیل" شناخته شده است به طور اتفاقی در قرن نوزدهم توسط "هنری ویکتور ریگنالت" و "ایگن بایومان" کشف شد.این پلیمر گرمانرمی سخت.واکنش ناپذیر.دارای تنوع بسیار زیاد و ارزان قیمت است که در جامعه مدرن کاملا فراگیر شده و یکی از ارزشمندترین محصولات صنایع شیمیایی و پلیمری است.
تنوع محصولات ساخته شده از این پلیمر بسیار گسترده است:از صفحه های گرامافون تا لوله های اب و زه کشی.بطری ها.کارت های اعتباری.مواد ساختمانی.محصولات مصرفی.بسته بندی های یک بار مصرف و بسیاری از محصولات روزمره دیگر و حتی چرم مصنوعی نیز از این پلیمر تهیه می شود.در حقیقت به هرجا بنگریم محصولاتی از این پلاستیک دیده می شود.
بیشتر "پلی وینیل کلرید" ساخته شده در کاربردهای ساختمان سازی استفاده می گردد.
در حالیکه اکثر پلاستیک ها از نفت خام ساخته می شوند فقط 40 درصد PVC از نفت خام است و 60 درصد باقی مانده ان را کلر تشکیل می دهد که از نمک طعام حاصل می شود.کلر خواص مفیدی از قبیل مقاومت در برابر اتش و دوام را به پلیمر می دهد.این پلیمر بر حسب حجم تولیدی ان در رده دوم بعد از "پلی اتیلن" جای دارد."پلی وینیل کلرید" به مجموعه ای از افزودنی ها نیاز دارد تا ان را قابل استفاده کند.سرب.کادمیم یا ترکیبات الی قلع به عنوان پایدار کننده.فتالات ها به عنوان نرم کننده و سایر مواد شیمیایی به عنوان رنگ دهنده ها.بازدارنده های اتش.پرکننده ها و ضد اکسنده ها استفاده می شوند.

سلام. من مهندسی شیمی خوندم.میخوام بدونم آیا ضایعات کارخونه لوله پلیمر( پلیمرهایی که شکل لوله نگرفتند و از اکسترودر بیرون میریزند) قابل بازیافتند؟ توی همون فرایند یا فرایند دیگه ای؟ ممنون از هرکی بتونه راهنماییم کنه


من فکر می کنم چون پلی ونیل کلراید به صورت ترمپلاست هست میشه از اون مجدد استفاده کرد ولی باید به استاندارد های لوله رجوع بشه که میزان ان را مشخص کنه
من در باره ی پلی ونیل کلراید اطلاعات خواصی ندارم
ولی میدونم که پلیمر های دیگه مثل پلی استایرن وتفلون رو بازیافت می کنند
که الان برای خودشون مافیا هم دارن!!!!!!



اطلاعاتی دیگر در باره پی وی سی
 

جینگیلبرت

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
ژئو سنتتیک در ایران

عضو هیات علمی دانشکده مهندسی نساجی دانشگاه یزد با اشاره به کاربردهای وسیع ژئوسینتتیک در پروژه های نفتی و عمرانی در دنیا، گفت: در ایران میزان مصرف ژئو تکستایل ها 5 هزار متر مربع و میزان مصرف ژئو ممبرین ها 700 هزار متر مربع است.
به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) دکتر محمد صالح احمدی پیش از ظهر روز چهارشنبه در سمینار ژئوسینتتیکها و روشهای تولید، ژئوسینتتیک ها را مواد پلیمری معرفی کرد و گفت: ژئوسینتتیک ها از
مواد پلیمری ساخته می شود و در پروژه های عمرانی به همراه آب، خاک و سنگ و سایر مصالح به کاربرده می شود.

وی مقرون به صرف بودن، سرعت نصب بالا و دارا بودن عمر مفید را از مزایای این ماده نام برد و اظهار داشت: از این مواد به عنوان جلوگیری از فرسایش خاک، جلوگیری از نفوذ آب، محافظت از خطوط لوله های نفت و گاز و ایجاد خواص مقاومتی به سازه هایی چون پل ها و راه ها استفاده می شود.

احمدی با بیان اینکه ژئوسینتتیک ها در 4 نوع ژئو تکستایل ها، ژئو ممبرین ها، ژئو گریدها، ژئونتها و ژئو کامپوزیتها تولید می شوند، ادامه داد: با توجه به کاربردهای وسیع این مواد بیشترین بازار مصرف این منسوجات در کشورهای آمریکایی، اروپایی و آسیایی است که از میان این سه قاره بیشترین مصرف در میان کشورهای آسیایی است.

عضو هیات علمی دانشکده مهندسی نساجی دانشگاه یزد، میزان مصرف جهانی این منسوجات را تا سال 2000 بالغ بر هزار و 400 میلیون مترمربع ذکر کرد و ادامه داد: پیش بینی می شود که مصرف مواد ژئو سینتتیک ها تا سال 2015 به 6.9 میلیارد یارد مربع (به هزار و 700 متر مربع) برسد.

وی با اشاره به میزان مصرف این ژئوسینتتیک ها در کشور، ادامه داد: میزان مصرف ژئو تکستایل ها 5 هزار متر مربع و میزان مصرف ژئو ممبرین ها 700 هزار متر مربع است.
 

جینگیلبرت

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
[h=1]پلی وینیل کلراید[/h]
[h=2]
کاربرد های پلاستیک ها (پی وی سی):
[/h]پلی وینیل کلراید اولین بار در سال 1835 به صورت اتفاقی کشف شد و سال ها بعد در مقیاس تجاری تولید گردید.
پی وی سی به روش پلیمریزاسیون وینیل کلراید تولید می شود که وینیل کلراید مشتق شده از اتیلن می باشد. تفاوت پی وی سی با پلی اتیلن در یک اتم کلر است که جانشین یک اتم هیدروژن شده است.

پلی وینیل کلراید، پلاستیکی با موارد استفاده نامحدود است و در شرایط حاضر یکی از ارزشمند ترین محصولات صنعت پتروشیمی به شمار می آید. به طور عمومی بیشتر از 50% از پی وی سی ساخت بشر در ساختمان سازی استفاده می‌شود. زیرا پی وی سی ارزان بوده و به سادگی سر هم بندی می‌شود. در سال های اخیر پی وی سی جایگزین مواد ساختمان سازی سنتی نظیر چوب، سیمان و سفال در بسیاری از مناطق شده است.
پلی وینیل کلراید از نظر حجم تولید پلاستیک ها، پس از پلی اتیلن ها و پلی پروپیلن ها در رده سوم قرار دارد و قابل بازیافت است.
از جمله مزیت های محصولات پی وی سی می توان به موارد زیر اشاره کرد :
صد در صد ضد آب، عایق حرارت و برودت، عایق صدا، سبک، ضد آتش, ضد حشره، تنوع در طرح و رنگ، مقاومت خوب در برابر چربی ‌ها، اسید‌ها و بازها، عایق الکتریسیته از جمله ویژگی های پلی وینیل کلراید (PVC) محسوب می شود.

پلی وینیل کلراید (PVC) به دو صورت کلی تولید می شود:
- سخت که مقاومت و سختی قابل ملاحظه ای دارد.
- نرم و قابل انعطاف که نسبت زیادی پلاستایزر جهت نرمی و خاصیت کشسانی به آن اضافه می شود.


پی وی سی به تنهایی یک ماده شکننده و سخت است که پایداری حرارتی پایینی دارد به همین علت استفاده از آن بدون افزودن مواد افرودنی ممکن نمی باشد. مهم ترین این افزودنی ها، انواع نرم کننده های مختلف می باشد که البته تمام آن ها برای بسته بندی مواد غذایی مناسب نمی باشند.

در اواخر 1960دکتر جان گریچ و دکتر موریس جانسون اولین کسانی بودند که به وضوح سرطان زایی مونومر وینیل کلراید را برای انسان شناسایی کردند، زمانی که بر روی کارگران، دایره پلیمریزاسیون وینیل کلراید را در بی اف گود ریچ آزمایش کردند.
اعتقاد بر این است که بیشتر محصولات وینیلی زمانی که به طور صحیح مصرف شوند عموماً بی ضررند هر چند تعدادی از افزودنی ها و نرم کننده‌ ها از محصول وینیلی می‌توانند نشت کنند. حتی با وجود این که پی وی سی اسباب بازی‌های نرم به منظور نوزادان برای سال هاست که می سازد اما این نگرانی همچنان وجود دارد که این افزودنی ها از اسباب بازی ‌های نرم به دهان کودکانی که آن را به دهان می‌برند نشت کند.
 

جینگیلبرت

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
[h=1]مشکل نرخ خوراک در مجتمع‌های پتروشیمی[/h] کد خبر: DEN-518101 تاریخ چاپ: ۱۳۹۱/۰۷/۲۳ منبع: روزنامه دنیای اقتصاد - شماره ۲۷۶۰
گروه بورس کالا- کتایون دارابی: در روزهای اخیر موضوع فروش خوراک به مجتمع‌های پتروشیمی با نرخ دلار اتاق مبادلات ارزی دغدغه مسوولان این مجتمع‌ها بوده است؛ چرا که پیش از این قیمت فروش خوراک به مجتمع‌ها براساس نرخ ارز دولتی یعنی 1226 تومان تعیین می‌شد، اما با رشد قیمت دلار در ماه‌های اخیر زمزمه‌هایی در خصوص تغییر قیمت خوراک مجتمع‌ها مطرح شد.
گروه بورس کالا- کتایون دارابی: در روزهای اخیر موضوع فروش خوراک به مجتمع‌های پتروشیمی با نرخ دلار اتاق مبادلات ارزی دغدغه مسوولان این مجتمع‌ها بوده است؛ چرا که پیش از این قیمت فروش خوراک به مجتمع‌ها براساس نرخ ارز دولتی یعنی 1226 تومان تعیین می‌شد، اما با رشد قیمت دلار در ماه‌های اخیر زمزمه‌هایی در خصوص تغییر قیمت خوراک مجتمع‌ها مطرح شد.
البته در این مدت بازرگانی پتروشیمی عرضه‌های رینگ پتروشیمی را براساس میانگین قیمت دلار دولتی و آزاد و قیمت جهانی کالاها تعیین کرده است. با این حال در روزهای گذشته خبری از سوی آگاهان بازار مبنی بر اعلام فروش خوراک به مجتمع‌های پتروشیمی با نرخ دلار اتاق مبادلات ارزی از سوی دولت انتشار یافت که هیچ مقام آگاهی هم این موضوع را رد نکرد، اما در مورد شفاف‌سازی این خبر هم اطلاع‌رسانی نشد.البته برخی از آگاهان بازار روز گذشته از نامه‌ای خبر دادند که در جلسه انجمن کارفرمای صنایع پتروشیمی با حضور وزیر در مورد آن صحبت شده و در آن نامه به فروش خوراک به مجتمع‌های پتروشیمی براساس نرخ دلار اتاق مبادلات ارزی اشاره شده است. هر چند این نامه به برخی از مجتمع‌ها ارسال شده، اما گویا دستور بر این بوده که مسوولان پتروشیمی‌ها نظرات خود را در خصوص فروش خوراک به مجتمع‌های پتروشیمی اعلام کنند.
این در حالی است که برخی از مسوولان مجتمع‌ها می‌گویند: با توجه به اینکه هفته گذشته نرخ پایه محصولات پتروشیمی از سوی بازرگانی پتروشیمی براساس نرخ دلار اتاق مبادلات ارزی تعیین شد، به احتمال زیاد فروش خوراک به مجتمع‌ها از این پس با نرخ اتاق مبادلات ارزی تعیین خواهد شد.
اسفندیاری، مدیر بازرگانی مجتمع فارابی در این باره می‌گوید: هفته گذشته نرخ اورتوزایلین و دو اتیلن هگزانول براساس نرخ دلار اتاق مبادلات ارزی تعیین شد و این موضوع نشان می‌دهد که قرار است از این پس مجتمع‌ها هم با این دلار خوراک خود را خریداری کنند. حال آنکه در هفته گذشته و در بازارهای جهانی نرخ محصولات پتروشیمی با افت مواجه شده بودند، اما نرخ اورتوزایلین با 10 درصد رشد نسبت به هفته ماقبل آن بر تابلوی بورس ثبت شد، این یعنی قیمت اورتوزایلین در عرض یک هفته به میزان یک ماه رشد داشته است.
وی در ادامه به نوسانات موجود در اتاق مبادلات ارزی اشاره می‌کند و می‌گوید: در حال حاضر روزانه نرخ دلار در اتاق مبادلات ارزی تعیین می‌شود و این موضوع برای آینده بازار پتروشیمی خطرناک است؛ چرا که بیشتر واحدهای تولیدی صنایع پایین دست و بالادست قادر نیستند برای خرید و تولید خود در آینده برنامه‌ریزی دقیقی انجام دهند، اگر نرخ‌ها ثبات داشت و به صورت ماهانه تعیین می‌شد، باز هم تصمیم گیری برای واحدهای تولیدی آسان‌تر می‌شد. با این حال و با وجود تحریم‌های جدید اتحادیه اروپا و احتمال شروع فروش خوراک با نرخ دلار اتاق مبادلات ارزی، قدرت چانه‌زنی در بازارهای صادراتی کم خواهد شد و نتیجه این امر، اشباع بازار داخل و عرضه
قطره چکانی واسطه‌ها در بازار داخل خواهد بود و نهایتا به نظر من، الان زمانی خوبی برای واقعی کردن قیمت خوراک مجتمع‌های پتروشیمی براساس نرخ اتاق مبادلات ارزی نیست.
اسفندیاری به احتمال ارزان شدن کالاهای وارداتی نسبت به داخلی‌ها هم اشاره می‌کند و می‌گوید: در بازار پلیمری‌ها این اتفاق در حال رخ دادن است؛ چرا که در حال حاضر واردکنندگانی در بازار سود می‌کنند که پیش تر و با نرخ دلار ارزان‌تر نسبت به ماه گذشته، اقدام به خرید کالا کرده و با توجه به پیش‌بینی‌ها مبنی بر رشد دوباره قیمت‌ها، این کالاها را در انبار ذخیره کرده و در حال حاضر به فروش می‌رسانند و نهایتا برنده بازار پتروشیمی این افراد هستند، اما تنها راهکار برای غلبه بر وضعیت موجود، افزایش عرضه‌ها در رینگ پتروشیمی و اشباع بازار است. این کالاها در حال حاضر شامل انبساطی‌ها و پودر پی وی سی است.
در همین حال عبدالله زاده، مدیر سابق بازرگانی پتروشیمی امیرکبیر در این باره می‌گوید: اگر قیمت خوراک مجتمع‌ها براساس اتاق مبادلات ارزی تعیین شود، قطعا قیمت‌ها افزایش یافته و در نتیجه قدرت خرید واحدهای تولیدی به خصوص صنایع پایین دستی کاهش پیدا خواهد کرد و نهایتا بازار پتروشیمی به رکود می‌رود.

ثبات قیمت‌ها به جز پلی اتیلن سنگین بادی 0035
روز گذشته بازار پتروشیمی با شروع هفته جدید با ثبات قیمت اکثر کالاهای پلیمری نسبت به آخرین روز مبادلاتی هفته گذشته روبه‌رو شد. در این روز تنها نرخ پلی اتیلن سنگین بادی 0035 رو به رشد عنوان شد. برخی از تاجران نرخ این کالا را در بازار داخل را در محدوده 5 هزار و 600 تومان اعلام کردند. این در حالی است که عده‌ای معامله‌گران دلیل رشد قیمت این کالا را بازارسازی عده‌ای خاص عنوان کرده و می‌گویند: در روز گذشته برخی از خریداران این کالا را در بازار جمع‌آوری کردند و نتیجه آن رشد قیمت پلی‌اتیلن سنگین بادی 0035 بود.
عدم عرضه پلی اتیلن سنگین بادی 0035 طی هفته‌های گذشته در بورس کالا سبب شده بود تا نرخ مشخصی از این کالا در بازار در این مدت وجود نداشته باشد، اما گفته می‌شود روز گذشته این کالا با نرخ 5 هزار و 600 تومان توسط معامله‌‌گران خریداری می‌شد.
البته عده‌ای دیگر از معامله‌گران معتقدند: بازار پتروشیمی با توجه به شروع هفته جدید هنوز در بلاتکلیفی و سردرگمی به سر می‌برد و از این رو قیمت‌های اعلامی تاجران نسبت به هفته گذشته تغییری نکرده است، اما همچنان هم قیمت‌ها مشخص و دقیق نیست. در همین حال روز گذشته نرخ پی وی سی در بازار داخل در محدوده 3900 تا 4000 تومان در هر کیلو توسط تاجران پیشنهاد شد. به طوری که پی وی سی اروند 3 هزار و 800 تومان و پی وی سی بندرامام 4 هزار و 200 تومان هم پیشنهاد شد.
این در حالی است که برخی از مدیران پتروشیمی‌ها نرخ پیشنهاد شده در بازار را برای پی وی سی در حال حاضر غیرمنطقی و نادرست می‌دانند. این گروه می‌گویند: با توجه به اینکه عرضه پی وی سی در بازار داخل به شدت کاهش یافته نمی‌توان قیمت مشخصی از این کالا ارائه داد.
علاوه بر این تولید پی وی سی 6558 پتروشیمی بندرامام هم در سه ماه گذشته متوقف بوده و در نتیجه بازار با کمبود این کالا مواجه است و برخی از واسطه‌ها با انبار کردن این کالا و افزایش قیمت آن در تلاش برای بازارسازی هستند.
برخی از آگاهان بازار با توجه به نرخ دلار اتاق معاملات ارزی و نرخ جهانی پی وی سی می‌گویند: در حال حاضر نرخ واقعی پی وی سی 3 هزارتومان است، اما در بازار داخل این کالا با نرخ‌های 3500 تا 3600 تومان هم پیشنهاد می‌شود که حباب دارد.
این در حالی است که معامله‌گران نرخ جهانی این کالا را رو به پایین عنوان می‌کنند و معتقدند به احتمال زیاد در ماه جدید نرخ پی وی سی به 900 دلار در هر تن برسد.





©1391 تمامی حقوق این سایت محفوظ و متعلق به روزنامه دنیای اقتصاد می باشد.





 

جینگیلبرت

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
آینده بازار پتروشیمی چه خواهد شد؟
پتروتحلیل- بازار پتروشیمی با شروع هفته جاری روزهای آرامی را پشت سر گذاشت، به طوری که مبادلات همچنان ضعیف بود و اکثر معامله گران با احتیاط وارد این بازار شدند. البته امروز شایعه ای مبنی بر افزایش قیمت برخی از محصولات پتروشیمی برای عرضه در هفته جاری و بورس کالا در بازار جریان داشت که بسیاری از معامله گران این موضوع را آنچنان تاثیر گذار بر بازار پتروشیمی نمی دانستند و انتظار ندارند که تغییرات عمده ای در این بازار رخ دهد، این در حالی است که نزدیکی به ماه رمضان هم سبب شده تا احتمال افزایش رکود در بازار پتروشیمی هم شدت گیرد.
با این حال محصولات پلی اتیلن ترفتالات گرید BG ها با توجه به افزایش فاصله قیمتی در بورس و بازار نقدی همچنان معامله گران زیادی را به خود جذب می کنند، علاوه بر این در هفته جاری ضعف بارگیری پتروشیمی بندرامام و تندگویان هم سبب شده تا این اختلاف قیمت به ۸۰۰ تا ۹۰۰ تومان در هر کیلو برسد. پناهی تاجر بازار پتروشیمی در این باره می گوید: پتروشیمی تندگویان پس از گذشت یک ماه هنوز ۲۰ هزارتن از محصول فروخته شده خود را در بورس کالا به خریداران تحویل نداده است، این موضوع هم توانسته بر بازار این کالاها تاثیر گذار باشد و نرخ آنها را در بازار افزایش دهد. در همین حال پلی استایرن انبساطی هم با توجه به عرضه های اندک و عدم عرضه متوالی در بورس کالا با اختلاف قیمت زیادی در بورس و بازار مواجه شده اند، به طوری که پلی استایرن انبساطی ۳۰۰ در آخرین عرضه در بورس کالا با نرخ پایه ۴ هزار و ۵۹۴ تومان عرضه و با سقف قیمت خریداری شد، این کالا در بازار داخل امروز ۶ هزار و ۸۰۰ تومان توسط تاجران پیشنهاد شد. با این حال قیمت ABS تبریز که در بازار داخل به دلیل عدم عرضه این مجتمع در بورس کالا افزایش چشمگیری یافته بود، در هفته های اخیر با توجه به شروع عرضه این کالا با افت مواجه شده و امروز به ۷ هزار تومان در هر کیلو رسید، معامله گران انتظار دارند نرخ این کالا با توجه به افزایش عرضه ها با افت بیشتر در بازار داخل روبه رو شود. گفته می شود عرضه این کالا فردا به میزان هزار تن خواهد بود. عدم عرضه ABS در بورس کالا طی ماههای گذشته، نرخ این کالا را در بازار داخل تا مرز ۱۰ هزارتومان گران کرده بود.
البته بازار پی وی سی هم در این روز با وجود نوسانات اندک در بازارهای جهانی، با افت در بازار داخل به دلیل عرضه های بسیار، تولید انبوه و عدم صادرات روبه رو بود، به طوری که در برخی از گریدها در بازار داخل معامله گران قادر بودند پی وی سی را ۱۰ تا ۲۰ تومان ارزان تر از بورس کالا خریداری کنند. به گفته ایرانی، کارشناس بازار پی وی سی نگرانی از افت قیمت دلار با توجه به تغییر در اوضاع سیاسی سبب شده تا با توجه به نزدیکی به ماه رمضان، بازار پی وی سی وارد رکود شود و احتمال زیاد تا پایان شهریورماه در بازار پی وی سی تغییر خاصی رخ نخواهد داد. از سوی دیگر احتمال افت قیمت ها هم با توجه به نقدینگی پایین بازار پی وی سی و نیاز تولیدکنندگان به نقدینگی وجود دارد.
علاوه بر این عدم صادرات به دلیل توقف کشتی های حامل محصولات و افزایش قیمت حمل و نقل کشتی های داخلی هم بر رکود بازار پی وی سی افزوده است، به گفته ایرانی اگر صادرات پی وی سی انجام شود، احتمال دارد بازار با تحرک همراه شود، در غیر این صورت انتظاری برای بهبود بازار پی وی سی وجود ندارد. این در حالی است که امروز قیمت پی وی سی پالت S65 بندرامام و غدیر ۲ هزار و ۷۵۰ تومان و قیمت پی وی سی پالت S65 اروند هم ۲ هزا رو ۷۰۰ تومان توسط تاجران پیشنهاد شد. جامبوی اروند هم در محدوده ۲ هزار و ۶۵۰ تومان قرار داشت. پی وی سی S65 آبادان هم در توسط تاجران با قیمت ۲ هزار و ۶۹۰ تومان پیشنهاد شد. البته برخی از آگاهان بازار در این روز به مشکلات اداری پیش آمده برای مجتمع پتروشیمی آبادان اشاره کردند.
با این حال در این روزها معامله گران بازارهای کالایی بیش از هر چیزی نگران تحولات اقتصادی پیش رو پس از اعلام کابینه دولت جدید هستند، از سوی دیگر نقدینگی سرمایه گذاران هم به بورس اوراق بهادار سرریز شده و از این رو نقدینگی در بازارهای کالایی به شدت کاهش یافته است و بیشتر مصرف کنندگان ترجیح می دهند در حد نیاز روزانه خود خرید کنند و از ذخیره کالا در انبار واهمه دارند؛ چرا که اگر تحولات سیاسی مثبت باشد، برخی از کارشناسان احتمال می دهند قیمت دلار در بازار آزاد کاهش یابد و از این رو خریدهای انباری را در حال حاضر ریسک می دانند.
در همین حال برخی دیگر از کارشناسان بازار هم معتقدند؛ تحریم های اقتصادی در ماههای اخیر و به تدریج شکل گرفته است و بعید به نظر می رسد که یک باره لغو شود، بنابراین مدت زمان بیشتری برای لغو تحریم های اقتصادی در ایران وجود دارد، به همین دلیل این گروه افت قیمت دلار را به این زودی بعید می دانند. البته برخی از کارشناسان بازار پتروشیمی معتقدند؛ اگر صادرات در بازار پلیمرها وضعیت بهتری نسبت به قبل بیابد، انتظار تحرک دراین بازار بیشتر از بازار پی وی سی و شیمیایی ها خواهد بود.

http://isomer.ir/profile/shownews/user/isomer-news/id/53.html
 

جینگیلبرت

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
گروه بورس کالا- پي وي سي به دليل کاربردهاي متعدد در صنعت پلاستيک از اهميت زيادي در بازار پتروشيمي ها برخوردار است؛ اما روند نزولي نرخ اين محصول طي هفته هاي گذشته سبب شد تا فعالان اين بازار از وضعيت موجود ابراز نگراني کنند.
از همين رو به منظور بررسي شرايط بازار اين محصول گفت وگويي با محمد صادق سهلاني، معاون بازرگاني شرکت پتروشيمي غدير داشتيم که متن آن در پي مي آيد:


ميزان توليدات پتروشيمي غدير چقدر است؟
پتروشيمي غدير در دي ماه سال 88 راه اندازي شده و ظرفيت توليد پي وي سي در اين پتروشيمي 10 هزار تن در ماه است؛ اما در حال حاضر پتروشيمي غدير قادر به توليد 5 هزار تن پي وي سي در هر ماه است که اميدواريم در آينده اي نزديک ظرفيت پتروشيمي غدير به 80درصد ظرفيت اسمي خود برسد. اگر چه پتروشيمي غدير قادر به توليد گريدهاي 65، 57 و 70 است؛ اما هم اکنون تنها گريد 65 R را توليد مي کند.


با توجه به کاهش نرخ جهاني محصولات پتروشيمي، روند نرخ PVC در بازارهاي جهاني و داخلي چگونه است؟
از آنجا که نرخ هاي داخلي PVC مستقيما متاثر از نرخ هاي جهاني اين کالااست، همانند کليه محصولات شيميايي و پتروشيميايي، کاهش نرخ جهاني طي هفته هاي گذشته سبب شده است تا نرخ PVC نيز در بازار داخلي با تنزل قيمت مواجه شود. نرخ PVC تحويل بنادر خليج فارس در هفته اخير 900 دلار بوده و به اين ترتيب نرخ PVC در بازارهاي جهاني با کاهش 100 دلاري در هر تن به نسبت يک ماه گذشته رو به رو شده است، اما نرخ (EDC) ماده اوليه توليد PVC، فقط 30 دلار در هر تن کاهش داشته است که اين موضوع نشان مي دهد نرخ PVC در آينده اي نزديک تعديل خواهد شد و پيش بيني من اين است که در باقي مانده سال 2010 ميلادي نرخ جهاني PVC حدود 1000 دلار آمريکا باشد.
تصور مي کنم نرخ PVC در بازار داخلي از ميزان فعلي پايين تر نيايد؛ چرا که با کاهش فاصله بين قيمت مواد اوليه توليد PVC) EDC) با قيمت فروش اين محصول توليد آن، مقرون به صرفه نخواهد بود و در نتيجه برخي از کارخانه هاي توليد کننده، توليد خود را متوقف خواهند کرد و با کاهش عرضه، مجددا عرضه و تقاضاي محصول PVC به تعادل خواهد رسيد.


ظرفيت توليد و مصرف PVC در کشور تا چه ميزان است؟
ظرفيت توليد PVC در کشور با احتساب 60 تا 80 هزار تن پتروشيمي آبادان، 100 تا 120 هزار تن پتروشيمي بندر امام و 80 تا 100 هزار تن پتروشيمي غدير ، 300 هزار تن است و اگر توليدات اروند که 350 هزار تن در سال خواهد بود به اين مقدار اضافه شود، بازار داخلي با مازاد PVC روبه رو خواهد شد و به اين ترتيب مي بايست 50درصد PVC توليد شده در داخل کشور به سمت بازارهاي صادراتي گسيل شود.
اولويت اول عرضه PVC با بازار داخلي است؛ اما اگر اين مقدار PVC در بازار داخلي جذب نشود، اولويت دوم با بازارهاي عراق و آسياي ميانه است و اولويت سوم نيز با کشورهاي جنوبي مانند هند، چين، پاکستان و خاور دور خواهد بود.


نرخ PVC در چه کشورهايي مشابه ايران است؟
قيمت PVC در کشورهايي که به آب هاي آزاد دسترسي ندارند مانند آذربايجان، ارمنستان و گرجستان، مشابه ايران است. اما نرخ ها در کشورهايي مانند ترکيه که به آب هاي آزاد و منابع اروپايي و چيني دسترسي دارند مشابه نرخ هاي رايج جهاني است.


چرا پتروشيمي غدير در سال جديد اقدام به عرضه PVC در بورس کالانکرده است؟
پتروشيمي غدير دو ماه ابتدايي سال 89 دچار مشکلات فرآيندي توليد بود؛ از آنجايي که جهت ذخيره سازي مواد اوليه (EDC) نيازمند نقدينگي بوديم، در ماه هاي فروردين و ارديبهشت اقدام به پيش فروش توليدات آتي کرديم، لذا امکان عرضه محصولات پتروشيمي غدير در بورس کالاعملاوجود نداشت و از طرف ديگر با توجه به يافته ها و تجربيات مربوط به دوران چند ماهه توليد، بازنگري در برخي مسائل فرآيندي و انجام تغييرات جزئي مکانيکي و ابزار دقيقي ( کنترلي) لازم به نظر مي رسيد که اغلب اين اصلاحات در دو ماه گذشته انجام و تعدادي نيز در دست اقدام است، لذا ترجيح داديم که پس از ثبات در توليد و قابليت برنامه ريزي جهت توليد و فروش محصولات توليدي شرکت به حضور فعال در بورس کالامبادرت کنيم.


نقش دلالان در بورس کالاتا چه حد پررنگ است؟
به جرات مي توانم بگويم سهم دلالان و واسطه ها در خريد PVC کمتر از 30درصد است و 70درصد PVC عرضه شده در بورس کالاو فروش مستقيم توسط توليدکنندگان به دست مصرف کننده نهايي مي رسد، به منظور کاهش نقش دلالان در بازار عرضه و تقاضاي محصولات پليمري اقدام شايسته اي اخيرا از سوي قطب هاي صنعتي مصرف کننده مواد پليمري مخصوصا PVC در تشکيل شرکت هاي تعاوني صورت گرفته است که موجب برقراري ارتباط مستقيم تر صنايع بالادستي پتروشيمي و صنايع پايين دستي شده است.


چرا برخي از شرکت هاي پتروشيمي ترجيح مي دهند کالاي خود را خارج از بورس به فروش برسانند؟
به دليل آنکه بازار بورس کالاتوانايي جذب تمامي محصولات توليدي بسياري از واحدهاي توليدکننده صنايع بالادستي پتروشيمي را ندارد، بيشترين ساز و کار بورس کالاشفاف سازي قيمت است تا بازار بلاواسطه توليد کننده دست اول و مصرف کننده نهايي.


نرخ PVC پتروشيمي غدير در روزهاي اخير چه ميزان بوده است و آيا اين کالابا پتروشيمي بندرامام از لحاظ کيفي متفاوت است؟
PVC بندرامام و پتروشيمي غدير از لحاظ کيفيت هيچ تفاوتي ندارد. نرخ PVC با تناژ کمتر از يکصد تن و بالاي پانصد تن متفاوت است؛ به عنوان مثال در هفته گذشته خريداران در حد يک تا دو تريلي با نرخ کيلويي 10500 ريال به علاوه 3درصد PVC گريد 65 R شرکت پتروشيمي غدير را خريداري کرده و خريداران بالاي پانصد تن به منظور تحويل کالاظرف يک ماه آتي با نرخ 10200 ريال به علاوه 3درصد محصولات توليدي شرکت پتروشيمي غدير را خريداري کردند.

نرخ گذاري بازرگاني پتروشيمي بر مبناي FOB-5 را قبول داريد؟
خير، نرخ گذاري در بورس کالاو رينگ پتروشيمي بايد بر اساس عرضه و تقاضا انجام گيرد؛ چرا که بازار محصولات پليمري و شيميايي کاملابا يکديگر متفاوت هستند. محصولات شيميايي به ميزان 20درصد در بورس کالاجذب مي شود؛ اما تقاضا براي خريد محصولات پليمري معمولابيشتر از عرضه آنها است.

روزنامه دنياي اقتصاد، شماره 2107 به تاريخ 29/3/89، صفحه 15 (بورس كالا)

 

جینگیلبرت

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز

شانا _ گروه پتروشیمی: دبیر هیئت پذیرش بورس کالای ایران از پذیرش اتیلن دی کلراید (EDC) برای عرضه در بورس کالا خبر داد.

به گزارش شانا، منوچهر میرزایی گفت: این کالا به میزان یک میلیون و ٣٣٠ هزار تن مجتمع پتروشیمی بندر امام (ره) و اروند تولید می شود و قرار است ٢٠٠ هزار تن مازاد آن در بورس کالا عرضه شود.
این محصول که کاربرد آن به عنوان ماده اولیه PVC (پلی وینیل کلراید) بسیار با اهمیت است، در صنایع رنگ، ساخت حلال های کلرینه و چربی برها نیز کاربرد دارد.

http://www.shana.ir/fa/newsagency/163469
 

جینگیلبرت

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
قیمت محصولات پتروشيمي در بازارهاي جهاني

دوشنبه, 01 تیر 1388 14:46

قیمت محصولات پتروشیمیایی در بازار های جهانی تا تاریخ 29 خرداد ماه 1388

به گزارش سانا، قیمت محصولات پتروشیمیایی در بازار های جهانی تا تاریخ 29 خرداد ماه 1388 (19 جون 2009) به شرح زیر بوده است:

متانول آمریکای شمالی: 200 دلار در هر تن
متانول اروپا: 146 دلار در هر تن
متانول آسیا: 230 دلار در هر تن

قیمت های جهانی:
پلی اتیلن سبک خطی: 920 دلار در هر تن
پلی پروپیلن 925 دلار در هر تن

قیمت های آسیایی:
پلی وینیل کلراید PVC: 800 دلار در هر تن
پلی استایرن معمولی PS: 1090 دلار در هر تن
پلی استایرن مقاوم HIPS: 1190 دلار در هر تن
پلی اتیلن سبک گونه فیلم LDPE: 1200 دلار در هر تن
پلی اتیلن سنگین گونه فیلم HDPE: 1190 دلار در هر تن
پلی اتیلن سبک خطی LLDPE: 1110 دلار در هر تن
پلی پروپیلن گونه تزریقی ppooyap_sadegh: 1095 دلار در هر تن
پلی پروپیلن گونه فیلم ppooyap_sadegh: 1135 دلار در هر تن
اکریلو نیتریل یوتادین استایرن ABS: 1385 دلار در هر تن
اتیلن: 850 دلار در هر تن
منو اتیلن گلایکول MEG: 555 دلار در هر تن
پروپیلن: 1025 دلار در هر تن
منومر وینیل کلراید VCM: 700 دلار در هر تن
اتیلن دی کلراید EDC: 410 دلار در هر تن
استایرن: 1055 دلار در هر تن
بنزن: 765 دلار در هر تن
تولوئن: 765 دلار در هر تن
بوتادین: 730 دلار در هر تن
اروتو زایلین OX: 865 دلار در هر تن
پارا زایلین PX: 995 دلار در هر تن
منومر استایرن: 1045 دلار در هر تن



www.polymerinfo.net
 

جینگیلبرت

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
ایران از واردات کاستیک و اتیلن دی کلراید بی نیاز شد
اهواز - خبرگزاری مهر: صادرات اولین محموله اتیلن دی کلراید پتروشیمی اروند بزرگترین مجموعه زنجیره کلرآلکالی و پی وی سی دنیا به خارج از کشور آغاز و کشور از واردات این محصول مهم بی نیاز شد.
رئیس اداره مهندسی فرآیند و کنترل تولید این پتروشیمی در گفتگو با خبرنگار مهر در ماهشهر اظهار کرد: پس از صادرات دو کشتی حامل محصولات پتروشمی اروند با تناژ 25 هزار تن به مقاصد کشورهای هند، ترکیه و ایتالیا، صادرات محصول EDC (اتیلن دی کلراید) نیز آغاز شد.
بهمن بهزادی با اعلام این خبر افزود: در خلال چند روز گذشته یک کشتی به تناژ پنج هزار تن به کشور تایوان، کشتی دوم با تناژ دو هزار تن به کشور هند و کشتی سوم با تناژ پنج هزار تن به مقصد چین صادر شد.

وی ارزش کل اتیلن دی کلراید صادر شده را 53 میلیون دلار برآورد کرد و اظهار کرد: بارگیری دو کشتی حاوی اتیلن دی کلراید دیگر با تناژ 10 هزار تن از اوسط بهمن ماه و یک کشتی حاوی کاستیک با 10 هزار تن محصول از اواسط اسفند ماه برای صادرات انجام خواهد شد.

رئیس اداره مهندسی فرآیند و کنترل تولید این پتروشیمی تصریح کرد: پتروشیمی اروند جزو صنایع سبز کشور محسوب شده و محصول تولیدی کلر و مشتقات آن در بیش از 300 کارخانه کوچک و بزرگ کشور کاربرد دارد.

محصول اتیلن دی کلراید در صنعت کاربردهای مختلفی از جمله در تولید مونومر پی وی سی، حلالهای آلی، تولید محصول پرکلرو اتیلن استفاده می شود.

http://www.ghatreh.com/news/nn6917456
 

جینگیلبرت

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز

جدا سازي و تصفيه اتيلن دي كلرايد (EDC) از پساب واحد توليديEDC و VCM مجتمع پتروشيمي بندرامام (ره) به روش اسمز معكوس


نويسند‌گان:
[ رحيم محمدي مهر ] - مركز تحقيق و توسعه پتروشيمي بندرامام – دانشگاه آزاد اسلامي - واحد تهر
[ بهروز ميثمي ] - مركز تحقيق و توسعه پتروشيمي بندرامام – دانشگاه آزاد اسلامي - واحد تهر
[ علي باغبانباشي ] - مركز تحقيق و توسعه پتروشيمي بندرامام – دانشگاه آزاد اسلامي - واحد تهر
[ منصور جوهري رنگ ] - مركز تحقيق و توسعه پتروشيمي بندرامام – دانشگاه آزاد اسلامي - واحد تهر

خلاصه مقاله:

ماده شيميايي اتيلن دي كلرايد(EDC) از جمله مواد شيميايي توليدي در پتروشيمي كيميا مجتمع پتروشيمي بندرامام ( ره ) مي باشد كه در صنايع مصارف عمده اي دارد . پساب اين واحد ، حاوي اتيلن دي كلرايد ، آب و ذرات 3Fecl مي باشد در اين بررسي سعي شد EDC بوسيله فرايند جداسازي غشايي در مقياس آزمايشگاهي تصفيه و جداسازي گردد . غلظتEDC در حوضچه جمع آوري پساب ppm 4000-4250 مي باشد .
در اين بررسي نشان داده شد كه پساب پس از دو مرحله جداسازي غشايي بوسيله فرايندهاي غشايي ميكروفيلتراسيون(MF) , و نانو فيلتراسيون (RO/NF) در مقياس آزمايشگاهي غلظت EDC به مقدار 70 – 90 ppm كاهش پيدا كرد . اين محدوده مطابق قوانين استاندارد تخليه پساب به رودخانه در ايران مي باشد . با توجه به وجود ذرات 3Fecl در اين پساب , يك پايلوت آزمايشگاهي مرحله پيش تصفيه فرايند ميكرو فيلتراسيون (MF)طراحي گرديد كه پس از انجام آزمايشهاي مربوطه مشاهده گرديد كدورت پساب از Ntu به 1.05 Ntu 65 تقليل پيدا كرده و ذرات جامد 3Fecl كه وجودشان براي غشا RO/NF مضر مي باشد حذف گرديدند . در مرحله نهايي ، يك پايلوت آزمايشگاهي فرايند جداسازي غشاييRO/NF جهت جداسازي EDC از آب طراحي گرديد . كه با انجام آزمايشهاي مربوطه مشاهده گرديده آب بصورت فاز نفوذ كرده (تراوش ) و EDC در فاز پس مانده جدا مي گردند .


كلمات كليدي: اشل آزمايشگاهي ، پساب ، فاز نفوذ شوند ، فاز پسماند ، ميكروفيلتراسيون ، نانو فيلتراسيون

http://www.civilica.com/Paper-NICEC09-NICEC09_465.html
 

جینگیلبرت

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز


جايگاه اتيلن دي كلرايد در بازارهاي جهاني

نويسنده:
[ عليرضا علمشاهي ] - منطقه ويژه اقتصادي پتروشيمي - سايت -3 شركت پژوهش و فناوري پتروشيمي - مركز
خلاصه مقاله:

اتيلن دي كلرايد يا 1 و -2 دي كلرو اتان اساساً جهت تهيه مونومر وينيل كلر ايد ( ماده اوليه سنتز ) PVC كاربرد دارد . با رشد روز افزون توليد پليمرهاي پلي وينيل كلرايد، مونومر وينيل كرايد ( و به تبع آن اتيلن دي كلرايد ) بعنوان ماده آغازگر اين پليمرها مطرح گرديده و به يك محصول تجاري بسيار مهم تبديل گرديد . در اين تحقيق سعي شده است ضمن مع رفي توليد كنندگان عمده EDC ، اطلاعات دقيقي در رابطه با الگوي جهاني عرضه و تقاضاي EDC ، درصد افزايش ظرفيت و مصرفEDCدر جهان، موازنه تجاري EDC در جهان، الگوي عرضه و تقاضاي EDC در خاورميانه و در نهايت عرضه و تقاضاي EDC در ايران در مقايسه با كل جهان در فاصله سا لهاي 2000-2015 ارائه شود . توليد جهاني اتيلن دي كلرايد در سال 2005 ميلادي به 39 ميليون تن رسيد . پيش بيني مي شود كه ظرفيت توليد EDC با رشد تقريبي 3 درصد در سال افزايش يابد . رشد تقاضاي EDC نيز بستگي مستقيم به تقاضاي PVC دارد . بيشترين افزايش ظرفيت در آسيا و خاورميانه خواهد بود . بطور كلي تجارت جهاني وينيل از رونق خوبي در سالهاي 2004 و 2005 برخوردار شد . در طي اين سالها سرعت بهره برداري از واحدها بيشتر از گذشته بود . مطابق پيش بيني هاي انجام شده، در سالهاي 2006 و 2007 افزايش ظرفيت مهمي وجود نداشته باشد و لذا اين صنعت سالهاي سودآوري را پيش روي خواهد داشت


كلمات كليدي: اتيلن دي كلرايد، EDC ، عرضه، تقاضا


http://www.civilica.com/Paper-IPCONF01-IPCONF01_174.html
 

جینگیلبرت

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
اتیلن دی کلراید

نام کالا: اتیلن دی کلراید
C2H4Cl2

مایع : حالت فیزیکی

بیرنگ، بوی مشابه کلروفرم : ظاهر

: فرمول شیمیایی C2H4Cl2

دانسیته:253/1 gr.cm3

84/0: ویسکوزیته در 20mPa·s

1،2-دی کلرو اتان، کلراید اتیلن، بی کلرور دی اتیلن : نام مترادف

96/98: جرم مولکولیgr/mol

اتانول، کلروفرم، دی اتیل اتر، استون و بنزن:حلالیت در حلالهای آلی

به میزان کمی قابل حل است : حلالیت در آب

º84 : نقطه جوش C

نقطه اشتعال:13 ºC

شماره تعرفه: 29031500

، (1،2-دی کلرو اتان)(ISO)دی کلراید اتیلن

اتیلن دی کلراید:
مایعی است بیرنگ با بویی شبیه کلروفرم که اصولا" به عنوان حلال استفاده می شود و موارد مصرف آن در تهیه وینیل کلراید مونومر و نهایتا" پی وی سی در مجتمع های پتروشیمی، صنایع رنگ، ساخت حلالهای کلرینه و چربی برها می باشد.

نکات ایمنی:
گرما ممکن است باعث انفجار آن شود،بخارات این ماده می تواند در هوا آزاد شده و با هوا مخلوط انفجاری تشکیل دهد. کلر موجود در آن در اثر تجزیه، آزاد و جزء مخربهای لایه ازن می شود. بشدت با اکسیدکننده ها، آلکانامیدها و پودرهای فلزی مختلف واکنش داده و خطر انفجار و اشتعال دارد،خیلی از مواد پلاستیکی را از بین می برد.

http://parslian.org/articles/chemical-microbic/57.html
 

جینگیلبرت

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
نام ماده (فارسی): اتیلن دی کلراید
نام ماده (انگلیسی): Ethylene Dichloride
نام تجاری (فارسی): ای دی سی
نام تجاری (انگلیسی): Ethylene Dichloride (EDC)
سایر اسامی: اتان دی کلراید, کلراید اتیلن, بی کلرو دی اتیلن, کلرو دی اتیلن , 1و2 دی کلرواتان, 1و2 اتیلن دی کلراید
مجتمع های تولیدکننده: پتروشیمی بندر امام

اتیلن دی کلراید مایعی ای بی رنگ با بویی شبیه کلروفرم است.اتیلن دی کلراید در گروه هیدروکربن های ساده قرار میگیرد(خانواده اتن). اتیلن دی کلراید اساسا برای تولید منومر وینیل کلراید مورد استفاده قرار می گیرد همچنین به عنوان ماده واسطه اصلی در تولید PVC مورد استفاده قرار می گیرد. اتیلن دی کلراید ماده ای سمی، خورنده، قابل اشتعال، سرطان زا می باشد.

موارد مصرف:
تهیه وینیل کلراید مونومر و نهایتاً P.V.C در مجتمع های پتروشیمی،صنایع رنگ،ساخت حلال های کلرینه،چربی برها

خواص فیزیکی و شیمیایی:
Molecular formula: C2H4Cl2
Molar mass: 98.96 g/mol
Appearance Colourless liquid with characteristic odour
Density: 1.253 g/cm3, liquid
Melting point: -35 C (238 K)
Boiling point 83.584.0 C (357 K)
Solubility in water 0.87 g/100 ml (20 C)
Viscosity: 0.84 mPas at 20 C

اطلاعات ایمنی:
سمی،قابل اشتعال،سرطان زا

http://www.petronet.ir/knowledgebase/-/asset_publisher/jOF6inRV3JB4/content/id/2241952
 

جینگیلبرت

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
نمونه ای از یک کارخانه تولید گرانول پی وی سی در ترکیه:


POLYVINYL CHLORIDE (PVC) PLANT
Capacity :
150.000 Tons / Year
Start Up Date :
16.03.1986
Expansion Date :
1995, 2001
Production Tecnology :
PVC Plant consists of ‘Batch Processing’ 4 lines having the same capacity. The production is licensed by "SOLVAY". PVC is produced by polymerization of ‘Vinyl Chloride Monomer’ accompanied by catalyst at a certain temperature and pressure in aqueous medium.
Main Raw Material :
Vinyl Chloride Monomer
Products :
PVC Suspension (S-23, S-27, S-39, S-65)
 
آخرین ویرایش:

جینگیلبرت

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز


تولید کمیاب‌ترین محصول پتروشیمی جهان، پی.وی.سی.ای، با مشارکت ایتالیا
عاطفه صفاری
۱۴آبان ۱۳۹۰

شمارش معکوس برای تولید ۲ گرید کمیاب PVC با مشارکت یک شرکت ایتالیایی آغاز شده است. مدیرعامل پتروشیمی می گوید: با راه اندازی این ۲ خط جدید تولید، علاوه بر خودکفایی، ایران به معدود صادرکننده این محصولات پتروشیمی تبدیل می شود.
عبدالحسین بیات با اشاره به تولید دو نمونه از کمیاب ترین گریدهای پی.وی.سی جهان در مجتمع های پتروشیمی هگمتانه همدان و اروند، گفت: با راه اندازی نهایی این دو مجتمع پتروشیمی امکان تولید گرید پی.وی.سی.ای در کشور فراهم می شود.وی با اعلام اینکه تولید این گرید کمیاب و استراتژیک امسال در مجتمع پتروشیمی اروند آغاز می شود، تصریح کرد: این محصول در صنایع پزشکی دارای کاربردهای فراوانی است.معاون وزیر نفت همچنین درباره آخرین وضعیت ساخت و بهره برداری از مجتمع پتروشیمی هگمتانه همدان، اظهار داشت: با تامین منابع مالی این واحد جدید پتروشیمی تا سال آینده در مدار بهره برداری قرار می گیرد.این عضو هیات مدیره شرکت ملی صنایع پتروشیمی با یادآوری اینکه حدود ۹۰ میلیارد ریال وام از بانک ملی و آورده سرمایه گذاران داخلی و خارجی منجر به تسریع در عملیات اجرایی این مجتمع پتروشیمی می شود، بیان کرد: در مجموع با راه اندازی این دو خط تولید گرید پی.وی.سی.ای ایران علاوه بر خودکفایی از واردات این دو محصول به جمع صادرکنندگان آنها نیز تبدیل می شود.با مشارکت ایتالیا و بهره برداری از مجتمع پتروشیمی هگمتانه، پیش بینی می شود ضمن توقف واردات پودر و گرانولPVC گرید پزشکی، ایران به جمع صادرکنندگان این محصول کمیاب پتروشیمی جهان می پیوندد.در حال حاضر عملیات اجرایی مجتمع پتروشیمی هگمتانه از پیشرفت فیزیکی نزدیک به ۹۰ درصد برخوردار است که پیش بینی می شود تا پایان سال جاری با راه اندازی این واحد پتروشیمیایی ایران از واردات پودر و گرانول PVC به خودکفایی برسد.این مجتمع پتروشیمیایی با سرمایه گذاری مشترک یک شرکت ایتالیایی و با هدف تولید سالانه ۳۹ هزار و ۶۰۰ تن محصول پتروشیمی شامل ۳۰ هزار و ۶۰۰ تن پودر “پی.وی.سی” گرید پزشکی و ۹ هزار تن گرانول “پی.وی.سی” اجرایی شده است.برای طراحی، ساخت، اجرا و راه اندازی این مجتمع پتروشیمی حدود ۹۰ میلیون دلار سرمایه گذاری شده است که پیش بینی می شود با بهره برداری از آن علاوه بر تامین نیازهای داخلی برای نخستین بار ایران به جمع معدود کشورهای صادرکننده پودر و گرانول PVC ” گرید پزشکی- پلی وینیل کلراید ” بپیوندد.تولید پودر و گرانول PVC در پتروشیمی هگمتانه موجب می شود ضمن خودکفایی ایران از واردات این محصول استراتژیک شیمیایی (دارای کاربرد در صنایع پزشکی)، با توجه به در اختیار داشتن خوراک انحصاری گاز وی.سی.ام تمامی بازار این محصول در اروپا و شرق آسیا را در اختیار بگیرد.محصول پتروشیمی پودر و گرانول PVC با گرید پزشکی یکی از بی نظیر ترین محصولات پتروشیمی جهان بوده که تنها چند کشور محدود تکنولوژی تولید این محصول استراتژیک پتروشیمیایی را در اختیار دارند.همزمان با تکمیل و راه اندازی فاز نخست پتروشیمی هگمتانه، فاز دوم این واحد پتروشیمی به منظور تولید و صادرات محصولPVC امولسیون آغاز می شود که تولید این محصول از توجیه اقتصادی بالایی برخوردار است.برآوردهای اقتصادی انجام شده نشان می دهد ارزش فروش و صادرات محصولات مجتمع پتروشیمی هگمتانه سالانه بیش از۵۰ میلیون دلار درآمد نصیب اقتصاد ملی کند. لیسانس و مهندسی اصولی این طرح پتروشیمی توسط دو شرکت اروپایی و مهندسی تفصیلی، تدارکات و ساختمان و نصب توسط مشاوران و پیمانکاران داخلی انجام شده است.



اینم یک طرح دیگه
 

جینگیلبرت

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
اینم طرح توجیهی تولید گرانول پی وی سی تازه است مال سال 1390
 

پیوست ها

  • طرح توجیهی تولید گرانول پی وی سی.pdf
    467.1 کیلوبایت · بازدیدها: 1

جینگیلبرت

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
پروفایل های یو پی وی سی در ساخت در و پنجره و استفاده به جای کف پوش و سقف کاذب و غیره استفاده زیادی دارد.

- این پروفایلها با حرارت دادن و شکل دهی در داخل قالبهای مخصوص توسط پودر پی وی سی تولید میشوند.

- پودر پی وی سی در پتروشیمیهای ایران تولید میشود و گریدهای مختلفی دارد.

- با بررسی که از شرکتهای سازنده ماشین آلات بعمل آمد
برای یک کارخانه تولید پروفایل یو پی وی سی با ظرفیت حد اقل یک هزار تن در سال یا یک میلیون کیلو در سال و در هر ساعت 150 کیلو
ماشین آلات توان تولید را دارند تا در هر ساعت یک تن

- حد اقل 5 نفر کارگر لازم است.
- به دلیل اینکه اکثر پروفایل مورد نیاز از ترکیه و اروپا وارد ایران میشه تولید در این زمینه میتواند موفق باشد.
- به دلیل اینکه کشور به این کارخانه نیاز دارد لذا برای این امر دولت امتیازاتی مانند وام به سرمایه گذاران پرداخت میکند.
- حد اقل سرمایه گذاری برای احداث یک کارخانه باید یک و نیم میلیارد تومان باشد که سیصد میلیون تومان ان توسط متقاضی تامین میشود
و هشتاد درصد یعنی یک میلیارد و دویست میلیون تومان وام گرفته میشود.
- کارخانه های سازنده ماشین آلات چه در اروپا و ترکیه و چه در چین کارشناسانی برای آموزش کار با دستگاه و تولید برای صاحب کارخانه میفرستند و پشتیبانی بعد از فروش هم دارند.
-
 

TOM-CAT

عضو جدید
کاربر ممتاز
با سلام.میخواستم در مورد تجهیزات یک کارخونه upvc بپرسم که برایه تاسیس یک کارخونه دقیقا به چه تجهیزاتی لازم هست؟
آیا برایه کسی که بخواد سرمایه گذاری کنه سودش بصرفه هست؟
آیا میتونه مواد اولیه تولید رو بدون هیچ واسطه ای و در زمان معین تهیه کنه؟
آیا برایه استانی مثل ایلام که محروم هست و در بنبست جغرافیایی قرار دارد این طرح شکست نخواهد خورد؟
 

جینگیلبرت

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
با سلام.میخواستم در مورد تجهیزات یک کارخونه upvc بپرسم که برایه تاسیس یک کارخونه دقیقا به چه تجهیزاتی لازم هست؟
آیا برایه کسی که بخواد سرمایه گذاری کنه سودش بصرفه هست؟
آیا میتونه مواد اولیه تولید رو بدون هیچ واسطه ای و در زمان معین تهیه کنه؟
آیا برایه استانی مثل ایلام که محروم هست و در بنبست جغرافیایی قرار دارد این طرح شکست نخواهد خورد؟

مواد اولیه توی بازار هر چقدر دلت بخواد هست
ایران یکی از کشورهای صادر کننده مواد اولیه است که مشخصات پتروشیمیهای تولید کننده مواد اولیه را بالا توی پستهای بالا آورده ام

برای تجهیزاتش هم یک سری کاتالوگ من دارم به مرور زمان ماشین آلات تولید پروفایل را برات اینجا قرار میدهم.
البته انگلیسی هست امید وارم به دردت بخوره

توی هر طرحی حتی بهترین طرح هم که همه بگویند به صرفه هست یک نکته خیلی مهم وجود دارد و ان بازاریابی هست
یک کارخانه وقتی احداث میشود تنها یک درصد کار انجام شده است و 99 درصد کار بازاریابی و فروش محصولات کارخانه است
دولت چین به سرمایه گذاران خارجی میگوید من به شما زمین میدهم روی زمین سوله میسازم داخل سوله ماشین الات و کارگر با تجربه قرار میدهم تا تولید کنند همه کارخانه مال تو و تو فقط برو بفروش

این یعنی موفقیت چون چین میداند که احداث کارخانه مهم نیست مسئله اصلی فروش محصولات تولیدی است اگر نتوانی بازاریابی کنی تمامی کارخانه های دنیا مال تو باشد ورشکست میشوی.

افرادی هستند که از پهن بهترین بازار یابی را انجام میدهند ولی افرادی از کارخانه طلا ورشکست میشوند.


هیچ جا بن بست جغرافیائی ندارد
هر کس میگوید اشتباه میکند

چند سال پیش در دوبی بزرگترین بازار دنیا با یک میلیون و پانصد هزار متر مربع ساخته شد که جمعیت کل عربهای دوبی کمتر از دو میلیون نفر است
شهر دوبی بن بست تر از ایلام است زیرا کشورهای اطرافش همه کویر و بیابان و کم جمعیت هستند.
اما مشاور بازار یابی بازار دوبی توانست در همان سال اول تاسیس بیش از 50 میلیون توریست را به همان بازار بکشاند و در امد زیادی نصیب این بازار کند
در حالی که در شهری مانند تهران با نزدیک بیست میلیون جمعیت بازارهائی ساخته شده که چندین سال است رونق دارند ولی شاید تا بحال یک میلیون نفر هم از ان بازار بازدید نکرده باشند.
در ایران هر حرفی زده میشود غیر کارشناسی است
یک انسان موفق ان است که دهن بین نباشد و با حرف هر کسی که ادعای کارشناسی میکند تغییر مسیر ندهد.
 

TOM-CAT

عضو جدید
کاربر ممتاز
ممنون از جواب بسیار دقیقتون.برایه اینکه یه بازار یاب موفق باشی باید چه نکاتی رو مد نظر داشت ؟و به چه نکاتی باید کاملا دقت کرد؟
مثلا من خواستار اینم که با مدیر یک کارخونه upvc ارتباط کاری داشته باشم و پیشنهاد بازاریابی و تامین قطعات و بر طرف کردن نیاز مواد اولیه کارخونه رو بهش داشته باشم
با اینکه تا حالا تجربه بازاریابی رو نداشته ام. باید چطوری و از کجا برایه شروع کار کرد؟
 

جینگیلبرت

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
ممنون از جواب بسیار دقیقتون.برایه اینکه یه بازار یاب موفق باشی باید چه نکاتی رو مد نظر داشت ؟و به چه نکاتی باید کاملا دقت کرد؟
مثلا من خواستار اینم که با مدیر یک کارخونه upvc ارتباط کاری داشته باشم و پیشنهاد بازاریابی و تامین قطعات و بر طرف کردن نیاز مواد اولیه کارخونه رو بهش داشته باشم
با اینکه تا حالا تجربه بازاریابی رو نداشته ام. باید چطوری و از کجا برایه شروع کار کرد؟

این سوال شما به مهندسی مربوط نمیشه بلکه به رشته بازرگانی و بازاریابی مربوط میشه
شما باید توی بخش بازرگانی از کارشناسان مربوطه سوال کنید
ولی در کل میتوانم عرض کنم که باید قدرت فن بیان و قدرت پرزنت کردن مطلب و به قول بعضی از فارسها قدرت مخ زنی داشته باشید تا بتوانید طرف مقابل را قانع کنید که
برای خرید ماشین آلات از طریق شما اقدام کند.

باید در مورد پروژه ان قدر اطلاعات فنی داشته باشید که کم نیاورید در عین حال قبل از قرارداد مطالب فنی را انقدر توضیح ندهید که طرف فکر کند همه چیز را فهمیده و شما را کنار بگذارد.
باید او را تشنه نگه دارید تا به شما احساس نیاز کند تا بتوانید از او کسب در امد بکنید.

موفق باشید./
 

Similar threads

بالا