طرح ترمیم مسیری تاریخی در منرسای بارسلونا ؛ توسعه ی شهری با نگاهی زیست محیطی

F A R Z A N E

عضو جدید
کاربر ممتاز



پروژه ی "کامی دلز کورالز" در منرسای بارسلونا، به عنوان برنامه ریزی شهری و توسعه ی راهی در جنوب پوییگکاردنر، تپه ی کوچکی که داستان تاریخ شهر از آن آغاز گشته و بقایای شهر باستانی نیز در آنجا، در قسمت جنوبی شهر قرار دارد، انجام گرفته است.




سطح توسعه یافته در این پروژه، در میان دو سطح رودخانه و بالای تپه قرار دارد، جایی که یکی از مهم ترین آثار تاریخی منرسا، کلیسای سنت ماریا د لا سئو، واقع شده است. این پروژه با هدف بهبود و ترمیم مسیر جاده ی تاریخی " ال کامی دلز کورالز" انجام گرفته است. این اولین پروژه ی توسعه ی شهری برای این منطقه ی تخریب شده است که با شیب تدریجی تپه از سمت جنوب به فضای سبز وسیعی دسترسی می یابد.




این طرح، یک مسیر عابر پیاده ی کاملا افقی را ساخته است که دامنه ی غربی تپه، میدان جدید رفرما و پارکینگ زیرزمینی تازه ساخته شده را به نقطه ی شروع این مسیر در غرب، " کووا د سنت ایگامسی لیولا" ، پناهگاه یسوعیون در قرن شانزده میلادی، متصل می گرداند.




با مساحتی بالغ بر 2500 متر مربع، این طرح پیش بینی شده است تا به تحکیم و تقویت غارهای سنگی تپه بپردازد که در مسیر آن قرار گرفته اند. طرح کلی این برنامه ریزی شهری، بر پایه ی سازگاری با محیط زیست و حفاظت از برخی گونه های گیاهان بومی این راه، نگاشته شده است.
این راه جدید، به وسیله ی دیواری سنگی که در بالا با بتن ساخته شده و در طول مسیر همچون نیمکتی طویل به چشم می آید، محصور شده تا از شیب قسمت رودخانه محافظت شود.

جزئیات مسیر

جزئیات مسیر

جزئیات مسیر

جزئیات مسیر

جزئیات مسیر

جزئیات مسیر

جزئیات مسیر

جزئیات مسیر

دید از کلیسای بالای تپه

نمای عمومی تپه

برش

برش

پلان منطقه

سایت پلان مجموعه

مسیر تاریخی " ال کامی دلز کورالز"

منبع:اتود



 
بالا