طراحی های خـلاقانه مبلمان و دکوراسیون داخلی

وضعیت
موضوع بسته شده است.

MaRaL.arch

کاربر فعال تالار مهندسی معماری ,
کاربر ممتاز
حاضری تو این ظرف غذا بخوری!!





در نگاه اول اگر به ظروف چینی که تصاویرش در ادامه آمده است، نگاه کنید فکر خواهید کرد ارتشی از مورچه ها اطراف این ظروف چینی را محاصره کرده و آماده حمله به محتویات داخل این ظروف هستند اما با کمی دقتِ بیشتر خواهید دید که این مورچه ها غیر واقعی هستند چون توسط هنرمند آلمانی با نام "Evelyn Bracklow" نقاشی و رنگ آمیزی شده اند. این ظروف بسیار هنرمندانه و زیبا نقاشی شده اند که در نگاه اول باعث ترس و وحشت شخص می شود.














 

MaRaL.arch

کاربر فعال تالار مهندسی معماری ,
کاربر ممتاز
طراحی روشویی مینیمال و دور از واقعیت



روشویی مینیمالیستی با نگاهی تقریبا غیر واقعی!! این طرح از معمار هنرمند Victor Vasilev برای حمام های آینده طراحی شده است، این معمار در مطالعه معماری کپنهاگ دانمارک نقش داشته و در حال حاضر در میلان، ایتالیا زندگی می کند. نمونه کارها او یک روش مدرن مینیمالیستی، با هر طراحی با پیچ و تاب را نشان می دهد.















نظرتون درباره این طراحی مینیمالیستی چیه؟!

منبع : معماری آرل ، http://freshome.com
 

dina arian

عضو جدید
کاربر ممتاز
ایده....خلاقیت...طراحی

ایده....خلاقیت...طراحی

Smart Herb Garden




















































 

hnfati

عضو جدید
طراحی میز

طراحی میز



این میز قاب استیل محکمی دارد و از روکش چوبی برای پوشش نهایی استفاده شده است. نمونه های مختلف از این میز وجود دارد. با استفاده از یک روکش نهایی، می تواند به عنوان میز عثمانی استفاده شود. ابعاد این میز 23 در 42 اینچ در عرض و ارتفاع است. طراحی ساده و در عین حال جالب این میز سبب می شود بتوان از یک نوع از این میزها، در کاربردی های مختلف استفاده کرد. به غیر از دو شکل هندسی مربع و دایره، می توان از هر کدام از اشکال هندسی دیگر برای طراحی میز، استفاده کرد.​

.

.

.

.

.

.

.

.
 

hnfati

عضو جدید
صندلی آیلو و گذار از قوانین کلاسیک غالب بر اشیا

صندلی آیلو و گذار از قوانین کلاسیک غالب بر اشیا



صندلی پارابولو گارلو آیلو از میله های فلزی مستقیم، در شکل گیری یادبود ساختار کرو صندلی الماس مانند هری برتویا از سال 1955 ساخته شد. طرح آیلو جایزه ی استودیو آی سی اف اف امسال را دریافت کرده است. این جایزه در ارتباط با طراحان و تولیدکنندگان جوان هدفمند شده، و توسط نمایشگاه مبلمان آی سی اف اف و برنهارد دیزاین از 18 می نظارت می شود. این نمایشگاه از 11 طراح در ارائه ی نمونه های اولیه ی طرح هایشان که براساس توسعه ی اقتصادی، تجاری و ساخت آنها قضاوت می شوند، دعوت به عمل آورده است.​
آیلو معمار لس آنجلسی این موضوع را در دانشگاه کالیفرنیای جنوبی تدریس می کند. آیلو طراحی این صندلی را در تابستان 2012 به دنبال پژوهش در طراحی اواسط قرن بیستم آغاز کرد. از نقطه نظر آیلو "از همان ابتدا مدرنیسم در اواسط قرن موجود بوده است." من می خواهم خطوط و استفاده از مصالح ساده را روشن کنم ، مادامی که چیزی رادیکال را از آنها بیرون کِشم. هدف تولید یک صفحه ی منفرد در ارائه ی دسته های صندلی، تکیه گاه و یک نشیمنگاه است.​
پس من سازه های سهموی را که از اواسط قرن به جلو کلاسیک بوده، تغییر دادم. صندلی آیلو از یک شکل هایپربولیک – سهموی و زین مانند با دو کرو در آن که یک نشیمنگاه و تکیه گاه را تولید کرده، مدل شدند. این خمیدگی مدرج دشوارترین قسمت بود. اگر یک کرو را به سمت پایین بکشید، بر دیگری تأثیر می گذارد. اگر به اندازه ی کافی فضا برای نشیمن گاه موجود است، پس می توان تکیه گاه را به پشت کشاند. ما باید ابعاد را بی نقص در نظر بگیریم، تا راحت باشند.​
یکی از اهداف من ساخت یک شی شدیداً مجسمه وار بود. یک شی که می تواند در گالری باشد. اما هدف اصلی این بود، که ساخت آن برای تولیدکنندگان آسان باشد. و بهای ساخت آن گزاف نباشد. این صندلی از میله های فلزی مستقیم با قطعات خمیده از فلز در سازه سرهم بندی شده است. چنانچه پایه ها در تکیه گاه چرخیده اند. آیلو هم اکنون در طراحی یک کوسن در تشدید راحتی صندلی برنامه ریزی کرده است. آیلو اذعان دارد: برخی وجوه مشابه صندلی الماس هری برتویا در این طراحی توسعه یافته است.​
کوسن برتویا کوچک و پد مانند بود، و به دنبال انحنای صندلی الماس طراحی شده بود. موفقیت این طرح در آی سی اف اف آیلو را در بازتاب پس زمینه ی معمارانه و آینده ی بالقوه ی او در طراحی صنعتی برانگیخته است. معماری فرایندی دیکر از تولید طراحی است. جهان معماری پیچیده می باشد، و با شهر، مشتری و همکاران درهم بافته شده است. و می تواند سالها ساخت یک پروژه ی واقعی زمان برد. طراحیِ محصول فراری از یک بازه ی زمانی است. و اجازه می دهد، در جهان واقعی سریعتر باشیم.​
 

hnfati

عضو جدید
هرنان دیاز آلونسو؛ صندلی رز و بازآرایی سیستم های ساختاری

هرنان دیاز آلونسو؛ صندلی رز و بازآرایی سیستم های ساختاری



صندلی رز تکنیک های ارگانیسم ترکیبی را به تکنیک های توپولوژیک فرمی برگردانده است. تولید یک طبقه بندی پیچیده از یک سیستم ساختاری که گونه های جدیدی از رفتار فرمی تولید می کند. این طرح وابسته به تقلید از بیولوژی و ساختار در و بر معماری نیست، بلکه درباره ی انتقال مقیاس های فیزیولوژیک متعدد در هوش سیستماتیک سطح مقیم غامض شده در شی است.​

...

...
 

hnfati

عضو جدید
نشیمن گاه چرخشی؛ دَوَران قطعات منفرد در کلیتی یکپارچه

نشیمن گاه چرخشی؛ دَوَران قطعات منفرد در کلیتی یکپارچه



چرخش مستقیم خطوط در شکل گیری منحنی صاف طراح کره ای جن کیانگ اوکی یک صندلی دَوَرانی را پدید آورده است. این عنصر مبلمانی شامل چارچوب های متعدد مستطیل شکلی می باشد، که بتدریج یکی بعد از دیگری از چارچوب اولیه منحرف شده اند. حرکت فرمی موج مانند صندلی به مثابه سازمان دهنده ی مجموعه ای از عناصر در قامت یک کلیت در ضدیت با یک مجموعه ی منفرد از قطعات هندسی تولید شده است.

...

...
 

hnfati

عضو جدید
ترفند های بیست مبلمان غیر عادی

ترفند های بیست مبلمان غیر عادی



تغییر کاربری مبلمان های قدیمی به چیزی که نه تنها قابل استفاده، بلکه خاص و مدرن باشد، بهترین راه برای بازیافت است. با کمی خلافیت، راه های مفید برای استفاده از وسائل شکسته، مبلمان های قدیمی و حتی تمام وسایل روزانه است. هرچیز که زمانی به درد نخور و بی مصرف بوده، میتواند به یک دکور منحصر به فرد برای خانه تان تبدیل شود. نگاهی نو بیندازید و الهام بگیرید.​
1ـ صندلی های اتاق غذا خوری، به نیمکت تبدیل میشود.​
به جای پرت کردن آن صندلی های قدیمی یا شکسته، آن را به یک نیمکت داخل یا خارج از خانه تبدیل کنید.​
2ـ یک میز تحریر از تخته خواب بچه.​
هر کسی، زمانی از تخته خواب کودکیش بزرگ تر می شود؛ چرا آن را به یک میز تحریر جادار تبدیل نکنید!​

3ـ میز کار بچه ها از یک تخت کودک. حتی بهتر! از تخته خواب بچگی فرزندتان، یک میز کار، با یک تخته گچی، برایش بسازید.

4ـ قفسه پذیرایی از یک تلوزیون قدیمی. یک تلوزیون عتیقه، به راحتی میتواند به یک قفسه برای اتاق نشیمنتان تبدیل شود.

5ـ یک تلوزیون قدیمی به یک آکواریوم تبدیل می شود. دوباره نگاه کنید، در دید دوم، شما می بینید که این تلوزیون به یک آکواریم تبدیل شده است.

6ـ صندلیه سبد خرید. این کار، دیوانگی و در عین حال، فوق العاده است. به قطع، این آغاز مکالمه با آینده است.

7ـ آشپزخانه بازی از جعبه تلوزیون. بهتر است به جای اینکه چیزی را بخرید، آن را همانگونه که دوست دارید، بسازید. منظره پنجره را ببینید؛ بی نظیر است!

8ـ چگونه وان حمام، کاناپه میشود. شاید زیاد راحت و گرم و نرم نباشد، اما حتما زیباست. چه کسی متوجه میشود این یک مبل نیست؟ فقط به تعدادی کوسن، برای نرم تر به نظر آمدن، نیاز دارد.

9ـ از دل کرکره پرده، یک میز کنار، بیرون می آید. من عاشق این فرم روستایی به روز این میز هستم. حتی به رنگ کردن هم نیاز ندارد.

10ـ تغییر کاربری یخچال. خوب از کار در آمده است؛ اینطور نیست؟ مطمئن نیستم بتوانید یک جعبه یخ به این بزرگی بخرید؛ اما می توانید یکی درست کنید.

11ـ پیانو بزرگ قفسه کتاب. آخرین قفسه کتاب برای یک موزیسین یا هر کس که عاشق موسیقی است.

12ـ یک پیانو بزرگ به یک فواره تبدیل میشود. اگر قفسه کتاب پیانویی به نظرتان خوب است، این فواره را هم به عنوان بک کشاورز، امتحان کنید.

13ـ قفسه نردبانی حوله. با کمی سمباده و رنگ، می توانید یک نردبان قدیمی را به یک جاحوله ای کاربردی و زیبا برای حمامتان تبدیل کنید.

14ـ روشویی دوچرخه ای. من می توانم فکر خلاقی که به این روشویی اعجاب انگیز، ختم شده است را، تصور کنم. بی شک یک لوله کشی خلاق، با یک سبد دستمال، تکمیل میشود.

15ـ تغیر کاربری چهارپایه. برای شمایی که کاغذ بسته بندی دستمال تان را از دست داده اید یا جایی پشت کمد و کابینت ندارید، این پروژه مفید است. من حتی عاشق چرخ هایی هستم که برای سهولت در حرکت استفاده میشود.

16ـ صندلی های آویزان، کمدی سازمان یافته می شوند. به جز اتاق زیرشیروانی که هیچ وقت کمد و قفسه های کافی ندارد؛ به نظر من شما می توانید از این ها، حتی در خشک شویی خانه استقاده کنید. حتی یک صندلی هم می تواند فضای کافی برای لباس های خشک و مقداری فضای اضافی، قفسه به شما بدهد.

17ـ قفسه دفتر کوچک. این قفسه که به یک دفتر کار کوچک تبدیل شده، می تواند برای فضاهای کوچک بسیار مناسب باشد. حتی زمانی که بسته است، می توانید از آن به عنوان نشیمن گاه اضافی استفاده کنید.

18ـ یک عسلی از مجله های به درد نخور. آن چه این صندلی کوچک را میسازد، فوران ذهن است. خیلی ساده و در عین حال، زیباست. حتی می توانید، برای خواندن مجله ها، کمربند ها را شل تر ببندید.

19ـ قفسه مجله، قفسه دیواری. من از این ایده قفسه برای یک ورودی کوچک که شما بتوانید کلیدها و تلفن خود را بگذارید، خوشم می آید. حتی شاید یک یا دو قلاب، برای آویزان کردن کیف یا چتر در بالای آن نصب کنبد.

20ـ با کتاب ها قفسه بسازید. بله، این دقیقا یک قفسه کتابی است. شما می توانید کتاب های زیبا و قدیمی را با قیمت مناسب از سمساری پیدا کنید و با استفاده از فلزالات، یک قفسه کوچک خاص، خلق کنید.
 

hnfati

عضو جدید
صندلی رحمی مدل شماره 70 ـ ارو سارینن

صندلی رحمی مدل شماره 70 ـ ارو سارینن



صندلی رحمی دومین قطعه ی مبلمانی بود که ارو ساریننبرای شرکت کنول و شرکا (Knoll & Associates) طراحی کرد. نخستین قطعه، مبل و چهارپایه ی مدل 61U موسوم به "مدل مخملی" بود که صندلی پایمیوی آلوار آلتو (1934) و مبل ماتسون (1936) را به یاد می آورد. مدل مخملی که در سال 1946 طراحی شده بود به مدت بیش از یک دهه در خط تولید باقی ماند. مناسبات کاری میان ارو سارینن و هانس کنول (1914 – 1955) ریشه در استعدادهای درخشانی داشت که همگی از آکادمی هنر کرنبروک در بلومفید هیلز، میشیگان، بیرون آمده بودند. کنول، که اصلا آلمانی بود، در سال 1937 و بعد از اقامت کوتاهی در خاک انگلستان ساکن ایالات متحد آمریکا شد.​
در سال 1938 شرکت مبل سازی هانس گ. کنول را تاسیس کرد و با طراح دانمارکی، ینس ریسوم (Jens Risom) مشغول به همکاری شد. کنول در سال 1944 با فلورانس شوست ازدواج کرد که به شریک تجاری و هنری تمام وقت او بدل گردید. فلورانس در کرنبورک شاگرد سارینن، چارلز ایمز، هری برتویا (Bertoia)، و هری ویز (Weese) بود. وقتی کنول همکاری خود با ریسوم را قطع کرد، از میان همه ی این اسامی و در حالی که در جستجوی طرح های بدیع مبلمانی بود که بتوانند بر زیبایی شناسی صنعتی تکیه کنند، به سارینن روی آورد.​
سارینن به پیشنهاد فلورانس کنول دعوت شد تا روی صندلی چوبی قالبی کار کند که به واسطه ی آن و به اتفاق چارلز ایمز مسابقه ی مبلمان ارگانیک موزه ی هنرهای مدرن نیویورک در سال 1940 برده بود. سارینن با صندلی رحمی روایت شخصی خویش از نحوه ی "نشستن" شهروند سال های پس از جنگ را ارائه کرده است. راحتی، نوآوری تکنولوژیک، و بیان فردی سه ستون اصلی طراحی او را تشکیل داده اند. معمار سارینن می گفت: "مردم این روزها در قیاس با مردم عصر ویکتوریا، طور دیگری می نشینند." اما سارینن چطور ایده ی خود را به بیانی مناسب دوره ها ی مختلف ترجمه کرده است؟ او به جای ساخت یک جسم فیزیکی مناسب وضعیت های محدود بدنی کاربر، صندلی ای خلق کرده که به شیوه های غیر معمول متنوعی می توان بدن را در آن نشاند. معرفی آدمی که عادات عجیب در نشستن دارد به داخل محیط زیست خانگی، شیوه ی سارینن در ابراز صریح این نکته بود که مبلمان مدرن می تواند بدون از دست دادن گزندگی معاصر بودن، اتفاقا خیلی هم آسوده و راحت باشد. ارجاع به "رحم" در نام این صندلی، چنانچه خود سارینن خاطر نشان کرده، انعکاسی است از فراگیر شدن روانکاوی در فرهنگ عامیانه ی سال های پس از جنگ. معمار بر این نکته تاکید کرده، کسانی که روی این صندلی می نشینند، به خصوص خانم ها، باید احساس جمعیت خاطر داشته و قادر به تمدد اعصاب باشند. صندلی رحمی که از یک پوسته فایبر گلاس رویه دوزی تشکیل شده و توسط یک پایه ی فولادی با روکش آب کروم حمل می شود، به محض ورود به بازار آنا از سوی کاربران به رسمیت شناخته شد. صندلی رحمی، مدلی محبوب و بی زمان بوده است. طراحی آن که بر جدایی میان کفل و ساق پا مبتنی است، به وضوح، از آثار اولیه ی سارینن الهام گرفته است. صندلی به گفته ی خود سارینن:"وقتی کسی روی آن باشد، به خصوص یک موجود مونث، منظره ی دلنشینی خلق می کند." صندلی و زیر پایی رحمی از بدو ورودشان به بازار تا کنون در جریان تولید مدام قرار داشته اند.

این صندلی به محض ورود به بازار موفقیت بسیاری نصیب خود کرد و هنوز که هنوز است به صوذت انبوه تولید می شود. ارجاعات فرمی در آن به صندلی مکالمه و شکل صندلی راحتی، کار سارینن و ایمز مربوط به سال 1940 هست، که در نتیجه ی نهایی این صندلی نیز ظاهر شده است.

womb chair

womb chair

womb chair

womb chair

womb chair

womb chair

منبع:www.nbpars.ir
 

hnfati

عضو جدید
صندلی سالنی تـِـیـ ـ تـُم ؛ بازیافتی از قطعات پیانوی قدیمی

صندلی سالنی تـِـیـ ـ تـُم ؛ بازیافتی از قطعات پیانوی قدیمی



صندلی ساخته شده ازقطعات پیانوی قدیمی ازپروژه های اخیر آندرو رامپلر Andrew Rumpler است . جدا از ماهیت مفهومی و کارکردی این صندلی، نام این صندلی نیز، نه صرفا بازیی است کلامی با نام پیانیست دهه 1940 آرتور تیــتـــم Arthur Tatum بلکه همچنین اشاره ایی دارد به سالن هارلم که تاتم بعنوان پیانیست در آنجا می نواخت. صندلی تاتوم ظرافت بصری را، با تکیه گاه نیمه بازش که با چارچوبی به ظاهرشکننده با استفاده از کلیدهای پیانو ترکیب شده، نمایش میدهد. سبک صندلی ، معادل بصری تکنوازی و ترکیبات هنری غیرقابل پیش بینی و اتفاقی آرتور تاتوم را می باشد؛ پایه ها و زاویه های نازک که در آن شاخص هستند به نحوی محکم و قوی اند که وزن سنگینی را تحمل میکنند. 25کلید بوسیله 36 کام و زبانۀ پنهان چفت شده اند. پیدا کردن قطعات پیانوی اسقاطی در خیابان بروکلین توسط رامپلر وساخت این صندلی، مجددا مشخصه های طراحی مشترکی با میزهای فلزی قدیمی " سری های السی" او را (که از بدنه پانل های اسقاطی ساخته شده اند) دارد. درحالیکه رامپلر کارش را از اواسط دهه 90، و پیش ازانقلاب سبز ایست ویلیج نیویرک ، با اینستال ناین استوریس Nine Stories در محوطه ی قدیمی قرارگاه نیروی دریایی اغاز کرد، پروژه بازیابی مجدد این پیانو دمیدن روحی مجدد است در کالبد یک شی دست دوم در سطحی جدید از تجربه کاری رامپلر، با وجود این تغییر جهت ، رامپلر هم چنان رسالت اولیه ی طراحی اش را حفظ کرده است :"روش ساخت یک اثر باید گویای نتیجه پایانی آن باشد" .
-

-
مـنـــــــبـع : inhabitat
 

hnfati

عضو جدید
مبلمان هاي قابل بسط از يويا يوشيدا؛ سيستم مدولار گسترش پذير

مبلمان هاي قابل بسط از يويا يوشيدا؛ سيستم مدولار گسترش پذير



" مبلمان XXXX " از طراح آلماني، يويا يوشيدا تغيير شكلي از صندلي به مبلمان و طرحي قابل ارتقا و جمع شدني مي باشد. اين قطعه ي منحصر بفرد، اولين بار در نمايشگاه طراحان كلن 2011 ارائه گشت و از 8000 چوب غذاخوري چيني ساخته شده بود كه هر كدام به صورت جداگانه در چهار طول متفاوت برش داده و براي رسيدن به زاويه صحيح مورد نياز سمباده كشيده شده بودند.​
براي اتصال و كمك به قابليت انطباق و انعطاف پذيري اين مبلمان از حلقه ها و مفاصل استفاده شده است. به طور كلي سه ماه زمان براي ساخت مدل اوليه اين كار صرف گشته است. اين مبلمان مي تواند وزني معادل سه فرد 70 كيلوگرمي را تحمل نمايد.​
و اينك پس از دو سال تلاش، يويا يوشيدا طرح مبلمان خود را توسعه داده است و در سيستم نوين آن از چهار طول متفاوت از اجزاي طولي و چهار نوع مفصل و حلقه استفاده نموده است. هنگامي كه اين قطعات در كنار هم قرار مي گيرند، اين مونتاژ ِ منحصر بفرد به چيزي بيش از مجموعه اي از اجزا تبديل مي گردد و مي تواند به مبلمان، صندلي،‌نيمكت و ميز بدل گردد.​
در صورت نياز، اين مبلمان مي تواند گسترش يابد و يا جمع گردد. اين سيستم مدولار مي تواند امكان ساخت مجموعه ي بي شماري از مبلمان را ارائه دهد.​

مبلمان XXXX در حالت گسترش يافته

مبلمان XXXX در حالت جمع شده

قابليت ساخت فرم نوين مبلمان توسط افراد مختلف

مبلمان هاي متنوع از طرح جديد

هشت جزء اصلي سازنده مبلمان هاي جديد

طرح ارائه شده در سال 2011

طرح ارائه شده در سال 2011

جزئيات طرح ارائه شده در سال 2011

جزئيات طرح ارائه شده در سال 2011

اجزاي طرح ارائه شده در سال 2011

مراحل ساخت طرح ارائه شده در سال 2011

مراحل ساخت طرح ارائه شده در سال 2011

جزئيات ساخت طرح ارائه شده در سال 2011

مراحل ساخت طرح ارائه شده در سال 2011

مراحل ساخت طرح ارائه شده در سال 2011

طرح ارائه شده در سال 2011

مـنـــــــبـع : www.designboom.com
 

hnfati

عضو جدید
خانه هاي بازي تاشو ؛ فضايي خلاق و اصلاح پذير

خانه هاي بازي تاشو ؛ فضايي خلاق و اصلاح پذير



بزرگسالان مايلند كه در مكان هاي خوشايند و آرام زندگي كنند ؛ اما در اين ميان، كودكان چه جايگاهي در زندگي ما دارا مي باشند؟​
طرح " فضاي من " از ليا ميرسن، يك خانه بازيِ تاشو ست كه چيزي ست بيشتر از مكاني براي بازي هاي كودكانه، قلمرو كوچك و دوستانه اي ست براي شناخت و خلاقيت.​
كانسپت اين خانه بازي از كتاب هاي برجسته سازي ِ متحرك گرفته شده است كه بصورت عمومي مورد استقبال كودكان و بزرگسالان قرار گرفته است ؛ همانطور كه وقتي بسته مي شوند، همچون كتاب هاي مقوايي عظيم به نظر مي رسند.​
اين وسيله ي بازي، همچون خانه اي مينيمال است كه فرصت هاي بيشماري از خلاقيت و اصلاح را ايجاد مي كند. اين خانه مي تواند به طرق مختلف بسته، جمع و گسترده شود و در خور شرايط ساكنانش، وفق پيدا كند.​
ويژگي اي كه " فضاي من " را از ديگر خانه هاي بازي متمايز مي كند، قابليت تا شدن و تغيير حجم آن است كه بعد از اتمام زمانِ بازي، مي تواند جمع گردد و همچون كتابي پشت در و يا زير تخت خواب پنهان گردد.​

Folding Cardboard Playhouse

Folding Cardboard Playhouse
مـنـــــــبـع : www.dornob.com
 

hnfati

عضو جدید
تکنولوژی یا خلاقیت؛ نیمکت تندیس گون

تکنولوژی یا خلاقیت؛ نیمکت تندیس گون



نیمکت تندیس گون به فضا سیالیت بخشیده، قطعه قطعه شکل گرفته و جدا از یکدیگر ساخته شده است. آنها سپس در خلق این شکل ارگانیک با صفحه ای چرخیده و تراشیده به منظور تولید مکانی برای نشستن سر هم بندی شده اند. نهایتاً فرم های متفاوتی که همه ی آنها با یکدیگر همساز هستند، پدید آمده است. نیمکت ها فضا را در یک مسیر صاف برای تبدیل شدن به مبلمان شهری و در تعامل با مردم تعریف می کنند.​
این پروژه در ابتدا با کمک برنامه ی گراس هاپر و راینو در تولید مقاطع منحنی به شکل دیجیتال مدل شده است. تکنولوژی و خلاقیت می تواند به مبلمان نامتداول که تأثیری عمیق و متفاوت بر فضا می گذارد، منتهی شود. استفاده از این گونه مبلمان با یک فضای عریض با دیوارهای سفید می تواند نمود یکی از تعاریف مدرنیسم باشد. طرح مواج نیکمت تعامل با طرح دیوار را آغاز می کند، و خود بخشی از آن می شود. رابطه ی بین این عناصر قوی و صاف هستند.​

...
مـنـــــــبـع : www.arch2o.com
 

milad 1987

عضو جدید
طراحی مبلمان خلاقانه بر اساس طراحی داخلی فضا


نویسنده: مونا دیلمیان​
یک مهندس عمران و یک عکاس طراح گرافیکی که همواره مجذوب معماری و طراحی بوده اند، شرکت Wamhouse را در سال 2005 تاسیس کردند. نزدیکی به طبیعت و طراحی خارج از روش های آکادمیک، به طراحان شرکت اجازه داده است که نگاهی تازه به معماری داشته و طراحی های گسترده ای در زمینه فضای داخلی و مبلمان داشته باشند. طبیعت و مشاهده آن، الهام بخش اصلی آن ها در ایده پردازی و روند طراحی خلاقانه شان می باشد. با آرل همراه باشید.

در ادامه ، نمونه تصاویری از طراحی های انجام شده توسط این شرکت برای رستوران ها، را انتخاب نموده ایم :

طرح اول: براساس سرویس بهداشتی





طرح دوم: براساس سرویس خواب


طرح سوم: براساس پالت رنگ آمیزی



طرح چهارم: براساس دوخت و دوز





طرح پنجم: براساس مقوا و جعبه





طرح ششم: براساس پرندگان



طرح هفتم: PALARNIA






طرح نهم: STOLARINA







تحریریه معماری آرل
نویسنده: مونا دیلمیان
منبع: wamhouse.pl
 

farbod90

عضو
طراحی مبلمان

این کلبه های کوچک یا به قول طراح آن تخت خواب لانه پرنده ، همانطور که از نامش پیدا است از مدل زندگی یک پرنده طراحی شده است که لانه خود را بین شاخه درختان بصورت معلق میسازد .
یک عکس زیبا از این لانه دارم که حیفم اومد اون عکس را در این پست منتظر نکنم .



طراحی مبلمان


طراحی مبلمان


طراحی مبلمان


طراحی مبلمان




گروه فن و هنر ایران زمین
 
وضعیت
موضوع بسته شده است.
بالا