طراحی پله

وضعیت
موضوع بسته شده است.

multiman

عضو جدید
پله بسیار شیک و لوکس

q lu3(1).jpg

عکس های از پله های لوکس

ppp1.jpgppp2.jpg
 
آخرین ویرایش توسط مدیر:

mani24

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
[h=1] ایده ساده برای پوشش پلکان چوبی [/h]




آنهایی که خانه هایشان دوطبقه یا دوبلکس است، احتمالا پلکان چوبی بین طبقات دارند. برای پوشاندن این پله ها و به نوعی می توان گفت برا ی تزئین آنها از انواع پوشش ها استفاده می کنند. اما ما در این مطلب 5 ایده ساده اما زیبا برای این هدف معرفی کرده ایم.










برترین ها: آنهایی که خانه هایشان دوطبقه یا دوبلکس است، احتمالا پلکان چوبی بین طبقات دارند. برای پوشاندن این پله ها و به نوعی می توان گفت برا ی تزئین آنها از انواع پوشش ها استفاده می کنند. اما ما در این مطلب 5 ایده ساده اما زیبا برای این هدف معرفی کرده ایم که شاید به کارتان بیاید.

الیاف گونی‌مانند طبیعی

این الیاف طبیعی هرگز کهنه و قدیمی نمی شوند و با همه نوع دکوراسیون نیز جور در می آید. برای زیبایی بیشتر این پله ها می توان آنها را با کاغذدیواری هایی که رنگ گرم دارند یا مبلمانی با رنگ گرم جفت کرد.




طرح نمایشی

برای پلکان چوبی که با رنگ سیاه و سفید نقاشی شده است می توانید از طرح هندسی و رنگ مشابه برای پوشش پلکان استفاده کنید. به طور مثال، همچون عکسی که می بینید، پله ها سیاه و نرده های آن سفید هستند، پوششی که برای آنها در نظر گرفته شده از قالیچه های باریک مشکی و سفید است که طرح ساده راه‌راه‌ دارد و به پله ها نمای زیبایی بخشیده است.




طرح ساحلی

برای پله های چوبی داخل خانه می توانید از قالی هایی با رنگ ماسه ای و طرح هندسی تکرار شونده استفاده کنید. هنگام استفاده از این طرح ها باید توجه داشته باشید همه طول پلکان را پوشش دهد و همچون نمونه های بالا، کناره های پله را خالی نگذارید.




برای جلوگیری از لیز خوردن در پله های خانه، از قالی هایی استفاده کنید که طرح جاجیم و بافت درشت دارند. نمونه هایی که به صورت راه‌راه‌های رنگی هستند برای این منظور مناسب هستند. اگر قالی که انتخاب می کنید، رنگ های آبی، سبز، کرم و نارنجی کمرنگ داشته باشد، بهتر است.




البته می توانید این پله های زیبا را به حال خود رها کنید و هیچ پوششی برای آنها استفاده نکنید. در عوض، آنها را با ترکیب دو رنگ چوبی و سفید نقاشی کنید تا نما و جلوه بیشتری داشته باشند.

 

کوثر89

عضو جدید
ترکیب دومتریال در ایجاد پله برای هماهنگی بهتر و راهنمایی هرچه بیشتر به سمت پله

ترکیب دومتریال در ایجاد پله برای هماهنگی بهتر و راهنمایی هرچه بیشتر به سمت پله

 

کوثر89

عضو جدید
استفاده از لکه های رنگی در نرده ها برای چرخش چشم و هماهنگی با فضا...یه حرکت نو و عالی!

استفاده از لکه های رنگی در نرده ها برای چرخش چشم و هماهنگی با فضا...یه حرکت نو و عالی!

 

کوثر89

عضو جدید
هماهنگی با کف

هماهنگی با کف

هماهنگی با کلیت فضا ومتریال یکسان با کف :به علت مورد توجه قرار گرفتن هرچه بیشتر بافت های تشکیل شده از کتاب ها وجلوگیری از شلوغی فضا
دیواره های سفید به خوبی فضای پلکان را مورد توجه قرار داده و از بقیه فضا مجزا میکند.

 

کوثر89

عضو جدید
مجزا شدن فضای راه پله با استفاده از مکعبی از جنس پله

مجزا شدن فضای راه پله با استفاده از مکعبی از جنس پله

 
آخرین ویرایش:

hnfati

عضو جدید
ده عكس برتر روز از نگاه آركينكت ؛ پلکان در عکاسی عموم

ده عكس برتر روز از نگاه آركينكت ؛ پلکان در عکاسی عموم





مارکتویسم از معماران بارکد ؛ بلژیک




مجموعه مسکونی روسک از نیمو ؛ دالاس




کنفدراسیون فدا از معماران سی او ار ؛ الباسته، اسپانیا




اتاق زیر شیروانی در یک ساختمان تاریخی از الگوج ؛ پراگ




خانه در تانوس از معماران 1100 ؛ آلمان




مسکونی بروکس از معماران دوویویر ؛ کالیفورنیا




خانه جارگو از معماران سی وی دی بی ؛ پرتغال




كارخانه شراب شتو بارده هات از معماران نادائو ؛ پاريس




مجموعه مسكوني كاردوس از معماران يورباناد ؛ سياتل




جزیره گنج از معماران مارتین ؛ نیویورک


منبع:
nbpars.ir
 
آخرین ویرایش توسط مدیر:

hnfati

عضو جدید
دینامیسم پیکره تراشانه پلکان دوریانا و ماسیمیلیانو فوکساس برای جورجیو آرمانی

دینامیسم پیکره تراشانه پلکان دوریانا و ماسیمیلیانو فوکساس برای جورجیو آرمانی



بعد از خانه ی چتر هنگ کنگ و برج گیزا توکیو, خیابان پنجم سه گانه ی فروشگاه های آرمانی را کامل کرد, که توسط دوریانا و ماسیمیلیانو فوکساس برای طراحان مشهور طراحی شد. این بنا در مرکز نیویورک در یکی از خیابان های شناخته شده واقع شده, پروژه اولین سه طبقه ی است, که مابین دو ساختمان خیابان پنجم و پنجاه و ششم جانمایی شده است. علاوه بر زیرزمین, اتاق شو بر روی چهار سطح متفاوت توسعه یافته و این یک فضای منفرد تصور شده است.


بدون برتری های واضح, یک فضای آواز به نقطه ی قوت تولید شده توسط پلکان گردباد مانند متصل می شود. قلب پروژه پلکانی می باشد, که به طبقه ها متصل است. سازه ی آن از فولادی که در جلو پنجره ی رادیاتور ماشین بکار می رود, ساخته شده است. و با مصالح پلاستیکی که مؤکد بر نگاه مجسمه سازی می باشد, پوشش یافته است. این عنصری کاملاً مستقل است, که می تواند با دشواری به یک فیگور هندسی ساده همسان باشد, که از یک گردباد با پویایی بسیار بالایی ناشی شده و در اطراف این سطوح متفاوت از جهان آرمانی دریافت می شود.
حرکت این نواره ها که پلکان را شکل می دهند, در طبقه های مختلف کشیده شده, و امکان شناخت هندسه و ایستایی را می دهد. این حرکت مشابه به چرخش سطح عمودی می رسد , و یک بخش از پویایی را به آن منتقل می کند. طرح کلی هر طبقه بر انحنای همیشه متفاوت که سایه ی سبکی دیوار رنگی را تقویت کرده, بسط می یابد. هیچ عنصری وجود ندارد که پویایی داخلی و حتی نمای خارجی را بر هم زند. حتی اگر در گره ی راست گوشه ی صلب منهتن تنظیم شود .


این دیوار علاوه بر طرح فضای داخلی همچنین یک احترام ویژه به شهر نیویورک است. و ضرورتی اجتناب ناپذیر با مدرنیته و پویایی این شهر می باشد. سیالیت فضای داخلی توسط رشته دیوار ممتد ارائه شده است. که با پنل های چوبی دیده می شود. در هر نقطه پیچش پلکان مهمان نوازی را به اتاق لباس ها و سالن وی آی پی می آورد. بخش دیگر در خدمت کارکنان, صندوق و قسمت محصولات ویژه مانند شیرینی آرمانی است. اهمیت ویژه توسط روشنایی مشخص شده, شخصیت پردازی می شود و بر انحناهای دیوارها و فضاها تأکید می کند. و عملکرد متفاوت طرح کلی را برجسته می نماید.


هر عنصر طراحی داخلی از غرفه داران در اتاق ها در آویزان کردن لباسها, از میزها تا صندلی های راحتی, که مفهوم حرکت تولید شده توسط پلکان را دنبال می کند, به بخشی از همان گردباد تبدیل می شود. همچنین وضع و مسیری که بر این دلالت دارد. در اینجا یک تناقض بین درخشش رنگ دیوارها و مبلمان ها وجود دارد. و نوار سنگ مرمر و سقف کاذب. این همچنین یک تناقض بین سادگی آشکار فضای داخلی و کافه و رستوران که به اطلاع از ورودی آسانسور. این برنز تا شده و خم می شود. که می پوشاند آنها را. بدست می آورد و بازتاب می کند که از اتمسفر جدید می آید.
داخل رستوران با یک پرده ی کهربایی فیلتر شده است. در اینجا یک نمایش پر طمطراق از خیابن پنجم و در انتهای سنترال پارک می بینیم. رنگها و مصالح استفاده ی همسان از بقیه ی اتاقها را بکار گرفته است. اما پیشنهادها جدید و متفاوت است. این فضا تفریحی می باشد. خط نور بر روی زمین به ورودی رستوران منتهی می شود, و بر جسمانیت خم دیوار تأکید می کند. یک پرده ی مجازی, پاساژ را به عنوان یک تئاتر فعال می کند. دوریانا و ماسیمیلیانو فوکساس بیان می کنند: که این بنا ترکیب کرده خیابان آرمانی/ خیابان پنجم را ترکیب کرده, و یک جایگاه بسیار مهم در تاریخ معماری نگاه می دارد, زیرا نمایش یکی از نمونه های اولیه سبک بین المللی است. زمانی که به چنین رویداد فرهنگی می پردازد.


در گام اول به ذهن خطور می کند, که فضای خارجی کاملاً نیویورکی است. در حالی که فضای داخلی باید هویت خودش را داشته باشد. بازتابی از استعداد و ارزش های زیباشناسانه که معرف سبک جورجیو آرمانی است. این پلکان بزرگ نقطه ی کانونی است, یک شاخصه ی هیجان انگیز مجسمه وار که به تمام سطوح متفاوت متصل می شود, و با جهان آرمانی محدوده به محدوده تطبیق می یابد. و هم در طرح و هم در بافت, خیابان آرمانی/خیابان پنجم نوآوری شده, این اولین مفهوم از فروشگاه است, که در آن تمام محصولات آرمانی در یک فضای منفرد ارائه می شود. جایی که طراحی مشابه در سرتاسر فضا اتخاذ شده است: رنگ های ملایم و اشکال مهار شده که بر ارزش محصول تأکید می کند.
...


...


...


...


...


...


...


...


...


...


...

منبع:
nbpars.ir
 
آخرین ویرایش توسط مدیر:

hnfati

عضو جدید
پلکانی از اسکیت بورد؛ بدیهه گرایی هیپی مابانه

پلکانی از اسکیت بورد؛ بدیهه گرایی هیپی مابانه



ایده ی این گونه طرح ها به سال 1972 بر می گردد زمانی که چارلز جنکز Charles Jencks و ناتان سیلور Nathan Silver کتاب بدیهه گرایی: جایی برای ابتکار را نوشتند، چارلز جنکس در ان کتاب نوشت :نمونه ای برای ابتکار.جنکز در ان کتاب نوشت " استراتژی جدید در صنعت خودساخته نهفته است، تاکتیک های هیپی مابانه مصرف کننده و استفاده دوباره از عناصر قدیمی و بازیافت ان چه دورریز می نماید." کار بزرگی است اگر دگربار با راه های مبتکرانه از چیزها مجددا استفاده نماییم بجای ان که ان ها را دور بیاندازیم. این اتفاق در مدرسه رُرکیت اسکیت بورد در تورنتو یک بار دیگر افتاده، در این مدرسه از تخته های اسکیت برای ساختن پلکان استفاده کرده اند.سازنده پله می گوید: "شمشیری آلومینیومی؛ شمشه ایی توپر از آلومینیوم است وسطوح کف پله نیز بنا به عرف معمول از جهت مقعر جانمایی شده اند فقط جهت رفت پله و یک لبه ی پلکان را تشکیل می دهند".

پله
مـنـــــــبـع : www.treehugger.com
 

hnfati

عضو جدید
پلكان مهره؛ ساختاري خوداتكا از فرمي ارگانيك

پلكان مهره؛ ساختاري خوداتكا از فرمي ارگانيك



اندرو مك كنل، با الهام از ستون فقرات يك نهنگ، راه پله مهره را طراحي نموده است. اين پلكان تنها تقليدي از يك فرم ارگانيك نيست، بلكه تحولي در فرم دهي به يك سازه مي باشد. بخش بزرگي از اين طراحي به جستار پيرامون يافت يك جزء يا مهره انجام گرفته است، تا بتوانند با بهم پيوستن به ستون مهره اي تبديل گردند كه ساختاري سخت و خود اتكا جهت پلكان ميان دو طبقه داشته باشد.​
سطح بيروني آن متشكل از چندين لايه بادوام از فيبر كامپوزيت مي باشد، در حاليكه عناصر سازه اي در درون آن جاي گرفته اند. مهره ها با استفاده از اتصالات و پين هاي فولادي به يكديگر متصل مي گردند. وقتي كه اتصال مهره ها انجام گرفت، ساختار اسپيرال پيوسته آن در كنار نرده هايي در عرض هر پله ادامه پيدا مي كند كه با فرم ساختاري و شبكه اي از ميله هاي فولادي تقويت گشته است.​
ورق هاي فولادي به يكديگر متصل مي گردند و به سطح طبقه بالا لنگر مي گردند. فراتر از اين ها، هيچ پشتيباني ديگري از مهره ها نمي گردد و خود به عنوان يك عضو ساختاري عمل مي كنند و نيروهاي يوجود آمده از رفت و آمد كاربران را تحمل كرده و به طبقات متصل به آن، انتقال مي دهند. اتصالات فولادي ميان مهرها و اتصالات بين پلكان و طبقه ها، به خوبي در برابر نيروهاي پيچشي و دوراني ناشي از پله هاي معلق و مارپيچ مقاومت مي كنند.​
هر مهره از اين پلكان، كفْ پله، نرده و دستي نرده را تشكيل مي دهد و شما اين اجزا را به وضوح در هر مهره از ستون فقرات وال مي توانيد مشاهده كنيد. پلكانِ مهره، پيكره بندي دوباره اي از اين فرم آشنا و تبديل آن به يك قطعه منحصر بفرد و كاربردي مي باشد.​

پلكان مهره

پلكان مهره

پلكان مهره

جزئيات پلكان مهره

جزئيات پلكان مهره

پلكان مهره

يك مهره از پلكان

جزئيات ساختاري يك مهره

طريقه شكل گيري يك مهره از كانسپت

نحوه اتصال بين مهره ها

مـنـــــــبـع : www.archdaily.com
 
وضعیت
موضوع بسته شده است.
بالا