[ طراحی شهری ] شهر ابريشم:. پروژه 66 بيليون يورويي

marali_64

عضو جدید
شهر ابريشم:. پروژه 66 بيليون يورويي *
شهر ابریشم یک طرح توسعه دهنده به وسعت یک میدان 250 کیلومتری است.درشتی آن به اندازه شهر ادینبورگ اسکاتلند است.نام این طرح از نام تاریخی جاده ابریشم برگرفته شده است.جاده ای که اروپا و چین و آسیای میانی و شرقی را به هم متصل میکرد.این پروژه این هدف را با شبکه ی ریلی که کویت و دمشق و بغداد و ایران و چین را به هم وصل میکند هدفمندتر میکند.و این تا کنون تنها یک آگهی است.در این پروژه برنامه ای برای اتصال دو کشور کویت و اسراییل نیز در نظر گرفته شده است.
بر آورد شده که این پروژه هزینه ای بین 43 تا 66 بیلیون یورو(یه چیزی دورو ور 132000000000000000 تومان)داشته باشد.
مدیر بخش تحقیقات این پروژه ,سامی الفرج اینطور گفته: "ما افرادی رویایی نیستیم که میگوییم این طرح هزینه ای 132 بیلیون دلاری در بر دارد بلکه ما افکاری ماورای این جهان داریم.چون ما نمی توانیم مانند افراد دیگر فکر کنیم . ما میخواهیم به چیزهایی فکر کنیم که غیرقابل تصور به نظر برسد."
او همچنین در مورد اتصال اسراییل به این طرح گفته که مردم در خلیج بسیار باهوش هستند و درک میکنند که برای توسعه ی طرح به تکنولوژی نیاز هست و اسراییل ااین تکنولوژی را دارد.
قرار است شهر ابریشم دارای بزرگترین برج دنیا باشد.همچنین چندین شهر و منطقه ی رسانه ای , ورزشی , سلامتی و تجارت و...در کنار هم باشند.همچنین پارک های وحش بین المللی.این مجموعه توسط شرکت انگلیسی سیویک آرتز طرح ریزی شده که شامل دهکده ی المپیک , محل های اقامت ,هتل ها و امکانات خرده پا هست. بیشتر از 700000 نفر میتوانند در آن سکونت کنند . این شهر با یک پل 23.5 کیلومتری به شهر کویت وصل میشود. همچنین حمل و نقل هوایی مدرنی نیز برای آن در نظر گرفته شده است.
مرکر شهر ابریشم برج مبارک الکبیر با 1001 متر ارتفاع خواهد بود که 200 متر بلندتر از بلنترین برج دبی است و همچنین بلنتر از برج تایپه101.
شرکت طراح این شهر پیش بینی کرده این طرح بتواند تا سال 2023 به اتمام برسد.

http://www.www.www.iran-eng.ir/images/statusicon/wol_error.gifاندازه ی اين عكس تغيير داده شده است. برای ديدن كامل عكس اينجا را كليك كنيد. اندازه ی عكس اصلی 1000x707 و حجم آن 213KB است.


http://www.www.www.iran-eng.ir/images/statusicon/wol_error.gifاندازه ی اين عكس تغيير داده شده است. برای ديدن كامل عكس اينجا را كليك كنيد. اندازه ی عكس اصلی 1000x707 و حجم آن 187KB است.


http://www.www.www.iran-eng.ir/images/statusicon/wol_error.gifاندازه ی اين عكس تغيير داده شده است. برای ديدن كامل عكس اينجا را كليك كنيد. اندازه ی عكس اصلی 1000x707 و حجم آن 263KB است.



www.worldarchitecturenews.com
انجمن مهندسان ايران
 
بالا