طراحی نمای ساختمان خیره کننده

طراحی نمای ساختمان خیره کننده


  • مجموع رای دهندگان
    1

مریم ابی

عضو جدید
سلام نظرتون راجع به این طراحی ها چیه؟
چرا ما در ایران نمیتونییم چنین ساختمان هایی بسازیم؟
در سرتاسر جهان طراحی نمای ساختمان نشان می دهد که آیا این ساختمان یک بنای عمومی و یا یک ساختمان شخصی است. مشاهیر معماری از زمان های گذشته تا به امروز دیدگاه و سبک خود در آثار خود حفظ کرده اند. چه ما از نام آنها آگاهی داشته باشیم و چه تنها اهمیت ساختمان های آنها را بدانیم، از زیبایی خیره کننده این ساختمانها نمی کاهد. ما در این مقاله ۲۵ ساختمان با نمای خیره کننده از سرتاسر جهان را به منظور نمایش و تحسین آنها گردآوری کرده ایم.
۱٫ عکس زیر متعلق به برج آکوا در شیکاگو می باشد که توسط گروه studio gang architects ساخته شده است و جوایز بیشماری برده است.
1.jpg

2. ساختمان زیر مرکز طراحی اقیانوس آرام در هالیوود می باشد که هنر Pelli Clarke Pelli Architects می باشد.
2.jpg

3. عکس زیر نشاندهنده ی سمبل موزه ی هنرهای معاصر در توکیو ژاپن است.


4. ساختمان زیر در بیلبائو اسپانیا می باشد که با این آینه های چند وجهی نمایی متغیر دارد که جلوه ی خاصی به خیابان داده است.


5. این ساختمان اداری در اسلوونی تشکیل شده از پوسته های ساخته شده از استیل می باشد. در این شهر نمای بسیاری از خانه ها رنگ اکسیدی قرمزی دارند که دیگر به صورت سنت درآمده است.


6. این ساختمان که در لوکزامبورگ ساخته شده است نمایی دارد که با فلزات سیاه براقی ساخته شده است که زمانی که آب و هوا دچار تغییرات میشود رنگ نمای این ساختمان نیز تغییر میکند.


7. نمای خیره کننده این ساختمان مانند یک پرده آویزان می باشد و در پکن واقع شده است.


8. پروژه زیر که تحت نظر استائ علی رحیم ساخته شده است، در منطقه Harajuku در توکیو ژاپن می باشد که به نوعی یک سرزمین آب نباتی می باشد.


9. و باز هم ساختمانی در ژاپن با میکس متریال چوب و پنل های آلومینیومی در نما


10. ساختمان های مسکونی VM در کپنهاگن دانمارک با بالکن های تیز نمایی حیرت انگیز دارد.


11. این ساختمان سورئال منحنی شکل که موزه ای در بیلبائو اسپانیا می باشد که در سال ۱۹۹۷ توسط معماری خوش ذوق و با استعداد به نام Frank Gehry طراحی شده است که نمای آن به صورت پیوسته از سنگ و تیتانیوم ساخته شده است که مانند فلس ماهی است. این ساختمان یکی از زیباترین بناهای دوران معاصر است.


12. یکی دیگر از موزه های معروف با نمایی زیبا، موزه ای در اسرائیل می باشد که توسط آرشیتکت معروف Ron Arad طراحی شده است. پنج نوار فلزی شیب دار به وضوح در نمای ساختمان از هم جدا شده اند و پیچ های تو در تویی را ایجاد کرده اند.


13. نمای هتل Sheung Wan در هنگ کنگ از فلز خورده که با تکنولوژی خاصی طراحی شده، ساخته شده است.


14. ساختمان زیر بلندترین برج مسکونی در Western Hemisphere می باشد که دارای نمایی موج دار ساخته شده از فولاد ضدزنگ که منعکس کننده نور خورشید به اطراف می باشد، است.


15. جدا از ساختمان های فلزی فولادی؛ این ساختمان که در ایتالیا است از چوب های رنگارنگی ساخته شده است که گرما بخشی لطیفی به محیط داده است.


16. یک نمای مدرن از ساختمان کنسرت Uppsala در سوئد که یک ساختمان زیبا و با ظرافت می باشد که نمای آن همکاری منحصر به فرد هنر معماری و متخصصان آکوستیک می باشد.

17. ساختمان زیر که توسط Hubret Schiefelbein طراحی شده است، نمایی به شکل مثلث های بتنی دارد.


18. عکس زیر هتلی در سنگاپور می باشد که توسط WOHA طراحی شده است که با تطبیق پذیری بتن ها نمایی فوق العاده به وجود آمده است.


19. و پایان بخش این سری؛ عکس زیبایی از پروژه Barcode در اسلو نروژ می باشد.
 
آخرین ویرایش:

Similar threads

بالا