طراحی شهرهای ضد پهپادهای جاسوسی در آمریکا

*** s.mahdi ***

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
[h=2][/h]
» سرویس: علمي و فناوري - فناوري

کد خبر: 91112515432
چهارشنبه ۲۵ بهمن ۱۳۹۱











یک دانشجوی آمریکایی طرح مفهومی از شهر ضد پهپاد ارائه کرده است که شباهت زیادی به معماری کشورهای خاورمیانه دارد.


به گزارش سرویس فناوری خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، هواپیماهای بدون سرنشین برای اهداف شناسایی و جاسوسی و حتی حمله به اهداف تعیین شده، مورد توجه سازمان ها و آژانس های جاسوسی دنیا قرار گرفته اند.

ارتش آمریکا نیز طی سال های اخیر نمونه هایی از پهپادهای جاسوسی طراحی کرده است که برخی از آنها قابلیت نظارت لحظه ای روی یک شهر در ابعاد متوسط را دارند.



«آشر کوهن» دانشجوی آمریکایی با هدف مقابله با نفوذ رو به گسترش پهپادهای جاسوسی در مناطق مختلف جهان، طرح مفهومی از شهر ضد پهپاد را ارائه کرده است.



شهر ضد پهپاد که اصطلاحا Shura City نامیده می شود، شباهت زیادی به معماری سنتی در خاورمیانه و کشورهای عربی داشته و می تواند عملکرد سیستم پیشرفته پهپادها را مختل کند.




در این شهر از برج های بلند بتنی استفاده می شود که حسگرهای پهپاد قابلیت نفوذ بداخل آنها را ندارند و امکان رهگیری و تعقیب افراد در داخل محیط شهر وجود ندارد.




شیشه های منازل نیز از بلوک های شیشه ای چند رنگ ساخته می شوند که با تغییر رنگ مداوم، امکان تمرکز دوربین های الکترونیکی روی هدف معین و تشخیص پوست بدن یا رنگ لباس را دچار اختلال می کنند.



مشربیه (mashrabiya) که نوعی بالکن سرپوشیده محسوب می شود، نیز از دیگر اجزای شهر ضد پهپاد است که قابلیت ایجاد الگوهای مختلف از جمله کدهای QR را داشته و عملکرد پهپادها را مختل می کند.


روی این شهر نیز سقفی بعنوان حفاظ فیزیکی قرار می گیرد که از نزدیک شدن بیش از حد پهپادها به محیط شهر و هدف قرار دادن افراد جلوگیری می کند.

 
بالا