طراحی نخستین نیروگاه تولید برق و اتومبیل بدون سوخت جهان در نیشابور

M.Adhami

کاربر ممتاز
طراحی نخستین نیروگاه تولید برق و اتومبیل بدون سوخت جهان در نیشابور مدیرعامل و تیم فنی و مهندسی شرکت یکتا شرق نیشابور توانستند نخستین نیروگاه برق و اتومبیل طراحی کنند که از هیچگونه سوخت طبیعی و غیرطبیعی استفاده نمی کنند.
به گزارش سرویس علم و فن آوری پایگاه اطلاع رسانی صبا به نقل از باشگاه خبرنگاران حسین غنمی با اشاره به ایجاد انگیزه دوچندان برای طراحی دستگاه های دیگر پس از طراحی موفق قطار بدون سوخت و چرخ افزود: ‌بعد از موفقیت در طرح های فوق توانستیم با جابجایی جرم، نیروگاهی راطراحی کنیم که از هیچگونه نیروی طبیعی و غیرطبیعی بر روی زمین برای تولید برق استفاده نمی کند.
وی با اشاره به اینکه از این تکنولوژی در موتور خودرو نیز می توان استفاده کرد تصریح کرد: این نیروگاه پس از استارت با نیروهای مختلف از جمله باتری،‌علاوه بر تولید انرژی خود را تغذیه و مازاد انرژی را تولید می کند که در این حالت هیچ محدودیتی برای تولید انرژی ندارد و بسته به توان ژنراتور در هر رنجی در طی مدت زمان دلخواه انرژی تولید می کند.
غنمی با اشاره به اینکه قاعده نیوتن مبنی بر ثابت بودن جرم و انرژی در تمامی کتب فیزیک از ابتدای دوران راهنمایی تا دکترای فیزیک باید تغییر کند.
وی نداشتن آلودگی زیست محیطی، نیاز نداشتن به سوخت، امنیت 100 درصد، هزینه ساخت کمتر، هزینه تعمیر و نگهداری بسیار کم، فضای ساخت کم، میزان استهلاک بسیار کم، وزن کم، آلودگی صوتی بسیار کم، حذف هرگونه حمل و نقل سوخت، نیاز نداشتن به جایگاه سوخت، حذف هزینه سوخت و نبود زباله های اتمی را از مهمترین مزیت های موتور بدون سوخت خودرو و نیروگاه برق بدون سوخت عنوان کرد.
حسین غنمی گفت: همه چیز با توجه به قدرتی که خداوند به ما داده است امکان پذیر است.
یادآور می شود: راهسازی مدرن، مسکن و شهرسازی،‌دامداری و کشاورزی، انبوه سازی مسکن و سایر طرح های تفریحی و رفاهی به صورت مدرن از جمله طرح های مهم مدیرعامل شرکت ماشین سازی یکتا شرق نیشابور است که هم اکنون در حال تحقیقات تخصصی در ارتباط با تکمیل این طرح ها است.
باشگاه خبرنگاران۲۵ مرداد ۱۳۸۸ ۱۷:۴۴http://www.sabainfo.ir/newsdetail-34678-fa.html
 

ایران86

New member
طراحی نخستین نیروگاه تولید برق و اتومبیل بدون سوخت جهان در نیشابور مدیرعامل و تیم فنی و مهندسی شرکت یکتا شرق نیشابور توانستند نخستین نیروگاه برق و اتومبیل طراحی کنند که از هیچگونه سوخت طبیعی و غیرطبیعی استفاده نمی کنند.
به گزارش سرویس علم و فن آوری پایگاه اطلاع رسانی صبا به نقل از باشگاه خبرنگاران حسین غنمی با اشاره به ایجاد انگیزه دوچندان برای طراحی دستگاه های دیگر پس از طراحی موفق قطار بدون سوخت و چرخ افزود: ‌بعد از موفقیت در طرح های فوق توانستیم با جابجایی جرم، نیروگاهی راطراحی کنیم که از هیچگونه نیروی طبیعی و غیرطبیعی بر روی زمین برای تولید برق استفاده نمی کند.
وی با اشاره به اینکه از این تکنولوژی در موتور خودرو نیز می توان استفاده کرد تصریح کرد: این نیروگاه پس از استارت با نیروهای مختلف از جمله باتری،‌علاوه بر تولید انرژی خود را تغذیه و مازاد انرژی را تولید می کند که در این حالت هیچ محدودیتی برای تولید انرژی ندارد و بسته به توان ژنراتور در هر رنجی در طی مدت زمان دلخواه انرژی تولید می کند.
غنمی با اشاره به اینکه قاعده نیوتن مبنی بر ثابت بودن جرم و انرژی در تمامی کتب فیزیک از ابتدای دوران راهنمایی تا دکترای فیزیک باید تغییر کند.
وی نداشتن آلودگی زیست محیطی، نیاز نداشتن به سوخت، امنیت 100 درصد، هزینه ساخت کمتر، هزینه تعمیر و نگهداری بسیار کم، فضای ساخت کم، میزان استهلاک بسیار کم، وزن کم، آلودگی صوتی بسیار کم، حذف هرگونه حمل و نقل سوخت، نیاز نداشتن به جایگاه سوخت، حذف هزینه سوخت و نبود زباله های اتمی را از مهمترین مزیت های موتور بدون سوخت خودرو و نیروگاه برق بدون سوخت عنوان کرد.
حسین غنمی گفت: همه چیز با توجه به قدرتی که خداوند به ما داده است امکان پذیر است.
یادآور می شود: راهسازی مدرن، مسکن و شهرسازی،‌دامداری و کشاورزی، انبوه سازی مسکن و سایر طرح های تفریحی و رفاهی به صورت مدرن از جمله طرح های مهم مدیرعامل شرکت ماشین سازی یکتا شرق نیشابور است که هم اکنون در حال تحقیقات تخصصی در ارتباط با تکمیل این طرح ها است.
باشگاه خبرنگاران۲۵ مرداد ۱۳۸۸ ۱۷:۴۴http://www.sabainfo.ir/newsdetail-34678-fa.html
خیلی جالب بود....دم نیشابوریا گرم.....
 

invincible

New member
به گزارش سرویس علم و فن آوری پایگاه اطلاع رسانی صبا به نقل از باشگاه خبرنگاران حسین غنمی با اشاره به ایجاد انگیزه دوچندان برای طراحی دستگاه های دیگر پس از طراحی موفق قطار بدون سوخت و چرخ افزود: ‌
یه توضیح واجب شد بدم اینجا که بد نیست! :D
کیهان ۴ دیماه نوشته:
"برای اولین بار در جهان، یك شركت ماشین سازی در ایران، موفق به طراحی و تولید موتور بدون سوخت، نمونه قطارهای بدون موتور و بدون چرخ شد.
حسین غنمی مدیرعامل یك شركت ماشین سازی، با اعلام این خبر و با توجه به برنامه های دولت برای سهمیه بندی بنزین، افزود: از حدود سه سال قبل به فعالیت های تحقیقاتی در زمینه حمل و نقل جاده ای پرداختیم كه در پی آن موفق به طراحی و تولید موتور خودرویی شدیم كه نشأت گرفته از قوانین فیزیك است و بدون نیاز به سوخت كار می كند.
وی با بیان اینكه مطالعات و تحقیقات قابل ملاحظه ای در زمینه كاهش هزینه حمل و نقل جاده ای به خصوص ریلی آغاز كرده ایم گفت: براساس یافته های متخصصان و كارشناسان برای جابجایی 600 نفر مسافر با وزن هر نفر 70 كیلوگرم یعنی 42 تن به وسیله یك قطار نیاز به 15 واگن هر یك به وزن 50 تن و واگن های رستوران و مولد برق و لكوموتیو نیز 250 تن در نظر بگیریم در جمع حدود یك هزار تن جرم مرده برای 42 تن مسافر به كار برده می شود.
مدیرعامل ماشین سازی یكتاشرق ادامه داد: به همین منظور موفق به طراحی قطار بدون موتور شدیم كه هیچ گونه موتور در قطار بكار برده نمی شود و نیاز به ریل گذاری مخصوص دارد.
وی مهمترین ویژگی های این قطار را عدم آلودگی صوتی و محیط زیست، كم كردن وزن از یك هزار به 80 تن، بالابردن سرعت از 120 تا 900 كیلومتر در ساعت و كاهش استهلاك به یك بیستم استهلاك فعلی اعلام كرد.
وی با بیان اینكه نمونه كوچك قطار بدون موتور ساخته شده است، متذكر شد: هم اكنون نیز موفق به طراحی و تولید نمونه كوچك قطار بدون موتور و چرخ شده ایم كه دارای ریل گذاری كمتر و كم صداتر از قطار اولی است.
به گفته غنمی؛ برای انجام تحقیقات و اختراعات هیچ گونه كمكی از شخص، نهاد دولتی یا اشخاص حقوقی گرفته نشده و هر آنچه از محل تولیدات اصلی شركت اندوخته بودیم برای به ثمر رسیدن این اختراعات به كار برده ایم.
وی ادامه داد: علی رغم تمام مشكلات و محدودیت ها تاكنون حاضر به فروش هیچ یك از اختراعات خود به سودجویان و واسطه ها نبوده ایم و خواستار این هستیم كه دولت با حمایت خود چنانچه این اختراعات در داخل كشور به تولید انبوه نمی رسد لااقل با قیمت مناسب به جهانیان فروخته شود تا افتخار آنها برای كشور باقی بماند. "



والا تا اونجایی که من می دونم ، قطار بدون موتور قبلا توی ژاپن ساخته شده. طرز کارش اینجوری بوده که در واقع نیروی برق یک نیروی مغناطیسی ایجاد می کنه که موجب فاصله گرفتن ریل از ترن میشه و شروع به حرکت می کنه.
چون بین ریل و ترن تماسی وجود نداره پس اصطکاک به حداقل میرسه و چون موتور و چرخ و ... ، حذف شده و جنس بدنه ی ترن هم از نوع خاص و مسلما متریال خیلی سبکی هست ، وزن خیلی کم میشه و به دنبال اون همون چیزایی که ذکر شد. یعنی سرعت میره بالا ، آلودگی صوتی کم میشه و اینا!

ولی در مورد موتور بدون سوخت . . .
والا چی بگم!!! :surprised: :D
یه چیز تو مایه های دوچرخه میشه ، نه؟! :surprised: :w05:
با عقل که جور در نمیاد! ولی اگه واقعا تونستن همچین چیزی بسازن ، حداقل یه فیلمی . . . عکسی . . . چیزی ازش بذارن که اولا جهانیان بفهمن هر کی تو ایران خودش یه پا نیوتن و انیشتنه !!! :D
و هم اینکه . . . مارو که با خوندن همچین چیزی شکل علامت تعجب شدیم ، توجیه کنن! :surprised: :w10:
 

BIGHAM

کاربر ممتاز
طراحی نخستین نیروگاه تولید برق و اتومبیل بدون سوخت جهان در نیشابور مدیرعامل و تیم فنی و مهندسی شرکت یکتا شرق نیشابور توانستند نخستین نیروگاه برق و اتومبیل طراحی کنند که از هیچگونه سوخت طبیعی و غیرطبیعی استفاده نمی کنند.
به گزارش سرویس علم و فن آوری پایگاه اطلاع رسانی صبا به نقل از باشگاه خبرنگاران حسین غنمی با اشاره به ایجاد انگیزه دوچندان برای طراحی دستگاه های دیگر پس از طراحی موفق قطار بدون سوخت و چرخ افزود: ‌بعد از موفقیت در طرح های فوق توانستیم با جابجایی جرم، نیروگاهی راطراحی کنیم که از هیچگونه نیروی طبیعی و غیرطبیعی بر روی زمین برای تولید برق استفاده نمی کند.
وی با اشاره به اینکه از این تکنولوژی در موتور خودرو نیز می توان استفاده کرد تصریح کرد: این نیروگاه پس از استارت با نیروهای مختلف از جمله باتری،‌علاوه بر تولید انرژی خود را تغذیه و مازاد انرژی را تولید می کند که در این حالت هیچ محدودیتی برای تولید انرژی ندارد و بسته به توان ژنراتور در هر رنجی در طی مدت زمان دلخواه انرژی تولید می کند.
غنمی با اشاره به اینکه قاعده نیوتن مبنی بر ثابت بودن جرم و انرژی در تمامی کتب فیزیک از ابتدای دوران راهنمایی تا دکترای فیزیک باید تغییر کند.
وی نداشتن آلودگی زیست محیطی، نیاز نداشتن به سوخت، امنیت 100 درصد، هزینه ساخت کمتر، هزینه تعمیر و نگهداری بسیار کم، فضای ساخت کم، میزان استهلاک بسیار کم، وزن کم، آلودگی صوتی بسیار کم، حذف هرگونه حمل و نقل سوخت، نیاز نداشتن به جایگاه سوخت، حذف هزینه سوخت و نبود زباله های اتمی را از مهمترین مزیت های موتور بدون سوخت خودرو و نیروگاه برق بدون سوخت عنوان کرد.
حسین غنمی گفت: همه چیز با توجه به قدرتی که خداوند به ما داده است امکان پذیر است.
یادآور می شود: راهسازی مدرن، مسکن و شهرسازی،‌دامداری و کشاورزی، انبوه سازی مسکن و سایر طرح های تفریحی و رفاهی به صورت مدرن از جمله طرح های مهم مدیرعامل شرکت ماشین سازی یکتا شرق نیشابور است که هم اکنون در حال تحقیقات تخصصی در ارتباط با تکمیل این طرح ها است.
باشگاه خبرنگاران۲۵ مرداد ۱۳۸۸ ۱۷:۴۴http://www.sabainfo.ir/newsdetail-34678-fa.html
اگر منظورشون نیروگاه بدون سوخت(فسیلی) بود می شد همون نیروگاه های بادی خورشیدی زمین گرمایی ولی ولی با توجه به گفته های مدیر عامل شرکت به نظر میاد عنوان رو باید می نوشتند نیروگاه بدون استفاده از سوخت و بدون استفاده از انرژیهای حاصل از سیالات (آب و باد) و بدون استفاده از نور خورشید. کسی در مورد این برداشت من نظر دیگری داره؟
 

EECi

مدیر بازنشسته
کسی خبری داره از این اکتشاف قرن !!؟
قانون بقای جرم و انرژی هم تا جاییکه یادمه مربوط به انشتین بود نه نیوتون !
کجان بچه های فیزیک ؟

مهندس ، قانون بقای جرم و انرژی مربوط به خیلی قبلتر از انیشتین میشه. مثلا قانون بقای انرژی لاووازیه در شیمی و یا قانون بقای جرم فیزیک کلاسیک که قبلتر از انیشتین بوده ... اونیکه شما میگید ، نسبیت هست و مربوط به تبدیل جرم به انرژی و بلعکس می باشد .( فیزیک جدید)


در مورد این خبر هم باید دقیق شد و اطلاعات بیشتری داشت ، تا اونجایی که من خوندم این کار ها رو در نقاط مختلف جهان انجام دادن ولی در همه نیاز به یه محرک اولیه هست و اصطکاک مانع ادامه روند سیستم تا زمان بی نهایت میشه .
نکته عجیبی که ذهنم رو معطوف خودش کرد ادعای مخترع در عدم درست بودن قانون بقای جرم و انرژی بود . در هر حال حتی اگر این اختراع در بعد صنعتی هم صورت بگیره خللی در پایستگی جرم و انرژی ایجاد نمی کنه.
 

invincible

New member
اگر منظورشون نیروگاه بدون سوخت(فسیلی) بود می شد همون نیروگاه های بادی خورشیدی زمین گرمایی ولی ولی با توجه به گفته های مدیر عامل شرکت به نظر میاد عنوان رو باید می نوشتند نیروگاه بدون استفاده از سوخت و بدون استفاده از انرژیهای حاصل از سیالات (آب و باد) و بدون استفاده از نور خورشید. کسی در مورد این برداشت من نظر دیگری داره؟
احتمالا مکانیکیه دیگه! :D
دقیقا مثه دوچرخه! هر کدوم از مسافرای قطار رکاب میزنن قطار هم بدون موتور و سوخت و اینا میره جلو! :D
نیروگاهم حتما یه چیزی تو همون مایه هاست!
والا من که چیز دیگه ای به ذهنم نمیرسه! :surprised:
 

EECi

مدیر بازنشسته
اگر منظورشون نیروگاه بدون سوخت(فسیلی) بود می شد همون نیروگاه های بادی خورشیدی زمین گرمایی ولی ولی با توجه به گفته های مدیر عامل شرکت به نظر میاد عنوان رو باید می نوشتند نیروگاه بدون استفاده از سوخت و بدون استفاده از انرژیهای حاصل از سیالات (آب و باد) و بدون استفاده از نور خورشید. کسی در مورد این برداشت من نظر دیگری داره؟
بدون شک از انرژی گرانشی زمین استفاده کرده . حالتی رو فرض کنید که در یه بازه زمانی جلوی نیروی گرانش رو بگیری و باز کنی ، با استفاده از عایق نیروی گرانش یا نیروی مغناطیسی .
در حالت دوم یک چرخ و فلک رو فرض کنید که انتقال جرم از هر کدام از نقاط روی محیطش باعث چرخیدنش تا بی نهایت میشه!
اینها فکر خودم هستن البته. در هر حال اصطکاک مانع میشه
 

BIGHAM

کاربر ممتاز
بدون شک از انرژی گرانشی زمین استفاده کرده . حالتی رو فرض کنید که در یه بازه زمانی جلوی نیروی گرانش رو بگیری و باز کنی ، با استفاده از عایق نیروی گرانش یا نیروی مغناطیسی .
در حالت دوم یک چرخ و فلک رو فرض کنید که انتقال جرم از هر کدام از نقاط روی محیطش باعث چرخیدنش تا بی نهایت میشه!
اینها فکر خودم هستن البته. در هر حال اصطکاک مانع میشه
آره منم موافقم طرف گفته با جابجایی جرم پس منطقی ترین جواب می تونه این باشه که از نیروی گرانشی استفاده میشه ولی این که چطور جرم رو جابجا کنند بدون نیروی خارجی مساله هست. اون مطلبی هم که شما در مورد چرخ و فلک گفتید حرکت میراست. چون نمیشه اصطکاک رو به صفر رسوند
 

amirhm

کاربر ممتاز
بدون شک از انرژی گرانشی زمین استفاده کرده . حالتی رو فرض کنید که در یه بازه زمانی جلوی نیروی گرانش رو بگیری و باز کنی ، با استفاده از عایق نیروی گرانش یا نیروی مغناطیسی .
در حالت دوم یک چرخ و فلک رو فرض کنید که انتقال جرم از هر کدام از نقاط روی محیطش باعث چرخیدنش تا بی نهایت میشه!
اینها فکر خودم هستن البته. در هر حال اصطکاک مانع میشه

این ایده ها البته مربوط به چرخهای حرکت دائمی بود و مربوط به قرن نوزدهم و همه اونا بعلت وجود اصطکاک بعد از مدتی می ایستادند . در کل در یک میدان گرانشی یکنواخت نمیتوان انتظار خلق انرژی از هیچ را داشت هر چیزی هم که بتواند نیرویی اعمال کند که باعث تغییر برآیند نیروها بشود باید انرژی مصرف کند
 

invincible

New member
بدون شک از انرژی گرانشی زمین استفاده کرده . حالتی رو فرض کنید که در یه بازه زمانی جلوی نیروی گرانش رو بگیری و باز کنی ، با استفاده از عایق نیروی گرانش یا نیروی مغناطیسی .
میشه بیشتر توضیح بدین؟
 

BIGHAM

کاربر ممتاز
تو اینترنت کلید واژه gravity generator یا gravity powerstation رو جستجو کنید. فکر کنم همینه ولی تمامی منابع انگلیسی هست. این هم یک تصویر مرتبط اگر مایلید بررسی کنیم ببینیم چیه؟
 

amirhm

کاربر ممتاز
این نیروگاه پس از استارت با نیروهای مختلف از جمله باتری،‌علاوه بر تولید انرژی خود را تغذیه و مازاد انرژی را تولید می کند که در این حالت هیچ محدودیتی برای تولید انرژی ندارد و بسته به توان ژنراتور در هر رنجی در طی مدت زمان دلخواه انرژی تولید می کند.

دقت کنید هیچ محدودیتی ! فقط قدرت ژنراتور رو انتخاب کنید. تولید انرژی از هیچ !

 

EECi

مدیر بازنشسته
میشه بیشتر توضیح بدین؟
یک اسانسور رو فرض کنید که با نیروی گرانشی جذب میشه و بعد با نیروی مغناطیسی یا عایق گرانش معلق می مونه و با یک نیروی بسیار ناچیز به سمت بالا حرکت می کنه و دوباره این چرخه از اول انجام بگیره.
در هر حال بخاطر وجود نیروی های اصطکاک و گرانشی امکان نداره بدون صرف انرژی( هر چند ناچیز) تولید انرژی کرد .
در مورد اون چرخ و فلک هم باید این نکته رو در نظر بگیریم اگر بتونیم اون جرمی که باعث چرخش میشه با میدان مغناطیسی هدایت کنیم ، حرکت میرا نمیشه .
:gol:
 

amirhm

کاربر ممتاز
A power plant for producing electricity utilizing the buoyancy of a liquid. A first and second expandable chamber are each place in a liquid filled shaft are coupled together with a cable so that when one of the expandable chambers is raised, the other one is lowered. The cable is couple to a pulley for turning a generator for producing electricity.
An electrode and electrolyte are placed within each expandable chamber for generating heat and steam to expand the expandable chamber when the expandable chamber is at the bottom of the liquid filed shaft.
The increased volume of the expandable chamber causes it to rise in the liquid filled shaft at the same time as the other expandable chamber is reduced in volume and caused to be lowered into the other liquid filed shaft.
A valve in the expandable chamber releases the steam causing the volume of the expandable chamber to be reduced. The released steam may be used to power a turbine or enter a heat exchanger.

تا اونجاییکه من متوجه شدم
از دو محفظه با حجم متغیر (قابل انبساط) که در یک شفت پر از مایع شناور هستند برای چرخاندن پولی که به یک ژنراتور متصل است استفاده میشود . در داخل هر کدام از محفظه ها الکترود والکترولیتی قرار گرفته که با تولید حرارت و بخار باعث افزایش حجم محفظه میشود این عمل زمانی صورت میگیرد که محفظه مزبور در ته شفت باشد. در اثر افزایش حجم این محفظه در داخل شفت بالا میرود در سمت دیگر نیز در اثر کاهش حجم (و احتمالا خالی شدن بخار و جایگزینی آن با مایع) محفظه پایین میرود. یک شیر در داخل محفظه بخار را آزاد میکند و این باعث کاهش حجم محفظه میشود .بخار آزاد شده میتواند در توربین و یا در یک انتقال دهنده گرما(heat exchanger) بکار رود.
بنظر من باز در این سیستم از انرژی نهان الکترولیتها استفاده شده و این محفظه ها در نهایت میتواند مشابه سیلندر و پیستون یک موتور بخار کار کنند .در اینجا از افزایش حجم بعنوان عامل بالا بردن استفاده شده در توربینها از این افزایش حجم که باعث افزایش سرعت بخار میشود جهت چرخش توربین استفاده میشود
 

amirhm

کاربر ممتاز
یک نمونه دیگه و اینبار خارجی


ساخت ماشین حرکت دائم در شرکت steorn


مهندسان شرکت steorn ادعا کرده اند که موفق به ساخت ماشین حرکت دائمی شده اند.طرح ساخت ماشینهای حرکت دائمی سالیان طولانی است که ذهن دانشمندان را به خود مشغول ساخته است. اما همواره چنین طرحهایی غیرمنطقی و دور از واقعیت تلقی می شد بطوریکه در دهه های اخیر اداره ثبت اختراعات آمریکا اعلام نمود که چنین طرحهایی را حتی بررسی هم نمی کند.
بازرگاناني كه پشتيبان مالي اين پروژه هستند مي‌گويند: نه تنها گردش اين تجهيزات به طور خودگردان است، بلكه هنگامي كه اين دستگاه مولد ‌مي‌چرخد، يك انرژي بيش از مقدار مصرف خود توليد مي‌كند. دكتر شان مك آرتي مدير عامل شركت اس- تي- اورن در همين زمينه گفته است: تحقيقات ما نشان داده كه اگر از يك ميدان مغناطيسي ويژه‌، آهن رباهاي دائمي عبور كنند، با ايستادن و حركت در يك زمان مي‌توان انرژي توليد كرد. آقاي مك آرتي كه خود از فيزيكدانان خبره است، گفت: ما اين پديده را به طور كاملاً اتفاقي سه سال قبل كشف كرديم و در طول اين سال ها بارها و بارها مورد آزمايش و تجزيه و تحليل قرار داديم تا مورد تمسخر و استهزا قرار نگيريم. اذعان بر اين كشف، باعث واكنش‌هاي عجيب و گاه خشمگينانه از سوي دانشمندان گرديده است.آقاي مك آرتي مي گويد: مسئولان اين پروژه همه روزه نامه‌هاي تهديد آميزي از طريق پست دريافت مي‌كنند. برخي از اين نامه ها به دفاتر اس تي- اورن و برخي ديگر از نامه‌ها حتي به منازل دانشمندان مركز اس تي- اورن ارسال شده‌اند. شركت اس تي- اورن در اين ارتباط با چاپ يك آگهي در مجله معتبر اكونوميست از دانشمندان دعوت كرده است كه براي ديدن و امتحان اين پروژه به هيأت علمي 12نفره آنان بپيوندند.آقاي مك آرتي مي‌گويد: ترموديناميك داراي 2 اصل مهم و بنيادي است؛ اول آنكه انرژي را نه مي‌توان توليد كرد و نه مي‌توان نابود كرد ولي مي‌توان آن را از نوعي به نوع ديگر تبديل كرد و دوم آنكه اگر انرژي وارد يك سيستم شود، نمي توان تمامي آن انرژي را از سيستم به بيرون آورد. اگرچه ممكن است آزمايشات در اين زمينه سال‌ها طول بكشد، در عين حال نيز مي‌تواند همراه با ريسك باشد. كاركنان ما در شركت اس تي- اورن مي دانند كه اگر جواب دانشمندان، جواب موافقي نباشد شركت، مورد تمسخر جهانيان قرار خواهد گرفت. علاقه مندان جهت كسب اطلاعات بيشتر مي‌توانند به سايت شركت اس تي- اورن www.Steorn.Com مراجعه و ضمن عضويت، تقاضاي خود را مطرح كنند.



 

BIGHAM

کاربر ممتاز

تا اونجاییکه من متوجه شدم
از دو محفظه با حجم متغیر (قابل انبساط) که در یک شفت پر از مایع شناور هستند برای چرخاندن پولی که به یک ژنراتور متصل است استفاده میشود . در داخل هر کدام از محفظه ها الکترود والکترولیتی قرار گرفته که با تولید حرارت و بخار باعث افزایش حجم محفظه میشود این عمل زمانی صورت میگیرد که محفظه مزبور در ته شفت باشد. در اثر افزایش حجم این محفظه در داخل شفت بالا میرود در سمت دیگر نیز در اثر کاهش حجم (و احتمالا خالی شدن بخار و جایگزینی آن با مایع) محفظه پایین میرود. یک شیر در داخل محفظه بخار را آزاد میکند و این باعث کاهش حجم محفظه میشود .بخار آزاد شده میتواند در توربین و یا در یک انتقال دهنده گرما(heat exchanger) بکار رود.
بنظر من باز در این سیستم از انرژی نهان الکترولیتها استفاده شده و این محفظه ها در نهایت میتواند مشابه سیلندر و پیستون یک موتور بخار کار کنند .در اینجا از افزایش حجم بعنوان عامل بالا بردن استفاده شده در توربینها از این افزایش حجم که باعث افزایش سرعت بخار میشود جهت چرخش توربین استفاده میشود
من هنوز طرز کار سیستمش رو نتونستم هضم کنم. چند بار متن رو خوندم نتونستم کلیاتش رو بگیرم باید بشینم با حوصله بخونم:smile:

این هم کلکسیونی از ابن مدل ماشین آلات

و اما این سایت رو که باز کردم اولین عکس رو که دیدم اولش فکر کردم از اون عکسهای خطای دیده. دوباره که نگاه کردم به نظر میاد یک سیستم دایمیه. ولی در عمل شدنی نیست. احتیاج به محاسبه داره که نیرویی که آب سرازیر شده از بالا بر چرخ با نیروی لازم برای راندن آب به بالا برابر میشه یا نه؟ به نگاه کردن هم معلومه که شدنی نیست و این دستگاه هیچگاه کار نخواهد کرد و شدنی نیست.
 

BIGHAM

کاربر ممتاز
یک نمونه دیگه و اینبار خارجی


ساخت ماشین حرکت دائم در شرکت steorn


مهندسان شرکت steorn ادعا کرده اند که موفق به ساخت ماشین حرکت دائمی شده اند.طرح ساخت ماشینهای حرکت دائمی سالیان طولانی است که ذهن دانشمندان را به خود مشغول ساخته است. اما همواره چنین طرحهایی غیرمنطقی و دور از واقعیت تلقی می شد بطوریکه در دهه های اخیر اداره ثبت اختراعات آمریکا اعلام نمود که چنین طرحهایی را حتی بررسی هم نمی کند.
بازرگاناني كه پشتيبان مالي اين پروژه هستند مي‌گويند: نه تنها گردش اين تجهيزات به طور خودگردان است، بلكه هنگامي كه اين دستگاه مولد ‌مي‌چرخد، يك انرژي بيش از مقدار مصرف خود توليد مي‌كند. دكتر شان مك آرتي مدير عامل شركت اس- تي- اورن در همين زمينه گفته است: تحقيقات ما نشان داده كه اگر از يك ميدان مغناطيسي ويژه‌، آهن رباهاي دائمي عبور كنند، با ايستادن و حركت در يك زمان مي‌توان انرژي توليد كرد. آقاي مك آرتي كه خود از فيزيكدانان خبره است، گفت: ما اين پديده را به طور كاملاً اتفاقي سه سال قبل كشف كرديم و در طول اين سال ها بارها و بارها مورد آزمايش و تجزيه و تحليل قرار داديم تا مورد تمسخر و استهزا قرار نگيريم. اذعان بر اين كشف، باعث واكنش‌هاي عجيب و گاه خشمگينانه از سوي دانشمندان گرديده است.آقاي مك آرتي مي گويد: مسئولان اين پروژه همه روزه نامه‌هاي تهديد آميزي از طريق پست دريافت مي‌كنند. برخي از اين نامه ها به دفاتر اس تي- اورن و برخي ديگر از نامه‌ها حتي به منازل دانشمندان مركز اس تي- اورن ارسال شده‌اند. شركت اس تي- اورن در اين ارتباط با چاپ يك آگهي در مجله معتبر اكونوميست از دانشمندان دعوت كرده است كه براي ديدن و امتحان اين پروژه به هيأت علمي 12نفره آنان بپيوندند.آقاي مك آرتي مي‌گويد: ترموديناميك داراي 2 اصل مهم و بنيادي است؛ اول آنكه انرژي را نه مي‌توان توليد كرد و نه مي‌توان نابود كرد ولي مي‌توان آن را از نوعي به نوع ديگر تبديل كرد و دوم آنكه اگر انرژي وارد يك سيستم شود، نمي توان تمامي آن انرژي را از سيستم به بيرون آورد. اگرچه ممكن است آزمايشات در اين زمينه سال‌ها طول بكشد، در عين حال نيز مي‌تواند همراه با ريسك باشد. كاركنان ما در شركت اس تي- اورن مي دانند كه اگر جواب دانشمندان، جواب موافقي نباشد شركت، مورد تمسخر جهانيان قرار خواهد گرفت. علاقه مندان جهت كسب اطلاعات بيشتر مي‌توانند به سايت شركت اس تي- اورن www.Steorn.Com مراجعه و ضمن عضويت، تقاضاي خود را مطرح كنند.




مطمئنی که این سیستم نمونه واقعیش ساخته شده؟ اگه اینطور بوده باشه یک انقلاب صنعتیه؟ تا حالا همه خبردار می شدن. بنظر میاد تحقیقاتی باشند. سطر اول گفتی ساخته اند آخرش گفتی تحقیقاتیه. بالاخره کدوم؟
 

amirhm

کاربر ممتاز
من هنوز طرز کار سیستمش رو نتونستم هضم کنم. چند بار متن رو خوندم نتونستم کلیاتش رو بگیرم باید بشینم با حوصله بخونم:smile:


و اما این سایت رو که باز کردم اولین عکس رو که دیدم اولش فکر کردم از اون عکسهای خطای دیده. دوباره که نگاه کردم به نظر میاد یک سیستم دایمیه. ولی در عمل شدنی نیست. احتیاج به محاسبه داره که نیرویی که آب سرازیر شده از بالا بر چرخ با نیروی لازم برای راندن آب به بالا برابر میشه یا نه؟ به نگاه کردن هم معلومه که شدنی نیست و این دستگاه هیچگاه کار نخواهد کرد و شدنی نیست.

بخاطر همین هم بهشون میگن Unworkable Devices . از قسمت Buoyancy motor به بعد نگاه کنی بیشتر جالبه مخصوصا the gravity shield engine که شبیه اونیه که آیدین عزیز میگفت ولی در کل هیچ کدام حرکت دائمی ندارند.



 

amirhm

کاربر ممتاز
مطمئنی که این سیستم نمونه واقعیش ساخته شده؟ اگه اینطور بوده باشه یک انقلاب صنعتیه؟ تا حالا همه خبردار می شدن. بنظر میاد تحقیقاتی باشند. سطر اول گفتی ساخته اند آخرش گفتی تحقیقاتیه. بالاخره کدوم؟
لینکهایی که از این خبر موجوده مربوط به حدود سال 85 بود !
ما اين پديده را به طور كاملاً اتفاقي سه سال قبل كشف كرديم و در طول اين سال ها بارها و بارها مورد آزمايش و تجزيه و تحليل قرار داديم تا مورد تمسخر و استهزا قرار نگيريم.
ظاهرا در مرحله تست بوده یعنی بصورت آزمایشگاهی ساخته اند !
 

omidvarshoei

New member
یه توضیح واجب شد بدم اینجا که بد نیست! :D
کیهان ۴ دیماه نوشته:
"برای اولین بار در جهان، یك شركت ماشین سازی در ایران، موفق به طراحی و تولید موتور بدون سوخت، نمونه قطارهای بدون موتور و بدون چرخ شد.
حسین غنمی مدیرعامل یك شركت ماشین سازی، با اعلام این خبر و با توجه به برنامه های دولت برای سهمیه بندی بنزین، افزود: از حدود سه سال قبل به فعالیت های تحقیقاتی در زمینه حمل و نقل جاده ای پرداختیم كه در پی آن موفق به طراحی و تولید موتور خودرویی شدیم كه نشأت گرفته از قوانین فیزیك است و بدون نیاز به سوخت كار می كند.
وی با بیان اینكه مطالعات و تحقیقات قابل ملاحظه ای در زمینه كاهش هزینه حمل و نقل جاده ای به خصوص ریلی آغاز كرده ایم گفت: براساس یافته های متخصصان و كارشناسان برای جابجایی 600 نفر مسافر با وزن هر نفر 70 كیلوگرم یعنی 42 تن به وسیله یك قطار نیاز به 15 واگن هر یك به وزن 50 تن و واگن های رستوران و مولد برق و لكوموتیو نیز 250 تن در نظر بگیریم در جمع حدود یك هزار تن جرم مرده برای 42 تن مسافر به كار برده می شود.
مدیرعامل ماشین سازی یكتاشرق ادامه داد: به همین منظور موفق به طراحی قطار بدون موتور شدیم كه هیچ گونه موتور در قطار بكار برده نمی شود و نیاز به ریل گذاری مخصوص دارد.
وی مهمترین ویژگی های این قطار را عدم آلودگی صوتی و محیط زیست، كم كردن وزن از یك هزار به 80 تن، بالابردن سرعت از 120 تا 900 كیلومتر در ساعت و كاهش استهلاك به یك بیستم استهلاك فعلی اعلام كرد.
وی با بیان اینكه نمونه كوچك قطار بدون موتور ساخته شده است، متذكر شد: هم اكنون نیز موفق به طراحی و تولید نمونه كوچك قطار بدون موتور و چرخ شده ایم كه دارای ریل گذاری كمتر و كم صداتر از قطار اولی است.
به گفته غنمی؛ برای انجام تحقیقات و اختراعات هیچ گونه كمكی از شخص، نهاد دولتی یا اشخاص حقوقی گرفته نشده و هر آنچه از محل تولیدات اصلی شركت اندوخته بودیم برای به ثمر رسیدن این اختراعات به كار برده ایم.
وی ادامه داد: علی رغم تمام مشكلات و محدودیت ها تاكنون حاضر به فروش هیچ یك از اختراعات خود به سودجویان و واسطه ها نبوده ایم و خواستار این هستیم كه دولت با حمایت خود چنانچه این اختراعات در داخل كشور به تولید انبوه نمی رسد لااقل با قیمت مناسب به جهانیان فروخته شود تا افتخار آنها برای كشور باقی بماند. "



والا تا اونجایی که من می دونم ، قطار بدون موتور قبلا توی ژاپن ساخته شده. طرز کارش اینجوری بوده که در واقع نیروی برق یک نیروی مغناطیسی ایجاد می کنه که موجب فاصله گرفتن ریل از ترن میشه و شروع به حرکت می کنه.
چون بین ریل و ترن تماسی وجود نداره پس اصطکاک به حداقل میرسه و چون موتور و چرخ و ... ، حذف شده و جنس بدنه ی ترن هم از نوع خاص و مسلما متریال خیلی سبکی هست ، وزن خیلی کم میشه و به دنبال اون همون چیزایی که ذکر شد. یعنی سرعت میره بالا ، آلودگی صوتی کم میشه و اینا!

ولی در مورد موتور بدون سوخت . . .
والا چی بگم!!! :surprised: :D
یه چیز تو مایه های دوچرخه میشه ، نه؟! :surprised: :w05:
با عقل که جور در نمیاد! ولی اگه واقعا تونستن همچین چیزی بسازن ، حداقل یه فیلمی . . . عکسی . . . چیزی ازش بذارن که اولا جهانیان بفهمن هر کی تو ایران خودش یه پا نیوتن و انیشتنه !!! :D
و هم اینکه . . . مارو که با خوندن همچین چیزی شکل علامت تعجب شدیم ، توجیه کنن! :surprised: :w10:
در مورد ترني كه در حدود 8 سال پيش در ژاپن ساخته شده بود منم شنيدم كه سريعترين ترن در جهانه ولي خودرويي كه نه سوخت طبيعي داره نه غير طبيعي نه حتي اگه دوچرخه هم باشه باشه نياز به نيروي بدن انسان داره پس اينم نيست :eek:
تا حالا من هيچ ماشين يا وسيله‌ايو نديدم بدون سوخت حركت كنه به عقلمم جور در نمياددددددددددد ....
بيخود نيست امريكا از ايران ميترسه چنين چيزي به عقل جن هم نميرسه :)
 

amirhm

کاربر ممتاز
این یکیم جالبه :


توسط يك مخترع جوان صورت گرفت؛
توليد موتور الكتريكي با قابليت تأمين انرژي همزمان در ايران


عباس الماسي امروز در حاشيه نخستين نمايشگاه اختراعات مجمع عالي نخبگان ايران در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان با بيان اينكه اين دستگاه موتور الكتريكي و ژنراتور برق با قابليت توليد توان مورد نياز خود است، اظهار داشت: اين دستگاه سيستمي ساده و در عين حال پيچيده دارد.
وي افزود: اين دستگاه به اين لحاظ ساده است كه گفته مي‌شود از نظر علم، بشر به آن توان نرسيده كه بتواند قوانين فيزيك را نقض كند اما ما به جرأت مي‌گوييم كه قانون دوم ترمو ديناميك را نقض مي‌كنيم.
مخترع جوان چهار‌محال و بختياري ادامه داد: بر اين اساس كه اين موتور نه تنها برق خود را براي توان راه‌اندازي خود توليد مي‌كند بلكه به عنوان يك ژنراتور و توليد كننده برق چه براي مصارف صنعتي و چه براي مصارف كشاورزي مي‌تواند برق توليد كند.
الماسي با بيان اينكه امروزه بسياري از چاه‌هاي كشاورزي سوخت‌هاي ديزلي مصرف مي‌كنند، اظهار داشت: با توجه به اينكه سوخت‌هاي ديزلي هزينه زيادي را ايجاد مي‌كنند، به فكر ساخت چنين دستگاهي افتادم.
اين مخترع جوان چهار‌محال و بختياري افزود: با اين موتور چند كار را مي‌توان انجام داد و در عين حال كه اين موتور را مي‌توان به عنوان ماشين لباسشويي در نظر گرفت؛ مي‌توان به عنوان تامين كننده برق ساختمان نيز از آن استفاده كرد، يعني دو كار همزمان را با هم انجام مي‌دهد.
الماسي در ارتباط با عملكرد اين دستگاه، تصريح كرد: روشن كردن اين دستگاه توسط يك باطري 12 ولت است. اين باطري برق را به 220 ولت جريان غير مستقيم تبديل مي‌كند و به موتور مي‌دهد، موتور روشن شده ژنراتور را به‌كار مي‌اندازد. ژنراتور كه به‌كار افتاد وارد سيستم سوئيچينگ نرم مي‌شود. پس از وارد شدن به آن تغييراتي ايجاد مي‌شود و به الكتروموتور مي‌رسد. وقتي الكتروموتور، برق ژنراتور را دريافت كرد، برق باطري بصورت خودكار قطع مي‌شود و اجازه ورود به سيستم را نمي‌دهد و به صورت همزمان جريان به صورت ثابت قرار مي‌گيرد.
وي با اشاره به اينكه ايده اين اختراع هشت سال پيش به ذهنم خورد، اظهار داشت: در حال حاضر برخي موتورهاي خودرو بنزين و برق را همزمان مصرف مي‌كند و خودروهايي هستند كه با 12 باطري 12 ولت كار مي‌كنند كه موتور اين ماشين‌ها از سيستم جريان مستقيم پيروي مي‌كند و هزينه بالايي را در بر دارد در صورتي كه با همان موتور و با 2 ميليون تومان جايگزين مناسبي را مي‌توان در نظر گرفت.
مخترع جوان چهار‌محال و بختياري با بيان اينكه از آغاز اجراي اين طرح پژوهشي 8 ميليون تومان هزينه شده است، گفت: اين هزينه‌ها به صورت شخصي انجام شده و به دليل اينكه از نظر علمي انجام غير ممكن است؛ تا بخواهيم اثبات كنيم زمان طولاني صرف مي‌شود.
وي افزود: براي توليد اين دستگاه هنوز صحبتي با كارخانجان و سازمان‌ها نشده است.
الماسي اظهار داشت: ساخت اين دستگاه غير‌قابل باور است ولي ما غير ممكن را ممكن كرديم و ثابت كرديم كه «ما مي‌توانيم».
اين دستگاه در اداره‌كل ثبت شركت‌ها و مالكيت‌هاي صنعتي به شماره دفتر ثبت 38801237 و شماره دفتر ثبت اختراع 58864 ثبت شده است.​
 

ah.khodabakhshi

New member
ژنراتور بدون سوخت

ژنراتور بدون سوخت

با سلام به تمامی مهندسان عزیز

داشتم توی اینترنت جستجو می کردم به اینجا رسیدم

در مورد مطالبی که تاکنون در این تاپیک عنوان شده است نظری ندارم ولی رد نمی کنم اما هر کس که ادعایی داشته باشد باید آن را به اثبات برساند.

در مورد ژنراتورهای بدون سوخت سالیان سال است که مطالعاتی درحال انجام است و خوشبختانه این ژنراتور ساخته شده است و اگر نمی دانید لازم است بدانید که چند سالی می باشد در حال تولید است اما خودتان در مورد نوع حرکت این ژنراتورها چه فکر می کنید منتظر پاسخ های شما می مانم و در پست های آینده توضیحات بیشتری را ارایه میکنم.

با تشکر
پ.ن: متاسفانه در این سایت موقع ثبت نام رشته های علوم پایه در نظر گرفته نشده است و خیلی برای من جای سوال است که مگر رشته های مهندسی بدون فیزیک و شیمی و ریاضی معنی هم دارد یا نه؟
 

amirhm

کاربر ممتاز
با سلام به تمامی مهندسان عزیز

داشتم توی اینترنت جستجو می کردم به اینجا رسیدم

در مورد مطالبی که تاکنون در این تاپیک عنوان شده است نظری ندارم ولی رد نمی کنم اما هر کس که ادعایی داشته باشد باید آن را به اثبات برساند.

در مورد ژنراتورهای بدون سوخت سالیان سال است که مطالعاتی درحال انجام است و خوشبختانه این ژنراتور ساخته شده است و اگر نمی دانید لازم است بدانید که چند سالی می باشد در حال تولید است اما خودتان در مورد نوع حرکت این ژنراتورها چه فکر می کنید منتظر پاسخ های شما می مانم و در پست های آینده توضیحات بیشتری را ارایه میکنم.

با تشکر
پ.ن: متاسفانه در این سایت موقع ثبت نام رشته های علوم پایه در نظر گرفته نشده است و خیلی برای من جای سوال است که مگر رشته های مهندسی بدون فیزیک و شیمی و ریاضی معنی هم دارد یا نه؟

سلام دوست عزیز و خوش آمدید
باعث خوشحالیست که این بحث باعث آشنایی با شما شد انشاا.. بتوانیم از دانش شما استفاده کنیم .
در مورد این ژنراتورها اولین چیزی که بنظر میرسد قانون بقای انرژیست اگر امکان دارد توضیح دهید که منبع انرژی تولیدی بوسیله این ژنراتورها چیست .
در ضمن برای علوم پایه این تالار در نظر گرفته شده است .هنگام ثبت نام هم رشته تحصیلی غیر مهندسی انتخاب میشود .
 

3D Art

کاربر ممتاز
من عامیانش رو میگم ....
یک موتور برقی داریم که با برق کار میکنه دیگه ! حالا اگر مصرفش از تولیدش کمتر باشه میتونه برق هم ذخیره کنه
حالا مشکلش چیه ؟
 

ah.khodabakhshi

New member
پاسخ

پاسخ

سلام دوست عزیز و خوش آمدید
باعث خوشحالیست که این بحث باعث آشنایی با شما شد انشاا.. بتوانیم از دانش شما استفاده کنیم .
در مورد این ژنراتورها اولین چیزی که بنظر میرسد قانون بقای انرژیست اگر امکان دارد توضیح دهید که منبع انرژی تولیدی بوسیله این ژنراتورها چیست .
در ضمن برای علوم پایه این تالار در نظر گرفته شده است .هنگام ثبت نام هم رشته تحصیلی غیر مهندسی انتخاب میشود .

با سلام به شما

البته به نظر می رسد آنطور که باید از این پست من کسی استقبال نکرد ولی به هر حال از توجه شما ممنون هستم من توی پست قبلی خودم سوالی را پرسیدم ولی دوستان نظری در مورد جوابش ندادند.
به هر حال اگر کمی در مورد نتایج این تحقیقات خودتون فکر کنید متوجه می شوید که چه دریچه جدیدی در علم فیزیک باز می شود حال سوال اینجا هست که قوانین فیزیکی آیا دستخوش تغییراتی خواهند شد یا خیر؟

در مورد تامین انرژی این ژنراتورها شاید با طرح این سوال بتوانم به بهتر فکر کردن شما کمک کنم.
شاید بارها و بارها از خودتان پرسیده باشید که حرکت زمین و سیارات به چه صورتی می باشد و چگونه انرژی این حرکتها تامین می شود؟

بعد از اینکه به این سوال جواب دادید به این نکته اشاره می کنم که چه انرژی هایی در طبیعت داریم که همواره موجود می باشند و تمام ناشدنی هستند حال اگر این انرژی ها بتوانند موتوری را به حرکت دراورند یا اینکه به صورت حرکت دورانی در بیایند می توانیم بدون استفاده از سوخت برق تولید کنیم.

با تشکر

پ.ن: در مورد تالار علوم پایه بحثی نداشتم در موقع ثبت نام نامی از علوم پایه برده نشده است و به رشته های غیرمهندسی بسنده شده است.
 
بالا