طرح برنده میدان جهانی Shanghai Wuzhou

A.R.A.M.Del

عضو جدید
کاربر ممتاز



این دفاتر طراحی جایزه اول مسابقه بین المللی برای میدان جهانی Shanghai Wuzhouرا دریافت کرده اند.
آنها طرح خود را (دره شهری) نامگذاری کرده اند که مظهر انرژی و هیجان محیط های شهری متمایز است و الهام گرفته از کانسپت چینی یین و یانگ می باشد.
این پروژه به صورت دو حجم صخره مانند تو در تو است که برای آشکار کردن وضعیت این دره شکسته شده اند. این دره در حقیقت پروژه را به بافت شهری متصل می کند.

این پروژه در امتداد جاده Huatai در مسومین حلقه متروپولیس شانگهای قرار دارد.(میدان جهانی Shanghai Wuzhou) بلوک شمالی دارای 4 طبقه تجاری لوکس است که متصل به دفتر مرکزی همکار گروه سازنده بین المللی Hong Kong Wuzhou و برج هتل 5 ستاره می باشد.




بلوک جنوبی از 4 طبقه مجموعه تجاری تفریحی که متصل به 2 برج تجاری هستند تشکیل می شود.وضعیت دره شناور 2 میدان ورودی سایت را به مجموعه ردیفی از واحد های تجاری که آزادانه و جدا از هم قرار گرفته اند متصل می کند و در عین حال به طور همزمان چشم اندازهایی به درون شهر را قاب می گیرد.

یک سری جزایر فضای سبز در درون رودخانه پخش شده اند تا سایه های طبیعی را پدی آورند و وضعیت محیط شهری را لطافت بخشند.در دهانه هر دره یک میدان ورودی طراحی شده است که توسط دروازه مرتبط به برج متصل به آن قاب گرفته شده است.محوطه سازی و مبلمان و نورپردازی یکپارچه در مفصل اصلی میدان کاملا با نظم سازماندهی شده و آرایشی را پدید آورده که فعالیت عابر پیاده و دید های بصری را تقویت می کند.



الگو سازی پویای میدان، بیشتر در مفاصل ارتباطی آن بیان شده است که مفهوم الگوی پوشش آن را نمایان می کند.این الگو یادآور فعالیت و انرژی شهری است که با نما، سقف و دروازه برج ها ادغام می شود و همانند رودخانه ای است که دره عمیق را در می نوردد.

نما با پنل های روی و تیتانیوم پوشانده شده است، درحالی که سیتم سقف ها از دوبل این پنل های بهره می گیرد.سطح سقف تا پایین ترین نقطه خود به ناودان های داخلی مجهز است که با پروفیل های سوراخ دار برای جلوگیری از لکه دار شدن محافظت می شود.مصالح بنا نیاز به هیچ گونه نگهداری به خاطر خوردگی در اثر هوازدگی راندارند.چون زنگار آن از لایه از کربنات روی است که خود را بازسازی می کند.



......................
 

A.R.A.M.Del

عضو جدید
کاربر ممتاز
طرح برنده میدان جهانی Shanghai Wuzhou.........ادامه

طرح برنده میدان جهانی Shanghai Wuzhou.........ادامه

master plan




ground level plan



plan level 01



plan level 02



plan level 03



plan level 04



elevations



sections





منبع:memarinews

 
بالا