طراحی متفاوت مسجدی در قطر

محممد آقا

عضو جدید
کاربر ممتاز
مسجدی که انگار در سیاره ای دیگر قرار دارد این مسجد انگار متعلق به سیاره دیگری است. اما در حقیقت در شهر دانشگاهی قطر قرار دارد.



به گزارش خبرگزاری برنا مسجدی که انگار در سیاره ای دیگر قرار دارد این مسجد انگار متعلق به سیاره دیگری است. اما در حقیقت در شهر دانشگاهی قطر قرار دارد. از بیرون این طور به سفینه ای فضایی است که تازه فرود آمده است. مناره های آن در آسمان بالا رفته اند و به طرف مکه متمایل اند حیاط خلوت وسط مسجد با خوشنویسی و اشکال هندسی تزیین شده است این مسجد ۵ ستون دارد که نماینده ۵ ستون اسلام است و در اطراف هرکدام ۴ جوی آب در جریان است.

این ۴ جوی نماینده ۴ جوی در بهشت هستند شراب و شیر و عسل و آب در داخل فضای عبادت برای مردان در پایین قرار دارد و فضاهایی برای زنان در گالری بالایی وجود دارد. مسجد ظرفیت ۱۸۰۰ نفر را داراست. آیات قرآن بر روی وسط سقف نوشته شده است و تا محراب ادامه یافته است. یک ویژگی که در طراحی های مساجد سنتی وجود دارد. یک ویژگی بی مانند نورپردازی است که از دریچه های مثلثی با اندازه های متفاوت بیرون می آید.
مانند این است که عبادت کنندگان زیر نور ستاره ها به عبادت مشغولند. محراب دارای زمینه ای طلایی است و بر روی آن این آیه از قرآن نوشته شده است. (فَوَلِّ وَجْهَکَ شَطْرَ الْمَسْجِدِ الْحَرامِ وَ حَیْثُ ما کُنْتُمْ فَوَلُّوا وُجُوهَکُمْ شَطْرَهُ) بقره ۱۴۴






[h=3]طراحی مدرن مسجدی در قطر+عکس | خبرگزاری برنا[/h]
 
بالا