طرح بازســازی و تغییر عملکرد فضـای داخلــی

M I N A

دستیار مدیر مهندسی معماری
کاربر ممتاز
سلام بر دوستان عزیز معمار

این تاپیک با هدف آشنایی با طرح بازســازی و تغییر عملکرد فضـای داخلــی ایجاد شده است .
امیدوارم که با همکاری هم بتوانیم تاپیک پرباری داشته باشیم .

با آرزوی موفقیت شما دوستان... :gol:







معماری داخلی آپارتمان HT توسط معماران Landmak


طراحی داخلی آپارتمان HT توسط معماران Landmak بازسازی شده است ، آپارتمان در منطقه هانوی، ویتنام با مساحت 83 متر مربع واقع شده است. خانه در طبقه 11 از ساختمان مجتمع مسکونی قدیمی متعلق به گروه کم درآمد با وضعیت قدیمی ، تقسیم بندی نامناسب، نور کم، تهویه ضعیف و چیدمان کثیف همراه بود و صاحبخانه بسیار گیج بود که آیا باید در جایی مثل این زندگی کند؟ آنها برای یافتن پاسخ خود با معماران Landmak ارتباط برقرار کردند . آنها به دلیل قیمت مناسب خانه و قرار داشتن آن در مرکز شهر، بازسازی و نوسازی فضا و مبلمان را برای زندگی بهتر به صاحبخانه پیشنهاد دادند. وضعیت سایت شامل 3 اتاق خواب با مساحت تقریبا برابر ، آشپزخانه و اتاق نشیمن کوچک با نورگیری و تهویه بسیار نامناسب بود.






معماران اتاق خواب در مرکز خانه را برای ایجاد یک فضای عمومی شامل اتاق نشیمن ، اتاق نهارخوری ، آشپزخانه و تراس تخریب کردند تا منطقه پر رفت و امد به فضای بزرگتر با تهویه و روشنایی خوب تغییر کند.



اتاق خواب کوچک در جای آشپزخانه قرار گرفت و با تنظیم دیوارها می توانیم اطمیان حاصل کنیم که در جای استاندارد قرار گرفته است. موقعیت اتاق خواب اصلی در مجاورت با اتاق نشیمن است و دیوار به اندازه 40 سانتی کوتاه تر در نظر گرفته شده است تا اتاق نشیمن نورگیری بهتری داشته باشد.



برای زیباسازی دکوراسیون داخلی ، دیوار ها توسط سرامیکهای با نقش های تزئنی اراسته شده اند که حس هنری و آرامش را القا می کند.



.....


.....






.....




......









منابع : آرک دیلی - گروه معماران آرل
 
آخرین ویرایش:

P O U R I A

مدیر مهندسی شیمی مدیر تالار گفتگوی آزاد
مدیر تالار
طرح بازســازی و تغییر عملکرد فضـای داخلــی

بازسازی یک ایوان آفتابگیر !

از مبلمان و وسایل حصیری و راه كارهایی مربوط به دكوراسیون بهره بگیرید. و منزل خود را زیباتر کنید.به شیوه بازسازی ایوان این منزل توجه کنید
بازسازی یک ایوان آفتابگیر
از مبلمان و وسایل حصیری و راه كارهایی مربوط به دكوراسیون بهره بگیرید.
و منزل خود را زیباتر کنید.


* ایوان آفتابی اساسی

قبلا، این مكان خالی بود. اما حالا پنجره‌های زیبا، سقف آبی و كفپوش شطرنجی جلوه ای خاص به فضا بخشیده است. موجی از رنگ‌ها و مبلمانی با قیمت مناسب، فضای زیر را به مكانی جالب برای تابستان تبدیل ساخته است.


* شاد و خرم و نورانی

رنگ‌های سرد خوشایند فضا را پر انرژی می‌سازند. آبی كبود یادآور سقف‌های مرغوب ایوان‌ها می‌باشد، و رنگ نارنجی نقطه كانونی روشنی ایجاد می‌نماید. برای ایجاد نقطه كانونی پر شور و شگرف، چهار قالیچه كوچك به همراه قالیچه ای بافته شده از كنف هندی كارساز هستند.


* مكان میز

برای سهولت دسترسی به وسایل و اشیاء كنار هر مبلمانی یك میز قرار بدهید. دو میز كوچك ارزان قیمت را می‌توان به عنوان میز چای خوری یا عسلی استفاده كرد.


نیمكت یا صندلی راحت

می توان مجموعه ای از ملافه‌های بالش‌ها و پارچه‌های كوسنی را به كار برد كه دارای طرح‌های جالب هستند. كوسن‌ها از رومیزی تهیه شده اند. دستمال‌ها و حوله‌ها نیز به بالش‌ها انتقال یافته اند.


* سرزمین عجائب

اثاثیه حصیری اشیاء اصلی فصل تابستان هستند. می‌توانید قطعاتی ارزان قیمت را از حراجی‌ها خریداری نمایید و با اسپری رنگ سفید یا روشن بزنید.


* روشی ساده و زیبا

كركره‌های غلتان، وینیل سفید رنگ شده اند تا شبیه سایبان‌ها بشوند. برای خلق دوباره این ظاهر، نواره‌هایی روی كركره‌های ساده قرار بدهید. سپس نوارها را فشار بدهید تا بچسبند. رنگ لاتكس را با استفاده از اسفنج به كار ببرید، بعد فورا نوارها را برداشته تا خشك شوند.


رنگ‌های روشن

دو نفر از طراحان رنگ‌هایی مناسب تابستان برای پنجره‌ها انتخاب كرده اند.


نیمكت‌های كنار پنجره، سریع و آسان

نیمكت‌های چوبی زیر پنجره دارای ظاهری تمیز هستند. با وجود اینكه جایی ثابت دارند، اما متحرك هستند. آنها همچنین می‌توانند بین صندلی‌ها قرار بگیرند.


تناسب پارچه‌ها

با ابتكار و خلاقیت خود كوسن‌هایی برای نیمكت‌ها درست كنید تا بتوانید جای بیشتر ایجاد نمایید. پارچه‌های كتانی دارای قیمت مناسب هستند و رنگارنگ می‌باشند. كناره‌های میز دارای پهنای مناسبی برای كوسن‌های نیمكت‌ها هستند.


ایستگاه نوشیدنی‌ها

در یك قسمت مركزی برای نوشیدنی‌ها ایجاد كنید. از یك میز ساده استفاده نموده و آنرا با سبدها، سینی‌ها، بطری‌ها، لیوان‌ها و دستمال‌هایی مجهز نمایید.



 
آخرین ویرایش توسط مدیر:

P O U R I A

مدیر مهندسی شیمی مدیر تالار گفتگوی آزاد
مدیر تالار
چگونه یک اتاق کوچک را بازسازی کنید؟

چگونه یک اتاق کوچک را بازسازی کنید؟

چگونه یک اتاق کوچک را بازسازی کنید؟

در این مطلب می‌بینید كه استیفن، طراح و نویسنده، چگونه یك اتاق را به مكانی دنج برای افراد خانواده تبدیل می‌كند...

می‌بینید كه استیفن، طراح دکوراسیون چگونه یك اتاق را به مكانی دنج برای افراد خانواده تبدیل می‌كند.

قبل: دلتنگ كننده


حالت این اتاق اعضای این خانه را بر آن داشت كه تغییر دكوراسیون بدهند. این اتاق علاوه بر دنج نبودن، یك مكانی مخروبه و پر از اشیاء بی ارزش بود.
كار عمده: با استفاده از رنگ های زیبا، استیفن دكوراسیون این اتاق را تغییر داد.


مرحله اول: مقداری رنگ اضافه كنید

استیفن یك زرد روئینه زرین را انتخاب كرد كه بی درنگ اتاق را گرم نمود و جریان نور از طریق پنجره های بزرگ به طور طبیعی منعكس شد.


عناصر موفقیت

استیفن پارچه هایی را كه به اتاق ژرفا و ماهیت می‌بخشد، انتخاب نمود. برای انتخاب پارچه هایی برای تغییر دكوراسیون منزل خود مراحل زیر را دنبال نمایید:

1- به طور اساسی شروع كنید. رنگی را انتخاب كنید كه در هر پارچه ای وجود داشته باشد سپس آن را روی بزرگ ترین قطعه اثاثیه به كار ببرید.
2- طرح های ساده اضافه نمایید. طرح های راه راه و دایره های رنگی انتخاب های مناسب و ظریفی هستند كه زود از آنها خسته نمی‌شوید.
3- مهم جلوه دادن یك قطعه. از یك پارچه چشم نواز برای یك قطعه جداگانه در اتاق، مثل كاناپه، استفاده كنید.


مبلمان :

از آنجا كه این اتاق كاملا كوچك است، استیفن از مبلمانی متناسب استفاده كرد كه باعث بزرگتر جلوه دادن اتاق شده است. نمونه ای از آن كاناپه بدون جا دست در كنار پنجره می‌باشد.

مكانی برای ذخیره سازی

این جا كتابی زیبا اما ساده جای مناسبی برای نمایش اشیاء تزئینی كوچك است. جا كتابی بدون پشتی اجازه نمایش رنگ دیوار را از پشت قفسه ها می‌دهد و باعث روشن نمودن فضا می‌شود.


قبل: پنجره های بدون روح


این پنجره های بزرگ هیچ ویژگی و پتانسیلی نداشتند.

بازسازی فوری

برای جلب توجه بیشتر، استیفن پنجره ها را با این پرده ها پوشاند. قاب های كتانی باعث افزودن رنگ خاصی به اتاق شده اند.
 

M I N A

دستیار مدیر مهندسی معماری
کاربر ممتاز
این پناهگاه قدیمی در سال 1885 بازگشایی شد و به طور کامل در سال 1989 بسته شد. هم اکنون این پناهگاه مورد بازسازی قرار گرفته و تبدیل به یک هتل شده است.

نماهایی از مکان های مختلف این پناهگاه را قبل و بعد از بازسازی مشاهده خواهید کرد:












































































منبع : coca.ir
 
آخرین ویرایش:

M I N A

دستیار مدیر مهندسی معماری
کاربر ممتاز
پروژه بازسازی و طراحی فضای داخلی خانه ای در سنگاپور

پروژه بازسازی و طراحی فضای داخلی خانه ای در سنگاپور

معماران خلاق شرکت معماری KNQ این خانه را در سنگاپور بازسازی کرده اند که در اینجا شما می توانید عکس هایی از قبل و بعد بازسازی آن را ببینید:


















































منبع : coca.ir
 

hnfati

عضو جدید
طرح بازسازی و الحاق اقامتگاه دالویچ در مونترال ؛ فضاهای همگون و یکپارچه

طرح بازسازی و الحاق اقامتگاه دالویچ در مونترال ؛ فضاهای همگون و یکپارچه



شرکت معماری نیچرهیومن، بازسازی و طرح الحاق به یک خانه ی کوچک ساخت دهه ی 1920 در حومه ی مونترال کانادا، مشهور به " اقامتگاه دالویچ " را به پایان رسانده اند. قسمت الحاقی خانه با آجرهایی همانند خانه ی اصلی، اما با رنگی تیره تر برای تشخیص دو سازه از هم، نماسازی شده است. در طبقه ی بالا، حجم پروژه با نمایی فلزی پوشیده شده است که از طرف پنجره ی به سمت باغ، با زاویه به سمت بیرون کشیده شده است.​
ساختمان های جدید و قدیم، از لحاظ فضایی به هم پیوسته اند و سه بخش با ارتفاع دو برابر را نیز شامل می گردند. این ترکیب از یک حجم شیشه ای قرار گرفته میان دو حجم سلب در سمت مقابل که پلکان خانه را در بر می گیرند، تشکیل شده است. یک پاسیوی چوبی در فضای باز، گوشه ی پشتی این اقامتگاه را پر می کند و از سوی ناهارخوری و اتاق نشیمن نیز قابل دسترسی می باشد.​

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

پلان سطح اول

پلان سطج دوم

سایت پلان

برش

برش

دیاگرام جانمایی فضاها

.
 

hnfati

عضو جدید
تبدیل یک گاراژ قدیمی به کابینی اقامتی ؛ مرزی میان واقعیت و رویا

تبدیل یک گاراژ قدیمی به کابینی اقامتی ؛ مرزی میان واقعیت و رویا



گروه معماری گریپنتز، که از سیاتل و آمستردام کار خود را آغاز نموده اند؛ این بار یک گاراژ قدیمی را بازسازی نموده اند. در این پروژه که در اصل نیز یک گاراژ متعلق به قبل از جنگ جهانی دوم می باشد، سازه ی بنای قدیمی احیا و به یک کابین اقامتی تبدیل شده است تا پیچیدگی ها و داستان های ساختار قدیمی خود را بازگو و ارائه نماید. عنصرهای زندگی معاصر به خوبی و با مهارت کامل در عناصر گذشته ترکیب شده، به آن ها جانی دوباره بخشیده و به فضایی کاربردی بدل گشته اند.​
معمار اثر : " پروژه " گاراژ" قصد دارد تا طراحی را اسرار آمیز نشان دهد. کارهای روزمره ما را به یک فرصت بدل کند تا زیبایی خاصی از میان این برهم کنش ها به وجود بیاورد. نقاشی ای خلق کند که در آن، خلاقیت، جدید را قدیمی و قدیمی را جدید کند. تئاتری بسازد تا گذشته ی در حال فراموشی را تماشا کند. این فضا درباره ی واقعیت نیست ... پیرامون لمس مرزهای چیستی واقعیت ست. "​

ورودی کابین

نمای جانبی

چشم انداز به دریاچه

.

کف های سنگی با پوشش های چوبی

تلفیق میز و طبقه ها

.

سایت پلان و برش

پلان

دیاگرام کاربری ها

دیاگرام اتصالات
مـنـــــــبـع : www.archdaily.com
 

M I N A

دستیار مدیر مهندسی معماری
کاربر ممتاز


عکس بالا، فضای کارگاه نجاری در شهر Arnhem واقع در کشور هلند است. گروه معماری Studio OxL، با سفارش مالک، این کارگاه نجاری را، تبدیل به یک خانه ی مسکونی با طراحی مینیمال نموده است.
کارفرما از تیم طراحی درخواست فضایی مینمال با نور طبیعی مناسب نموده بود. همچنین در پدیده ای جالب، کارفرما در خواست کرده بود که برای خودرو برقی اسپرت خود فضایی در درون خانه در نظر گرفته شود که این تیم طراحی با قرار دادن خودرو در نشیمن، به این درخواست پاسخ دادند. برای پاسخ گویی به درخواست نور طبیعی، بخشی از سقف خراب و یک پاسیوی بزرگ جایگزین شد.
بر اساس درخواست کارفرما، طراحی داخلی، بصورت یکپارچه انجام گردیده است و فضای خصوصی و عمومی توسط پاسیوی شیشه ای از هم جدا گردیده اند.


















منبع: CONTEMPORIST و arel
 

hnfati

عضو جدید
گاراژی کار آمد داشته باشید

گاراژی کار آمد داشته باشید



بعد:​
چرا باید مثل یک غار نشین احساس کنیم؟ شما می توانید یک گاراژ زیبا و دخترانه داشته باشید. جایی که شامل قفل ها، میز کار آلیاژی و صندوقچه باشد.​

2_ قبل: گاراژ طبیعی، با دری که به گلخانه در سطح پایین تر باز می شود.

3_ اتاق کار جدید: دفتر کار خانگی با کمد، صندلی چرخ دار و طبقه های چوبی.

4ـاتاق خیس رنگی: این اتاق رنگ شده، طبقه بندی شده و در داخل و خارج آن فرش پهن شده است.

5ـ تقسیم بندی سازمان دهی شده: تقسیم بندی های باریک، بهترین سایز برای چیدمان یک انباری منظم است.

6ـ سبد آویزان: وسایل باغبانی، منظم انبار شده اند. مهم نیست مربوط به چه قسمتی است.

7ـ جایی برای همه چیز: تجهیزات ورزشی مرتب و شسته رفته، در جایی آماده؛ دیگر نیازی به تکاپو برای پیدا کردن وسایل نیست.

8ـ در سگ: یک در برای رفت و آمد سگ، یک ویژگی است که باید وجود داشته باشد.

9ـ آماده رفتن: کفش ها و کیف ها در نزدیک در نگه داشته می شوند. آماده برای یک پیاده روی سریع.
مـنـــــــبـع : www.housebeautiful.com
 

hnfati

عضو جدید
بازسازی طراحی داخلی هتل موندریان لندن از تام دیکسون

بازسازی طراحی داخلی هتل موندریان لندن از تام دیکسون



طراحی داخلی هتل موندریان لندن از استودیو دیزاین ریسرچ با مدیریت هنرمند خلاق، تام دیکسون، در اوایل سال جاری به اتمام رسیده است. ساختار اصلی این هتل که در ساحل رودخانه تیمز قرار گرفته است، توسط معمار امریکایی وارن پلتنر در دهه 1970 طراحی گشته است که بیشتر با طراحی بوش کروز شناخته شده می باشد.​
با فرمی دریایی، هتل زیبایی های یک کشتی اقیانوس اطلس سال 1920 را با نمایی از روکش مسی، در خود جای داده است. یک ماتریکس از فلز روکش در تمامی طراحی داخلی این هتل، گسترده شده است و از فریم درب های هر اتاق خواب آغاز شده و در نهایت به شکل گیری بار روی بام اب چشم اندازی گسترده از پایتخت بریتانیا، ختم می گردد.​
این طرح با 359 اتاق، شامل مبلمان های سفارشی با پالتی متنوع از رنگ های غنی می شود که در تضاد کامل با دیتیل های فلزی قرار گرفته اند. حهت تکمیل بستر طراحی همچون کشتی، در حمام ها از ترکیبی از آینه هایی استفاده شده است که همچون پنجره های عرشه کشتی می باشند.​

.

.

.

.

.

.
مـنـــــــبـع : www.designboom.com
 

hnfati

عضو جدید
الحاقات و بازسازی خانه ی هوهلن ؛ هماهنگی ساختارهای گذشته و حال

الحاقات و بازسازی خانه ی هوهلن ؛ هماهنگی ساختارهای گذشته و حال



خانه هوهلن، نتیجه ی تبادل و ارتباط خانه ی موجود اصلی با طراحی معمار یوخن اسپچ در سال 19614 و الحاقات و بازسازی خانه می باشد که توسط فرم شیروانی سقف و پوشش بصری متخلخل آن شکل می پذیرد که از بازشوهای بزرگ شیشه ای تشکیل شده است و چشم انداز های دره ی اتریش مقابلش را به فضاهای داخلی خانه، ارائه می نماید.​
این خانه که در شهر دورنبین قرار دارد؛ بر روی پایه ای بتنی بر روی سطحی شیب دار مستقر شده است. نور و بازشوهای رو به طبیعت با قابی از چوب، در تضاد با ساختار سنگین خانه قرار گرفته است که با حد امکان، سفید شده است تا کیفیت ساخت ان را افزایش بخشند.​

.

.

.

.

.

.

.

.

.

مـنـــــــبـع : www.designboom.com.

 

hnfati

عضو جدید
گزارش تصویری از بازسازی خانه های مسکونی

گزارش تصویری از بازسازی خانه های مسکونی

اتووود با داشتن ستون های ثابتی همچون تراشه های کانسپچوال، کتابخانه اتووود و هنر گفت وگو، پوشش دادن اخبار سایت هایی مانند ساکرپانچ و پرداختن به معماران اوانگارد و مدارس معماری پیشرو بعضا به عنوان سایتی نخبه گرا شناخته می شود، حال انکه اتووود عملا از همان ابتدا با فراوری فضایی برای بارگذاری آزادانه پروژه هایی از لایه های به لحاظ کیفی متفاوت جغرافیای معماری ایران تلاشش صرفا هم رسش این لایه های پویا به یکدیگر بوده است، بدون انکه به فرادست یا فرودست بودن این لایه ها در گفتمان معماری بیاندیشد.
ستون تازه ای که تحت عنوان پالپ نیوز اتووود صورت بندی شده است، گامی دیگر است برای نزدیک شدن به همان اتمسفر همگرا، انچه اتووود انقلاب سبک زندگی می خواند؛ ایده پردازی برای دستکاری های ساده در فضای روزمره توسط ادم هایی که هیچ تجربه حرفه ای معماری ندارند، اما کنش غریزی شان کیفیت فضا را بهبود می دهد.
پالپ نیوز اتووود همان ایده فیلسوف مجارستانی؛ اگنس هلر را در پس زمینه اش تعقیب می کند:"بدون به اشتراک گذاری حافظه تاریخی هویتی شکل نمی گیرد." تلاش های روزمره ما برای تغییر کیفیت فضا عملا به تولید فضا می انجامد و این در مقیاس خرد نوعی انقلاب است در سبک زندگی مان.
بعد: وصله و پینه زیبای "جوان مونتویا" و خلاص شدن از کاغذ دیواری طرح گل آشپزخانه ای در منهتن، کابینت های سفید و کاشی های سرخ، در حمایت از دعوت طرح روکش صنوبر داگلاس. مرمر یک لهجه لوکس و غنی برای احاطه سینک می دهد.

قبل

بعد: در خانه به روز شده "بارت ها" که توسط مالکانش ارتقاء یافته است، پنجره های تصویری و درهای کشویی، نشیمن هراسناک قدیمی را تجزیه می کند. فضای استوایی ویستا با 270 درجه حرارت که پوشش گیاهی سرسبز دارد، الهام بخش این زوج برای جایگزین کردن کاشی های کف با رزین در یک طراوت سبز نقره ای، بوده است.

قبل

بعد: " سالی سیرکین" طراح داخلی، یک عایق قرمز جسورانه، در یک خانه مربوط به دهه 80 در " کمل والی" کالیفرنیا، با قفسه هایی برای خلق یک کتابخانه زمینی مدرن، را در فضا قرار داده است.

قبل

بعد:یک نشیمن تاریک و افسرده، در دستان"ری هل" معمار و"الیسا کال من" طراح داخلی، روشن می شود. علاوه بر رنگ زرد گرم روی دیوارها، یک جفت تاج جسورانه نصب شده و نیز یک شومینه مرمر با ترکیب طلایی، یک لهجه جدید به فضا می دهد

قبل

بعد:اسکیل درهای کابینت نسبت به فواصل بین پنجره ها، یک تداوم بصری ایجاد می کند. این آشپزخانه در نیویرک توسط "پیتر نپلانتینو" طراح معمار و توماس بریت، طراح داخلی، طراحی و اجرا شده است.
مـنـــــــبـع : www.architecturaldigest.com
 
آخرین ویرایش توسط مدیر:

hnfati

عضو جدید
گزارش تصویری بازسازی یک خانه مسکونی

گزارش تصویری بازسازی یک خانه مسکونی

اتووود با داشتن ستون های ثابتی همچون تراشه های کانسپچوال، کتابخانه اتووود و هنر گفت وگو، پوشش دادن اخبار سایت هایی مانند ساکرپانچ و پرداختن به معماران اوانگارد و مدارس معماری پیشرو بعضا به عنوان سایتی نخبه گرا شناخته می شود، حال انکه اتووود عملا از همان ابتدا با فراوری فضایی برای بارگذاری آزادانه پروژه هایی از لایه های به لحاظ کیفی متفاوت جغرافیای معماری ایران تلاشش صرفا هم رسش این لایه های پویا به یکدیگر بوده است، بدون انکه به فرادست یا فرودست بودن این لایه ها در گفتمان معماری بیاندیشد.
ستون تازه ای که تحت عنوان پالپ نیوز اتووود صورت بندی شده است، گامی دیگر است برای نزدیک شدن به همان اتمسفر همگرا، انچه اتووود انقلاب سبک زندگی می خواند؛ ایده پردازی برای دستکاری های ساده در فضای روزمره توسط ادم هایی که هیچ تجربه حرفه ای معماری ندارند، اما کنش غریزی شان کیفیت فضا را بهبود می دهد.
پالپ نیوز اتووود همان ایده فیلسوف مجارستانی؛ اگنس هلر را در پس زمینه اش تعقیب می کند:"بدون به اشتراک گذاری حافظه تاریخی هویتی شکل نمی گیرد." تلاش های روزمره ما برای تغییر کیفیت فضا عملا به تولید فضا می انجامد و این در مقیاس خرد نوعی انقلاب است در سبک زندگی مان.
تصاویری که مشاهده می فرمایید، تغییرات فضایی و دکوراسیون یک خانه مسکونی را پیش و پس از بازسازی، به نمایش گذاشته اند.​
.

.

.

.

.

.

.

.

.

.
مـنـــــــبـع : www.carolavannini.com
 
آخرین ویرایش توسط مدیر:

arex_decor

عضو جدید
مراحل بازسازی خانه

مراحل بازسازی خانه

این روزها هزینه های جانبی فروش و خرید ملک آنقدر بالا است که اگر به هر دلیل تصمیم به تعویض خانه خود داشته باشیم، علاوه بر وقت زیادی که برای فروش خانه قبلی و خرید یک مکان جدید باید گذاشت، مبلغ زیادی باید به عنوان حق مشاوره بنگاه معاملاتی، مالیات و عوارض شهرداری پرداخت شود. این مبلغ برای فروش یک آپارتمان 300 میلیونی و خرید یک آپارتمان مثلا 450 میلیون تومانی، حدود 20 میلیون تومان می شود. آیا بهتر نیست نصف این مبلغ یعنی 10 میلیون تومان را صرف بازسازی و دکوراسیون آپارتمان قبلی خود بکنیم؟ در بازسازی خانه اول از همه باید تصمیم بگیرید که آیا می خواهید طرح و نقشه اصلی خانه را عوض کنید یا نه. اگر تصمیم به تغییر نقشه گرفته اید (مثل برداشتن یک اتاق، باز کردن آشپزخانه، اضافه کردن دیوار یا...)، مسلما این اقدام باید قبل از سایر اقدامات انجام شود. پس از انجام تخریب و ساختن، مرحله نازک کاری و دکوراسیون داخلی آغاز می شود که عمده تمرکز این مقاله بر آن قسمت است. مراحل بازسازی خانه (با کمترین هزینه): 1- دریافت مشاوره از شرکت های ساختمانی و دکوراسیون داخلی: در این مرحله تصمیم می گیرید که چه اقداماتی می خواهید انجام دهید و چه میزان زمان و هزینه باید بابت آن صرف کنید. 2- مرحله تخریب: دیوارها و قسمت هایی از خانه را که می خواهید برداشته شود، برمی دارید. در این مرحله شرکتهای ساختمانی که کار تخریب انجام می دهند، به شما کمک خواهند کرد. 3- مرحله ساخت: اگر قصد اضافه کردن دیوار، اتاق، انبار یا .... را دارید، در این قسمت انجام می دهید. با توجه به دیوارهای پیش ساخته ای که امروزه در ساخت داخل آپارتمان به کار میرود، مرحله ساخت زمان و هزینه زیادی نخواهد داشت. 4- گچ کاری و سقف کاذب: اگر دیوارها و سقف خانه نیاز به گچ کاری دارد، الان زمان انجام آن است. در بسیاری موارد سقف کاذب به جذابیت و زیبایی دکوراسیون خانه کمک می کند. سقف کاذب را در این مرحل اجرا کنید. 5- نورپردازی: اگر نورپردازی در طرح اولیه شما بوده است، بهتر است آنر همزمان با سقف کاذب انجام دهید. 6- کف سازی: پوشش کف خانه هر چه قرار است باشد، بهتر است در این زمان انجام شود. این پوشش می تواند سرامیک، پارکت یا لمینت باشد. مرحله نصب پارکت بسته به متراژ آپارتمان مدتی طول می کشد. پس صبور باشید! 7- رنگ دیوار و سقف: اگر قرار است سقف خانه یا قسمتی از دیوارها رنگ شود، بهتر است در این مرحله آن را انجام دهید. 8- اجرای دیوارپوش: سنگ دکوراتیو، شیشه تزیینی، تایل آلومینیومی و کاغذ دیواری تماما متریالی هستند که برای دکور دیوار به کار میروند. مطابق با طرح اولیه که در نظر داشتید، هر یک از این محصولات دکوراسیون را برای دکور دیوارهای خود به کار ببرید. 9- قرنیز: وقتی در خانه ای پارکت و کاغذ دیواری به کار می رود، حتما جای قرنیز خالی است. قرنیز جلوه زیادی به خانه می دهد. قرنیز را می توانید پس از نصب کاغذ دیواری نصب کنید. 10- جیدمان: اگر هنوز هم بودجه بازسازی شما تمام نشده است، بهتر است آن را خرج خرید لوازم و مبلمان جدید کنید. یک چیدمان جدید در مبلمان، تابلوها و مجسمه ها، جان تازه ای به دکوراسیون می دهد. از خانه جدید خود لذت ببرید. حتما یک مهمانی ترتیب دهید و بستگان و دوستان را دعوت کنید!
 

mahdi_ce

عضو جدید
طراحی های جدیدی که در زمینه دکوراسیون داخلی انجام میگیره بیشتر روی فضا تمرکز کرده و برخلاف معماری کهن ایرانی دیگه اون شلوغی رو نداره البته که این نوع معماری قطعا برای فضا های کوچک بسیار بهتر و مفید تر هستش و طراح برای بازسازی باید این مسئله رو مدنظر بگیره اما من به شخصه معماری ایرانی رو که گم شده دوست دارم و بدنبال کسانی که هنوز پایبند بهش هستن میرم و بانک اطلاعاتی خودم رو سعی میکنم در این زمینه کامل کنم اگه شما هم در این زمینه اطلاعی دارین خوشحال میشم بشنوم :gol::smile:
 
آخرین ویرایش توسط مدیر:
بالا